Strona 1 z 2
OBD-brak
: pn cze 06, 2005 9:12 pm
autor: danielpoz
gdzie jest gniazdo OBD w ZJ 94/95
szukali pod maska,szukali pod kierownica i niegdzie tego nie ma!!!!
: pn cze 06, 2005 9:30 pm
autor: PKi
A kto ci mówił że jest

: pn cze 06, 2005 9:43 pm
autor: Kosa
jest gniazdo do podłączenia komputera i jest ono przy komputerze...
jak zlokalizujesz komputer to musi wychodziż gdzieś z wiązki w prawo od komputera w stronę aparatu zapłonowego prawie pod firewall'em... też się kiedyż naszukałem jak nie będziesz mógł znależć to postaram się jutro albo pojutrze zrobić zdjęcie

: pn cze 06, 2005 10:04 pm
autor: danielpoz
to poprosze z tym ze ja mam 4.0l wiec moze tez byc jakos inaczej rozmieszczone
PKI od pewnego roku OBD jest obowiazkowe
: pn cze 06, 2005 10:38 pm
autor: Kosa
nie wiem czy w 4.0 jest w tym samym miejscu komp ale sfotografuję tylko nie obiecuję czy jutro dam radę

: pn cze 06, 2005 10:43 pm
autor: PKi
danielpoz pisze:to poprosze z tym ze ja mam 4.0l wiec moze tez byc jakos inaczej rozmieszczone
PKI od pewnego roku OBD jest obowiazkowe
sprzeadne od 1. stycznia 1996.
konektor nie dalej niż 3 stopy od fotela kierowcy i dostepne bez zadnych narzedzi

: pn cze 06, 2005 10:52 pm
autor: danielpoz
no to moj jest za stary i nie lapie sie na te przepisy
: pn cze 06, 2005 10:54 pm
autor: Kosa
mój najwyraźniej też ale np mam T/A z 93 i ma obok nóg OBD II a starsze fbody z lat 80tych też tak mają... jakiś inny ten chrysler

: wt cze 07, 2005 8:31 am
autor: PKi
Starsze syfy mają DRB

Do tego spec tool potrzebny, praktycznie tylko chrysler ma.
: wt cze 07, 2005 8:49 am
autor: Radek666
PKi pisze:Starsze syfy maj± DRB

Do tego spec tool potrzebny, praktycznie tylko chrysler ma.
Gdyby gdzies mozna bylo dorwac protokol tego zlacza diagnostycznego to nie bylo by problemu

: wt cze 07, 2005 8:51 am
autor: homikk
u mnie jest konektor obok kompa ale to właśnie sie nazywa chyba DRB a nie OBD

: wt cze 07, 2005 1:04 pm
autor: PKi
Radek666 pisze:PKi pisze:Starsze syfy mają DRB

Do tego spec tool potrzebny, praktycznie tylko chrysler ma.
Gdyby gdzies mozna bylo dorwac protokol tego zlacza diagnostycznego to nie bylo by problemu

zapomnij i to najlepjej całkiem szybko

: wt cze 07, 2005 4:33 pm
autor: Radek666
Juz zapomnialem...... tym bardziej ze mam obd II

: wt cze 07, 2005 8:32 pm
autor: Kosa
PKi pisze:Radek666 pisze:PKi pisze:Starsze syfy mają DRB

Do tego spec tool potrzebny, praktycznie tylko chrysler ma.
Gdyby gdzies mozna bylo dorwac protokol tego zlacza diagnostycznego to nie bylo by problemu

zapomnij i to najlepjej całkiem szybko

daje radę mastertech robi... niedawno był do sprzedania cały z oprogowaniem do 98 roku bodajże
PS jutro zamieszczę zdjęcia bo zostawiłem aparat w samochodzie

: wt cze 07, 2005 9:03 pm
autor: danielpoz
bede dzwieczny

: czw cze 09, 2005 10:07 pm
autor: Kosa
przepraszam, ze tak długo to trwało ale ostatnio nie mam czasu się podrapać po d...
www.transam.neostrada.pl/DSC00039.JPG
pod rurą prowadzącą coolant do reduktora ( to metalowe) widać tą wtyczkę... ona wychodzi z tej takiej lekko poszarpanej wiązki a po lewej widzimy komputer i zbiornik coolantu
: czw cze 09, 2005 10:47 pm
autor: danielpoz
dzieki serdeczne

jutro to obadam okiem i troche pomacam

: czw cze 09, 2005 11:00 pm
autor: Kosa
aha zapomniałem ona u mnie jest wpięta w taką zaślepkę która jest przymocowana do głównej wiązki... do zdjęcia ją wypiąłem
: czw cze 23, 2005 9:09 am
autor: klimson
czy 1992 XJ ma obd 1 , 2 czy drb?

: czw cze 23, 2005 10:04 am
autor: PKi
drb
: pt cze 24, 2005 10:24 am
autor: moa
Radek666 pisze:Juz zapomnialem...... tym bardziej ze mam obd II

a co do obd, to gdzie i jaki interfejs kupić? bo soft to chyba niezły darmowy jest. ma ktoś jakieś doświadczenia?
: pt cze 24, 2005 10:32 am
autor: klimson
mam ten sam problem, z drb

: pt cze 24, 2005 10:44 am
autor: Radek666
moa pisze:Radek666 pisze:Juz zapomnialem...... tym bardziej ze mam obd II

a co do obd, to gdzie i jaki interfejs kupiæ? bo soft to chyba niez³y darmowy jest. ma kto¶ jakie¶ do¶wiadczenia?
Allegro

: wt cze 28, 2005 8:51 pm
autor: Mleczyk
hallo panowie!
Troszkę postaram się tu wam coś podpowiedzieć.
OBD o które zapewne wam chodzi to standard od 1996 roku ale niektóre marki miały go wcześniej. Dokładnie to sie nazywa OBDII i jeśli auto ma taką złączkę to jest ona standardowa ( taka sama we wszystkich markach) i musi być w ŚRODKU auta (najczęściej pod kierownicą) Ale... mimo to OBDII amerykańskie może sie różnić od europejskiego typem protokołu danych , tak, że przyrządzik europejski często nie czyta amerykanów i japończyków.
Następną sprawą jest to że tańsze czytniki ( skanery) mogą wejść tylko w kody usterek czasem w niektóre parametry silnika. Za to nie słyszałem o możliwości zdiagnozowania skrzyń ABSu itd. To mogą skanery profesjonalne
Jeśli chodzi przykładowo o grupę CHrysler ( Jeep) to wszystko może zrobić przyrządzik zwany" DRB" trochę mniej mogą porządne skanery uniwersalne jak np"Snap-on" Radzę zapomnieć o poważnej diagnostyce "laptopem z kabelkiem i programikiem" Jak już to do laptopa trzeba dołączyć specjalny moduł ( niezbyt tani np KTS Bosch520 + program = ok 20 000zł)
Ale w amerykanach akurat Bosch= totalna lipa.
Jeśli auto jest przed 1996 rokiem to każda marka miała swoją złączkę diagnostyczną i znajduje się ona w komorze silnika.
Jeśli ktoś będzie w okolicach Wrocławia to zapraszam na diagnostykę bo akurat tym się też zajmuję.
mój tel 602 291 292 email
doartura@poczta.fm 
: wt cze 28, 2005 9:07 pm
autor: Mleczyk
...a jeszcze jedno
system diagnostyki OBD (OBDI) różni się od OBDII właśnie wtyczkami
bo OBD stare przed 96 dopuszczało "wolną amerykankę"jeśli chodzi o wtyczki i odczyt danych natomias OBDII narzuca właśnie standard rozmieszczenia i kształtu wtyczki oraz ustala rozmieszczenie niektórych "pinów" we wtyczce. 3 z 16 muszą zawierać w każdej marce te same "szyny danych" natomiast inne są przydzielane wg widzimisię producenta i właśnie dlatego tanie skanery i kabelki nie czytają np ABSu bo tak naprawde mają aktywne 3 z 16 pinów we wtyczce.
a skrót znaczy
"on board diagnostic"
