XJ - montaż wyciągarki

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
kawalczewskip
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 55
Rejestracja: śr paź 13, 2004 1:33 pm
Lokalizacja: Warszawa/Natolin, Płock

XJ - montaż wyciągarki

Post autor: kawalczewskip » pn sty 17, 2005 7:12 pm

Czy ktoś kiedyś montował wyciągarkę w XJ. Spotkałem sie z opinią i widziałem jednego XJ, którego właściciel wzmocnił na całej długości podłużnice, zdemontował podłoge i wstawił do środka rurki 2-calowe i coś tam jeszcze, tak że praktycznie połączył blache podstawy wyciagrki z hakiem z tyłu. Bo bez tego zastosowanie wyciagarki podbnież grozi rozerwaniem "syfa"?
Czy wzmocnienie podłużnic jest rzeczywiście konieczne?
A jeżeli tak to może macie jakiś sprawdzony patent.
już bez PEEPa (zobaczymy jak długo),
została saperka, ................... i trochę innych szpejów

Awatar użytkownika
kawalczewskip
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 55
Rejestracja: śr paź 13, 2004 1:33 pm
Lokalizacja: Warszawa/Natolin, Płock

Post autor: kawalczewskip » wt sty 18, 2005 10:38 am

Czy nikt nie używa wyciągarki w XJ ?? ?? ??
Prosze o pomoc !! !!
już bez PEEPa (zobaczymy jak długo),
została saperka, ................... i trochę innych szpejów

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » wt sty 18, 2005 10:40 am

Widziałem gdzieś w internecie piękną instrukcję montażu, jak będę miał chwilę to odnajdę, bo przecież nie masz rozebranego pół syfa i nie stoisz z robotą? :wink:

Awatar użytkownika
kawalczewskip
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 55
Rejestracja: śr paź 13, 2004 1:33 pm
Lokalizacja: Warszawa/Natolin, Płock

Post autor: kawalczewskip » wt sty 18, 2005 10:56 am

Wyciągara T-MAX 12500 lgs kupiona, leży i czeka. :D
Zrobiłem tak jak radzili koledzy z forum, najpierw wyciagarka a potem reszta. Więc troche mogę poczekać.
Dzieki za odzew :)2 .
już bez PEEPa (zobaczymy jak długo),
została saperka, ................... i trochę innych szpejów

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » wt sty 18, 2005 11:05 am

No ale wiesz o tym, że musisz przygotować się także na wymianę zderzaka?

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » wt sty 18, 2005 12:23 pm

Bym napisał kto w Krakowie to dobrze robi i nawet ma swoją stronę w necie , gdzie jest XJ zrobionyw tym zakładzie , ale pewnie by mnie zjedli za kryptoreklamę . :D Wpisz sobie w wyszukiwarce "pracownia metalu" albo "metal tuning" to pewnie trafisz .
Żadnych rur przez całe auto nie trzeba ciągnąć . Trzeba natomiast , jak to WJ Jeep napisał zmienić zderzak . Można kupić firmowy , albo kazać sobie zrobić . :)2
Stiopa
XJ Sport '93

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » wt sty 18, 2005 2:57 pm

Stiopa pisze:Bym napisał kto w Krakowie to dobrze robi i nawet ma swoją stronę w necie , gdzie jest XJ zrobionyw tym zakładzie , ale pewnie by mnie zjedli za kryptoreklamę . :D Wpisz sobie w wyszukiwarce "pracownia metalu" albo "metal tuning" to pewnie trafisz .
Żadnych rur przez całe auto nie trzeba ciągnąć . Trzeba natomiast , jak to WJ Jeep napisał zmienić zderzak . Można kupić firmowy , albo kazać sobie zrobić . :)2
Nie masz racji Stiopa bo ja juz kilka razy zapodawalem link do pracowni....i moderatorzy nie mieli nic a a nic przeciwko temu
to nie jest zaden rodzaj hienowania ani auto reklamy tylko pomoc kolezeńska :)2 :)2 :)2

http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=10958
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » wt sty 18, 2005 4:49 pm

Tu masz to co chciałeś, szukałem godzinę!!
http://www.off-road.com/jeep/cherokee/2 ... index.html

Awatar użytkownika
kawalczewskip
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 55
Rejestracja: śr paź 13, 2004 1:33 pm
Lokalizacja: Warszawa/Natolin, Płock

Post autor: kawalczewskip » wt sty 18, 2005 6:18 pm

Dzięki. Czyli wygląda na to, wzmacnianie podłużnic nie jest potrzebne.
To co widać to wymiana na odpowiedni zderzak z platrformą pod "wincha".
już bez PEEPa (zobaczymy jak długo),
została saperka, ................... i trochę innych szpejów

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » wt sty 18, 2005 6:26 pm

A po co wzmacniać? :o Przelicz sobie nośność liny (przekrój x wytrzymałość) i porównaj z nośnością podłużnicy (podwójny przekrój x wytrzymałość, ale już mniejsza). Są olbrzymie zapasy, chyba że podłużnice są spróchniałe, wtedy lepiej zostać w domu :wink:
Ważnym momentem jest prawidłowy dobór wielkości i liczby łączników (śrub), a także odpowiedni dobór wsporników zderzaka uwzględniający mimośrodowe działanie siły od wyciągarki.

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » wt sty 18, 2005 8:07 pm

rozwiązanie quick & dirty, zrobione w dwa wieczory ze spawaczem z odpadów....

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Co sądzicie o tym ??

Wzmocnienia ramy 10mm
zderzak i płyta 8mm
uchwyty na szekle 12mm
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
homikk
Posty: 675
Rejestracja: pn maja 03, 2004 7:54 pm
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: homikk » wt sty 18, 2005 11:40 pm

ta blacha po skosie to rozumiem osłona zawieszenia?
XJ 4.0 92 był, teraz jest XJ tyle, że 900 bobber

GG 3814878

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » śr sty 19, 2005 8:51 am

PKi pisze:rozwiązanie quick & dirty, zrobione w dwa wieczory ze spawaczem z odpadów....

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Co sądzicie o tym ??

Wzmocnienia ramy 10mm
zderzak i płyta 8mm
uchwyty na szekle 12mm
Wygląda wery ocień charaszo . :)2 :)2 :)2

Ale nie chciałbym się z tym spotkać oko w oko swoim autem . :D :D :D
Stiopa
XJ Sport '93

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » śr sty 19, 2005 12:31 pm

Te grubości są mocno przesadzone - chyba sporo waży to ustrojstwo, ważyłeś może? Będziesz chyba musiał dać podkładki półcalowe, albo i większe pod sprężyny, żeby wypoziomować syfa.

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » śr sty 19, 2005 12:50 pm

W Krakowie Pracownia metalu czyli Jacek wykonuje repliki zderzaków ARB i waza około 40kg + wyciagarka i masz juz około 100kg :lol: :lol: :lol:
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » śr sty 19, 2005 12:56 pm

Kasprol pisze:W Krakowie Pracownia metalu czyli Jacek wykonuje repliki zderzaków ARB i waza około 40kg + wyciagarka i masz juz około 100kg :lol: :lol: :lol:
Wyciągarka powerwinch 8000 lbs to ok. 30 kg . A wiec razem dopiero 70 kg . :D :D :D
Stiopa
XJ Sport '93

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » śr sty 19, 2005 1:00 pm

Oj, ten zderzak PKi-ego waży chyba więcej niż cztery dychy...

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » śr sty 19, 2005 1:10 pm

raczej mniej :lol:
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » śr sty 19, 2005 1:30 pm

A może i mniej. Nie ma blach pod reflektorami tylko rury. No własnie jestem ciekaw. Normalnie w Stanach to robią zderzaki z blachy gr. 5mm i 3mm

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » śr sty 19, 2005 6:32 pm

Wazy nieco ponad 40kg plus winch 36kg.

Znajac siebie jeszcze konstrukcja nieco sie zmieni. Waga pewnie zostanie taka jaka jest.
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
Twardy
 
 
Posty: 1120
Rejestracja: śr mar 31, 2004 9:04 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Twardy » czw sty 20, 2005 12:03 am

witam i miło mi że tak sądzicie :D
PKi przedłuż mocowanie do podłużnic wyprofilowanymi blachami wzdłuż na zewnątrz ( ok. 30 cm dalej masz oryginalne otwory. za bardzo są skupione siły, zbyt cienkie podłużnice i możesz mieć problem z utrzymaniem konstrukcji w poziomie. pozdrawiam wszystkich
P.S.
mogę się jakiś czas nie oddzywać bo neta mam w domu a wracam o dziwnych porach ostatnio :oops:
człowiek człowiekowi wilkiem a kiwi kiwi kiwi

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » czw sty 20, 2005 9:18 am

He he he !! Witaj Gościu . Dziwne pory ? Późne powroty ? Do roboty sie weź a nie tylko dupy i browar do spodu . :)21 :)21 :)21
Stiopa
XJ Sport '93

TTom
 
 
Posty: 127
Rejestracja: ndz kwie 27, 2003 10:55 am
Lokalizacja: lubuskie - Sulechów

Post autor: TTom » czw sty 20, 2005 11:10 am

A czy ktoś może zapodać namiary na tego gościa w Krakowie co robi repliki ARB? Jak to wychodzi cenowo w stosunku do orgiału? Pozdro -Tomek

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » czw sty 20, 2005 11:46 am

Stiopa
XJ Sport '93

Awatar użytkownika
Twardy
 
 
Posty: 1120
Rejestracja: śr mar 31, 2004 9:04 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Twardy » czw sty 20, 2005 11:27 pm

a może tak ??

Obrazek
Obrazek
Obrazek
człowiek człowiekowi wilkiem a kiwi kiwi kiwi

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość