Opony 235/75/15 do XJ - czy się zmieszczą ?

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

stefcio
Posty: 2004
Rejestracja: sob maja 07, 2005 7:35 am
Lokalizacja: Greenki

Opony 235/75/15 do XJ - czy się zmieszczą ?

Post autor: stefcio » sob maja 07, 2005 9:56 am

Witam przy okazji, bo jestem tu świeżutki jak kwietniowa trawka.
Avtograd podaje, że "niet problemow" przy tym rozmiarze, ale chętnie poznam opinie ewentualnych użytkowników. Chwilowo nie mam chęci i ochoty podnosić mojego syfka, a Goodrich MT nie mają dla mnie idealnego rozmiaru. :)24
No i na qu.widołki został mi X...
A w teren znowu jest GR'at !!
nocne akcje ratunkowe - 602 220 461

Awatar użytkownika
majkel
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 35
Rejestracja: pt maja 14, 2004 10:05 pm
Lokalizacja: Wwa

Post autor: majkel » sob maja 07, 2005 10:07 am

Ten rozmiar powinien wejsc bez problemu.Jedyne co moze wystapic to ocieranie przednich kol przy maksymalnym skrecie..ale nawet jesli,to nie uniemozliwia to normalnego poruszania sie samochodem.
XJ 2,5TD '95 - był
ZG 5,9 '98 - jest
Voyager 2,4 '97 - jest
WJ 4,7HO OVERLAND '02 - jest

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » sob maja 07, 2005 10:30 am

jeździłem na takowych, nie było problemu

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » sob maja 07, 2005 10:53 am

ten rozmiar to standard w XJ - ale wyglada plaskato...

ja wymienilem na BFG 30x9,5x15 i pasuja idealnie - z delikatnym liftem (chociaz bez liftu tez wejda)

BTW, bede jechal przez Zielonki za jakies 2 godziny (ok 14) - jak chcesz zobaczyc to mozemy sie umowic.

Moj tel 604 758 553

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » sob maja 07, 2005 1:27 pm

A nie 225/75R15 - w standardzie fabrycznym?!
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Mirek Kal
 
 
Posty: 163
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 12:24 pm
Lokalizacja: Strzegom

Post autor: Mirek Kal » sob maja 07, 2005 1:35 pm

Wg mojej instrukcji standartowe to dwa rodzaje 225 i 235. Jeżdżę na 235 i jest o'key. Musiałem tylko podregulować regulacją skrętu bo delikatnie ocierały przy max skręcie w lewo. Będziesz też zdziwiony, że sruby regulujące skręt są spawane ale małe podkładeczki pod nakrętkę kontrującą rozwiązują problem. Ten typ tak ma. Na forum już to było omawiane - hamerykański patent :o
Mirek

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » sob maja 07, 2005 1:46 pm

Pytam bo ja mialem w standardzie 225 - teraz mam 255 na odstawionych felgach i tez nie mamproblemow przy skretach :-)
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Mirek Kal
 
 
Posty: 163
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 12:24 pm
Lokalizacja: Strzegom

Post autor: Mirek Kal » sob maja 07, 2005 3:41 pm

Mam 235 na felgach z offsetem -25. Trochę wystają poza obrys auta, fajnie się peepka prowadzi bo o dobre parę centymetrów jest szerszy a i piasty nie są obciążone tak jak w przypadku dystansów, skręt w porządku :D
Mirek

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » sob maja 07, 2005 6:15 pm

Mirek Kal pisze:Mam 235 na felgach z offsetem -25. Trochę wystają poza obrys auta, fajnie się peepka prowadzi bo o dobre parę centymetrów jest szerszy a i piasty nie są obciążone tak jak w przypadku dystansów, skręt w porządku :D
sa tak samo obciazone jak z dystansami
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » sob maja 07, 2005 7:01 pm

Fizyki nie pokonasz - ramie jest ramie!
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Mirek Kal
 
 
Posty: 163
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 12:24 pm
Lokalizacja: Strzegom

Post autor: Mirek Kal » sob maja 07, 2005 7:05 pm

No tak chyba nie do końca. Felgi z offsetem są inaczej ukształtowane ale punkt mocowania jest w tym samym miejscu co w zwykłych. Więc z tym obciążeniem jest kapkę inaczej ale lepiej niż z dystansami :D
Mirek

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » sob maja 07, 2005 8:10 pm

Nie ma znaczenia - liczy sie odleglosc od punktu nacisku na opone (powiedzmy srodek opony) do miejsca lozyskowania (czy to piasta czy sforznie - te drugie w peepach duzo szybciej nawalaja)
Jezeli felga na w obu przypadkach tyle samo wystaje to sily beda jednakowe (jak to mowia ramieXsila)
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

stefcio
Posty: 2004
Rejestracja: sob maja 07, 2005 7:35 am
Lokalizacja: Greenki

Post autor: stefcio » sob maja 07, 2005 8:13 pm

Sorki, że sie nie odzywam choć to mój temat. Tyrałem niecnie cały dzień, żeby było za co syfka modyfikować (chociaż troszeczkę).
Gumy 255 juz próbowałem w poprzednim, ale starsznie je nosiło po koleinach.
235 chciałbym tylko w pole, więc drobne obcieranko przy maxie mnie nie rusza.
Cały czas się głowię nad lekkim lifcikiem do gum 30x9,5x15, ale nie chcę się wpakować w większe manewry, bo sie ani nie znam na rzeczy, ani też kasiora mi na drzewach nie rośnie.
Tak czy suiak dzieki za odzew.
No i na qu.widołki został mi X...
A w teren znowu jest GR'at !!
nocne akcje ratunkowe - 602 220 461

stefcio
Posty: 2004
Rejestracja: sob maja 07, 2005 7:35 am
Lokalizacja: Greenki

Post autor: stefcio » sob maja 07, 2005 8:16 pm

Radek 666:
pogodził bym się nawet z 225/75/15, ale BFG nie robi akurat tego rozmiaru w MT, a po ostatnich błotkach chcę taki bieżnik koniecznie i kropka.
No i na qu.widołki został mi X...
A w teren znowu jest GR'at !!
nocne akcje ratunkowe - 602 220 461

Awatar użytkownika
Mechatronik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 63
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 8:19 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Mechatronik » ndz maja 08, 2005 1:08 am

Jak sie popieści to i więkrze się zmieści :lol:
Fregata pod pełnymi żaglami i Jeep na szlaku - TO JEST TO....Cherokee Limited 4.0 LPG \ 1990

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » ndz maja 08, 2005 7:16 am

stefcio pisze:Radek 666:
pogodził bym się nawet z 225/75/15, ale BFG nie robi akurat tego rozmiaru w MT, a po ostatnich błotkach chcę taki bieżnik koniecznie i kropka.
To zrob "szybki lift" przez wyklepanie sprezyn i resorow.
Nie jest to wieczne rozwiazanie, ale na poczatek wystarczy i 30 zmieszcza sie bez problemu.

Co do bieznika - kazdy by chcial MT w terenie, ale na asfalcie (mokrym!) lub w zimie trzeba na nich bardzo uwazac. Dlatego AT sa pewnym kompromisem (jak niektorzy mowia - ani w terenie, ani na asfalcie niedobre :))

Ja jestem z AT bardzo zadowolony i jeszcze nie zdazylem na nich ugrzeznac, ale moze za krotko na nich jezdze..

Awatar użytkownika
sław63
Posty: 373
Rejestracja: czw kwie 14, 2005 3:52 am
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Post autor: sław63 » ndz maja 08, 2005 8:40 am

Nie jest tak źle z tym asfaltem, właśnie kupiłem BFG MT i na mokrym asfalcie przy umiarkowanej prędkości zachowują się poprawnie nie mówiąc o terenie. Jeśli chcesz coś zdziałać w terenie -zapomnij o AT. :)2
Tyrran II- 3,0

Awatar użytkownika
misman
 
 
Posty: 6072
Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: zawodzi...

Post autor: misman » ndz maja 08, 2005 10:33 am

sław63 pisze:Nie jest tak źle z tym asfaltem, właśnie kupiłem BFG MT i na mokrym asfalcie przy umiarkowanej prędkości zachowują się poprawnie nie mówiąc o terenie. Jeśli chcesz coś zdziałać w terenie -zapomnij o AT. :)2
Za to komfort jazdy zdecydowanie jest mniej zadowalający, zwłaszcza przy V > 90 km/h :roll:
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."

stefcio
Posty: 2004
Rejestracja: sob maja 07, 2005 7:35 am
Lokalizacja: Greenki

Post autor: stefcio » ndz maja 08, 2005 8:33 pm

Na asfalt to ja gumki mam (standard), a MT-ki planuję używać zasadniczo tylko w terenie.
No i na qu.widołki został mi X...
A w teren znowu jest GR'at !!
nocne akcje ratunkowe - 602 220 461

wagoneer
 
 
Posty: 116
Rejestracja: ndz maja 08, 2005 7:24 pm
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: wagoneer » ndz maja 08, 2005 10:09 pm

jak tylko w teren to MT jest dobry. Ja już kiedyś odwaliłem "bączka" na mokrym na trasie - po 80 m wylądowałem w rowie tyłem (bez uszkodeń !!!). Żeby to miało smigać musisz go troszke podnieść. Na skręcie i wykrzyżu połamiesz sobie przednie nadkola.

wagoneer
 
 
Posty: 116
Rejestracja: ndz maja 08, 2005 7:24 pm
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: wagoneer » ndz maja 08, 2005 10:13 pm

daj mu z przodu dystans z 5 cm lub "wyciągnij" sprężyny a z tyłu podklep resory (było by dobrze dołożyć po dodatkowym piórze) - jak masz w miare świerze amorki to będzie ok

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » pn maja 09, 2005 10:31 am

Stefcio- jeżeli to Twojego peepa widziałem w Zielonkach na parkingu naprzeciwko Deutsche Banku to trzebaby się zainteresować delikatnym szarpnięciem w górę bo i sprężyny i resory wyglądają na lekko kłapnięte . A więc 235 powinno wejść natomiast przy pełnym skręcie i dociśnięciu przodu w zakręcie może obcierać .
Stiopa
XJ Sport '93

stefcio
Posty: 2004
Rejestracja: sob maja 07, 2005 7:35 am
Lokalizacja: Greenki

Post autor: stefcio » pn maja 09, 2005 9:18 pm

Mojego widziałeś, tylko nie wiem kiedy. Resory zasadniczo dostały po jednym dodatkowym długim piórze, ale też straciły po jednym najkrótszym (były pęknięte). Cuda z tego nie wyszły. Spręzyny pewnie będę musiał poprawić lub włożyć podkładki (nakładki - polibusze ???).
O amorach wiem tyle co słyszę, a słyszę raczej mizernie. Pewnie też do wymiany.
No i na qu.widołki został mi X...
A w teren znowu jest GR'at !!
nocne akcje ratunkowe - 602 220 461

płaski
 
 
Posty: 225
Rejestracja: wt mar 22, 2005 7:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: płaski » pn maja 09, 2005 10:30 pm

31' wchodzi i ma jeszcze duuuużo miejsca po załorzeniu na główną lage piór z poldka a przód dłuższa sprężyna o 6cm. Pod amorki podstawki 4 cm i orginalne amory wydają. 8)Podjedż damy radę :)2

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » wt maja 10, 2005 10:01 am

A ze dwa-trzy tygodnie temu go troszeczkę oglądałem bo masz fajny zderzak z wieszakiem na koło .

:D :D

Nawet sie bałem żeby mi ktoś ryja nie oklepał , że się koło auta kręcę .

:)21 :)21
Stiopa
XJ Sport '93

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość