Wymiana krzyżaka?

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
KOBRA
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 24
Rejestracja: pt sty 21, 2005 9:55 am
Lokalizacja: Kraków

Wymiana krzyżaka?

Post autor: KOBRA » czw mar 31, 2005 3:31 pm

Witam.
Proszę o krótki a wyczerpujący opis wymiany krzyżaka prawego, przedniego koła w Jeepie cherokee 2,1 TD 1990, z pneumatycznym rozłączaniem prawej półosi. Na co zwrócic szczególnie uwagę, jaki najlepiej smar stosowac póżniej do smarowania krzyżaków?
dzięki.

Awatar użytkownika
waltz
 
 
Posty: 191
Rejestracja: śr lut 16, 2005 6:30 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: waltz » czw mar 31, 2005 7:05 pm

Hehehehe, widze że Krakusy z 2.1TD zabierają się za wymianę krzyżaków :) Już nas co najmniej trzech jest :D
A że spytam - gdzie i za ile kupowałeś ?

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » czw mar 31, 2005 8:25 pm

za wczasu sie zastanowxie panowie nad jakoscia (czyt. producentem) krzyzakow!!

ja juz 2 x wymienialem bo kupilem jakies tam sziety za 100-150 pln/szt!!

teraz juz nie powielam swoich bledow, a ze krzyzaki znowy odlozyly sluchawke to zanabylem krzyzaczki SPICERA !! udalo mi sie w miae dobrej cenie zanabyc !!

daja rade nawet i 5 lat ponoc !!!.... hmmmm.. zobaczy sie

wszystko zalezy od ich eksploatacji i zabiegania (czyt. smarowania) po kazdym taplaniu w blocku)

no..... oby !!
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
KOBRA
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 24
Rejestracja: pt sty 21, 2005 9:55 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: KOBRA » czw mar 31, 2005 9:31 pm

Hej! Właściwie to jeden krzyżak wymieniam - dziwne, bo miesiąc temu nie miał w ogóle luzu, a teraz wysypały sie igiełki z jednej szalki... :o
Kupiłem niby amerykański krzyżak FALCON za 122 zeta - zobaczymy ile wytrzyma, ma kalamitkę, więc nie będę mu oszczędzał smaru...
Jutro sie pobawię w wymianę.

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » pt kwie 01, 2005 8:20 am

Ten falcon to taki jaki ja wkładałem jak zmieniałem pierwszy krzyżak . Jeździ do tej pory , ale luzy ma , że łolaboga . Wytrzymał jakieś dwa lata i ok. 40 tys. km przebiegu , bez jakiegoś ostrego katowania w terenie , a więc żadna rewelacja . :(
Stiopa
XJ Sport '93

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » pt kwie 01, 2005 8:36 am

Kalamitka kalamitką, a największym problemem jest cienka końcówka smarownicy, bo strasznie tam ciasno. Z jej braku większość serwisów olewa smarowanie.

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » pt kwie 01, 2005 8:49 am

A w tym falconie , z tego co pamiętam to jeszcze kalamitka nie była żadną kalamitką , tylko jakiś taki chory patent z wklęsłym gniazdkiem , do którego nie pasuje żadna końcówka . Cztery razy tyle smaru co do igiełek trafiało na podłogę jak to smarowałem .
Za to drugi krzyżak , który wymieniałem w ogóle nie miał smarowania :o
Na zapas się go nasmarować nie da bo się szalki nie ubierze no i luzy ma teraz niczego sobie .
Stiopa
XJ Sport '93

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » pt kwie 01, 2005 9:24 am

A producenci takich krzyżaków bez kalamitek twierdzą, że są one nasmarowane na "całe życie". Tyle tylko, że nie wspominają ile potrwa życie takiego niesmarowanego krzyżaka.

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » pt kwie 01, 2005 11:04 am

Ja tam nie wiem jak mają krzyżaki , ale ja gdybym się co jakiś czas nie nasmarował już dawno bym nie żył .

:)21 :)21 :)21
Stiopa
XJ Sport '93

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » pt kwie 01, 2005 8:07 pm

qa wiecie ze "oryginalne" moparowskei krzyzaki nie posiadaja kalamitki.... !! :o

...masakra

to samo XJ'y w oryginale, prosto z fabryki.... brak mozliwosci smarowania...!!

co do amerykanskiej "stozkowo/wkleslej kalamitki to znalazlem sposob, wytoczyl mi koles specjalna koncowke co w to gniazdo pasi i jest ok!!

.... a przyda mi sie nawet w moich nowych SPACERACH bo tam tez ten patent jest i zadna normalna kalamitka (z kulka) nie chce za cholere podpasic ....
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
waltz
 
 
Posty: 191
Rejestracja: śr lut 16, 2005 6:30 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: waltz » pt kwie 01, 2005 8:14 pm

<lame on>
A co to jest kalamitka ?
<lame off>

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » pt kwie 01, 2005 8:18 pm

...to takie cos bez czego nie nasmarujesz smarownca lub jak kto woli "towotnica" elementu ktory tego wymaga !!
:lol:
cos ala zawor zwrotny ( w przypadku kalamitki jest to kulka i sprezynka) !! posiada toto jeszcze uchwyt umozliwiajacy odpowiednie zamocowanie koncowki smarowniczki ...

no....

a te amerykanskie to nieporozumienie .... :)3
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

redy
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: wt sie 31, 2004 9:17 pm

Post autor: redy » wt kwie 05, 2005 9:09 am

próbowałem nabyć krzyżaki i w sklepie powiedzieli mi żebym wydłubał stary i podał im wymiary to powie mi czy takie ma... może ktoś ma numery katalogowe (albo chociaż wymiary) jakiś sensownych produktów żeby obyło się bez mierzenia...

Pozdrawiam
Jeep Cherokee 4.0 HO 93r.

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » wt kwie 05, 2005 9:16 am

abs czy bez abs??

miseczkami sie roznia - 26mm chyba a z abs cos kolo 30 mm

rocznik tez ma z tego co pamietam znaczenie.... do 94 jest 26mm - powyzej 30 tki

tylko nie kupuj szitu - nie powielaj bledow - po co co roku placic za wymiane lub samemu dlubac niepotrzebnie !!

proponuje raz a dobrze - DANA SPICER is OK!! :)2
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

redy
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: wt sie 31, 2004 9:17 pm

Post autor: redy » wt kwie 05, 2005 9:24 am

z ABS, czyli jak powiem że miseczka 30mm to ud się dobrać??

a drogie te Dany? i gdzie to kupić??

ja rozważałem jeszcze taką opcję żeby do znajomego co częściami do zachodnich kombajnów handluje, kiedyś mi mówił że do Masseya to graty w calowych wymiarach idą :D
Jeep Cherokee 4.0 HO 93r.

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » wt kwie 05, 2005 9:50 am

tymi 30mm to sie do konca nie sugeruj!! cos kolo tego !!

moje moge ci pomierzyc bo woze w aucie.....ale i tak mam bez ABS !!

za spicera dalem 220 pln/szt !! ale warto!! w radeon
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
Wiktor
Posty: 311
Rejestracja: ndz mar 09, 2003 10:26 pm
Lokalizacja: JELCZ-LASKOWICE

Post autor: Wiktor » wt kwie 05, 2005 12:30 pm

bez abs krzyzak ma 27/82 a z abs 30/78
TYLKO C*PY MAJA DŻIPY
XJ
askow@op.pl

Awatar użytkownika
intruz
Posty: 427
Rejestracja: pn sty 31, 2005 9:31 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: intruz » wt kwie 05, 2005 2:51 pm

Wlasnie dzis sie o tym przekonalem! W sklepie dali ten 30mm, a po rozebraniu auta i wyjeciu poloski okazalo sie ze u mnie pasuje tylko ten mniejszy :evil: Na doda tek tego mniejszego pan sprzedawca :)3 nie ma na stanie !! Lipa!
XJ Country 4.0L, 242, manual, lift 2", LPG II gen. 30x9.5 AT/MT

arturg
 
 
Posty: 177
Rejestracja: śr lut 16, 2005 12:46 pm
Lokalizacja: Znienacka
Kontaktowanie:

Post autor: arturg » wt kwie 05, 2005 7:39 pm

[quote]Wlasnie dzis sie o tym przekonalem! W sklepie dali ten 30mm, a po rozebraniu auta i wyjeciu poloski okazalo sie ze u mnie pasuje tylko ten mniejszy Na doda tek tego mniejszego pan sprzedawca nie ma na stanie Lipa![quote]

RTFM
Read this fuc..ng manual :lol:
Artur
CJ7'79, ZJ'93, Firebird '82
tel 0514 950 344

Awatar użytkownika
KOBRA
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 24
Rejestracja: pt sty 21, 2005 9:55 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: KOBRA » śr kwie 06, 2005 1:50 pm

Czy ktos może podać wartość momentu i sposób dokręcania nakrętki 36 mocującej prawą przednią półoś do piasty? Znalazłem 3(!) rózne sposoby i chcę to wyjaśnić...
Mam rozłączaną prawą półoś i chcę po montażu uzupełnic tam olej. Ale w obudowie mam tylko ten element z pneumatyką (tzw.vacuum shift motor)który przesuwa wodzik, nie mam w obudowie czujnika włączenia przedniego napędu - przez który wlewa sie olej...Jak mam go dolać? może sam dopływa z dyfra w czasie jazdy?

redy
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: wt sie 31, 2004 9:17 pm

Post autor: redy » wt kwie 26, 2005 10:10 am

sorry za odświeżanie staroci ale mam pytanie co do rozmiaru...

mam ABS więc winien być 30/78, a jak myślicie czy wejdzie 30/80 ??

falnie by było bo mam dostęp do takich ze śliczną kalamitką po jakieś 40 zeta :D
Jeep Cherokee 4.0 HO 93r.

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » wt kwie 26, 2005 1:14 pm

Wejdzie spokojnie . Zwróć tylko uwagę , że pierścień zabezpieczający ( seger ) ma być od środka , czyli krzyżak musi mieć poniżej szklanki freza na tenże seger . Chyba , że "zabezpieczysz " metodą "migomat".
:D :D
Stiopa
XJ Sport '93

Awatar użytkownika
waltz
 
 
Posty: 191
Rejestracja: śr lut 16, 2005 6:30 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: waltz » ndz maja 08, 2005 5:33 pm

A ja odświeże temat, jako że w najbliższy weekend będe pewnie walczył z wymianą krzyżaków - jakich problemów i trudności się mogę spodziewać (poza koniecznością zastosowania szlifierki w celu wyjęcia starych :) ) ?
Czy ktoś może w krótkich słowach opisać co mnie czeka ? :)

Awatar użytkownika
intruz
Posty: 427
Rejestracja: pn sty 31, 2005 9:31 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: intruz » ndz maja 08, 2005 8:41 pm

Tak w skrocie- musisz zdjac kolo, tarcze i piaste. Wyjac polos napedowa, wymontowac stary krzyzak, wlozyc nowy ( zamiast szlifierki bardziej pomocne bedzie pozadne imadlo) , zlozyc wszystko do kupy i gotowe :D . Nakretke piasty przykreca sie sposobem z odpowiednim momentem. Jak skrecisz za mocno szlak trafi lozyska w piascie.
XJ Country 4.0L, 242, manual, lift 2", LPG II gen. 30x9.5 AT/MT

Awatar użytkownika
Greg_pl
 
 
Posty: 225
Rejestracja: wt lis 09, 2004 12:07 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Greg_pl » ndz maja 08, 2005 9:26 pm

A po czym poznac, ze krzyzak ma dosc?
1992 Jeep Cherokee Limited
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości