halogeny w XJ

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

halogeny w XJ

Post autor: XJeep » sob sty 22, 2005 4:33 pm

mam male pytanko!! :lol:

z kendy wziasc impuls (zasilanie) przekaznika do halogenow w us wersji jeepa XJ ??

wiadomo za 30cha to staly "+"
masa to masa !!

ale jak ja podpiolem sie pod prad ze swiatel dlugich to mi halogeny szaleja!!

wszystko za sprawa automatycznego wlanczania i swiatel po ruszeniu i opoznionego wylaczenia po wyjsciu a auta!!!!

ruszam .... i halogenki mykkkkk, swieca sie !!

Dodam ze nie chce miec osobnego wlacznika do halogenow tylko razem z "dlugimi" !!

mial ktos moza taka zagryche w XJ??
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » sob sty 22, 2005 5:08 pm

No skoro chcesz miec halogeny razem z długimi to podepnij się tam przekaźnikiem i już. W czym problem ?
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » sob sty 22, 2005 6:22 pm

no wlasnie w tym problem ze te swiatlo do jazdy dziennej ktore sie samo zawsze wlancza daje mi impuls na przekaznik !! to swiatlo to chyba 1/2 mocy dlugich !!

nie mam jak zapodac z impulsu na przekaznik z kabla zasilajacego swiatla dlugie!!

mysle sobie z eproblem tkwi w stalym "+" cyba, nie moze byc z aku tylko z ... ?? no wlasnie, z czego ??

musze to rozwiazac !!
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » sob sty 22, 2005 6:37 pm

nie za bardzo kumam w czym problem

skoro masz na kostce "+" od lamp drogowych to wepnij sie w to jako sygnal do wysterowania przekaznika a "+" zasilajacy do halogenow zapodaj z aku(male straty)no i oczywscie nie zapomnij o bezpieczniku odrazu za aku

cala instalacja(wielkie slowa :D )bedzie pod maska bez koniecznosci wnikania w kabine-bo i po co???
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » sob sty 22, 2005 7:19 pm

przeca tlumacze za problem tkwi w tym ze "+" z drogowych wystepuje w moim XJ nie tylko po wlaczeniu "dlugich" ale takze zaraz po ruszeniu autem, wtedy zapalaja sie automatyczne swiatla dzienne ktore TAKZE daja "+" na przewód zasilajacy swiatla drogowe !!

a instalacje juz od dawna mam zrobiona, przekaznik i bezpiecznik umiescilem w puszce bezpiecznikowej pod maska ( w miejscu przekaznika ABS'u ktorego nie mam) !!

cala instalacja wyglada OK ! jak oryginalna !! tyle ze nie dziala jak powinna !!
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » sob sty 22, 2005 7:25 pm

nie no stary cos chyba sie sie kumamy

jak moze wystepowac"+" przy kostce od zarowki od swiatel drogowych?i one nie swieca? no chyba ze w tym czsie brakuje "-" ale to by tez nie bylo w tym czasie sw.mijania
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
BoMBowiec
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 49
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 1:27 am
Lokalizacja: Małopolska
Kontaktowanie:

Post autor: BoMBowiec » sob sty 22, 2005 7:27 pm

Swiatla dzienne ida po "dlugich". Jest do tego specjalny modul swiatel dziennych DRL + przekaznik/przekazniki. W niektorych wozach jest to jeszcze podpiete pod skrzynie biegow, swieca dopiero po wrzuceniu na Drive w automacie.

Jesli juz o swiatlach dziennych mowa to w jednym z posiadanych wozow zdarza im sie dzialac kilka razy, potem dlugo nie i znow czasem zadzialaja... to dopiero zagadka.... a instalacja elektryczna zakrecona - modul dziennych zintegrowany z modulem do regulacji opoznienia wylaczania swiatel i ich automatycznego wlaczania (mijania), 2 przekazniki... Moze ktos ma jakas sugestie?
Maciej Mikler - Van Klub Polska - http://www.van-club.com

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » sob sty 22, 2005 7:30 pm

sek w tym ze one swieca!! :o

to sa wlasnie te swiatla dzienne ktore sie samoczynnie zapalaja !!

nie mam n a to wplywu ale przynajmniej nigdy nie jade bez swiatel!!

one swieca tak jak 1/2 czy 1/3 mocy swiatel drogowych !! :)24

swiatla mijania to zapalam normalnie, gajga do swiatal!!

ale to jak sie ciemno robi albo jak chce zeby moje pomaranczowe kierunki + obrysowki made in USA sie palily!! paly sie denerwuja wiec nie draznie ... :)21
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » sob sty 22, 2005 7:31 pm

BoMBowiec pisze:Swiatla dzienne ida po "dlugich". Jest do tego specjalny modul swiatel dziennych DRL + przekaznik/przekazniki. W niektorych wozach jest to jeszcze podpiete pod skrzynie biegow, swieca dopiero po wrzuceniu na Drive w automacie.

Jesli juz o swiatlach dziennych mowa to w jednym z posiadanych wozow zdarza im sie dzialac kilka razy, potem dlugo nie i znow czasem zadzialaja... to dopiero zagadka.... a instalacja elektryczna zakrecona - modul dziennych zintegrowany z modulem do regulacji opoznienia wylaczania swiatel i ich automatycznego wlaczania (mijania), 2 przekazniki... Moze ktos ma jakas sugestie?
no i o tym mowa !! uffff nareszcie ktos skumal baze !! :)2

help me !! :)21

nei wierze ze wszyscy maja halogeny na osobny chebel ... !!
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » sob sty 22, 2005 7:42 pm

teraz kumam!

a wiec pytanie jakie jest napiecie na tym "+"od drogowych w czasie gdy swieca dzienne?

moze tam jest napiecie puszczone przez dwa wlukna zarowki i swieca slabiej ale bez masy?
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » sob sty 22, 2005 7:47 pm

tego wlasnie nie wiem!!

cos musze wymyslic, jakis nowy przekaznik przekaznika ... !!??
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » sob sty 22, 2005 7:57 pm

jesli jest tak jak mowie z tymi wluknami zarowki to mozna wysterowac przekaznik tym plusem z drogowych a minus do przekaznika(sterownia-elektromagnesu)zapodac tez z tej kostki od zarowki bo wlasnie wtedy przy zapalonych dziennych nie powinno tam byc potencjalu"-"

to oczywiscie teoria i pisze tak z glowy bo bez prostych pomiarow nic innego nie przychodzi mi do glowy
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
Tindirindi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 77
Rejestracja: pn sty 06, 2003 11:50 am
Lokalizacja: CT, USA
Kontaktowanie:

Post autor: Tindirindi » sob sty 22, 2005 8:01 pm

Moze rogrzeb sam przelacznik w kabinie i dopnij impuls do przekaznika halogenow tam. DRL czy nie w tym momencie nie powinno byc zadnych konfliktow i dzialac tak jak chcesz.
Bought a Jeep. Got tired of pushing the Land Rover.

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » sob sty 22, 2005 8:57 pm

pojde tym topem!! :)2

przeciez drogowe tez maja jakis tam przekaznik i gajga od kierunkowskazow ten przekaznik zwiera !!

musze sie podpiac w takim razie na sygnal z gajgi na przekaznik swiatel drogowych !! w ten sposob "powinienem" ominac impuls z DRL'a !! bo tam prad idzie co najwyzej od zarowki -> przekaznika drogowych !! :roll:

jak co to mnie poprawcie !! :oops:

ale zamotalem... !! cos mi jednak saswitalo i jutro to przecwicze !! :lol:

musze na schemacie znalesc przekaznik drogowych !! jak ktos ma pod reka to bede rad !! :)1
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » ndz sty 23, 2005 7:24 pm

No w takim układzie masz mozliwosci:
- podepnij sie tuz za przelacznikiem drogowych, zapewne cos znajdziesz
- pomierz jak napiecia lub poszukaj w schematach...
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » pn sty 24, 2005 9:46 am

A po co w schematach rzeźbić ? Obudowę na kolumnie trzeba rozebrać , miernik w łapę (albo nawet żarówkę zwykłą ) i znaleźć gdzie się "+" pojawia przy włączaniu drogowych . No chyba , że cewka przekaźnika sterowana będzie "-" , ale to też nie problem . Stamtąd kabel YAKy 4x35 wyciągnąć :)21 :)21 :)21 i cewkę przekaźnika od halogieniów zasilić .
Jak to mówił jeden ślusarz do puzonisty :"panie , kur.wa ! to się musi dać wyciągnąć" . :D :D :D
Stiopa
XJ Sport '93

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » pn sty 24, 2005 9:51 am

tyle ze nie chce mi sie ..... rzezbic i ciagnac zasilanie z obudowy gajgi !!

poszukam przekaznika i tam sie wepne, mniej roboty a zima za oknem!! brrrrrrrr.....
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » pn sty 24, 2005 9:58 am

No w zimie jest zima :D :D :D
I dobrze bo deseczki już ze strychu zniesione czekają na koniec tygodnia i pierwsze w tym sezonie ślizgi . :D :D :D
Stiopa
XJ Sport '93

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » pn sty 24, 2005 10:02 am

Stiopa po co ci to połamiesz sie i co bedzie :lol: :lol:
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » pn sty 24, 2005 10:40 am

Podepnij cewke przekaznika beazposrednio do kabli idacych do wlokna swiatel drogowych i po problemie!!

ps. a tak na marginesie to w czasie mgly jak sobie wlaczysz dlugie z halogenami to bedzie wielka kupa! Przeciez chodzi o to zeby podswietlic mgle od spodu i poprawic widocznosc - dlugie dadza wrecz odwrotny efekt (no chyba ze mowimy tu o "halogenach dachowych"?!)
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » pn sty 24, 2005 11:01 am

Kasprol pisze:Stiopa po co ci to połamiesz sie i co bedzie :lol: :lol:
A wiesz jaka wielka dziura w śniegu bedzie kiedy 110 rozpędzonych kilogramów jebnie o ziemię ?!

:)21 :)21 :)21
Stiopa
XJ Sport '93

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » pn sty 24, 2005 11:04 am

Radek666 pisze:Podepnij cewke przekaznika beazposrednio do kabli idacych do wlokna swiatel drogowych i po problemie!!

ps. a tak na marginesie to w czasie mgly jak sobie wlaczysz dlugie z halogenami to bedzie wielka kupa! Przeciez chodzi o to zeby podswietlic mgle od spodu i poprawic widocznosc - dlugie dadza wrecz odwrotny efekt (no chyba ze mowimy tu o "halogenach dachowych"?!)
Myślę , że XJeep ma na myśli halogienie dalekosiężne a nie przeciwmgielne . A te maja działać razem z drogowymi .
Zresztą przeciwmgielne pomagają jak umarłemu kadzidło - i tak dupa i tak dupa - mgła to mgła i mało widać . :D :D :D
Stiopa
XJ Sport '93

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » pn sty 24, 2005 4:09 pm

Ja w swoim usunąłem moduł świateł dziennych, nie jest to trudne za to wszystko stało się w końcu normalne.

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » pn sty 24, 2005 8:11 pm

Radek666 pisze:Podepnij cewke przekaznika beazposrednio do kabli idacych do wlokna swiatel drogowych i po problemie!!
nie kumam !! mam podpiac zasilanie, czyli 30che do wlokna drogowych??

teraz mam impuls na przekaznik podpiety pod to wlokno, a staly "+" pod aku z bezpiecznikiem!! I nie dziala !! przez te dzienne ... cale k....a !! :)11

Wiec o co chodzi z tym podpieciem cewki?? to to co teraz mam?? :o
Radek666 pisze:. ps a tak na marginesie to w czasie mgly jak sobie wlaczysz dlugie z halogenami to bedzie wielka kupa! Przeciez chodzi o to zeby podswietlic mgle od spodu i poprawic widocznosc - dlugie dadza wrecz odwrotny efekt (no chyba ze mowimy tu o "halogenach dachowych"?!)

mam dalekosiezne !! przeciwmglowych nie uznaje bo h...a daja - jak to juz kolega szczepan raczyl zauwazyc !! :)21
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » pn sty 24, 2005 9:21 pm

Teraz masz....
no przecie piszą ci co masz, jednynie radek zwany trener nie przeczytal i nie skumał w czym problem 8)

Reszte postów weź pod uwage.
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość