Zabezpieczenie podwodne...

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Zabezpieczenie podwodne...

Post autor: PKi » czw kwie 14, 2005 8:35 am

Heja..

Proszę o sugestie co należy zabezpieczyć i jak w celu uzyskania jak najwięcjszej głębokości brodzenia w XJ :)

Dotychczas wpadło mi do głowy:
- odpowoetrzenia mostów, automatu, reduktora
- wlew paliwa
- snorkel
- kopułka (uszczelnic silikonem i pompowac powetrze w odpowietrznik)

co z przewodami wysokiego napięcia ?
co z przekaźnikami pod maską (starter relay, fuel pump relay) ?
co z pozostałą elektryką ?
co jeszcze ?
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » czw kwie 14, 2005 9:05 am

Nie chciałbym być obrzydliwy , ale większość z tych problemów załatwia wymiana silnika na diesla .

:)21 :)21 :)21
Stiopa
XJ Sport '93

Awatar użytkownika
Jasiu
Posty: 419
Rejestracja: wt cze 24, 2003 5:57 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Jasiu » czw kwie 14, 2005 12:15 pm

Jakiś czas temu stanąłem przed podobnym problemem. Ciekawe czy ktoś ma jakieś doświadczenia, czy komuś udało się doprowadzić silnik benzynowy (kopułka, przewody wysokiego napięcia) do pelnej "podwodności".

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » czw kwie 14, 2005 1:23 pm

Stiopa pisze:Nie chciałbym być obrzydliwy , ale większość z tych problemów załatwia wymiana silnika na diesla .

:)21 :)21 :)21
Jesteś obrzydliwy :)21

Oczywiscie do listy dodaje odłączenie wzbudzenia alternatorów.

Widzialem już duzo co XJ potrafi tak więc jestem przekonany ze się da :)2
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » czw kwie 14, 2005 3:45 pm

Z tego co sie kiedys dowiadywalem to pare zeczy pamietam...

nadmieniam ze wszystko to gdzies kiedys uslyszalem lub przeczytalem - u siebie "jeszcze" nie stosowalem ... z malymi wyjatkami !!

a mianowicie ....

miarki olejowe - maja uszczelnienia na oring... nalezy dac grubsze coby na wcisk wchodzily - to wody nie puszcza....

na stronie Gojeep jest patent na odpowietrzniki skrzyni...inny niz oryginal... nie wiem o co loto ...

wazna sprawa to wisco wentylatora.....jak z zalaczonym(cieplym bimetalem) wiskiem do wody sie wjedzie to roznie bywa - tnie wode jak noz rzeznika ale do czasu !!!! dlatego popularne wsrod "nurkow" sa elektryki zamiast wisco !!

posprawdzac i ewentualnie przesmarowac smarem silikonowym wszystkie przelotki gumowe z zewnatrz do kabiny... kable, linki itp

zaslepka w podlodze pod nogami pasazera tez lubi sie poluzowac....

kompy to chyba jak najwyzej trzeba przeniesc, ale gdzie to .... ij dont nolll !!

kable - te oryginalne sa przystosowane - maja dluga gume ktora nachodzi gleboko na swiece i na konektory kopulki wiec problemu nie powinno byc - ja zawsze profilaktycznie daje troche smaru teflonowego wlasnie na H2O i po to zeby latwo sciagnac !!

koniecznie zrobic dziury odplywowe w progach, zalac wszystko valvolinem lub innym badziewiem do profili zamknietych ....

powiekszyc (lub wykonac) otwory odplywowe w drzwiach, tylnych wnekach (nadkolach) - zeby zaby nie plywaly po czasie...

...uszczelnic lampy kierunki i dod. refrektory... u siebie mam na silikon i daje rade

wiecej nie pamietam...jak sobie przypomne to dam znac.... :lol:
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
misman
 
 
Posty: 6072
Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: zawodzi...

Re: Zabezpieczenie podwodne...

Post autor: misman » czw kwie 14, 2005 9:17 pm

PKi pisze:Heja..

Proszę o sugestie co należy zabezpieczyć i jak w celu uzyskania jak najwięcjszej głębokości brodzenia w XJ :)
[...]
co jeszcze ?
Film kiedyś był instruktażowy, pt. "Czterej Pancerni i pies" :)21 Proponuję się zapoznać - osiągnęli współczynnik brodzenia dość kawałek powyżej 100% :)21
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » pt kwie 15, 2005 7:18 am

Taa, bo mieli psa :)21
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » pt kwie 15, 2005 11:13 am

No no - z tego co pamietam to lufe zapchali onucami a włazy uszczelniali smalcem z puszki . :)21 :)21
Stiopa
XJ Sport '93

Awatar użytkownika
intruz
Posty: 427
Rejestracja: pn sty 31, 2005 9:31 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: intruz » pt kwie 15, 2005 9:57 pm

a jaka seryjny pip ma glebokosc brodzenia?
XJ Country 4.0L, 242, manual, lift 2", LPG II gen. 30x9.5 AT/MT

Awatar użytkownika
elita
 
 
Posty: 192
Rejestracja: pt lut 04, 2005 3:09 pm
Lokalizacja: Kalisz
Kontaktowanie:

Post autor: elita » sob kwie 16, 2005 12:13 am

intruz pisze:a jaka seryjny pip ma glebokosc brodzenia?
do pierwszego kabelka :lol: :lol:

Awatar użytkownika
misialek
 
 
Posty: 1414
Rejestracja: śr lut 04, 2004 1:54 pm
Lokalizacja: Kraków, Krzeszowice, Misialkowe Lasy

Post autor: misialek » ndz kwie 17, 2005 9:48 pm

Peep do pływania nazywa się amfibia :)21
Ranger, XC70, XTZ660

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » pn kwie 18, 2005 7:07 am

intruz pisze:a jaka seryjny pip ma glebokosc brodzenia?
dolna krawedz przednich lamp.
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
misman
 
 
Posty: 6072
Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: zawodzi...

Post autor: misman » pn kwie 18, 2005 8:41 am

PKi pisze:
intruz pisze:a jaka seryjny pip ma glebokosc brodzenia?
dolna krawedz przednich lamp.
To by się zgadzało mniej więcej z dolną krawędzią kompa.. :)21
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."

raffik
Posty: 305
Rejestracja: czw lis 27, 2003 2:07 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: raffik » pn kwie 18, 2005 3:20 pm

kopulke, palec i cala elektryke zabezpieczamy specyfikiem i jak na razie przez 4 lata dziala
problem tylko taki ze po trzy czterokrotnym myciu silnika trzeba powtórzyc zabezpieczenie
604JEEP11
jestem przy Prandoty 6-8
jak by co

Awatar użytkownika
bartman
 
 
Posty: 135
Rejestracja: pn lut 09, 2004 12:47 am
Lokalizacja: Wawa/Kielce

Post autor: bartman » pn kwie 18, 2005 3:26 pm

raffi pisze:kopulke, palec i cala elektryke zabezpieczamy specyfikiem
no wlasnie... do zabezpieczenia zwyklych PCtow z chlodzeniem wodnym goscie uzywaja jakiegos takiego 'spreya', ktory czyni komputer 'wodoodpornym'... moze takiego cos....
pozdrawiam
bartman, XJ '91, no prawie '92
Only at ...
Jeep.Org.PL

raffik
Posty: 305
Rejestracja: czw lis 27, 2003 2:07 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: raffik » pn kwie 18, 2005 3:43 pm

no nie do końca ale zasada działania pewnie podobna
tylko w komorze silnika troche wieksza temperatury występuja
ale idea jest :)2
wiem ze to co uzywamy działa
604JEEP11
jestem przy Prandoty 6-8
jak by co

Awatar użytkownika
Jasiu
Posty: 419
Rejestracja: wt cze 24, 2003 5:57 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Jasiu » pn kwie 18, 2005 4:40 pm

A czy ten specyfik posiadacie w sprzedaży wysyłkowej? :)

robert raffik
 
 
Posty: 100
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 7:00 pm
Lokalizacja: K R A K Ó W

Post autor: robert raffik » pn kwie 18, 2005 8:55 pm

no nie moge odpowiedziec bo bedzie to wziete za działalnośc komercyjną
wiadomośc na PW
dużo pracy :) proszę nie pisac na PW bo odblokowane ale mi zaraz zablokują:(
www.jeep.org.pl :P

robert raffik
 
 
Posty: 100
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 7:00 pm
Lokalizacja: K R A K Ó W

Post autor: robert raffik » pn kwie 18, 2005 8:56 pm

"Przepraszam, ale administrator zabronił Ci wysyłać prywatnych wiadomości"
cóż
:lol: :lol: :lol: :lol:
dużo pracy :) proszę nie pisac na PW bo odblokowane ale mi zaraz zablokują:(
www.jeep.org.pl :P

Awatar użytkownika
sław63
Posty: 373
Rejestracja: czw kwie 14, 2005 3:52 am
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Post autor: sław63 » wt kwie 19, 2005 4:46 am

intruz pisze:a jaka seryjny pip ma glebokosc brodzenia?
Przede wszystkim diesel ma bardzo nisko pobór powietrza do filtra.
Ja wyrzuciłem rurkę doprowadzającą powietrze i obróciłem puszkę filtra tak, że wlot mam teraz pod samą maską.Zyskuję się ponad 20 cm. :)2
Tyrran II- 3,0

Awatar użytkownika
bartman
 
 
Posty: 135
Rejestracja: pn lut 09, 2004 12:47 am
Lokalizacja: Wawa/Kielce

Post autor: bartman » wt kwie 19, 2005 4:56 pm

raffi pisze:no nie do końca ale zasada działania pewnie podobna
tylko w komorze silnika troche wieksza temperatury występuja
ale idea jest :)2
wiem ze to co uzywamy działa
a mi chodzil po glowie ten wynalazek, zdjecie 14... Oczywiscie do elektroniki...
pozdrawiam
bartman, XJ '91, no prawie '92
Only at ...
Jeep.Org.PL

Awatar użytkownika
sław63
Posty: 373
Rejestracja: czw kwie 14, 2005 3:52 am
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Post autor: sław63 » wt kwie 19, 2005 5:13 pm

raffi pisze:no nie do końca ale zasada działania pewnie podobna
tylko w komorze silnika troche wieksza temperatury występuja
ale idea jest :)2
wiem ze to co uzywamy działa
a czy można szczelnie "opakować"kompa ?? , czy musi mieć dostęp powietrza ??
Tyrran II- 3,0

Awatar użytkownika
bartman
 
 
Posty: 135
Rejestracja: pn lut 09, 2004 12:47 am
Lokalizacja: Wawa/Kielce

Post autor: bartman » wt kwie 19, 2005 7:19 pm

sław63 pisze:a czy można szczelnie "opakować"kompa ?? , czy musi mieć dostęp powietrza ??
osobiscie nie widze przeciwskazan, pod warunkiem dostatecznego chlodzenia.... na upartego to w woreczek foliowy mozna zapakowac i kabelki wyprowadzic :), albo silikonem zalac..... sa takie silikony wlasnie do zalewania elektroniki... jak rozkrecisz kalkulator albo zegarek elektroniczny to takie cos mozna spotkac - zazwyczaj czarny placek ;-). Z 'plackiem' problem jest taki, ze sie go trudno :wink: serwisuje... zazwyczaj jednorazowo.
pozdrawiam
bartman, XJ '91, no prawie '92
Only at ...
Jeep.Org.PL

robert raffik
 
 
Posty: 100
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 7:00 pm
Lokalizacja: K R A K Ó W

Post autor: robert raffik » wt kwie 19, 2005 7:45 pm

kompa nie ma po co zakładac w kondone itp.
wystarczy poprawic styk jakims sprayem do elektryki a wtyczke i przewidy specyfikiem
działa
dużo pracy :) proszę nie pisac na PW bo odblokowane ale mi zaraz zablokują:(
www.jeep.org.pl :P

Awatar użytkownika
sław63
Posty: 373
Rejestracja: czw kwie 14, 2005 3:52 am
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Post autor: sław63 » śr kwie 20, 2005 5:06 am

robert raffik pisze:no nie moge odpowiedziec bo bedzie to wziete za działalnośc komercyjną
wiadomośc na PW
Ja też byłbym zainteresowany.
Pozdrawiam :)2
Tyrran II- 3,0

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość