wahania obrotów w cherokim

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

szwed
 
 
Posty: 198
Rejestracja: czw kwie 07, 2005 11:19 pm
Lokalizacja: Imielin
Kontaktowanie:

wahania obrotów w cherokim

Post autor: szwed » wt maja 31, 2005 11:22 pm

Witam
Po pierwsze chciałem sie przywitać jako nowy własciciel legendy:D .
Po drugie mam problem:evil: i nie znalazłem tego tematu na forum. Problem polega na wahnięciach obrotów. Autko zagazowane, ale objaw na benzynie i gazie, na postoju i w czasie jazdy, na obrotach niskich ale zdarza sie i w okolicy 3-3,5 tys. Wybebeszyłem katalizator (zapchany jak cholera) ale niewiele pomogło tzn autko sie żwiawiej wkręca ale wahania są ciągle. A do tego qrde wszystkiego nie jestem mechanikiem i za cholere nie mam pomysłu co to może być. Prosze o pomoc i sugestie, z góry dzięki i pozdrówka dla wszystkich pojeepanych.

Awatar użytkownika
misman
 
 
Posty: 6072
Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: zawodzi...

Re: wahania obrotów w cherokim

Post autor: misman » śr cze 01, 2005 12:11 am

szwed pisze:Witam
Po pierwsze chciałem sie przywitać jako nowy własciciel legendy:D .
Po drugie mam problem:evil: i nie znalazłem tego tematu na forum. Problem polega na wahnięciach obrotów. Autko zagazowane, ale objaw na benzynie i gazie, na postoju i w czasie jazdy, na obrotach niskich ale zdarza sie i w okolicy 3-3,5 tys. Wybebeszyłem katalizator (zapchany jak cholera) ale niewiele pomogło tzn autko sie żwiawiej wkręca ale wahania są ciągle. A do tego qrde wszystkiego nie jestem mechanikiem i za cholere nie mam pomysłu co to może być. Prosze o pomoc i sugestie, z góry dzięki i pozdrówka dla wszystkich pojeepanych.
1. Sprawdź silnik krokowy - pryśnij jakimś smarowidłem w spray'u do środka, jeśli trzeba - przetestuj czy się przypadkiem nie wiesza. Przeczyść kanał powietrza wolnych obrotów.
2. Sprawdź czy komputer dostaje sygnał (emulowany) sondy lambda - być może myśli, że ma za ubogo - i dodaje paliwa tudzież odkręca wolne obroty
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."

szwed
 
 
Posty: 198
Rejestracja: czw kwie 07, 2005 11:19 pm
Lokalizacja: Imielin
Kontaktowanie:

Post autor: szwed » śr cze 01, 2005 7:17 am

Dzięki napewno sprawdze, dodatkowo kluczykologia pokazała błąd 52 i 54. Domyślam sie że 54 to zbyt bogaa w tlen mieszanka palwowa, ale co oznacza 52 ??

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » śr cze 01, 2005 7:46 am

52 - to sonda lambda
54 - sygnal polozenia rozdzielacza WN
http://jeep.avtograd.ru/Cherokee/inject ... signal.htm

Ja bym jeszcze sprawdzil czy podcisnienie dochodzi do MAPa i samego MAPa - jak on walnie to lubi sie wkrecac na obroty i falowac
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

wojtek_pl
Posty: 452
Rejestracja: wt kwie 05, 2005 12:48 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: wojtek_pl » śr cze 01, 2005 8:36 am

Głupie pytanie: co to jest ten MAP, gdzie go szukać i jak wygląda ??
Pozdrawiam
Wojtek
Są takie dni, kiedy nawet prosta czynność fizjologiczna może być niebezpieczna...

szwed
 
 
Posty: 198
Rejestracja: czw kwie 07, 2005 11:19 pm
Lokalizacja: Imielin
Kontaktowanie:

Post autor: szwed » śr cze 01, 2005 8:40 am

Proszę o krótki wykładzik na temat MAP'a
:) :D

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » śr cze 01, 2005 8:46 am

wojtek_pl pisze:G³upie pytanie: co to jest ten MAP, gdzie go szukaæ i jak wygl±da ??
W zaleznosci od rocznika czujnik MAP (Mainfold Absolute Presure - czyli czujnik cisnienia w kolektorze) jest umieszczony albo na grodzi silnika pod szyba i polaczony rurka z kolektorem alebo bezposrednio na przepustnicy.
Jak sie mozna domyslic podaje on do ECU sygnal o wielkosci podcisnienia w kolektorze dolotowym.

Wersja umieszczona na grodzi (w starszych rocznikach);
http://jeep.avtograd.ru/Cherokee/inject ... cation.gif
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

szwed
 
 
Posty: 198
Rejestracja: czw kwie 07, 2005 11:19 pm
Lokalizacja: Imielin
Kontaktowanie:

Post autor: szwed » śr cze 01, 2005 9:26 am

OK dzięki wielkie, posprawdzam i dam znać jakie postępy.

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » śr cze 01, 2005 12:08 pm

Za wahania obrotów może być też odpowiedzialny TPS (czujnik położenia przepustnicy). Opisz dokładnie objawy: kiedy zaczyna się wahać (tuż po odpaleniu, na zimnym, na rozgrzanym), czy się uspokaja itd
WJ '00 6.5"

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » śr cze 01, 2005 12:21 pm

No tu sie nie ma co dziwic ze silnik cokolwiek nie chodzi jak nie ma sygnalu z rozdzielacza - silnik bazuje tylko na sygnale z kola zamachowego....
Najpierw napraw ten problem a puzniej jezeli objawy nie ustapia szukaj dalej (no i wsazanie na problem z mieszanka/sonda lamda)
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » śr cze 01, 2005 12:25 pm

Ja bym tam postawił na rozdzielacz i kable zapłonowe.....
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

szwed
 
 
Posty: 198
Rejestracja: czw kwie 07, 2005 11:19 pm
Lokalizacja: Imielin
Kontaktowanie:

Post autor: szwed » śr cze 01, 2005 4:53 pm

Efekt wygląda w ten sposób, że najczęściej na rozgrzanym silniku, choć niekoniecznie, nagle obroty spadają do zera i zaraz sie podnoszą. Nie dzieje się to ciągle, tylko w nieregularnych odstępach czasu, ale mam wrażenie że najczęściej na gorącym silniku. Sonda lambda wykazuje napięcie na mierniku od 0.18 - do 1 V - więc chyba ok, instalacja gazowa natomiast jst zwalona (jak ktoś jest laik jak ja to płaci frycowe), tzn nie ma elektroniki sterującej (ma zrobioną na sztuke) a regulowana jest śrubą - to tyle wiadomości od gazownika. Zamierzam wyczyścić przepustnice i silnik krokowy, sprawdze rozdzielacz i kable WN jutro u elektryka - i zobaczymy. W każdym razie przypadłość jest denerwująca bo autko potrafi zgasnąć w trakcie jazdy i jest niezły cyrk :D . W każdym razie wielkie dzięki za sugestie będę szukał i napewno zdam raport.

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » czw cze 02, 2005 7:20 am

Troche lepjej opisałeś teraz. Problem masz w tym że zanika gdzieś prąd....zapłon, ecu, ..... silnik od wolnych obrotów i przepustnica nic z tym nie mają.. Sprawdź W.N., sprawdź CPS i poszukaj luźnych przewodów, szarp za instalacje na uruchomionym silniku, stukaj i pukaj aż zgaśnie.
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » czw cze 02, 2005 7:21 am

i stacyjką też poruszaj...
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » czw cze 02, 2005 8:17 am

No ja mysle ze kod 54 jest tu podstawa :-D
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » czw cze 02, 2005 10:52 am

A ja bym stawiał na czujnik położenia wału . Miałem dokładnie takie same objawy i wszystko wyszło po podpięciu auta do aparatury w servisie boscha . Czujnik dostawał podbicie masy o jakieś 0,5 do 1 V i to wystarczyło .
Smutek jest taki , że dostępny był tylko w ASO i kosztował 4 stówy :(
Sama wymiana to 10 minut i wszelkie dolegliwości jak ręką odjął .
Stiopa
XJ Sport '93

szwed
 
 
Posty: 198
Rejestracja: czw kwie 07, 2005 11:19 pm
Lokalizacja: Imielin
Kontaktowanie:

Post autor: szwed » ndz cze 05, 2005 7:15 am

Witam ponownie - dzięki za wszystkie rady i sugestie.
Niestety po sprawdzeniu sondy, czujnika MAP, czyszczeniu porzepustnicy i silnika krokowego objawy nie ustąpiły. Zaprzyjaźniony elektryk stwierdził, że raczej nie jest to wina elektryki więc chyba pozostaje czujnik. Dobrą stroną całej sytuacji jest sprawdzanie poszczególnych elementów i ew. usuwanie przyszłych problemów . Od poniedziałku walczę dalej :lol: , Pozdrawiam wszystkich peepowców. :)2 :)2

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » pn cze 06, 2005 8:42 am

A kody beldow z kompa zniknely?
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

szwed
 
 
Posty: 198
Rejestracja: czw kwie 07, 2005 11:19 pm
Lokalizacja: Imielin
Kontaktowanie:

Post autor: szwed » pn cze 06, 2005 10:39 am

52 zniknął, 54 sie pojawia dalej - ale nie do końca wiem o co chodzi z tym kodem - tzn dostałem od Ciebie info że jest to sygnał położenia rozdzielacza WN.
Po angielsku opis brzmi tak :
54* No fuel sync (camshaft signal) detected during engine cranking. -
może mi pomożecie przetłumaczyć - czy chodzi o brak sygnału z rozdzielacza podczas rozruchu ?? ?? , angielskie znaczenie podaję na podst. http://wiki.jeep4x4.net/index.php/XJ_Kluczykologia.
Niestety nie jestem w stanie odczytać znaczenia kodu w języku naszych wschodnich braci :lol:. Generalnie efekcik pojawia się jakby rzadziej a i autko po wykonanych czyszczeniach jakby żwawiej jeździ :D ale nie daje mi to spokoju. Dzięki z góry za pomoc - pozdrówka dla wszystkich

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » pn cze 06, 2005 10:50 am

szwed pisze:52 znikn±³, 54 sie pojawia dalej - ale nie do koñca wiem o co chodzi z tym kodem - tzn dosta³em od Ciebie info ¿e jest to sygna³ po³o¿enia rozdzielacza WN.
Po angielsku opis brzmi tak :
54* No fuel sync (camshaft signal) detected during engine cranking. -
mo¿e mi pomo¿ecie przet³umaczyæ - czy chodzi o brak sygna³u z rozdzielacza podczas rozruchu ?? ?? , angielskie znaczenie podajê na podst. http://wiki.jeep4x4.net/index.php/XJ_Kluczykologia.
Niestety nie jestem w stanie odczytaæ znaczenia kodu w jêzyku naszych wschodnich braci :lol:. Generalnie efekcik pojawia siê jakby rzadziej a i autko po wykonanych czyszczeniach jakby ¿wawiej je¼dzi :D ale nie daje mi to spokoju. Dziêki z góry za pomoc - pozdrówka dla wszystkich
Jest to sygnal synchronizujacy wtrysk i zaplon a generowany poprzes przerywacz w aparacie zaplonowym - jezeli Ci wywala ten blad to napreawde nie masz sie co dziwic ze silnik nierowno chodzi. Bazuje on wtedy na sygnale tylko z kola zamochowego.
Podeslalem Ci linka do ruskiej strony z opisem gdzie ten przerywacz sie znajduje (w poprzednim poscie)
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

szwed
 
 
Posty: 198
Rejestracja: czw kwie 07, 2005 11:19 pm
Lokalizacja: Imielin
Kontaktowanie:

Post autor: szwed » pn cze 06, 2005 2:32 pm

Dzięki wielkie za wyjaśnienie - z linka sobie faktycznie obejrzałem co i jak :)2
Sprawdzę, i jak bede ciutke mądrzejszy to dam znać.
Swoją drogą powinno sie qrcze nasilać a nie zanikać - tak myślę :D , ale jak już zdążyłem zauważyć w peepie wszystko jest możliwe :lol: .
Pozdrawiam i dzięki jeszcze raz.

szwed
 
 
Posty: 198
Rejestracja: czw kwie 07, 2005 11:19 pm
Lokalizacja: Imielin
Kontaktowanie:

Post autor: szwed » czw cze 09, 2005 1:01 am

Czołem !!
Głupia sprawa :oops: , objawy ustąpiły - same - nie wiem czy się cieszyć :lol: ,czy plakać :)16 ,kontrola nic nie wykazała - pozdrawiam wszystkich jeep userów :) . Jak mi znów coś padnie napewno dam znać :)2 :)2 :)2

Awatar użytkownika
wupasek
 
 
Posty: 3908
Rejestracja: wt lut 10, 2004 11:28 pm
Lokalizacja: Łódź / Tuszyn
Kontaktowanie:

Post autor: wupasek » czw cze 09, 2005 1:08 am

nie boj zaby... zaraz objawy powroca... w przyrodzie nic nie ginie :wink: :lol:
Obrazek

szwed
 
 
Posty: 198
Rejestracja: czw kwie 07, 2005 11:19 pm
Lokalizacja: Imielin
Kontaktowanie:

Post autor: szwed » sob cze 11, 2005 6:19 pm

Też tak myśłe - i czekam biedny z duszą na ramieniu - nota bene kod 54 też zniknął :) , i jak mam znaleźć usterke jak sama zniknęła ?? :roll:

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Post autor: Miskiller » pn cze 13, 2005 3:21 am

pewnie byl to niekontakt czujnika z jednostka sterujaca....
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości