wycieraczka tył i olej w mostach

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
blackjack
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 7
Rejestracja: ndz kwie 24, 2005 9:13 pm
Lokalizacja: Wodzisław - Rybnik

wycieraczka tył i olej w mostach

Post autor: blackjack » śr kwie 27, 2005 5:29 pm

Witam wszystkich.. jestem pojeepany od 2 tygodni. Mój XJ 4,0HO Limited 1991. Czy ktoś miał problemy z tylną wycieraczką u mnie nie działa - dziś rozkręciłem, w środku mechanizmu było pełno syfu... wyczysciłem, ale dalej nie działa... chyba jest coś z instalacją elektryczną, bo jak podepne silniczek do prądu, to działa. Plizzzzz help me.

Drugie pytanie dotyczy oleju w mostach. Sprzedawca poinformował mnie, że do mostów wlał dextronII, jednak z instrukcji wynika że ma byc inny olej.... albo on nie wie co mu wlali w serwisie, albo .... no własnie nie wiem.

robert raffik
 
 
Posty: 100
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 7:00 pm
Lokalizacja: K R A K Ó W

Post autor: robert raffik » śr kwie 27, 2005 5:36 pm

co do wysieraczki to sprawdz bezpieczniki i czy dochodzi zasilanie
co do mostów to przód i tył 75w90 chyba ze masz blokade cierna z tyłu to olej z dodatkiem do LSD
a tak ogólnie to poczytaj tematy i sie wszystkiego dowiesz
dużo pracy :) proszę nie pisac na PW bo odblokowane ale mi zaraz zablokują:(
www.jeep.org.pl :P

Awatar użytkownika
blackjack
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 7
Rejestracja: ndz kwie 24, 2005 9:13 pm
Lokalizacja: Wodzisław - Rybnik

Post autor: blackjack » śr kwie 27, 2005 5:52 pm

Forum czytam od tygodnia :D .... ale o wycieraczce tylnej nie było
Bezpiecznik jest OK, na wtyczce zasilającej silnik wycieraczki na tylnej klapie (4 przewody) mam napięcie na 1 i trzecim. Przekażnik przy silniku wycieraczki cyka.

Odnośnie oleju w mostach.... czytałem forum, ale sprzedający twierdził, że w serwisie kazali mu wlac dextron do mostów... i tu mam zgarba
:cry:

łowca
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 1
Rejestracja: wt mar 15, 2005 8:56 pm
Lokalizacja: Wieliczka

Post autor: łowca » śr kwie 27, 2005 6:02 pm

dextron to raczej do reduktora

Awatar użytkownika
blackjack
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 7
Rejestracja: ndz kwie 24, 2005 9:13 pm
Lokalizacja: Wodzisław - Rybnik

padnięty mechanizm

Post autor: blackjack » czw kwie 28, 2005 7:12 am

silnik uruchomiłem, ale okazało się, że koło zębate przekładni ślimakowej jest wytarte.... CZY MA KTOŚ NA ZBYCIU MECHANIZM TYLNIEJ WYCIERACZKI???? lub moze ktoś próbował zaadoptować coś z innej fury???

franky
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 18
Rejestracja: pn maja 27, 2002 1:00 am
Lokalizacja: gdañsk, hiphip

Post autor: franky » czw kwie 28, 2005 9:12 am

jezeli dobrze pamietam,
do wyczieraczka tylnego pasuje czesc od vw scirocco

Awatar użytkownika
Domin_6kila
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 66
Rejestracja: pn cze 21, 2004 4:46 pm
Lokalizacja: Żagań

Post autor: Domin_6kila » czw kwie 28, 2005 9:34 am

Witam szanowne grono . Po czym poznać że ma się LSD . W tylnym moście też muszę wymienić olej. Czy Orlen Hipol gl-5 85W90 się nada ? No chyba że mam LSD to chyba nie bo na oleju nic nie pisze .
Xj 91' 4.0 HO Limited :)17

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » czw kwie 28, 2005 10:38 am

Czytaj i szukaj na forum bo sie zaraz gromy posypia!! Bylo setki razy!

ps. podnies jedno tylne kolo do gory i sproboj nim pokrecic (na odblokowanej skrzyni) Jezeli idzie cholernie ciezko to albo masz trociny w dyfrze albo LSD.
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
Domin_6kila
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 66
Rejestracja: pn cze 21, 2004 4:46 pm
Lokalizacja: Żagań

Post autor: Domin_6kila » czw kwie 28, 2005 10:59 am

1.Z tego co znalazłem na forum nioskuje że jak obracam kołem w jedną stronę a drugie kręci się w drugą to niemam lsd . Dobrze zrozumiałem ???
2.Czy w takim razie jak niemam tego lsd to ten Hipol gl-5 wystarczy ??????

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » czw kwie 28, 2005 11:44 am

Jezeli masz podniesione oba kola i zablokowana skrzynie - pokrecenie jezdnym kolem powoduje prawie bezoporowe obracanie sie drugiego w strone przeciwna - brak LSD, jezeli opor jest duzy - jest LSD. Ale prosciej podniesc jedno kolo i sprawdzic opory - mozna zweryfikowac w ten sposob tez stan LSD miezac sile potrzebna do jego pokrecenia
Do dyfra bez LSD nie obawialbym sie lac jakiegokolwiek oleju jezeli jest to GL-5 - 75W90 jezeli nie ciagasz przyczepy i cos kolo 75W140 jezeli z przyczepa
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
Domin_6kila
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 66
Rejestracja: pn cze 21, 2004 4:46 pm
Lokalizacja: Żagań

Post autor: Domin_6kila » czw kwie 28, 2005 12:11 pm

A jak dodam dodatek lsd do tego oleju to nic się nie stanie nawet jak niemam lsd ?????
Soory że d______ zawracam ale wole być pewny niż ma coś nawalić .

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » czw kwie 28, 2005 12:44 pm

:-) Nic sie nie stanie poza wyrzuceniam kilkudziesieciu zlotych na dodatek ktore mogly byc wykozystane na spozycie piwa
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
blackjack
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 7
Rejestracja: ndz kwie 24, 2005 9:13 pm
Lokalizacja: Wodzisław - Rybnik

panowie nie o oleju....

Post autor: blackjack » czw kwie 28, 2005 8:15 pm

Pozdrawiam wszystkich!!!
Ja rozpocząłem ten temat, ale głównym jego tematem miała byc tylnia wycieraczka w XJ, a olej w mostach przy okazji.... chodziło mi o dextron.
Juz sie wszystko wyjaśniło z olejem, po prostu poprzedni właściciel nie wiedział co mu wlano w serwisie, okazało się, że wszystko OK.

Głównym tematem miał byc mechanizm tylniej wycieraczki....
Wczoraj i dziś bawiłem się z tym... jeśli ktoś ma podobny problem, to służę pomocą. Po rozkręceniu mechanizmu okazało się, że koło zębate przekładni ślimakowej (to z tworzywa sztucznego) jest wyrąbane w jednym miejscu i dodatkowo przepalone są styki przełącznika PARK na tym kole zębatym, więc jedynie nowy mechanizm :( . Jak wam wycieraczka nie działa, a bezpiecznik jest OK radzę rozkręcić mechanizm wycieraczki....

wojtek_pl
Posty: 452
Rejestracja: wt kwie 05, 2005 12:48 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: wojtek_pl » pt kwie 29, 2005 8:15 am

Witam,
nie działa mi spryskiwacz tylnej szyby. Czy do niego jest używana ta sama pompka co do przedniego ?
Po naciśnięciu guzika wycieraczka działa ale nie psika... :(

Druga sprawa. Nie mam tego pipka od spryskiwacza tylnegj szyby. Jakby działał to by psikał sikiem prostym na samochody stojące za mną :D :D
Ale nie działa...

Da się z czegoś dosztukować końcówkę spryskiwacza tylnej szyby ?
Pozdrawiam
Wojtek
Są takie dni, kiedy nawet prosta czynność fizjologiczna może być niebezpieczna...

Awatar użytkownika
blackjack
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 7
Rejestracja: ndz kwie 24, 2005 9:13 pm
Lokalizacja: Wodzisław - Rybnik

pompka

Post autor: blackjack » pt kwie 29, 2005 1:36 pm

wojtek_pl pisze:Witam,
nie działa mi spryskiwacz tylnej szyby. Czy do niego jest używana ta sama pompka co do przedniego ?
Po naciśnięciu guzika wycieraczka działa ale nie psika... :(

Druga sprawa. Nie mam tego pipka od spryskiwacza tylnegj szyby. Jakby działał to by psikał sikiem prostym na samochody stojące za mną :D :D
Ale nie działa...

Da się z czegoś dosztukować końcówkę spryskiwacza tylnej szyby ?
Nie wiem czy to ta sama pomka...ale chyba tak... czy jak włączasz spryskiwanie tylnej szyby to słychać pompkę??? może zatkane rurki, albo uszkodzony przełacznik

Odnośnie "pipka" do spryskiwacza to go tam nie ma byc.... wężyk ma byc poprowadzony do końcówki ramienia wycieraczki - i tam jest dysza spryskiwacza.... przynajmniej u mnie tak jest

Lawek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 63
Rejestracja: wt mar 15, 2005 9:27 pm
Lokalizacja: Wa-wa

Post autor: Lawek » pt kwie 29, 2005 1:52 pm

Wojtek

Ten spryskiwacz włącza się tym samym przełącznikiem ale w drugą stronę trzba go nacisnąć - do dołu.
tzn. góra wycieraczka, środek - off, dół - spryskiwacz

PS. z naszego spotkania nici w tym tygodniu.
Wczoraj odebrałem brykę ale nie moglem się wyrwać z roboty.
Teraz wyjazd na długi weekend.
Będę we wtorek wieczorem.
XJ 4.0l, '91 - country, lift2" + BFG 31"

wojtek_pl
Posty: 452
Rejestracja: wt kwie 05, 2005 12:48 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: wojtek_pl » sob kwie 30, 2005 7:36 am

Ok. popatrzyłem dokładnie. Są dwie pompki, osobno na przód i na tył.
Do jednej z nich nie dochodzi żaden kabel i dlatego nie psika.
Gorzej, że nie mogłem znaleźć tego luźnego kabla...
Pozdrawiam
Wojtek
Są takie dni, kiedy nawet prosta czynność fizjologiczna może być niebezpieczna...

Awatar użytkownika
elita
 
 
Posty: 192
Rejestracja: pt lut 04, 2005 3:09 pm
Lokalizacja: Kalisz
Kontaktowanie:

Post autor: elita » wt maja 03, 2005 12:27 am

mi dziś wężyk od tylniego spryskiwacza stwierdził że mam za czysto w bagażniku i zrobił sobie ujście bokiem na tapicerke :)
przynajmniej sie dowiedziałem jak tylna klapa wygląda w środku :)

wojtek_pl
Posty: 452
Rejestracja: wt kwie 05, 2005 12:48 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: wojtek_pl » wt maja 03, 2005 9:10 am

A jak się ją rozbiera ? Tylną klapę znaczy się?

U mnie tylna klapa jest plastikowa. Czy to normalne ?
Pozdrawiam
Wojtek
Są takie dni, kiedy nawet prosta czynność fizjologiczna może być niebezpieczna...

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » wt maja 03, 2005 10:54 am

wojtek_pl pisze:A jak się ją rozbiera ? Tylną klapę znaczy się?

U mnie tylna klapa jest plastikowa. Czy to normalne ?
Tak to normalne podobnie jak w trabancie :)21 rowniez przednie podszybie masz plastikowe.

Tylna rozbierasz podwazajac delikatnie tapicerke i kolki ktore ja trzymaja. Ale nie rob tego jak bedzie zimno tylko najlepiej jak auto postoi na sloncu i rob to bardzo delikatnie. Przewaznie pekaja mocowania kolkow w tapicerce bo sa kupowate i wtedy jest muka bo albo je wklejasz na kleje albo mocujesz wkretami co jest brzydkim rozwiazaniem.

Awatar użytkownika
elita
 
 
Posty: 192
Rejestracja: pt lut 04, 2005 3:09 pm
Lokalizacja: Kalisz
Kontaktowanie:

Post autor: elita » wt maja 03, 2005 2:17 pm

Tylnia polrywka ma 2 wkręty, dalej jak pisał Disco

Tych kołków pełno i faktycznie pękąją, musze gdzieś garść ich znaleś na zaś, albo jakiś substytut wykombinować. W dzwiach też są.
Jak robiłem przegląd startowy i usuwałem wszystkie stukające i pukające elementy z drzwi to ze 2 urwałem, więc już jestem ostrożny :( Jedyne pocieszenie że ich naprawdę gęsto dawli :)

Awatar użytkownika
blackjack
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 7
Rejestracja: ndz kwie 24, 2005 9:13 pm
Lokalizacja: Wodzisław - Rybnik

prośba

Post autor: blackjack » wt maja 03, 2005 2:59 pm

wojtek_pl pisze:A jak się ją rozbiera ? Tylną klapę znaczy się?

U mnie tylna klapa jest plastikowa. Czy to normalne ?

witam i pozdrawiam...
jak będziesz miał rozebraną tylną klapę.... i jeśli dysponujesz jakims miernikiem elektrycznym, lub czyms podobnym to proszę pomierz gdzie jest napięcie na wtyczce do silnika wycieraczki. Tam sa cztery konektorki.... ja próbowałem i mam napięcie przy właczonej tylnej wycieraczce na pierwszym i 3 -cim konektorku (patrząc na wtyczke od lewej) ale wycieraczka mi nie działa.... wyczyściłem mechanizm, ale silnik nie kręci..

wojtek_pl
Posty: 452
Rejestracja: wt kwie 05, 2005 12:48 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: prośba

Post autor: wojtek_pl » wt maja 03, 2005 3:09 pm

blackjack pisze: witam i pozdrawiam...
jak będziesz miał rozebraną tylną klapę.... i jeśli dysponujesz jakims miernikiem elektrycznym, lub czyms podobnym to proszę pomierz gdzie jest napięcie na wtyczce do silnika wycieraczki. Tam sa cztery konektorki.... ja próbowałem i mam napięcie przy właczonej tylnej wycieraczce na pierwszym i 3 -cim konektorku (patrząc na wtyczke od lewej) ale wycieraczka mi nie działa.... wyczyściłem mechanizm, ale silnik nie kręci..
Spróbuję zapamiętać aby posprawdzać ale niczego nie obiecuję, bo ostatnio u mnie z pamięcią krucho a klapę będę rozbierał dopiero za jakiś czas, aby spróbować w jakiś sensowny sposób dorobić końcówkę spryskiwacza.
Pozdrawiam
Wojtek
Są takie dni, kiedy nawet prosta czynność fizjologiczna może być niebezpieczna...

Awatar użytkownika
elita
 
 
Posty: 192
Rejestracja: pt lut 04, 2005 3:09 pm
Lokalizacja: Kalisz
Kontaktowanie:

Re: prośba

Post autor: elita » wt maja 03, 2005 3:29 pm

blackjack pisze:
wojtek_pl pisze:A jak się ją rozbiera ? Tylną klapę znaczy się?

U mnie tylna klapa jest plastikowa. Czy to normalne ?

witam i pozdrawiam...
jak będziesz miał rozebraną tylną klapę.... i jeśli dysponujesz jakims miernikiem elektrycznym, lub czyms podobnym to proszę pomierz gdzie jest napięcie na wtyczce do silnika wycieraczki. Tam sa cztery konektorki.... ja próbowałem i mam napięcie przy właczonej tylnej wycieraczce na pierwszym i 3 -cim konektorku (patrząc na wtyczke od lewej) ale wycieraczka mi nie działa.... wyczyściłem mechanizm, ale silnik nie kręci..
mam schemat:
4 kable, czarny to masa, reszta to:
brown/red - załączenie wycieraczki z wyłącznika, w sumie tylko start bo krańcówka go odpina (uzik na wipe daje tu 12V)
white - zasilanie przy załączonym silniku lub na on (czyli stale tu powinieneć miec 12V)
brown/white - zasilanie, gdy kręci się pompka od spryskiwacza (wash = 12V).

Układ działa tak, że stale bierze zasilanie z kabla białego, włączonego przez krańcówke, gdy wycieraczka dojedzie do pozycji parkingowej się zatrzymuje.
Start następuje z kabla brązowo/czerwonego palcem na wipe, lub brązowo białego palcem na wash razem z odpaleniem spryskiwacza.

a tu schemat: http://jola.comm.pl/linux/jeep/tylniawycieraczka.jpg

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » wt maja 03, 2005 7:24 pm

proponuje na koniec skladania silniczka i trybikow nasmarowac wszystko smarem teflonowym - taki bialy ...!! oske konkretnie papierkiem wyczyscic bo pewno cala we wrzerach...

jak masz nowa zebatke glowna-ta biala to nei musisz czyscisc i naciagac stykow...!!!

w wycieraczce przy silniczku jest jeszcze przekaznik...posprawdzaj styki czy nie nadpalone !!!

co do plastkiow to nawet caly karton w zapasie nic nie pomoze bo pekaja nie korki plastikowe tylko ich micowanie w tylnej tapicerce - bardzo kijowe rozwiazanie ... !!

ja niestety 3 urwalem...mozna dac mini srubeczke i zaczesac wykladzina z tapicerki...nic nie widac...ale to bardzo dupowate rozwiazanie...
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość