Wymiana krzyżaka?
Moderator: Mroczny
Wymiana krzyżaka?
Witam.
Proszę o krótki a wyczerpujący opis wymiany krzyżaka prawego, przedniego koła w Jeepie cherokee 2,1 TD 1990, z pneumatycznym rozłączaniem prawej półosi. Na co zwrócic szczególnie uwagę, jaki najlepiej smar stosowac póżniej do smarowania krzyżaków?
dzięki.
Proszę o krótki a wyczerpujący opis wymiany krzyżaka prawego, przedniego koła w Jeepie cherokee 2,1 TD 1990, z pneumatycznym rozłączaniem prawej półosi. Na co zwrócic szczególnie uwagę, jaki najlepiej smar stosowac póżniej do smarowania krzyżaków?
dzięki.
Hehehehe, widze że Krakusy z 2.1TD zabierają się za wymianę krzyżaków
Już nas co najmniej trzech jest 
A że spytam - gdzie i za ile kupowałeś ?


A że spytam - gdzie i za ile kupowałeś ?
'90/91 XJ 2.1TD Limited
http://www.gromady.krakow.pl/galeria/jeep
http://www.gromady.krakow.pl/galeria/jeep
za wczasu sie zastanowxie panowie nad jakoscia (czyt. producentem) krzyzakow!!
ja juz 2 x wymienialem bo kupilem jakies tam sziety za 100-150 pln/szt!!
teraz juz nie powielam swoich bledow, a ze krzyzaki znowy odlozyly sluchawke to zanabylem krzyzaczki SPICERA
udalo mi sie w miae dobrej cenie zanabyc 
daja rade nawet i 5 lat ponoc
!.... hmmmm.. zobaczy sie
wszystko zalezy od ich eksploatacji i zabiegania (czyt. smarowania) po kazdym taplaniu w blocku)
no..... oby
ja juz 2 x wymienialem bo kupilem jakies tam sziety za 100-150 pln/szt!!
teraz juz nie powielam swoich bledow, a ze krzyzaki znowy odlozyly sluchawke to zanabylem krzyzaczki SPICERA


daja rade nawet i 5 lat ponoc

wszystko zalezy od ich eksploatacji i zabiegania (czyt. smarowania) po kazdym taplaniu w blocku)
no..... oby

"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
A w tym falconie , z tego co pamiętam to jeszcze kalamitka nie była żadną kalamitką , tylko jakiś taki chory patent z wklęsłym gniazdkiem , do którego nie pasuje żadna końcówka . Cztery razy tyle smaru co do igiełek trafiało na podłogę jak to smarowałem .
Za to drugi krzyżak , który wymieniałem w ogóle nie miał smarowania
Na zapas się go nasmarować nie da bo się szalki nie ubierze no i luzy ma teraz niczego sobie .
Za to drugi krzyżak , który wymieniałem w ogóle nie miał smarowania

Na zapas się go nasmarować nie da bo się szalki nie ubierze no i luzy ma teraz niczego sobie .
Stiopa
XJ Sport '93
XJ Sport '93
qa wiecie ze "oryginalne" moparowskei krzyzaki nie posiadaja kalamitki....
...masakra
to samo XJ'y w oryginale, prosto z fabryki.... brak mozliwosci smarowania...
co do amerykanskiej "stozkowo/wkleslej kalamitki to znalazlem sposob, wytoczyl mi koles specjalna koncowke co w to gniazdo pasi i jest ok!!
.... a przyda mi sie nawet w moich nowych SPACERACH bo tam tez ten patent jest i zadna normalna kalamitka (z kulka) nie chce za cholere podpasic ....


...masakra
to samo XJ'y w oryginale, prosto z fabryki.... brak mozliwosci smarowania...

co do amerykanskiej "stozkowo/wkleslej kalamitki to znalazlem sposob, wytoczyl mi koles specjalna koncowke co w to gniazdo pasi i jest ok!!
.... a przyda mi sie nawet w moich nowych SPACERACH bo tam tez ten patent jest i zadna normalna kalamitka (z kulka) nie chce za cholere podpasic ....
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
<lame on>
A co to jest kalamitka ?
<lame off>
A co to jest kalamitka ?
<lame off>
'90/91 XJ 2.1TD Limited
http://www.gromady.krakow.pl/galeria/jeep
http://www.gromady.krakow.pl/galeria/jeep
...to takie cos bez czego nie nasmarujesz smarownca lub jak kto woli "towotnica" elementu ktory tego wymaga
cos ala zawor zwrotny ( w przypadku kalamitki jest to kulka i sprezynka)
posiada toto jeszcze uchwyt umozliwiajacy odpowiednie zamocowanie koncowki smarowniczki ...
no....
a te amerykanskie to nieporozumienie ....


cos ala zawor zwrotny ( w przypadku kalamitki jest to kulka i sprezynka)

no....
a te amerykanskie to nieporozumienie ....

"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
abs czy bez abs??
miseczkami sie roznia - 26mm chyba a z abs cos kolo 30 mm
rocznik tez ma z tego co pamietam znaczenie.... do 94 jest 26mm - powyzej 30 tki
tylko nie kupuj szitu - nie powielaj bledow - po co co roku placic za wymiane lub samemu dlubac niepotrzebnie
proponuje raz a dobrze - DANA SPICER is OK!!
miseczkami sie roznia - 26mm chyba a z abs cos kolo 30 mm
rocznik tez ma z tego co pamietam znaczenie.... do 94 jest 26mm - powyzej 30 tki
tylko nie kupuj szitu - nie powielaj bledow - po co co roku placic za wymiane lub samemu dlubac niepotrzebnie

proponuje raz a dobrze - DANA SPICER is OK!!

"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
[quote]Wlasnie dzis sie o tym przekonalem! W sklepie dali ten 30mm, a po rozebraniu auta i wyjeciu poloski okazalo sie ze u mnie pasuje tylko ten mniejszy Na doda tek tego mniejszego pan sprzedawca nie ma na stanie Lipa![quote]
RTFM
Read this fuc..ng manual
RTFM
Read this fuc..ng manual

Artur
CJ7'79, ZJ'93, Firebird '82
tel 0514 950 344
CJ7'79, ZJ'93, Firebird '82
tel 0514 950 344
Czy ktos może podać wartość momentu i sposób dokręcania nakrętki 36 mocującej prawą przednią półoś do piasty? Znalazłem 3(!) rózne sposoby i chcę to wyjaśnić...
Mam rozłączaną prawą półoś i chcę po montażu uzupełnic tam olej. Ale w obudowie mam tylko ten element z pneumatyką (tzw.vacuum shift motor)który przesuwa wodzik, nie mam w obudowie czujnika włączenia przedniego napędu - przez który wlewa sie olej...Jak mam go dolać? może sam dopływa z dyfra w czasie jazdy?
Mam rozłączaną prawą półoś i chcę po montażu uzupełnic tam olej. Ale w obudowie mam tylko ten element z pneumatyką (tzw.vacuum shift motor)który przesuwa wodzik, nie mam w obudowie czujnika włączenia przedniego napędu - przez który wlewa sie olej...Jak mam go dolać? może sam dopływa z dyfra w czasie jazdy?
A ja odświeże temat, jako że w najbliższy weekend będe pewnie walczył z wymianą krzyżaków - jakich problemów i trudności się mogę spodziewać (poza koniecznością zastosowania szlifierki w celu wyjęcia starych
) ?
Czy ktoś może w krótkich słowach opisać co mnie czeka ?

Czy ktoś może w krótkich słowach opisać co mnie czeka ?

'90/91 XJ 2.1TD Limited
http://www.gromady.krakow.pl/galeria/jeep
http://www.gromady.krakow.pl/galeria/jeep
Tak w skrocie- musisz zdjac kolo, tarcze i piaste. Wyjac polos napedowa, wymontowac stary krzyzak, wlozyc nowy ( zamiast szlifierki bardziej pomocne bedzie pozadne imadlo) , zlozyc wszystko do kupy i gotowe
. Nakretke piasty przykreca sie sposobem z odpowiednim momentem. Jak skrecisz za mocno szlak trafi lozyska w piascie.

XJ Country 4.0L, 242, manual, lift 2", LPG II gen. 30x9.5 AT/MT
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości