Strona 1 z 2
Felgi Opony w YJ
: sob lut 12, 2005 1:26 am
autor: BoMBowiec
1. Jaka jest standardowa szerokosc felgi w YJ z 1994r?
2. Jaki maksymalny rozmiar opony szerokosciowo mozna wlozyc na te felge bez wiekszych problemow?
3. Jakie oponki 31x10.5x15 polecacie do YJ uniwersalne na szose i w teren?
: pn lut 14, 2005 12:21 am
autor: BoMBowiec
Jeszcze jakby mi ktos powiedzial jakie ET ma standardowo felga w YJ...
No i jakie powinna miec by opony nie obcieraly te wieksze...
: pn lut 14, 2005 7:20 am
autor: Wojciechrr
31" i tak będą obcierały - do góry fura
: pn lut 14, 2005 10:14 am
autor: BoMBowiec
Nie napisalem ze auto dostaje lift ok. 2".
Jakby ktos mogl uscislic jakie jest teraz ET, a jakie jest potrzebne...
: pn lut 14, 2005 12:20 pm
autor: DanielF
Oryginalan felga ma chyba 7'', jakie ET to nie wiem, ja mialem opony chyba 215 i przy max. skrecie niewiele miejsca do resoru zostawalo.
Natomiast 31x10,5x15 nie obciearaja np. jak sie je zalozy na Mangelsy 8'' (ET chyba -10).
Za to wystaja znacznie na zewnatrz blotnikow.
A co do opon - jesli maja byc uniwersalne to polecam BFG AT.
: pn lut 14, 2005 1:42 pm
autor: Wojciechrr
ale musi kasta iść do góry, bo będzie obcierać
kumpel dał samą kastę do góry parę cm i ma 31x10,5x15 mt i wystaje dużo, ale jeszcze mu obciera przy max. wykrzyżu
: pn lut 14, 2005 1:51 pm
autor: DanielF
Wojciechrr pisze:ale musi kasta iść do góry, bo będzie obcierać
kumpel dał samą kastę do góry parę cm i ma 31x10,5x15 mt i wystaje dużo, ale jeszcze mu obciera przy max. wykrzyżu
To prawda, ja pisalem ze na Mangelsach nie obciera majac na mysli resory. Opona o flere przyciera, zwlascza ze sie pod nia nie chowa, tylko opadajacy brzeg flery wypada nad opona. Jak sie zalozy szersze flery to mniej przyciera - po za tym jest mniej blota na bocznych lusterkach i szybach

: pn lut 14, 2005 1:58 pm
autor: Wojciechrr
koleś już nie ma siły myć ciągle syfa
szkoda mu kasy na oryginały - chyba pas transformacyjny założy

: pn lut 14, 2005 2:02 pm
autor: DanielF
No ja glownie dlatego w koncu sie szarpnalem na szersze flery (ale ze skapstwa na podroby z zywicy - 800 PLN z komplet).
Tyz chcialem pas transformacyjny, ale zona silnie oporowala.
: pn lut 14, 2005 2:08 pm
autor: Wojciechrr
ale słyszałem, że te z żywicy nie są za dobre na drzewa
jak u Ciebie się sprawują?
: pn lut 14, 2005 2:25 pm
autor: DanielF
Jeszcze nie wiem, niedawno zalozylem i jeszczee nie zweryfikowalem.
Ale tez mam pewne obawy
Natomiast zrobili mi dokladnie taka szerokosc jak chcialem, tak ze caly bieznik jest pod flera (i 'na oko' wyglada jakby kolo nie wystawalo), ale bok opony wystaje ok. 2 cm na zewnatrz.
Zobaczymy - pewnie w koncu i tak sie polamia, mam tylko nadzieje ze niezbyt szybko.
: pn lut 14, 2005 2:28 pm
autor: Wojciechrr
zawsze zostaje pas transmisyjny

: pn lut 14, 2005 2:28 pm
autor: Przemek wawa
Wojciechrr pisze:ale musi kasta iść do góry, bo będzie obcierać
lift budy nie ma zadnego znaczenia. powtorze, co Zeber napisal, ze musi byc inne => ujemne ET w przypadku Wrangla YJ przy tym rozmiarze opon i wiekszym, jezeli mowimy o haczeniu o resory.
w przypadku obcierania o nadkola, to nie znam auta, ktore nie obciera o nadkola przy swoim maskymalnym indywidualnym wykrzyzu. chyba, ze monstrum totalne.
Daniel,
a skad w koncu wziales nowe flary? 6.5 czy 8 calowe?
Jeszcze jakby mi ktos powiedzial jakie ET ma standardowo felga w YJ...
prawdopodobnie z toba koresponodowalem na pm w weekend, co Ci pisalem, ze jezeli nie zalozysz dystansow przy tym ukladzie felgi i opony, to bedzie obcieralo o resory ...

. aluminiowa felga oryginalna pipowska 7JJ ma prawdopodobnie ET=0, ale nie jestem pewien, bo nie ma zadnych oznaczen numerycznych tego typu na moich felgach.
: pn lut 14, 2005 2:40 pm
autor: Wojciechrr
"a skad w koncu wziales nowe flary? 6.5 czy 8 calowe?"
to dla kumpla było (6,5 cala by pasiły) tylko mu drogo, więc chyba pas założy

: pn lut 14, 2005 2:48 pm
autor: intruz
A czy to nie jest tak ,ze oryginalne ,fabryczne felgi maja zawsze ET=0 ? Moze sie myle ,ale tak zawsze mi sie wydawalo. Jesli nie, to jaki jest offset fabrycznych i jaka jest roznica w offsecie pomiedzy stalowymi, a aluminiowymi produkcji jeepa? Pytam o 15-ki o szerokosci 7 cali.
: pn lut 14, 2005 2:52 pm
autor: DanielF
Przemek wawa pisze:Daniel,
a skad w koncu wziales nowe flary? 6.5 czy 8 calowe?
Mam nadzieje, ze nie wytna za reklame, od Jacka Dyby z Gdanska. Szerokosc, jak pisalem, robia jak sobie zazyczysz - mi zrobili 14 cm i jest tak jak chcialem.
Troche trzeba bylo naginac przy zakladaniu (inaczej np. przod i tyl bylo OK, a srodek za nisko), no i wyglad pozostawia na razie troche do zyczenia, ale ogolnie, za ta cene, jestem wielce zadowolony.
A co do liftu budy - sam planuje zrobic. Oryginalne male kolka nie obcieraly, nawet jak zlapalem maks. wykrzyzu (i z braku blokady trzba bylo walczyc szpadlem

), w zwiazku z tym planuje podniesc bude o roznice promienia nowych i starych kolek.
: pn lut 14, 2005 3:01 pm
autor: DanielF
No to teraz mowisz

Kurnia, ide zapalic bo sie zdenerwowalem, ale na pewno sa jakies niefajne, krzywe, za waskie, albo za szerokie

: pn lut 14, 2005 3:10 pm
autor: Przemek wawa
Troche trzeba bylo naginac przy zakladaniu (inaczej np. przod i tyl bylo OK, a srodek za nisko), no i wyglad pozostawia na razie troche do zyczenia, ale ogolnie, za ta cene, jestem wielce zadowolony.
to tak jak u mnie, co bralem od siebie z wawki. tyl idealny wyszedl plastykom, ale przod ...

, przedni prawy mam o jakies 2 centymetry szerszy niz przod lewy

, pewnie po pijaku mieszali w tej zywicy i formie..
nic to, bede atakowal bardziej prawym przodem bardziej.
i wcale nie miałem dużo podniesionego auta
wcale ...

: pn lut 14, 2005 3:14 pm
autor: Przemek wawa
DanielF pisze:No to teraz mowisz

Kurnia, ide zapalic bo sie zdenerwowalem, ale na pewno sa jakies niefajne, krzywe, za waskie, albo za szerokie

przeciez Ci pisalem, ze za 400 stowy z Radzyminskiej mozesz miec

, z tym ze na 8 cali, bo forme maja od nowego TJ.
ale moga przyciac, chirurgicznie ...
: pn lut 14, 2005 3:20 pm
autor: DanielF
A to przepraszam
Te z Gdanska sa generalnie wykonane calkiem niezle - tak jak pisalem, szerokosc jaka chcesz, i co najwazniejsze (z pewna dokladnoscia) jednakowa wszystkich czterech sztuk.
: wt lut 15, 2005 1:22 am
autor: BoMBowiec
Dobra widze ze sie dyskusja ruszyla w koncu i za to was kocham
Podsumujmy:
- Orginalne felgi 7" stalowe na YJ maja ET = 0 i tak jest we wszystkich furach -ktos to potwierdza na 100%?
- na 7" mozna wpakowac 10.5 calowa opone, ale zeby nie przycierala o resor trzeba dystanse, albo ja wpakowac na 8" i ET -10...
- przy zalozenu szerszych opon i felg kola beda wystawac poza nadkola i od gory beda przycierane czasem... (problemu chyba nie mam bo dostalem z Jeepem orginalne szerokie czarne poszerszenia) Te poszerzenia to w slangu = flery jak wy to mowicie?
- tym bardziej z powyzszym nie powinno byc problemu bo pojdzie kompletny lift 2" chyba Skyjacker
Chyba wszystko co powyzej podsumowalem dobrze wywnioskowalem z waszych i swoich przemyslen? Jak co to poprawcie. Dzieki

: śr lut 16, 2005 11:22 am
autor: moa
BoMBowiec pisze:Orginalne felgi 7" stalowe na YJ maja ET = 0 i tak jest we wszystkich furach -ktos to potwierdza na 100%?
nie wiem jak stalowe oryginaly od jeepa, ale ogolnie to nie prawda. firmowy et jest zalezny od widzimisie konstruktora. w wiekszosci przypadkow jest dodatni aby "srodek" felgi byl w okolicach lozyska/przegubu/whatever. (et dodatnie - felga glebiej w blotniku, ujemne - na zewnatrz).
: śr lut 16, 2005 11:34 am
autor: WJ Jeep
Zerowe ET faktycznie zdarza się chyba rzadko. Ale co za problem pomierzyć. Kawałek deseczki, linijka, zdjęte koło i po zawodach.
: śr lut 16, 2005 11:40 am
autor: pan.boczek
tu jest wszystko co wypada wiedziec o felgach:
http://www.rsracing.com/tech-wheel.html
: śr lut 16, 2005 4:15 pm
autor: intruz
No wzialem deseczke i linijke i wyszlo, ze standardowe felgi w XJ-ie maja dodatni offset okolo 30mm...