wycieraczka tył i olej w mostach
Moderator: Mroczny
- blackjack
- jestem tu nowy...
- Posty: 7
- Rejestracja: ndz kwie 24, 2005 9:13 pm
- Lokalizacja: Wodzisław - Rybnik
wycieraczka tył i olej w mostach
Witam wszystkich.. jestem pojeepany od 2 tygodni. Mój XJ 4,0HO Limited 1991. Czy ktoś miał problemy z tylną wycieraczką u mnie nie działa - dziś rozkręciłem, w środku mechanizmu było pełno syfu... wyczysciłem, ale dalej nie działa... chyba jest coś z instalacją elektryczną, bo jak podepne silniczek do prądu, to działa. Plizzzzz help me.
Drugie pytanie dotyczy oleju w mostach. Sprzedawca poinformował mnie, że do mostów wlał dextronII, jednak z instrukcji wynika że ma byc inny olej.... albo on nie wie co mu wlali w serwisie, albo .... no własnie nie wiem.
Drugie pytanie dotyczy oleju w mostach. Sprzedawca poinformował mnie, że do mostów wlał dextronII, jednak z instrukcji wynika że ma byc inny olej.... albo on nie wie co mu wlali w serwisie, albo .... no własnie nie wiem.
-
-
- Posty: 100
- Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 7:00 pm
- Lokalizacja: K R A K Ó W
- blackjack
- jestem tu nowy...
- Posty: 7
- Rejestracja: ndz kwie 24, 2005 9:13 pm
- Lokalizacja: Wodzisław - Rybnik
Forum czytam od tygodnia
.... ale o wycieraczce tylnej nie było
Bezpiecznik jest OK, na wtyczce zasilającej silnik wycieraczki na tylnej klapie (4 przewody) mam napięcie na 1 i trzecim. Przekażnik przy silniku wycieraczki cyka.
Odnośnie oleju w mostach.... czytałem forum, ale sprzedający twierdził, że w serwisie kazali mu wlac dextron do mostów... i tu mam zgarba


Bezpiecznik jest OK, na wtyczce zasilającej silnik wycieraczki na tylnej klapie (4 przewody) mam napięcie na 1 i trzecim. Przekażnik przy silniku wycieraczki cyka.
Odnośnie oleju w mostach.... czytałem forum, ale sprzedający twierdził, że w serwisie kazali mu wlac dextron do mostów... i tu mam zgarba

- blackjack
- jestem tu nowy...
- Posty: 7
- Rejestracja: ndz kwie 24, 2005 9:13 pm
- Lokalizacja: Wodzisław - Rybnik
padnięty mechanizm
silnik uruchomiłem, ale okazało się, że koło zębate przekładni ślimakowej jest wytarte.... CZY MA KTOŚ NA ZBYCIU MECHANIZM TYLNIEJ WYCIERACZKI???? lub moze ktoś próbował zaadoptować coś z innej fury???
- Domin_6kila
- jestem tu nowy...
- Posty: 66
- Rejestracja: pn cze 21, 2004 4:46 pm
- Lokalizacja: Żagań
- Domin_6kila
- jestem tu nowy...
- Posty: 66
- Rejestracja: pn cze 21, 2004 4:46 pm
- Lokalizacja: Żagań
Jezeli masz podniesione oba kola i zablokowana skrzynie - pokrecenie jezdnym kolem powoduje prawie bezoporowe obracanie sie drugiego w strone przeciwna - brak LSD, jezeli opor jest duzy - jest LSD. Ale prosciej podniesc jedno kolo i sprawdzic opory - mozna zweryfikowac w ten sposob tez stan LSD miezac sile potrzebna do jego pokrecenia
Do dyfra bez LSD nie obawialbym sie lac jakiegokolwiek oleju jezeli jest to GL-5 - 75W90 jezeli nie ciagasz przyczepy i cos kolo 75W140 jezeli z przyczepa
Do dyfra bez LSD nie obawialbym sie lac jakiegokolwiek oleju jezeli jest to GL-5 - 75W90 jezeli nie ciagasz przyczepy i cos kolo 75W140 jezeli z przyczepa
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka
Mialem sobie kiedys Jeepka

- Domin_6kila
- jestem tu nowy...
- Posty: 66
- Rejestracja: pn cze 21, 2004 4:46 pm
- Lokalizacja: Żagań
- blackjack
- jestem tu nowy...
- Posty: 7
- Rejestracja: ndz kwie 24, 2005 9:13 pm
- Lokalizacja: Wodzisław - Rybnik
panowie nie o oleju....
Pozdrawiam wszystkich!!!
Ja rozpocząłem ten temat, ale głównym jego tematem miała byc tylnia wycieraczka w XJ, a olej w mostach przy okazji.... chodziło mi o dextron.
Juz sie wszystko wyjaśniło z olejem, po prostu poprzedni właściciel nie wiedział co mu wlano w serwisie, okazało się, że wszystko OK.
Głównym tematem miał byc mechanizm tylniej wycieraczki....
Wczoraj i dziś bawiłem się z tym... jeśli ktoś ma podobny problem, to służę pomocą. Po rozkręceniu mechanizmu okazało się, że koło zębate przekładni ślimakowej (to z tworzywa sztucznego) jest wyrąbane w jednym miejscu i dodatkowo przepalone są styki przełącznika PARK na tym kole zębatym, więc jedynie nowy mechanizm
. Jak wam wycieraczka nie działa, a bezpiecznik jest OK radzę rozkręcić mechanizm wycieraczki....
Ja rozpocząłem ten temat, ale głównym jego tematem miała byc tylnia wycieraczka w XJ, a olej w mostach przy okazji.... chodziło mi o dextron.
Juz sie wszystko wyjaśniło z olejem, po prostu poprzedni właściciel nie wiedział co mu wlano w serwisie, okazało się, że wszystko OK.
Głównym tematem miał byc mechanizm tylniej wycieraczki....
Wczoraj i dziś bawiłem się z tym... jeśli ktoś ma podobny problem, to służę pomocą. Po rozkręceniu mechanizmu okazało się, że koło zębate przekładni ślimakowej (to z tworzywa sztucznego) jest wyrąbane w jednym miejscu i dodatkowo przepalone są styki przełącznika PARK na tym kole zębatym, więc jedynie nowy mechanizm

Witam,
nie działa mi spryskiwacz tylnej szyby. Czy do niego jest używana ta sama pompka co do przedniego ?
Po naciśnięciu guzika wycieraczka działa ale nie psika...
Druga sprawa. Nie mam tego pipka od spryskiwacza tylnegj szyby. Jakby działał to by psikał sikiem prostym na samochody stojące za mną

Ale nie działa...
Da się z czegoś dosztukować końcówkę spryskiwacza tylnej szyby ?
nie działa mi spryskiwacz tylnej szyby. Czy do niego jest używana ta sama pompka co do przedniego ?
Po naciśnięciu guzika wycieraczka działa ale nie psika...

Druga sprawa. Nie mam tego pipka od spryskiwacza tylnegj szyby. Jakby działał to by psikał sikiem prostym na samochody stojące za mną


Ale nie działa...
Da się z czegoś dosztukować końcówkę spryskiwacza tylnej szyby ?
Pozdrawiam
Wojtek
Są takie dni, kiedy nawet prosta czynność fizjologiczna może być niebezpieczna...
Wojtek
Są takie dni, kiedy nawet prosta czynność fizjologiczna może być niebezpieczna...
- blackjack
- jestem tu nowy...
- Posty: 7
- Rejestracja: ndz kwie 24, 2005 9:13 pm
- Lokalizacja: Wodzisław - Rybnik
pompka
Nie wiem czy to ta sama pomka...ale chyba tak... czy jak włączasz spryskiwanie tylnej szyby to słychać pompkę??? może zatkane rurki, albo uszkodzony przełacznikwojtek_pl pisze:Witam,
nie działa mi spryskiwacz tylnej szyby. Czy do niego jest używana ta sama pompka co do przedniego ?
Po naciśnięciu guzika wycieraczka działa ale nie psika...
Druga sprawa. Nie mam tego pipka od spryskiwacza tylnegj szyby. Jakby działał to by psikał sikiem prostym na samochody stojące za mną![]()
Ale nie działa...
Da się z czegoś dosztukować końcówkę spryskiwacza tylnej szyby ?
Odnośnie "pipka" do spryskiwacza to go tam nie ma byc.... wężyk ma byc poprowadzony do końcówki ramienia wycieraczki - i tam jest dysza spryskiwacza.... przynajmniej u mnie tak jest
Wojtek
Ten spryskiwacz włącza się tym samym przełącznikiem ale w drugą stronę trzba go nacisnąć - do dołu.
tzn. góra wycieraczka, środek - off, dół - spryskiwacz
PS. z naszego spotkania nici w tym tygodniu.
Wczoraj odebrałem brykę ale nie moglem się wyrwać z roboty.
Teraz wyjazd na długi weekend.
Będę we wtorek wieczorem.
Ten spryskiwacz włącza się tym samym przełącznikiem ale w drugą stronę trzba go nacisnąć - do dołu.
tzn. góra wycieraczka, środek - off, dół - spryskiwacz
PS. z naszego spotkania nici w tym tygodniu.
Wczoraj odebrałem brykę ale nie moglem się wyrwać z roboty.
Teraz wyjazd na długi weekend.
Będę we wtorek wieczorem.
XJ 4.0l, '91 - country, lift2" + BFG 31"
- Discotheque
-
- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Tak to normalne podobnie jak w trabanciewojtek_pl pisze:A jak się ją rozbiera ? Tylną klapę znaczy się?
U mnie tylna klapa jest plastikowa. Czy to normalne ?

Tylna rozbierasz podwazajac delikatnie tapicerke i kolki ktore ja trzymaja. Ale nie rob tego jak bedzie zimno tylko najlepiej jak auto postoi na sloncu i rob to bardzo delikatnie. Przewaznie pekaja mocowania kolkow w tapicerce bo sa kupowate i wtedy jest muka bo albo je wklejasz na kleje albo mocujesz wkretami co jest brzydkim rozwiazaniem.
Tylnia polrywka ma 2 wkręty, dalej jak pisał Disco
Tych kołków pełno i faktycznie pękąją, musze gdzieś garść ich znaleś na zaś, albo jakiś substytut wykombinować. W dzwiach też są.
Jak robiłem przegląd startowy i usuwałem wszystkie stukające i pukające elementy z drzwi to ze 2 urwałem, więc już jestem ostrożny
Jedyne pocieszenie że ich naprawdę gęsto dawli 
Tych kołków pełno i faktycznie pękąją, musze gdzieś garść ich znaleś na zaś, albo jakiś substytut wykombinować. W dzwiach też są.
Jak robiłem przegląd startowy i usuwałem wszystkie stukające i pukające elementy z drzwi to ze 2 urwałem, więc już jestem ostrożny


- blackjack
- jestem tu nowy...
- Posty: 7
- Rejestracja: ndz kwie 24, 2005 9:13 pm
- Lokalizacja: Wodzisław - Rybnik
prośba
wojtek_pl pisze:A jak się ją rozbiera ? Tylną klapę znaczy się?
U mnie tylna klapa jest plastikowa. Czy to normalne ?
witam i pozdrawiam...
jak będziesz miał rozebraną tylną klapę.... i jeśli dysponujesz jakims miernikiem elektrycznym, lub czyms podobnym to proszę pomierz gdzie jest napięcie na wtyczce do silnika wycieraczki. Tam sa cztery konektorki.... ja próbowałem i mam napięcie przy właczonej tylnej wycieraczce na pierwszym i 3 -cim konektorku (patrząc na wtyczke od lewej) ale wycieraczka mi nie działa.... wyczyściłem mechanizm, ale silnik nie kręci..
Re: prośba
Spróbuję zapamiętać aby posprawdzać ale niczego nie obiecuję, bo ostatnio u mnie z pamięcią krucho a klapę będę rozbierał dopiero za jakiś czas, aby spróbować w jakiś sensowny sposób dorobić końcówkę spryskiwacza.blackjack pisze: witam i pozdrawiam...
jak będziesz miał rozebraną tylną klapę.... i jeśli dysponujesz jakims miernikiem elektrycznym, lub czyms podobnym to proszę pomierz gdzie jest napięcie na wtyczce do silnika wycieraczki. Tam sa cztery konektorki.... ja próbowałem i mam napięcie przy właczonej tylnej wycieraczce na pierwszym i 3 -cim konektorku (patrząc na wtyczke od lewej) ale wycieraczka mi nie działa.... wyczyściłem mechanizm, ale silnik nie kręci..
Pozdrawiam
Wojtek
Są takie dni, kiedy nawet prosta czynność fizjologiczna może być niebezpieczna...
Wojtek
Są takie dni, kiedy nawet prosta czynność fizjologiczna może być niebezpieczna...
Re: prośba
mam schemat:blackjack pisze:wojtek_pl pisze:A jak się ją rozbiera ? Tylną klapę znaczy się?
U mnie tylna klapa jest plastikowa. Czy to normalne ?
witam i pozdrawiam...
jak będziesz miał rozebraną tylną klapę.... i jeśli dysponujesz jakims miernikiem elektrycznym, lub czyms podobnym to proszę pomierz gdzie jest napięcie na wtyczce do silnika wycieraczki. Tam sa cztery konektorki.... ja próbowałem i mam napięcie przy właczonej tylnej wycieraczce na pierwszym i 3 -cim konektorku (patrząc na wtyczke od lewej) ale wycieraczka mi nie działa.... wyczyściłem mechanizm, ale silnik nie kręci..
4 kable, czarny to masa, reszta to:
brown/red - załączenie wycieraczki z wyłącznika, w sumie tylko start bo krańcówka go odpina (uzik na wipe daje tu 12V)
white - zasilanie przy załączonym silniku lub na on (czyli stale tu powinieneć miec 12V)
brown/white - zasilanie, gdy kręci się pompka od spryskiwacza (wash = 12V).
Układ działa tak, że stale bierze zasilanie z kabla białego, włączonego przez krańcówke, gdy wycieraczka dojedzie do pozycji parkingowej się zatrzymuje.
Start następuje z kabla brązowo/czerwonego palcem na wipe, lub brązowo białego palcem na wash razem z odpaleniem spryskiwacza.
a tu schemat: http://jola.comm.pl/linux/jeep/tylniawycieraczka.jpg
proponuje na koniec skladania silniczka i trybikow nasmarowac wszystko smarem teflonowym - taki bialy ...
oske konkretnie papierkiem wyczyscic bo pewno cala we wrzerach...
jak masz nowa zebatke glowna-ta biala to nei musisz czyscisc i naciagac stykow...
!
w wycieraczce przy silniczku jest jeszcze przekaznik...posprawdzaj styki czy nie nadpalone
!
co do plastkiow to nawet caly karton w zapasie nic nie pomoze bo pekaja nie korki plastikowe tylko ich micowanie w tylnej tapicerce - bardzo kijowe rozwiazanie ...
ja niestety 3 urwalem...mozna dac mini srubeczke i zaczesac wykladzina z tapicerki...nic nie widac...ale to bardzo dupowate rozwiazanie...

jak masz nowa zebatke glowna-ta biala to nei musisz czyscisc i naciagac stykow...

w wycieraczce przy silniczku jest jeszcze przekaznik...posprawdzaj styki czy nie nadpalone

co do plastkiow to nawet caly karton w zapasie nic nie pomoze bo pekaja nie korki plastikowe tylko ich micowanie w tylnej tapicerce - bardzo kijowe rozwiazanie ...

ja niestety 3 urwalem...mozna dac mini srubeczke i zaczesac wykladzina z tapicerki...nic nie widac...ale to bardzo dupowate rozwiazanie...
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość