Strona 1 z 1
Chłodzenie
: śr kwie 06, 2005 1:09 pm
autor: Prest
Czy w przypadku jazdy terenowej warto podczs krótkich postojów zostawiać silnik na chodzie

Przysłuży to się skrzyni czy nie

: śr kwie 06, 2005 1:19 pm
autor: Bartas
Zależy co masz namysli "krótki postój".
Generalnie powyzej jednej minuty zaleca się zgasić silnik. Są eksperci co mówią, że nowsze silniki warto juz gasic po 30 sek. postoju.
A zawsze ekologia

A i w skrzyni niepotrzebnie sie kręcą wszyskie bebechy i zawsze cos pracuje.
: śr kwie 06, 2005 1:25 pm
autor: Prest
Generalnie chodzi mi o skrz. automat i czy po tym jak w terenie dostaje w d... to czy nie warto jej lekko schłodzić

: śr kwie 06, 2005 1:33 pm
autor: JS
Wiele razy zdaża się nam zatrzymać na chwilkę, czasami to 20 sekund, czasami 5 minut, ja wtedy wbijam N lub P i sobie spokojnie chodzi. Moim zdaniem bardziej szkodliwe jest częste zapalanie i gaszenie. Bo jak już wszystko się kręci to chyba lepiej niż przy zapalaniu ma się wszystko na nowo załaczyć.
Pozd.
: śr kwie 06, 2005 5:29 pm
autor: Discotheque
Przeciez tak skonstruowano silniki i uklady napedowe zeby pracowaly non stop

Jak jedziesz trase 1000km to co 30km robisz przerwy na siusiu i chlodzisz furei skrzynie? A dostaje wtedy w dupe dwa razy mocniej. Sama sobie krzywdy nie zrobi.
Silnik pracuje, pompa pracuje, olej sie chlodzi, termostat dziala, cisnienie w ukladzie stale, skrzynia zyje, tak ma byc.
: śr kwie 06, 2005 5:51 pm
autor: wojtek_pl
Pytanie z tej samej beczki:
czy da się w prosty sposób zamontować chłodnicę oleju z automatycznej skrzyni biegów ?
: śr kwie 06, 2005 7:08 pm
autor: elita
Sądzę że w skrzyni olej nie podlega nagrzewaniu w takim stopniu jak w silniku i chyba dlatego chłodnica do tego to byłby przerost formy nad treścią.
: śr kwie 06, 2005 7:19 pm
autor: danielpoz
a ja mam chlodnice i nie widze nic w tym dzwnego skoro wiele osob zaklada nawet wieksze zamiast tej orginalnej
przydatne na autostradach gdu sie troche cisnie jak i gdy ma sie cos na haku!!!!
: śr kwie 06, 2005 7:32 pm
autor: Discotheque
elita pisze:Sądzę że w skrzyni olej nie podlega nagrzewaniu w takim stopniu jak w silniku i chyba dlatego chłodnica do tego to byłby przerost formy nad treścią.
Wlasnie ze prawie wszystkie Irokezy automaty maja chlodnice fabrycznie.
A wlasciwie dwie. Aaa i oprocz chlodnicy maja nagrzewnice oleju ATF zeby bylo smieszniej

Olej po odpaleniu auta jest ogrzewany przez plyn w chlodnicy wodnej a potem chlodzony przez wode i to oprocz normalnej chlodniczki powietrznej.
Polecam montaz wskaznikow temp. Koszt okolo 120zl z czujnikiem a sposob w jaki "plywa" temp w skrzyni w zaleznosci od predkosci i obciazenia daje duzo do myslenia.
: śr kwie 06, 2005 8:16 pm
autor: homikk
a dzie sie ten czujnik montuje?
: śr kwie 06, 2005 8:44 pm
autor: Discotheque
homikk pisze:a dzie sie ten czujnik montuje?
W XJ przy misce olejowej po jej prawej stronie na przewodzie idacym od chlodnicy do skrzyni. Przecinasz go i wstawiasz trojnik z czujnikiem.
: czw kwie 07, 2005 9:00 am
autor: Prest
Discotheque pisze:Przeciez tak skonstruowano silniki i uklady napedowe zeby pracowaly non stop

Jak jedziesz trase 1000km to co 30km robisz przerwy na siusiu i chlodzisz furei skrzynie? A dostaje wtedy w dupe dwa razy mocniej. Sama sobie krzywdy nie zrobi.
Silnik pracuje, pompa pracuje, olej sie chlodzi, termostat dziala, cisnienie w ukladzie stale, skrzynia zyje, tak ma byc.
Chodziło mi raczej o to , czy podczas krótkich przerw w jeżdzie (np.na papieroska) gasić silnik czy zostawić "na chodzie" , a nie czy mam robić specjalnie przerwy w czasie jazdy.

: czw kwie 07, 2005 9:06 am
autor: Bartas
np. na papieroska to zgasiłbym na pewno. A po cholerę dymic z dwóch rur

Naprawdę ekologiczniej i bardziej zdroworozsądkowo. Chyba że palisz bo palisz z prędkością "sztacha pędziwiatra"

: czw kwie 07, 2005 10:59 am
autor: Discotheque
nie wolno palic w lesie!

: czw kwie 07, 2005 12:30 pm
autor: Prest
a na żwirowisku

: czw kwie 07, 2005 2:26 pm
autor: Voytass
Prest pisze:a na żwirowisku

A czym zagasisz pozar? Zwirem?

: czw kwie 07, 2005 3:37 pm
autor: Kosa
w moim grandzie jest chłodnica oleju skrzyni...

: czw kwie 07, 2005 4:40 pm
autor: Prest
W moim też i o to cały temat się rozchodzi , czy pozostawić "chodzący " motor co by sobie obiegiem oleju od skrzyni mieszał i ją chłodził
: czw kwie 07, 2005 5:32 pm
autor: wojtek_pl
Jeśli wysiadasz z samochodu to wyłącz i weź kluczyki ze sobą.
Jeśli siedzisz w samochodzie to pewnie i tak ustawiasz na P lub N i nie ma co moim zdaniem trzymać silnika na chodzie, chyba że chcesz mieć wentylację i klimatyzację działającą .