Strona 1 z 3

Wymiana krzyżaka?

: czw mar 31, 2005 3:31 pm
autor: KOBRA
Witam.
Proszę o krótki a wyczerpujący opis wymiany krzyżaka prawego, przedniego koła w Jeepie cherokee 2,1 TD 1990, z pneumatycznym rozłączaniem prawej półosi. Na co zwrócic szczególnie uwagę, jaki najlepiej smar stosowac póżniej do smarowania krzyżaków?
dzięki.

: czw mar 31, 2005 7:05 pm
autor: waltz
Hehehehe, widze że Krakusy z 2.1TD zabierają się za wymianę krzyżaków :) Już nas co najmniej trzech jest :D
A że spytam - gdzie i za ile kupowałeś ?

: czw mar 31, 2005 8:25 pm
autor: XJeep
za wczasu sie zastanowxie panowie nad jakoscia (czyt. producentem) krzyzakow!!

ja juz 2 x wymienialem bo kupilem jakies tam sziety za 100-150 pln/szt!!

teraz juz nie powielam swoich bledow, a ze krzyzaki znowy odlozyly sluchawke to zanabylem krzyzaczki SPICERA !! udalo mi sie w miae dobrej cenie zanabyc !!

daja rade nawet i 5 lat ponoc !!!.... hmmmm.. zobaczy sie

wszystko zalezy od ich eksploatacji i zabiegania (czyt. smarowania) po kazdym taplaniu w blocku)

no..... oby !!

: czw mar 31, 2005 9:31 pm
autor: KOBRA
Hej! Właściwie to jeden krzyżak wymieniam - dziwne, bo miesiąc temu nie miał w ogóle luzu, a teraz wysypały sie igiełki z jednej szalki... :o
Kupiłem niby amerykański krzyżak FALCON za 122 zeta - zobaczymy ile wytrzyma, ma kalamitkę, więc nie będę mu oszczędzał smaru...
Jutro sie pobawię w wymianę.

: pt kwie 01, 2005 8:20 am
autor: Stiopa
Ten falcon to taki jaki ja wkładałem jak zmieniałem pierwszy krzyżak . Jeździ do tej pory , ale luzy ma , że łolaboga . Wytrzymał jakieś dwa lata i ok. 40 tys. km przebiegu , bez jakiegoś ostrego katowania w terenie , a więc żadna rewelacja . :(

: pt kwie 01, 2005 8:36 am
autor: WJ Jeep
Kalamitka kalamitką, a największym problemem jest cienka końcówka smarownicy, bo strasznie tam ciasno. Z jej braku większość serwisów olewa smarowanie.

: pt kwie 01, 2005 8:49 am
autor: Stiopa
A w tym falconie , z tego co pamiętam to jeszcze kalamitka nie była żadną kalamitką , tylko jakiś taki chory patent z wklęsłym gniazdkiem , do którego nie pasuje żadna końcówka . Cztery razy tyle smaru co do igiełek trafiało na podłogę jak to smarowałem .
Za to drugi krzyżak , który wymieniałem w ogóle nie miał smarowania :o
Na zapas się go nasmarować nie da bo się szalki nie ubierze no i luzy ma teraz niczego sobie .

: pt kwie 01, 2005 9:24 am
autor: WJ Jeep
A producenci takich krzyżaków bez kalamitek twierdzą, że są one nasmarowane na "całe życie". Tyle tylko, że nie wspominają ile potrwa życie takiego niesmarowanego krzyżaka.

: pt kwie 01, 2005 11:04 am
autor: Stiopa
Ja tam nie wiem jak mają krzyżaki , ale ja gdybym się co jakiś czas nie nasmarował już dawno bym nie żył .

:)21 :)21 :)21

: pt kwie 01, 2005 8:07 pm
autor: XJeep
qa wiecie ze "oryginalne" moparowskei krzyzaki nie posiadaja kalamitki.... !! :o

...masakra

to samo XJ'y w oryginale, prosto z fabryki.... brak mozliwosci smarowania...!!

co do amerykanskiej "stozkowo/wkleslej kalamitki to znalazlem sposob, wytoczyl mi koles specjalna koncowke co w to gniazdo pasi i jest ok!!

.... a przyda mi sie nawet w moich nowych SPACERACH bo tam tez ten patent jest i zadna normalna kalamitka (z kulka) nie chce za cholere podpasic ....

: pt kwie 01, 2005 8:14 pm
autor: waltz
<lame on>
A co to jest kalamitka ?
<lame off>

: pt kwie 01, 2005 8:18 pm
autor: XJeep
...to takie cos bez czego nie nasmarujesz smarownca lub jak kto woli "towotnica" elementu ktory tego wymaga !!
:lol:
cos ala zawor zwrotny ( w przypadku kalamitki jest to kulka i sprezynka) !! posiada toto jeszcze uchwyt umozliwiajacy odpowiednie zamocowanie koncowki smarowniczki ...

no....

a te amerykanskie to nieporozumienie .... :)3

: wt kwie 05, 2005 9:09 am
autor: redy
próbowałem nabyć krzyżaki i w sklepie powiedzieli mi żebym wydłubał stary i podał im wymiary to powie mi czy takie ma... może ktoś ma numery katalogowe (albo chociaż wymiary) jakiś sensownych produktów żeby obyło się bez mierzenia...

Pozdrawiam

: wt kwie 05, 2005 9:16 am
autor: XJeep
abs czy bez abs??

miseczkami sie roznia - 26mm chyba a z abs cos kolo 30 mm

rocznik tez ma z tego co pamietam znaczenie.... do 94 jest 26mm - powyzej 30 tki

tylko nie kupuj szitu - nie powielaj bledow - po co co roku placic za wymiane lub samemu dlubac niepotrzebnie !!

proponuje raz a dobrze - DANA SPICER is OK!! :)2

: wt kwie 05, 2005 9:24 am
autor: redy
z ABS, czyli jak powiem że miseczka 30mm to ud się dobrać??

a drogie te Dany? i gdzie to kupić??

ja rozważałem jeszcze taką opcję żeby do znajomego co częściami do zachodnich kombajnów handluje, kiedyś mi mówił że do Masseya to graty w calowych wymiarach idą :D

: wt kwie 05, 2005 9:50 am
autor: XJeep
tymi 30mm to sie do konca nie sugeruj!! cos kolo tego !!

moje moge ci pomierzyc bo woze w aucie.....ale i tak mam bez ABS !!

za spicera dalem 220 pln/szt !! ale warto!! w radeon

: wt kwie 05, 2005 12:30 pm
autor: Wiktor
bez abs krzyzak ma 27/82 a z abs 30/78

: wt kwie 05, 2005 2:51 pm
autor: intruz
Wlasnie dzis sie o tym przekonalem! W sklepie dali ten 30mm, a po rozebraniu auta i wyjeciu poloski okazalo sie ze u mnie pasuje tylko ten mniejszy :evil: Na doda tek tego mniejszego pan sprzedawca :)3 nie ma na stanie !! Lipa!

: wt kwie 05, 2005 7:39 pm
autor: arturg
[quote]Wlasnie dzis sie o tym przekonalem! W sklepie dali ten 30mm, a po rozebraniu auta i wyjeciu poloski okazalo sie ze u mnie pasuje tylko ten mniejszy Na doda tek tego mniejszego pan sprzedawca nie ma na stanie Lipa![quote]

RTFM
Read this fuc..ng manual :lol:

: śr kwie 06, 2005 1:50 pm
autor: KOBRA
Czy ktos może podać wartość momentu i sposób dokręcania nakrętki 36 mocującej prawą przednią półoś do piasty? Znalazłem 3(!) rózne sposoby i chcę to wyjaśnić...
Mam rozłączaną prawą półoś i chcę po montażu uzupełnic tam olej. Ale w obudowie mam tylko ten element z pneumatyką (tzw.vacuum shift motor)który przesuwa wodzik, nie mam w obudowie czujnika włączenia przedniego napędu - przez który wlewa sie olej...Jak mam go dolać? może sam dopływa z dyfra w czasie jazdy?

: wt kwie 26, 2005 10:10 am
autor: redy
sorry za odświeżanie staroci ale mam pytanie co do rozmiaru...

mam ABS więc winien być 30/78, a jak myślicie czy wejdzie 30/80 ??

falnie by było bo mam dostęp do takich ze śliczną kalamitką po jakieś 40 zeta :D

: wt kwie 26, 2005 1:14 pm
autor: Stiopa
Wejdzie spokojnie . Zwróć tylko uwagę , że pierścień zabezpieczający ( seger ) ma być od środka , czyli krzyżak musi mieć poniżej szklanki freza na tenże seger . Chyba , że "zabezpieczysz " metodą "migomat".
:D :D

: ndz maja 08, 2005 5:33 pm
autor: waltz
A ja odświeże temat, jako że w najbliższy weekend będe pewnie walczył z wymianą krzyżaków - jakich problemów i trudności się mogę spodziewać (poza koniecznością zastosowania szlifierki w celu wyjęcia starych :) ) ?
Czy ktoś może w krótkich słowach opisać co mnie czeka ? :)

: ndz maja 08, 2005 8:41 pm
autor: intruz
Tak w skrocie- musisz zdjac kolo, tarcze i piaste. Wyjac polos napedowa, wymontowac stary krzyzak, wlozyc nowy ( zamiast szlifierki bardziej pomocne bedzie pozadne imadlo) , zlozyc wszystko do kupy i gotowe :D . Nakretke piasty przykreca sie sposobem z odpowiednim momentem. Jak skrecisz za mocno szlak trafi lozyska w piascie.

: ndz maja 08, 2005 9:26 pm
autor: Greg_pl
A po czym poznac, ze krzyzak ma dosc?