Moc: Europa vs USA

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Greg_pl
 
 
Posty: 225
Rejestracja: wt lis 09, 2004 12:07 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Moc: Europa vs USA

Post autor: Greg_pl » ndz maja 15, 2005 5:49 pm

W moim (niemieckim) podreczniku uzytkownika stoi, ze ma 136 kW (182 hp) natomiast wszystkie amerykanskie specyfikacje podaja 190 hp. Z czego wynikala roznica? Inny katalizator? Czy cos jeszcze?
1992 Jeep Cherokee Limited
Obrazek

franky
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 18
Rejestracja: pn maja 27, 2002 1:00 am
Lokalizacja: gdañsk, hiphip

Post autor: franky » ndz maja 15, 2005 6:17 pm

podobno amerykanie maja inny sposob zmierzania:
u nich to SAE KM
ale w europie to DIN KM.
z tego roznicy wynikaja.


pozdrawiam

Frank

Awatar użytkownika
Piotrusz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 59
Rejestracja: pn kwie 11, 2005 11:04 am
Lokalizacja: wawa

Post autor: Piotrusz » ndz maja 15, 2005 6:20 pm

Inny jest przelicznik kW na konie mechanicznew systemie metrycznym i anglosaskich koniach mechanicznych. Stąd w stanach jest więcej koników mechanicznych :)
Only at ...
wspomnienia po ... XJ 4.0 i TJ Unlimited, jest kzj95

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » ndz maja 15, 2005 8:08 pm

Piotrusz pisze:Inny jest przelicznik kW na konie mechanicznew systemie metrycznym i anglosaskich koniach mechanicznych. Stąd w stanach jest więcej koników mechanicznych :)
KW jest zawsze taki sam wiec jak mozna inaczej przeliczyc?
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
Voytass
Posty: 356
Rejestracja: wt sty 04, 2005 7:14 pm
Lokalizacja: Torun/Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Voytass » ndz maja 15, 2005 9:02 pm

danielpoz pisze:
Piotrusz pisze:Inny jest przelicznik kW na konie mechanicznew systemie metrycznym i anglosaskich koniach mechanicznych. Stąd w stanach jest więcej koników mechanicznych :)
KW jest zawsze taki sam wiec jak mozna inaczej przeliczyc?
Kon jest inny - ten sam kilowat przelicza sie po innym "kursie", wiec daje inna ilosc koni.
kiosk na AT
www.wawa4x4.pl
Only at... Jeep.org.pl

Awatar użytkownika
Greg_pl
 
 
Posty: 225
Rejestracja: wt lis 09, 2004 12:07 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Greg_pl » ndz maja 15, 2005 9:15 pm

Ale to tylko 1% (1 hp = 1,1 KM) i to w druga strone, nadal mnie tu brakuje katalogowej mocy.
Mam pewien trop, kompresje podaja (w mojej ksiazce) 8.75:1, natomiast na amerykanskich stronach widze 8.8:1, to moze byc to?
1992 Jeep Cherokee Limited
Obrazek

płaski
 
 
Posty: 225
Rejestracja: wt mar 22, 2005 7:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: płaski » ndz maja 15, 2005 9:40 pm

Z którego roku jest twój peep że masz nadzieję na pełną żywotność koników 190hp czy 182hp :wink:

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » ndz maja 15, 2005 11:48 pm

tu raczej nie chodzi o przeliczanie KM-kW a o sposob pomiaru:

w USA moc mierzona na hamowni silnikowej gdzie jednostka mierzona jest bez uzbrojenia w alternator,sprezarke,itp.
w Europie kompletna jednostka
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » pn maja 16, 2005 7:47 am

Greg_pl pisze:Ale to tylko 1% (1 hp = 1,1 KM) i to w druga strone, nadal mnie tu brakuje katalogowej mocy.
Mam pewien trop, kompresje podaja (w mojej ksiazce) 8.75:1, natomiast na amerykanskich stronach widze 8.8:1, to moze byc to?
ty, weź się zdecyduj !! 1,1 to 10% !!
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
suzus
 
 
Posty: 993
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 6:08 pm

Post autor: suzus » pn maja 16, 2005 7:53 am

zaraz tu wskoczą promile :P

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » pn maja 16, 2005 8:17 am

Greg_pl pisze:Ale to tylko 1% (1 hp = 1,1 KM) i to w druga strone, nadal mnie tu brakuje katalogowej mocy.
Mam pewien trop, kompresje podaja (w mojej ksiazce) 8.75:1, natomiast na amerykanskich stronach widze 8.8:1, to moze byc to?
Wydziwiasz.
Po co ci te dane? Jezdzi? Jak zapierdala, to na chuuj ci wiedziec, czy 8,8, a moze 8,75?

Awatar użytkownika
Greg_pl
 
 
Posty: 225
Rejestracja: wt lis 09, 2004 12:07 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Greg_pl » pn maja 16, 2005 8:48 am

Eh, mam problemy z tym przeliczaniem, 1,01 oczywiscie. A chcialbym wiedziec dokladnie czym sie roznia, a nuz zamowie sobie czesci do wersji USA i nie beda pasowac.
w USA moc mierzona na hamowni silnikowej gdzie jednostka mierzona jest bez uzbrojenia w alternator,sprezarke,itp. w Europie kompletna jednostka
Takie mierzenie amerykanie skonczyli w roku 1972, wiec to nie stad ta roznica.
1992 Jeep Cherokee Limited
Obrazek

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » pn maja 16, 2005 10:34 am

Róznicy w silniku USA czy EURO nie ma. Części będą pasować bez obaw. Różnice biorą sie z przeliczania i pomiarów, jak już ktoś wspomniał z agregatami i bez. Tak więc bez obaw. Silnik ten sam, moc ta sama.

Poprostu w europie występują silniejsze konie :)21
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
color
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 94
Rejestracja: ndz sty 11, 2004 7:57 pm
Lokalizacja: z daleka

Post autor: color » pn maja 16, 2005 12:30 pm

PKi pisze:Róznicy w silniku USA czy EURO nie ma. Części będą pasować bez obaw. Różnice biorą sie z przeliczania i pomiarów, jak już ktoś wspomniał z agregatami i bez. Tak więc bez obaw. Silnik ten sam, moc ta sama.

Poprostu w europie występują silniejsze konie :)21
dokladnie. jak juz ktos napisal:
1 horsepower (USA) = 1.01 quni mechanicznych metrycznych, czyli roznica 1%
FJ Cruiser czarny i Xploder Sport zardzewialy

Awatar użytkownika
Greg_pl
 
 
Posty: 225
Rejestracja: wt lis 09, 2004 12:07 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Greg_pl » pn maja 16, 2005 4:11 pm

No i sie dowiedzialem - inna kompresja oraz katalizator. Bylo tez pare innych roznic o ktorych nie wiedzialem (inne rozmiary opon, swiatla czy radio 1 din).
1992 Jeep Cherokee Limited
Obrazek

Awatar użytkownika
heniu w berecie
 
 
Posty: 916
Rejestracja: wt mar 09, 2004 10:55 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: heniu w berecie » wt maja 17, 2005 6:54 am

eee angole lepsi moment obrotowy podaja w tych swoich funtach na cal czy jak to bylo i przeliczaj se to Nm :)21

Awatar użytkownika
color
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 94
Rejestracja: ndz sty 11, 2004 7:57 pm
Lokalizacja: z daleka

Post autor: color » śr maja 18, 2005 12:43 am

heniu w berecie pisze:eee angole lepsi moment obrotowy podaja w tych swoich funtach na cal czy jak to bylo i przeliczaj se to Nm :)21
w lbf, czyli funtach x stopa, amerykanie tez.
FJ Cruiser czarny i Xploder Sport zardzewialy

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość