Felgi Opony w YJ

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
BoMBowiec
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 49
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 1:27 am
Lokalizacja: Małopolska
Kontaktowanie:

Felgi Opony w YJ

Post autor: BoMBowiec » sob lut 12, 2005 1:26 am

1. Jaka jest standardowa szerokosc felgi w YJ z 1994r?
2. Jaki maksymalny rozmiar opony szerokosciowo mozna wlozyc na te felge bez wiekszych problemow?
3. Jakie oponki 31x10.5x15 polecacie do YJ uniwersalne na szose i w teren?
Maciej Mikler - Van Klub Polska - http://www.van-club.com

Awatar użytkownika
BoMBowiec
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 49
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 1:27 am
Lokalizacja: Małopolska
Kontaktowanie:

Post autor: BoMBowiec » pn lut 14, 2005 12:21 am

:(
Jeszcze jakby mi ktos powiedzial jakie ET ma standardowo felga w YJ...
No i jakie powinna miec by opony nie obcieraly te wieksze...
Maciej Mikler - Van Klub Polska - http://www.van-club.com

Wojciechrr
Posty: 425
Rejestracja: śr gru 10, 2003 1:36 pm
Lokalizacja: Drezdenko
Kontaktowanie:

Post autor: Wojciechrr » pn lut 14, 2005 7:20 am

31" i tak będą obcierały - do góry fura

Awatar użytkownika
BoMBowiec
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 49
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 1:27 am
Lokalizacja: Małopolska
Kontaktowanie:

Post autor: BoMBowiec » pn lut 14, 2005 10:14 am

Nie napisalem ze auto dostaje lift ok. 2".
Jakby ktos mogl uscislic jakie jest teraz ET, a jakie jest potrzebne...
Maciej Mikler - Van Klub Polska - http://www.van-club.com

Awatar użytkownika
DanielF
Posty: 392
Rejestracja: czw kwie 29, 2004 9:54 am
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: DanielF » pn lut 14, 2005 12:20 pm

Oryginalan felga ma chyba 7'', jakie ET to nie wiem, ja mialem opony chyba 215 i przy max. skrecie niewiele miejsca do resoru zostawalo.
Natomiast 31x10,5x15 nie obciearaja np. jak sie je zalozy na Mangelsy 8'' (ET chyba -10).
Za to wystaja znacznie na zewnatrz blotnikow.
A co do opon - jesli maja byc uniwersalne to polecam BFG AT.
Pozdrawiam - Daniel (kiedyś YJ '91 2,5l, w planach co innego...)

Wojciechrr
Posty: 425
Rejestracja: śr gru 10, 2003 1:36 pm
Lokalizacja: Drezdenko
Kontaktowanie:

Post autor: Wojciechrr » pn lut 14, 2005 1:42 pm

ale musi kasta iść do góry, bo będzie obcierać

kumpel dał samą kastę do góry parę cm i ma 31x10,5x15 mt i wystaje dużo, ale jeszcze mu obciera przy max. wykrzyżu

Awatar użytkownika
DanielF
Posty: 392
Rejestracja: czw kwie 29, 2004 9:54 am
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: DanielF » pn lut 14, 2005 1:51 pm

Wojciechrr pisze:ale musi kasta iść do góry, bo będzie obcierać

kumpel dał samą kastę do góry parę cm i ma 31x10,5x15 mt i wystaje dużo, ale jeszcze mu obciera przy max. wykrzyżu
To prawda, ja pisalem ze na Mangelsach nie obciera majac na mysli resory. Opona o flere przyciera, zwlascza ze sie pod nia nie chowa, tylko opadajacy brzeg flery wypada nad opona. Jak sie zalozy szersze flery to mniej przyciera - po za tym jest mniej blota na bocznych lusterkach i szybach :)21
Pozdrawiam - Daniel (kiedyś YJ '91 2,5l, w planach co innego...)

Wojciechrr
Posty: 425
Rejestracja: śr gru 10, 2003 1:36 pm
Lokalizacja: Drezdenko
Kontaktowanie:

Post autor: Wojciechrr » pn lut 14, 2005 1:58 pm

koleś już nie ma siły myć ciągle syfa :)

szkoda mu kasy na oryginały - chyba pas transformacyjny założy :)2

Awatar użytkownika
DanielF
Posty: 392
Rejestracja: czw kwie 29, 2004 9:54 am
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: DanielF » pn lut 14, 2005 2:02 pm

No ja glownie dlatego w koncu sie szarpnalem na szersze flery (ale ze skapstwa na podroby z zywicy - 800 PLN z komplet).
Tyz chcialem pas transformacyjny, ale zona silnie oporowala.
Pozdrawiam - Daniel (kiedyś YJ '91 2,5l, w planach co innego...)

Wojciechrr
Posty: 425
Rejestracja: śr gru 10, 2003 1:36 pm
Lokalizacja: Drezdenko
Kontaktowanie:

Post autor: Wojciechrr » pn lut 14, 2005 2:08 pm

ale słyszałem, że te z żywicy nie są za dobre na drzewa :roll:

jak u Ciebie się sprawują?

Awatar użytkownika
DanielF
Posty: 392
Rejestracja: czw kwie 29, 2004 9:54 am
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: DanielF » pn lut 14, 2005 2:25 pm

Jeszcze nie wiem, niedawno zalozylem i jeszczee nie zweryfikowalem.
Ale tez mam pewne obawy :(
Natomiast zrobili mi dokladnie taka szerokosc jak chcialem, tak ze caly bieznik jest pod flera (i 'na oko' wyglada jakby kolo nie wystawalo), ale bok opony wystaje ok. 2 cm na zewnatrz.
Zobaczymy - pewnie w koncu i tak sie polamia, mam tylko nadzieje ze niezbyt szybko.
Pozdrawiam - Daniel (kiedyś YJ '91 2,5l, w planach co innego...)

Wojciechrr
Posty: 425
Rejestracja: śr gru 10, 2003 1:36 pm
Lokalizacja: Drezdenko
Kontaktowanie:

Post autor: Wojciechrr » pn lut 14, 2005 2:28 pm

zawsze zostaje pas transmisyjny :)2

Przemek wawa
Posty: 380
Rejestracja: śr maja 28, 2003 10:33 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Przemek wawa » pn lut 14, 2005 2:28 pm

Wojciechrr pisze:ale musi kasta iść do góry, bo będzie obcierać
lift budy nie ma zadnego znaczenia. powtorze, co Zeber napisal, ze musi byc inne => ujemne ET w przypadku Wrangla YJ przy tym rozmiarze opon i wiekszym, jezeli mowimy o haczeniu o resory.
w przypadku obcierania o nadkola, to nie znam auta, ktore nie obciera o nadkola przy swoim maskymalnym indywidualnym wykrzyzu. chyba, ze monstrum totalne. :)21
Daniel,
a skad w koncu wziales nowe flary? 6.5 czy 8 calowe?
Jeszcze jakby mi ktos powiedzial jakie ET ma standardowo felga w YJ...
prawdopodobnie z toba koresponodowalem na pm w weekend, co Ci pisalem, ze jezeli nie zalozysz dystansow przy tym ukladzie felgi i opony, to bedzie obcieralo o resory ... :)21 . aluminiowa felga oryginalna pipowska 7JJ ma prawdopodobnie ET=0, ale nie jestem pewien, bo nie ma zadnych oznaczen numerycznych tego typu na moich felgach.
pozdrawiam,
YJ 4.0

Wojciechrr
Posty: 425
Rejestracja: śr gru 10, 2003 1:36 pm
Lokalizacja: Drezdenko
Kontaktowanie:

Post autor: Wojciechrr » pn lut 14, 2005 2:40 pm

"a skad w koncu wziales nowe flary? 6.5 czy 8 calowe?"

to dla kumpla było (6,5 cala by pasiły) tylko mu drogo, więc chyba pas założy :roll:

Awatar użytkownika
intruz
Posty: 427
Rejestracja: pn sty 31, 2005 9:31 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: intruz » pn lut 14, 2005 2:48 pm

A czy to nie jest tak ,ze oryginalne ,fabryczne felgi maja zawsze ET=0 ? Moze sie myle ,ale tak zawsze mi sie wydawalo. Jesli nie, to jaki jest offset fabrycznych i jaka jest roznica w offsecie pomiedzy stalowymi, a aluminiowymi produkcji jeepa? Pytam o 15-ki o szerokosci 7 cali.
XJ Country 4.0L, 242, manual, lift 2", LPG II gen. 30x9.5 AT/MT

Awatar użytkownika
DanielF
Posty: 392
Rejestracja: czw kwie 29, 2004 9:54 am
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: DanielF » pn lut 14, 2005 2:52 pm

Przemek wawa pisze:Daniel,
a skad w koncu wziales nowe flary? 6.5 czy 8 calowe?
Mam nadzieje, ze nie wytna za reklame, od Jacka Dyby z Gdanska. Szerokosc, jak pisalem, robia jak sobie zazyczysz - mi zrobili 14 cm i jest tak jak chcialem.
Troche trzeba bylo naginac przy zakladaniu (inaczej np. przod i tyl bylo OK, a srodek za nisko), no i wyglad pozostawia na razie troche do zyczenia, ale ogolnie, za ta cene, jestem wielce zadowolony.
A co do liftu budy - sam planuje zrobic. Oryginalne male kolka nie obcieraly, nawet jak zlapalem maks. wykrzyzu (i z braku blokady trzba bylo walczyc szpadlem :)21), w zwiazku z tym planuje podniesc bude o roznice promienia nowych i starych kolek.
Pozdrawiam - Daniel (kiedyś YJ '91 2,5l, w planach co innego...)

Awatar użytkownika
DanielF
Posty: 392
Rejestracja: czw kwie 29, 2004 9:54 am
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: DanielF » pn lut 14, 2005 3:01 pm

No to teraz mowisz :o :)11 Kurnia, ide zapalic bo sie zdenerwowalem, ale na pewno sa jakies niefajne, krzywe, za waskie, albo za szerokie :)21
Pozdrawiam - Daniel (kiedyś YJ '91 2,5l, w planach co innego...)

Przemek wawa
Posty: 380
Rejestracja: śr maja 28, 2003 10:33 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Przemek wawa » pn lut 14, 2005 3:10 pm

Troche trzeba bylo naginac przy zakladaniu (inaczej np. przod i tyl bylo OK, a srodek za nisko), no i wyglad pozostawia na razie troche do zyczenia, ale ogolnie, za ta cene, jestem wielce zadowolony.
to tak jak u mnie, co bralem od siebie z wawki. tyl idealny wyszedl plastykom, ale przod ... :roll: , przedni prawy mam o jakies 2 centymetry szerszy niz przod lewy :)21 , pewnie po pijaku mieszali w tej zywicy i formie.. :)21
nic to, bede atakowal bardziej prawym przodem bardziej. !!
i wcale nie miałem dużo podniesionego auta
wcale ... 8) :)21
pozdrawiam,
YJ 4.0

Przemek wawa
Posty: 380
Rejestracja: śr maja 28, 2003 10:33 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Przemek wawa » pn lut 14, 2005 3:14 pm

DanielF pisze:No to teraz mowisz :o :)11 Kurnia, ide zapalic bo sie zdenerwowalem, ale na pewno sa jakies niefajne, krzywe, za waskie, albo za szerokie :)21
przeciez Ci pisalem, ze za 400 stowy z Radzyminskiej mozesz miec :)21 , z tym ze na 8 cali, bo forme maja od nowego TJ.
ale moga przyciac, chirurgicznie ...
pozdrawiam,
YJ 4.0

Awatar użytkownika
DanielF
Posty: 392
Rejestracja: czw kwie 29, 2004 9:54 am
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: DanielF » pn lut 14, 2005 3:20 pm

A to przepraszam :)21
Te z Gdanska sa generalnie wykonane calkiem niezle - tak jak pisalem, szerokosc jaka chcesz, i co najwazniejsze (z pewna dokladnoscia) jednakowa wszystkich czterech sztuk.
Pozdrawiam - Daniel (kiedyś YJ '91 2,5l, w planach co innego...)

Awatar użytkownika
BoMBowiec
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 49
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 1:27 am
Lokalizacja: Małopolska
Kontaktowanie:

Post autor: BoMBowiec » wt lut 15, 2005 1:22 am

Dobra widze ze sie dyskusja ruszyla w koncu i za to was kocham :lol:

Podsumujmy:
- Orginalne felgi 7" stalowe na YJ maja ET = 0 i tak jest we wszystkich furach -ktos to potwierdza na 100%?
- na 7" mozna wpakowac 10.5 calowa opone, ale zeby nie przycierala o resor trzeba dystanse, albo ja wpakowac na 8" i ET -10...
- przy zalozenu szerszych opon i felg kola beda wystawac poza nadkola i od gory beda przycierane czasem... (problemu chyba nie mam bo dostalem z Jeepem orginalne szerokie czarne poszerszenia) Te poszerzenia to w slangu = flery jak wy to mowicie? 8)
- tym bardziej z powyzszym nie powinno byc problemu bo pojdzie kompletny lift 2" chyba Skyjacker
8)

Chyba wszystko co powyzej podsumowalem dobrze wywnioskowalem z waszych i swoich przemyslen? Jak co to poprawcie. Dzieki :D
Maciej Mikler - Van Klub Polska - http://www.van-club.com

Awatar użytkownika
moa
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: śr maja 12, 2004 7:27 am
Lokalizacja: konstancin-jeziorna
Kontaktowanie:

Post autor: moa » śr lut 16, 2005 11:22 am

BoMBowiec pisze:Orginalne felgi 7" stalowe na YJ maja ET = 0 i tak jest we wszystkich furach -ktos to potwierdza na 100%?
nie wiem jak stalowe oryginaly od jeepa, ale ogolnie to nie prawda. firmowy et jest zalezny od widzimisie konstruktora. w wiekszosci przypadkow jest dodatni aby "srodek" felgi byl w okolicach lozyska/przegubu/whatever. (et dodatnie - felga glebiej w blotniku, ujemne - na zewnatrz).
pozdrówki,
moa http://niedzwiedzianorka.blogspot.com
tj´98 4.0 aut. "lowrider"

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » śr lut 16, 2005 11:34 am

Zerowe ET faktycznie zdarza się chyba rzadko. Ale co za problem pomierzyć. Kawałek deseczki, linijka, zdjęte koło i po zawodach.

Awatar użytkownika
pan.boczek
 
 
Posty: 222
Rejestracja: czw sty 20, 2005 10:43 am
Lokalizacja: Warszawa/Haga

Post autor: pan.boczek » śr lut 16, 2005 11:40 am

tu jest wszystko co wypada wiedziec o felgach:

http://www.rsracing.com/tech-wheel.html
LRD3

Awatar użytkownika
intruz
Posty: 427
Rejestracja: pn sty 31, 2005 9:31 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: intruz » śr lut 16, 2005 4:15 pm

No wzialem deseczke i linijke i wyszlo, ze standardowe felgi w XJ-ie maja dodatni offset okolo 30mm...
XJ Country 4.0L, 242, manual, lift 2", LPG II gen. 30x9.5 AT/MT

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość