przeliczanie licznika

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

przeliczanie licznika

Post autor: Kasprol » pn sty 10, 2005 10:46 am

problem polega na tym ze zmieniłem w XJ z 90r opony na 31x10,5x15 troche mało km ma mam na liczniku i paliwo sie konczy :lol: :lol: jaki nalezy przjac wspólczynnik do przliczania km i predkosci :lol: wiem ze był juz post na ten temat ale skonczył sie niczym bo zaczeły sie wywody na temat ustrojstw elektronicznych.
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » pn sty 10, 2005 10:56 am

wez se gps'a od kogoś takiego ręcznego i z nim sobie wyskaluj licznik i drogomierz
najpewniejszy pomiar
#noichuj

Awatar użytkownika
BĄKU
Posty: 1579
Rejestracja: ndz sie 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Tychy

Post autor: BĄKU » pn sty 10, 2005 11:03 am

Przyjmij bezpecznie 10% zwiększonego zużycia paliwa przy 10% zaniżenia licznika i nie jeździj "na styk" z bakiem. 8)
TOYOTA&GAZ , to tak w sam raz.

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » pn sty 10, 2005 11:08 am

te 10% to wyliczyłeś chyba "z dupy, czyli z kosmosu..."
:)21
#noichuj

Maq
Posty: 1573
Rejestracja: pt lut 21, 2003 12:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Maq » pn sty 10, 2005 11:22 am

Z głowy, czyli z niczego.

To był tylko cytat wysoki sądzie, nie kierowany do nikogo....
LR2 - jej
LR3 - jego

Awatar użytkownika
KAZ
Posty: 409
Rejestracja: śr lis 27, 2002 12:48 pm
Lokalizacja: Kielce

Post autor: KAZ » pn sty 10, 2005 11:29 am

Prędkościomierz jak i licznik drogi zanizają swoje wskazania o niecałe 10% tak jak pisze Bąku i nie jest to wziete z dupy czyli z kosmosu tylko po rpstu policzone, proponuje kalkulatro w reke i policzyc sobei. Trzeba tez wziąc uwage zwiększone zuzycie wynikające ze zwiększonego tarcia szerszych opon ale tego to raczej nie sposów wyliczyc .
Miałem XJ '94 :(
Teraz WK '05 ;)
http://www.jeep.org.pl/

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » pn sty 10, 2005 1:37 pm

"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
BĄKU
Posty: 1579
Rejestracja: ndz sie 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Tychy

Post autor: BĄKU » pn sty 10, 2005 2:08 pm

KAZ pisze:Prędkościomierz jak i licznik drogi zanizają swoje wskazania o niecałe 10% tak jak pisze Bąku i nie jest to wziete z dupy czyli z kosmosu tylko po rpstu policzone, proponuje kalkulatro w reke i policzyc sobei. Trzeba tez wziąc uwage zwiększone zuzycie wynikające ze zwiększonego tarcia szerszych opon ale tego to raczej nie sposów wyliczyc .
:)2
Kaz musimy zrobić swoją koalicję ludzi doświadczonych kontra twardogłowych z syndromem wodogłowia. :lol:
A tak na powaznie to mniej więcej u mnie tak jest ze zmianą przełożeń i te 10% jest bezpieczne przyjęte. 8)
TOYOTA&GAZ , to tak w sam raz.

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » pn sty 10, 2005 2:51 pm

XJeep pisze:http://go.jeep-xj.info/HowtoSpeedoGears.htm

i wszystko jasne !! :lol:
No właśnie najprościej zmienić za parę groszy kółeczko zębate i po zabawie.

Przemek wawa
Posty: 380
Rejestracja: śr maja 28, 2003 10:33 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: przeliczanie licznika

Post autor: Przemek wawa » pn sty 10, 2005 2:53 pm

Kasprol pisze:problem polega na tym ze zmieniłem w XJ z 90r opony na 31x10,5x15 troche mało km ma mam na liczniku i paliwo sie konczy :lol: :lol: jaki nalezy przjac wspólczynnik do przliczania km i predkosci :lol: wiem ze był juz post na ten temat ale skonczył sie niczym bo zaczeły sie wywody na temat ustrojstw elektronicznych.
nie wiem, czy pomoge, bo przeliczenia dotycza co prawda yj z i 4 litrow, ale jezdzac poprzednio na 31 calach - 10.50 (ale klasyczna opona szosowa), przeklamanie licznika kilometrowego wynosilo rowno 30%. 13 km na drodze odpowiadalo 10 km na liczniku. standardowy rozmiar opon do yj to 215 lub 225 70/75.
pozdrawiam,
YJ 4.0

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » pn sty 10, 2005 3:03 pm

http://www.kilometr.com/

garaz - przelicznik opon!! :)2

i wszystko jasne po raz II !! :lol:
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » pn sty 10, 2005 3:08 pm

takie zebatki w ASO jeep to koszt ok 40 pln netto i 3 dni oczekiwania !!

pozostaje tylko dobre wyliczenie !! :(

jak ktos bedzie liczyl to poprosze przy okazji do łoponek 30x9,5 /15

dane na :

http://go.jeep-xj.info/HowtoSpeedoGears.htm
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » pn sty 10, 2005 7:59 pm

dzieki wreszcie konkret :lol: :lol: :lol:
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » pn sty 10, 2005 8:09 pm

polecam sie !! :)21

pozostaje jeszcze zagrycha z doborem odpowiedniej zebatki !!

chyba przysiade dzisiaj !! :roll:
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » pn sty 10, 2005 8:13 pm

trzba uderzyc do tego ASO niech sie wkoncu do czegos przydadza
:lol: :lol: :lol:
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » pn sty 10, 2005 8:16 pm

oni ci nie przelicza!! trzeba podac numer odpowiedniej zebatki i moga sprowadzic !! dzis rozmawialem :(
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
wiklos
 
 
Posty: 156
Rejestracja: pn lut 24, 2003 10:45 am
Lokalizacja: Studzianki Pancerne

Re: przeliczanie licznika

Post autor: wiklos » pn sty 10, 2005 9:38 pm

Przemek wawa pisze:
Kasprol pisze:problem polega na tym ze zmieniłem w XJ z 90r opony na 31x10,5x15 troche mało km ma mam na liczniku i paliwo sie konczy :lol: :lol: jaki nalezy przjac wspólczynnik do przliczania km i predkosci :lol: wiem ze był juz post na ten temat ale skonczył sie niczym bo zaczeły sie wywody na temat ustrojstw elektronicznych.
nie wiem, czy pomoge, bo przeliczenia dotycza co prawda yj z i 4 litrow, ale jezdzac poprzednio na 31 calach - 10.50 (ale klasyczna opona szosowa), przeklamanie licznika kilometrowego wynosilo rowno 30%. 13 km na drodze odpowiadalo 10 km na liczniku. standardowy rozmiar opon do yj to 215 lub 225 70/75.
Identyczne przeklamanie jak u mnie nawet mialem ta zebatke zakupic ale zostawilem bo psychologicznie lepiej sie jezdzi na trasie 130 km/h na liczniku w realu cos ok 100 Ponadto ja jezdze raczej na obrotomiez bez patrzenia ile to kilometrow.

Awatar użytkownika
szmarek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: ndz sie 01, 2004 12:48 pm
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: szmarek » wt sty 11, 2005 12:29 am

Witam :)

U mnie na felgach mam zalozone opony 255/75/R15 z 5-6mmm bieznikiem. Niby oznaczeniana oponach sa 31/10.5/R15 ale faktycznie to powinno byc 30/10/R15... Noo... Wiec...
Raz udalo mi sie dorwac goscia z gps'em ale nie mialem gdzie sie rozpedzic - przy licznikowych 70 pokazywal 72. Ale... Jak jezdze na mazury, to sprawdzam ze slupkami drogowymi odleglosc. Na kazde 100km slupkowych na liczniku wybija 93km a wiec zaniza o 7km.
Chetnie bym zmienil zebatke, ale w aso nie potrafia mi "przeliczyc". Jak sie wam uda, to dajcie znac :)

Pozdrawiam
XJ '89 4.0 LIMITED LPG
"PRZESZCZEP" :)21

Awatar użytkownika
mykelo
 
 
Posty: 156
Rejestracja: śr lut 19, 2003 6:38 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: mykelo » wt sty 11, 2005 1:05 am

h.uj.a

wlasnie ze z dupy

:)21



no
:)21
mykelo
krakuff

you're nobody til somebody kills you

Awatar użytkownika
stebel
Posty: 397
Rejestracja: pn sty 10, 2005 1:04 am
Lokalizacja: 40 mil od Rubiconu
Kontaktowanie:

Post autor: stebel » wt sty 11, 2005 1:30 am

Si vis pacem para bellum.

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » wt sty 11, 2005 9:21 am

stebel pisze:tu jest przelicznik:
http://jeepin.com/features/speedogear/index.asp

Pozdro!
Dzięki serdeczne . :D

Czy dobrze rozumiem , że żeby skorzystać z tej tabeli , muszę znać przełożenie w reduktorze ? Można go odczytać z tabliczki na obudowie ?
Stiopa
XJ Sport '93

Awatar użytkownika
stebel
Posty: 397
Rejestracja: pn sty 10, 2005 1:04 am
Lokalizacja: 40 mil od Rubiconu
Kontaktowanie:

Post autor: stebel » wt sty 11, 2005 9:32 am

tak musisz znac przelozenie.
pozdro!
stebel
Si vis pacem para bellum.

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » wt sty 11, 2005 10:26 am

No i nie mogę znaleźć jakie przełożenie ma ten reduktor . Na tabliczce nic takiego nie widzę . A powinno chyba być ?
Stiopa
XJ Sport '93

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » wt sty 11, 2005 10:30 am

Według mnie tu chodzi o przełożenie mostów, a nie reduktora, bo reduktor ma przełożenie inne niż 1 dopiero na 4Low, a wtedy i tak licznik będzie przekłamywał jeśli jest napędzany linką.
Za to np. jak zakładasz większe opony istnieje konieczność zmiany przełożenia w mostach coby ładnie wszystko się kręciło :D

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » wt sty 11, 2005 10:37 am

No to chyba sobie dam spokuj z tymi maszahabami bo tylny dyfer u mnie to bliżej niezidentyfikowany jest . Poprzedni właściciel go zmieniał i wepchał nie wiadomo co . Żadne z oznaczeń na nim nie pasuje mi w żaden sposób do żadnej dany . Albo ja tępy jestem . :(
A swoją drogą to faktycznie musi chodzić o przełożenie dyfra a nie reduktora . Dzięki . :D :)2
Stiopa
XJ Sport '93

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość