Strona 1 z 2

halogeny w XJ

: sob sty 22, 2005 4:33 pm
autor: XJeep
mam male pytanko!! :lol:

z kendy wziasc impuls (zasilanie) przekaznika do halogenow w us wersji jeepa XJ ??

wiadomo za 30cha to staly "+"
masa to masa !!

ale jak ja podpiolem sie pod prad ze swiatel dlugich to mi halogeny szaleja!!

wszystko za sprawa automatycznego wlanczania i swiatel po ruszeniu i opoznionego wylaczenia po wyjsciu a auta!!!!

ruszam .... i halogenki mykkkkk, swieca sie !!

Dodam ze nie chce miec osobnego wlacznika do halogenow tylko razem z "dlugimi" !!

mial ktos moza taka zagryche w XJ??

: sob sty 22, 2005 5:08 pm
autor: PKi
No skoro chcesz miec halogeny razem z długimi to podepnij się tam przekaźnikiem i już. W czym problem ?

: sob sty 22, 2005 6:22 pm
autor: XJeep
no wlasnie w tym problem ze te swiatlo do jazdy dziennej ktore sie samo zawsze wlancza daje mi impuls na przekaznik !! to swiatlo to chyba 1/2 mocy dlugich !!

nie mam jak zapodac z impulsu na przekaznik z kabla zasilajacego swiatla dlugie!!

mysle sobie z eproblem tkwi w stalym "+" cyba, nie moze byc z aku tylko z ... ?? no wlasnie, z czego ??

musze to rozwiazac !!

: sob sty 22, 2005 6:37 pm
autor: danielpoz
nie za bardzo kumam w czym problem

skoro masz na kostce "+" od lamp drogowych to wepnij sie w to jako sygnal do wysterowania przekaznika a "+" zasilajacy do halogenow zapodaj z aku(male straty)no i oczywscie nie zapomnij o bezpieczniku odrazu za aku

cala instalacja(wielkie slowa :D )bedzie pod maska bez koniecznosci wnikania w kabine-bo i po co???

: sob sty 22, 2005 7:19 pm
autor: XJeep
przeca tlumacze za problem tkwi w tym ze "+" z drogowych wystepuje w moim XJ nie tylko po wlaczeniu "dlugich" ale takze zaraz po ruszeniu autem, wtedy zapalaja sie automatyczne swiatla dzienne ktore TAKZE daja "+" na przewód zasilajacy swiatla drogowe !!

a instalacje juz od dawna mam zrobiona, przekaznik i bezpiecznik umiescilem w puszce bezpiecznikowej pod maska ( w miejscu przekaznika ABS'u ktorego nie mam) !!

cala instalacja wyglada OK ! jak oryginalna !! tyle ze nie dziala jak powinna !!

: sob sty 22, 2005 7:25 pm
autor: danielpoz
nie no stary cos chyba sie sie kumamy

jak moze wystepowac"+" przy kostce od zarowki od swiatel drogowych?i one nie swieca? no chyba ze w tym czsie brakuje "-" ale to by tez nie bylo w tym czasie sw.mijania

: sob sty 22, 2005 7:27 pm
autor: BoMBowiec
Swiatla dzienne ida po "dlugich". Jest do tego specjalny modul swiatel dziennych DRL + przekaznik/przekazniki. W niektorych wozach jest to jeszcze podpiete pod skrzynie biegow, swieca dopiero po wrzuceniu na Drive w automacie.

Jesli juz o swiatlach dziennych mowa to w jednym z posiadanych wozow zdarza im sie dzialac kilka razy, potem dlugo nie i znow czasem zadzialaja... to dopiero zagadka.... a instalacja elektryczna zakrecona - modul dziennych zintegrowany z modulem do regulacji opoznienia wylaczania swiatel i ich automatycznego wlaczania (mijania), 2 przekazniki... Moze ktos ma jakas sugestie?

: sob sty 22, 2005 7:30 pm
autor: XJeep
sek w tym ze one swieca!! :o

to sa wlasnie te swiatla dzienne ktore sie samoczynnie zapalaja !!

nie mam n a to wplywu ale przynajmniej nigdy nie jade bez swiatel!!

one swieca tak jak 1/2 czy 1/3 mocy swiatel drogowych !! :)24

swiatla mijania to zapalam normalnie, gajga do swiatal!!

ale to jak sie ciemno robi albo jak chce zeby moje pomaranczowe kierunki + obrysowki made in USA sie palily!! paly sie denerwuja wiec nie draznie ... :)21

: sob sty 22, 2005 7:31 pm
autor: XJeep
BoMBowiec pisze:Swiatla dzienne ida po "dlugich". Jest do tego specjalny modul swiatel dziennych DRL + przekaznik/przekazniki. W niektorych wozach jest to jeszcze podpiete pod skrzynie biegow, swieca dopiero po wrzuceniu na Drive w automacie.

Jesli juz o swiatlach dziennych mowa to w jednym z posiadanych wozow zdarza im sie dzialac kilka razy, potem dlugo nie i znow czasem zadzialaja... to dopiero zagadka.... a instalacja elektryczna zakrecona - modul dziennych zintegrowany z modulem do regulacji opoznienia wylaczania swiatel i ich automatycznego wlaczania (mijania), 2 przekazniki... Moze ktos ma jakas sugestie?
no i o tym mowa !! uffff nareszcie ktos skumal baze !! :)2

help me !! :)21

nei wierze ze wszyscy maja halogeny na osobny chebel ... !!

: sob sty 22, 2005 7:42 pm
autor: danielpoz
teraz kumam!

a wiec pytanie jakie jest napiecie na tym "+"od drogowych w czasie gdy swieca dzienne?

moze tam jest napiecie puszczone przez dwa wlukna zarowki i swieca slabiej ale bez masy?

: sob sty 22, 2005 7:47 pm
autor: XJeep
tego wlasnie nie wiem!!

cos musze wymyslic, jakis nowy przekaznik przekaznika ... !!??

: sob sty 22, 2005 7:57 pm
autor: danielpoz
jesli jest tak jak mowie z tymi wluknami zarowki to mozna wysterowac przekaznik tym plusem z drogowych a minus do przekaznika(sterownia-elektromagnesu)zapodac tez z tej kostki od zarowki bo wlasnie wtedy przy zapalonych dziennych nie powinno tam byc potencjalu"-"

to oczywiscie teoria i pisze tak z glowy bo bez prostych pomiarow nic innego nie przychodzi mi do glowy

: sob sty 22, 2005 8:01 pm
autor: Tindirindi
Moze rogrzeb sam przelacznik w kabinie i dopnij impuls do przekaznika halogenow tam. DRL czy nie w tym momencie nie powinno byc zadnych konfliktow i dzialac tak jak chcesz.

: sob sty 22, 2005 8:57 pm
autor: XJeep
pojde tym topem!! :)2

przeciez drogowe tez maja jakis tam przekaznik i gajga od kierunkowskazow ten przekaznik zwiera !!

musze sie podpiac w takim razie na sygnal z gajgi na przekaznik swiatel drogowych !! w ten sposob "powinienem" ominac impuls z DRL'a !! bo tam prad idzie co najwyzej od zarowki -> przekaznika drogowych !! :roll:

jak co to mnie poprawcie !! :oops:

ale zamotalem... !! cos mi jednak saswitalo i jutro to przecwicze !! :lol:

musze na schemacie znalesc przekaznik drogowych !! jak ktos ma pod reka to bede rad !! :)1

: ndz sty 23, 2005 7:24 pm
autor: PKi
No w takim układzie masz mozliwosci:
- podepnij sie tuz za przelacznikiem drogowych, zapewne cos znajdziesz
- pomierz jak napiecia lub poszukaj w schematach...

: pn sty 24, 2005 9:46 am
autor: Stiopa
A po co w schematach rzeźbić ? Obudowę na kolumnie trzeba rozebrać , miernik w łapę (albo nawet żarówkę zwykłą ) i znaleźć gdzie się "+" pojawia przy włączaniu drogowych . No chyba , że cewka przekaźnika sterowana będzie "-" , ale to też nie problem . Stamtąd kabel YAKy 4x35 wyciągnąć :)21 :)21 :)21 i cewkę przekaźnika od halogieniów zasilić .
Jak to mówił jeden ślusarz do puzonisty :"panie , kur.wa ! to się musi dać wyciągnąć" . :D :D :D

: pn sty 24, 2005 9:51 am
autor: XJeep
tyle ze nie chce mi sie ..... rzezbic i ciagnac zasilanie z obudowy gajgi !!

poszukam przekaznika i tam sie wepne, mniej roboty a zima za oknem!! brrrrrrrr.....

: pn sty 24, 2005 9:58 am
autor: Stiopa
No w zimie jest zima :D :D :D
I dobrze bo deseczki już ze strychu zniesione czekają na koniec tygodnia i pierwsze w tym sezonie ślizgi . :D :D :D

: pn sty 24, 2005 10:02 am
autor: Kasprol
Stiopa po co ci to połamiesz sie i co bedzie :lol: :lol:

: pn sty 24, 2005 10:40 am
autor: Radek666
Podepnij cewke przekaznika beazposrednio do kabli idacych do wlokna swiatel drogowych i po problemie!!

ps. a tak na marginesie to w czasie mgly jak sobie wlaczysz dlugie z halogenami to bedzie wielka kupa! Przeciez chodzi o to zeby podswietlic mgle od spodu i poprawic widocznosc - dlugie dadza wrecz odwrotny efekt (no chyba ze mowimy tu o "halogenach dachowych"?!)

: pn sty 24, 2005 11:01 am
autor: Stiopa
Kasprol pisze:Stiopa po co ci to połamiesz sie i co bedzie :lol: :lol:
A wiesz jaka wielka dziura w śniegu bedzie kiedy 110 rozpędzonych kilogramów jebnie o ziemię ?!

:)21 :)21 :)21

: pn sty 24, 2005 11:04 am
autor: Stiopa
Radek666 pisze:Podepnij cewke przekaznika beazposrednio do kabli idacych do wlokna swiatel drogowych i po problemie!!

ps. a tak na marginesie to w czasie mgly jak sobie wlaczysz dlugie z halogenami to bedzie wielka kupa! Przeciez chodzi o to zeby podswietlic mgle od spodu i poprawic widocznosc - dlugie dadza wrecz odwrotny efekt (no chyba ze mowimy tu o "halogenach dachowych"?!)
Myślę , że XJeep ma na myśli halogienie dalekosiężne a nie przeciwmgielne . A te maja działać razem z drogowymi .
Zresztą przeciwmgielne pomagają jak umarłemu kadzidło - i tak dupa i tak dupa - mgła to mgła i mało widać . :D :D :D

: pn sty 24, 2005 4:09 pm
autor: WJ Jeep
Ja w swoim usunąłem moduł świateł dziennych, nie jest to trudne za to wszystko stało się w końcu normalne.

: pn sty 24, 2005 8:11 pm
autor: XJeep
Radek666 pisze:Podepnij cewke przekaznika beazposrednio do kabli idacych do wlokna swiatel drogowych i po problemie!!
nie kumam !! mam podpiac zasilanie, czyli 30che do wlokna drogowych??

teraz mam impuls na przekaznik podpiety pod to wlokno, a staly "+" pod aku z bezpiecznikiem!! I nie dziala !! przez te dzienne ... cale k....a !! :)11

Wiec o co chodzi z tym podpieciem cewki?? to to co teraz mam?? :o
Radek666 pisze:. ps a tak na marginesie to w czasie mgly jak sobie wlaczysz dlugie z halogenami to bedzie wielka kupa! Przeciez chodzi o to zeby podswietlic mgle od spodu i poprawic widocznosc - dlugie dadza wrecz odwrotny efekt (no chyba ze mowimy tu o "halogenach dachowych"?!)

mam dalekosiezne !! przeciwmglowych nie uznaje bo h...a daja - jak to juz kolega szczepan raczyl zauwazyc !! :)21

: pn sty 24, 2005 9:21 pm
autor: PKi
Teraz masz....
no przecie piszą ci co masz, jednynie radek zwany trener nie przeczytal i nie skumał w czym problem 8)

Reszte postów weź pod uwage.