Spazmy o LPG c.d.

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 448
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:56 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Spazmy o LPG c.d.

Post autor: Kosa » pt mar 25, 2005 12:55 am

Tylko bez nerwów poproszę... założyłem ten temat bo dostaję już wszelkiego rodzaju rozstrojów mózgu i żołądka...

Pojechałem do gazowników którzy przez jednego z użytkowników forum są polecani ( nie kwestionuję tego no offence). W sumie to mi się spodobało bo warsztacik fajny czyściutki, mam blisko od domu (jakiś kilometr może dwa) obejrzał dokładnie samochód popatrzył co jest namodzone i pogadał ze mną z dobrą godzinkę. Zaproponował mi sekwencyjną instalację (notabene tylko taką chciałem, bo to co było u mnie to jedna wielka porażka a przejeździłem 2000 km na samej benzynie po mieście i uznałem, że nie wydolę finansowo) firmy REG model DREAM XXI M (firma podobno włoska) na jednym reduktorze rurze wychodzącej z butli fi 8 z komputerem który miął brać parametry z benzynowego (czy jakoś tak to zrozumiałem) za 4200-4500 Wszystko fajnie nawet rozbiłem świnke i umówiłem się na wtorek na montaż. Gwarancja na rok co 10k km przegląd. Poprosiłem o dokładną wycene usługi i o telefon. Dzisiaj goście do mnie dzwonią i mówią, że niestety ale będziemy musieli dać dwa reduktory bo jeden nie zda egzaminu ( notabene jak rozmawiałem z nimi w poniedziałek to pytałem jakby chcieli to zrobic czy na jednym czy na dwóch reduktorach (sam to powiedziałem i powiedziałem jeszcze, że mój kolega na 5,7 zagazowane właśnie na dwóch reduktorach)) i że cena wzrośnie do 4800 bo dojdzie reduktor za 600 zł no i żeby jutro przyjechać zostawić zadatek 1000 zł.

Cena to mi koło pióra lata przy koszcie 4500 300zł wiecej to jest nic. Ale sam zaczynam mieć wątpliwości co do ich fachowości bo choć mój wspomniany kumpel ma 5,7 na dwóch reduktorach ale on poważnie wzmacnia swoją 350tke i może po to mu to jest potrzebne (chociaz zdaje to swój egzamin) a przecież jeżdzą V8ki na jednym reduktorze, przecież wszyscy wiemy, że są reduktory potrafiące obsłużyć tak paliwożerny silnik...

Pomoze mi ktoś w podjęciu decyzji albo może ktoś mi coś poradzi... albo chociaż mnie pocieszy.... :cry: :cry: :cry:
Only at ...

ZJ 95' V8 4,5"up

Awatar użytkownika
misman
 
 
Posty: 6072
Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: zawodzi...

Post autor: misman » pt mar 25, 2005 1:08 am

Nie daj się wrobić. Są reduktory z wystarczającym wydatkiem dla silników do 6000 ccm , tak więc albo chcą Cię skroić, albo tak nie do końca się znają :roll: Wystarczy tylko dobrze poszukać, a może właśnie im się nie chce :)3
Lepiej zmarnuj trochę czasu na lokalizację przyzwoitego warsztatu, mniej nerwów Cię to będzie kosztowało później... ;)
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."

Awatar użytkownika
KAZ
Posty: 409
Rejestracja: śr lis 27, 2002 12:48 pm
Lokalizacja: Kielce

Post autor: KAZ » pt mar 25, 2005 7:17 am

Cholercia jakbys mieszkał bliżej Kielc tobym mogł podsunąć warsztat. Koles sam miła granda 5,2 v8 i kombinował rok zanim dobrał prawidłową działająca dobrze instalacje gazową. NIestey nie pamiętam czy na 2 czy na jednym reduktorze. No aleś se wymyslił mieszkanie w Stolnicy :(

Zostało mi tylko Cię pocieszyć .....
Miałem XJ '94 :(
Teraz WK '05 ;)
http://www.jeep.org.pl/

Awatar użytkownika
Voytass
Posty: 356
Rejestracja: wt sty 04, 2005 7:14 pm
Lokalizacja: Torun/Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Spazmy o LPG c.d.

Post autor: Voytass » pt mar 25, 2005 11:07 am

Kosa pisze: Pomoze mi ktoś w podjęciu decyzji albo może ktoś mi coś poradzi... albo chociaż mnie pocieszy.... :cry: :cry: :cry:
Z innej beczki zapytam - f-body masz na LPG? Jak tak - to moze tak, jak tam masz, zrob? Po prostu..

Yba, ze f-body masz na benzynie...
kiosk na AT
www.wawa4x4.pl
Only at... Jeep.org.pl

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 448
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:56 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Kosa » pt mar 25, 2005 11:09 am

no nie fbody to bym nigdy nie zagazował :roll: mój kumpel ma zagazowane na dwóch reduktorach i mu to działa b.dobrze ale przecież... i tu jest pies pogrzebany :evil:
Only at ...

ZJ 95' V8 4,5"up

Przemek wawa
Posty: 380
Rejestracja: śr maja 28, 2003 10:33 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Spazmy o LPG c.d.

Post autor: Przemek wawa » pt mar 25, 2005 11:12 am

Kosa pisze: Pomoze mi ktoś w podjęciu decyzji albo może ktoś mi coś poradzi... albo chociaż mnie pocieszy.... :cry: :cry: :cry:
Kosa, ja bym poczynil nienerwowe ruchy negocjacyjne obecnie w Twoim przypadku.
Po prostu staralbym sie posprawdzac innych gazownikow, odbyc pare dodatkowych rozmow jeszcze etc. Przede wszystkim wynegocjowac cene. A jezeli masz placic "Piataka" prawie za sekwencje LPG, to poszukaj naprawde instalacji Prince z wtryskiwaczami japonskimi Keinsi, czy jak one tam sie nazywaja.

I glowa, piers do gory ... :)2
pozdrawiam,
YJ 4.0

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » pt mar 25, 2005 11:19 am

Kosa

Komus musisz zaufac. Umow sie z gazownikami ze jak nie bedzie dzialac tak jak Ci obiecuja to demontuja urzedzenie w cholere i przywracaja wszystko do stanu sprzed. Jezeli sa pewni ze bedzie dzialac ok to pojda na to.

Jezeli masz wybor zaloz na dwoch reduktorach. Chodzi to lepiej niz na jednym duzym.

Stoj nad nimi przy zakladaniu i zadawaj glupie pytania, sprawdzisz w ten sposob ich odpornosc na stres :)21 i bedziesz pewien ze przy kolejnych wizytach lub problemach nie wystawia Cie za drzwi i oleja.

Pilnuj podlaczania do elektryki, polaczenia lutowane a nie skrecane, dobrze zaizolowane, nie ingerujace w istniejaca instalacje elektryczna w postaci to odlaczymy bo juz nie bedzie potrzebne.

Co do wyboru to Ci nie pomoge bo nie znam tej firmy ani tej instalacji.

Dopytaj jaki model wtryskiwaczy Ci zaloza i upewnij sie ze nie dostaniesz szalu pozniej jak beda cykac jak cholera bo wloza jakies tanie cudaki.

Poziom cykania potrafi podniesc cisnienie :)21

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » pt mar 25, 2005 12:04 pm

ja mam prinsa i wtryski keihin(nie wiem czy to te japonskie) instalka chodzi idealnie z tym ze pali 25l w miescie i za cholere nie da sie zejsc nizej :( z tym ze ja dalem 5.5kzl a to jest tylko 6 cyl. moze w poznaniu takie ceny....
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 448
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:56 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Kosa » pt mar 25, 2005 4:54 pm

No dobrze, więc pojechałem zachęcony przez p. Bociana zdaniem, ze komuś muszę zaufać. Zapytałem jak gościu chce zrobić układ z dwoma reduktorami a on mi na to, że jeden reduktor na jedną listwę wtryskową. Jako, że dowiedziałem się od wspomnianego wcześniej kumpla, że dużo lepiej jest, żeby oba reduktory podłączyć równolegle i potem to co z nich wylatuje spiąć w jedną rurę i dopiero nią zasilić poszczególne listwy to powiedziałęm, że właśnie tak chcę bo tak to już jest sprawdzone i działa ok. Goscio się zgodził, tak samo jak nakierowałem go na myśl o demontażu instalacji jeżeliby nie działała prawidłowo (zadawając podchwytliwe pytanie co będzie jak nie będzie działać :lol: :wink: ) spytałęm o wtryskiwacze czy nie będą głośne to powiedział, że te nowe któe oni mi wsadzą są na tyle ciche, że będzie ok oczywiście jak się nad nimi nachyle to będę słyszał jak pracują podawał mi nazwe ale kurde znowu nie zapamiętałem tych wszystkich numerków i cyfr :/ no i zastrzegłem sobie prawo do przebywania w warsztacie przez dane 3 dni jak będzie odbywał się montaż ( poproszę kobietę, żeby przygotowała duuużo prowiantu :lol: )

na tej stronce co oni podali sa opisane dane techniczne tych reduktorów i wtrysków (www.amax.bialystok.pl) i tak:
Ciśnienie wylotowe gazu - 0.9 / 1.8 bara z reduktora... to dobre czy za małe??

Parametry techniczne
Wlot gazu - złączka nakręcana dwustożkowa dla rury miedzianej o 6 mm
Wylot gazu - złączka wkręcana dla przewodu gumowego o wewn.12mm / o 19 mm
Wlot/wylot płynu chłodniczego - złączka wkręcana dla przewodu gumowego
o wewn.14mm/ o zewn. 22mm
Zasilanie elektrozaworu - 12V prąd stały (IP54)
Stopień redukcji ciśnienia gazu - podwójny
Ciśnienie wylotowe gazu - 0.9 / 1.8 bara
Elektrozawór przechwytywania gazu - obecny
Chwyt kompensacyjny - obecny
Czujnik temperatury gazu - obecny
Temperatura robocza - -20/120 °C


Wtryski:

2. Zespół wtryskowy DREAM XXI "N", dozuje odpowiednią ilość gazu do kolektora ssącego, w pobliżu zaworów ssących. Elektrowtryskiwacze sterowane są szeregowo i fazowo w stosunku do cyklu zapłonowego.
Zespół wtryskowy zwarty i dający się łatwo umieścić w pobliżu kolektora ssącego. Zespół posiada czujnik temperatury gazu oraz chwyt ciśnienia gazu (połączony z czujnikiem ciśnienia różnicowego), które pozwalaja dostarczyć do centralki DREAM XXI ECU parametry konieczne do prawidłowego określenia czasu wtryskiwania gazu.
Parametry techniczne:
Zasilanie - 12V prąd stały (podłączenie IP54)
Rozmiary wlotu gazu - złączka z przewodem gumowym o wewn.5/ o zewn.10,5 to są dobre parametry??
Temperatura robocza - -40/120 °C
Usytuowanie w pojeˇdzie - Dobrze przymocowany w pobliżu kolektora ssącego
Elektrozawory w pozycji pionowej. Złączki wtryskowe umocowane jak najbliżej zaworów ssących cylindrów. Przewody zasilające gaz o jednakowej długości, jak najkrótsze!

Tak wiem pytam już straszne szczegóły techniczne ale może ktoś wie i chętnie by mnie odzielenił :)
pozdrawiam i dziękuję wszystkim
Only at ...

ZJ 95' V8 4,5"up

mel
Posty: 474
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 12:15 pm
Lokalizacja: W-wa i okolice

Post autor: mel » pt mar 25, 2005 5:19 pm

Kosa - napiszę na PW za dobrą godzinę albo dzwoń 601 328 164 - ja mam 6 cyl i instalację II generacji z elementów które kiedyś ktoś rekomendował na forum KTOŚ z xj- tem. może to był PIRS nie pamiętam w tej chwili, na pewno parę osób mówiło w tym samym duchu.
A oni w tym czasie wkładali do paru 4 litrówek właśnie taki zestaw i go również rekomendowali.
pzdr - mel
Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki

Awatar użytkownika
lc80
 
 
Posty: 109
Rejestracja: pn gru 20, 2004 6:49 pm
Lokalizacja: Radom

Post autor: lc80 » pt mar 25, 2005 7:13 pm

PRINS wtrysk VSI ,jeden reduktor do 400 hp ,mam taką instalację w lc 4,5 litra , nie jestem w stanie odroznic kiedy chodzi na benzynie ,kiedy na gazie.

Awatar użytkownika
keler
 
 
Posty: 169
Rejestracja: ndz mar 23, 2003 9:10 am
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: keler » pt mar 25, 2005 7:49 pm

A ja zaczynam się mocno zastanawiać nad wymianą instalacji z LPG na ziemny, koszt instalacji 2500zł

Awatar użytkownika
misman
 
 
Posty: 6072
Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: zawodzi...

Post autor: misman » pt mar 25, 2005 7:54 pm

keler pisze:A ja zaczynam się mocno zastanawiać nad wymianą instalacji z LPG na ziemny, koszt instalacji 2500zł
:o A co to daje ? Gdzie można o tym poczytać.. ?
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » pt mar 25, 2005 7:57 pm

keler pisze:A ja zaczynam się mocno zastanawiać nad wymianą instalacji z LPG na ziemny, koszt instalacji 2500zł
no i najwazniejsze gdzie tankowac??? :wink:
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
elita
 
 
Posty: 192
Rejestracja: pt lut 04, 2005 3:09 pm
Lokalizacja: Kalisz
Kontaktowanie:

Post autor: elita » pt mar 25, 2005 9:43 pm

w domciu, z kuchenki ;)

Awatar użytkownika
keler
 
 
Posty: 169
Rejestracja: ndz mar 23, 2003 9:10 am
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: keler » sob mar 26, 2005 7:39 am

przedewszystkim koszt tankowania wynosi ok 5gr za m3, gdzie to tankować to jest już kilka stacji - chociaż jest to tak jak LPG 5-7 lat temu, czyli w sotolicy jest ok 5 stacji.

Z tego co mi wiadomo to ludzie zaczynają się na to przestawiać bo i LPG jest coraz droższe, natomiast ziemny jest jeszcze nie objety wszelkimi akcyzami. Nota bene chyba we Włoszech jest tylko ziemny. Instalacja nieco rózni się od LPG bo butla musi być bardziej wytrzymała na ciśnienie, bo jest tankowana pod bardzo dużym ciśnieniem, przewody nie są miedziane tylko stalowe itd.

jak znajde jakieś ciekawe linki od stron o zasilaniu gazem ziemnym ot podeśle

Awatar użytkownika
keler
 
 
Posty: 169
Rejestracja: ndz mar 23, 2003 9:10 am
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: keler » sob mar 26, 2005 7:50 am

Zasilanie gazem ziemnym nazywa się CNG informacje można znaleźć np na stronie www.landi.pl, z tego co poszperałem w necie to jeździ troche autobusów zasilanych tym gazem.

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » sob mar 26, 2005 9:41 am

w NL tez musi byc CNG bo przytargalem kiedys forda Ka wlasnie z taka instalacja hahahaha-naprawde to byl Ka!!!!! hahahaha
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

tieri
 
 
Posty: 268
Rejestracja: czw lut 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: tieri » sob mar 26, 2005 10:06 am

danielpoz pisze:ja mam prinsa i wtryski keihin(nie wiem czy to te japonskie) instalka chodzi idealnie z tym ze pali 25l w miescie i za cholere nie da sie zejsc nizej :( z tym ze ja dalem 5.5kzl a to jest tylko 6 cyl. moze w poznaniu takie ceny....
raczej nie, ja rok temu zakladalem sekwencyjny do audi 2,6 v6 i dalem 5,6k, jak stoi sie kolo auta to slychac troche wtryski ale w srodku juz nie, wogule nie czuje roznicy czy jade na gazie czy na benzynie kopa ma takiego samego i nie zauwazylem tez zeby palil cos wiecej gazu niz benzyny
pozdrawiam
michal
u 404

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » sob mar 26, 2005 10:33 am

no a mi pali wiecej i od wielu tak slyszalem ze tez pb spali mniej

nasz gaz jest taki a nie inny np.w niemczech moge zrobic o te 10-15%wiecej na ich gazie czyli wlasnie o tyle ile mi wiecej spala LPG
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
misman
 
 
Posty: 6072
Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: zawodzi...

Post autor: misman » sob mar 26, 2005 2:04 pm

keler pisze:przedewszystkim koszt tankowania wynosi ok 5gr za m3, gdzie to tankować to jest już kilka stacji - chociaż jest to tak jak LPG 5-7 lat temu, czyli w sotolicy jest ok 5 stacji.

Z tego co mi wiadomo to ludzie zaczynają się na to przestawiać bo i LPG jest coraz droższe, natomiast ziemny jest jeszcze nie objety wszelkimi akcyzami. Nota bene chyba we Włoszech jest tylko ziemny. Instalacja nieco rózni się od LPG bo butla musi być bardziej wytrzymała na ciśnienie, bo jest tankowana pod bardzo dużym ciśnieniem, przewody nie są miedziane tylko stalowe itd.
5 - 7 lat temu to na LPG już dawało się normalnie jeździć. 11 lat temu miałem... khem... auto :)21 (kredensa w sensie 8) 125P 8) :)21 ) w którym popełniłem instalację LPG, raty kurde pół roku spłacałem. No. I też dało się jeździć, jakkolwiek stacje rzdko były co 150 - 200 km, i przeważnie przy co główniejszych trasach.
Natomiast z CNG to jest jakby obecnie dużo gorzej, takiej stacji to na oczy jeszcze nie widziałem, co na zasięg auta max 300km (i to jakieś małosilnikowe motorynki :roll: ) nie rokuje chwilowo najlepiej. I sytuacja byłaby tu porównywalna (a nawet dużo gorsza) z zasilaniem pojazdu innym alternatywnym paliwem - czyli diesla oranżadą :)21 :
Trzeba mieć w pamięci wszelakie info dotyczące punktów sprzedaży, co cenniejsze są te, gdzie na "oczko" uprzejmy pan leje paliwo wprost do samobieżnego pieca na OO :)21 W przeciwnym wypadku należało wozić ze sobą ze dwa karnistry, po każdym tankowaniu szukać względnie ustronnego miejsca celem tankowania wtórnego, robota taka sobie, zawsze można się było karnistrem usmarować czy paliwem pochlapać... Potem siedzisz np u klienta i pachniesz jak przedstawiciel handlowy rafinerii :)21
Jestem zwolennikiem poczekania na rozwój wypadków - jeśli się przyjmie, to rynek i tak odpowiednio ukształtuje infrastrukturę. Poza tym państwo nasze zajebiste :evil: i tak zapragnie zapewne haraczu za CNG, żeby tak lekko nie było :)3 A na razie mam świeżą instalkę LPG i już się zwraca, zakładam że jesienią już będę do przodu 8)
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."

Awatar użytkownika
bartosiak
Posty: 2137
Rejestracja: pn mar 25, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bartosiak » sob mar 26, 2005 5:08 pm

Może coś od "gazownika" - stacje CNG w Warszawie są bodaj 3 a 2 w budowie. Jedna istniejąca i najstarsza znajduje się na terenie Gazowni przy ul.Kasprzaka 25. Tankuje w niej głównie tabor MZK , tzn kila autobusów MAN i JELCZ oraz samochody pokazowe gazowni ( Fiaty Multipla). Prywatnych autek do tej pory zarejestrowano pojawienie się w ilości szt 3 - głównie Volva sprowadzone z Holandi i wyposażone seryjnie!!! w układ zasilania CNG. W Polsce praktycznie nie istnieją inne stacje - wyruszać w kraj na metanie - nie ma szans.
Powodem tak małej popularności CNG jest droga instalacja oraz niestabilność ceny m3 gazu ziemnego. Firmy transportowe mimo usilnej reklamy lobby gazowniczego nie inwestują w instalacje CNG ponieważ oszczedności w stosunku do ON wychodzą rzędu 8-10 % z tym ,że wliczają w to amortyzacje stacji tankowania. A tak od siebie dodam jeszcze, że to wyższe ciśnienie w zbiorniku CNG sięga podobno nawet 62 atmosfer :-)
Ale jak to wyzej napisano - zobaczymy co pokaże czas.
Michał Bartosiak

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » sob mar 26, 2005 8:39 pm

A ja gdzieś czytałem, że eksploatacja na CNG wychodzi dwa razy taniej niż na LPG.

A jeśli chodzi o sekwencję to polecam Prinsa z wtryskami Kensi

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 448
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:56 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Kosa » pt kwie 01, 2005 10:22 pm

hmm po czterech dniach roboty zostały reduktory na jutro i odpał... ufff trzymajcie kciuki... przy okazji dowiedziałem się nowej rzeczy o moim pipku... ale opiszę już wszystko po tym całym zamieszaniu (jak się uda)
normalnie od wtorku codziennie od godziny 8-9 rano do 9-10 wieczorem siedzę w warsztacie :lol: mam nadzieję, że jutro koniec :roll:
Only at ...

ZJ 95' V8 4,5"up

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » pt kwie 01, 2005 10:25 pm

co oni MU robia?? tyle czasu...??

mojego trzymali "na stole operacyjnym" 1 dzien !! i jest OK !!
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość