Regeneracja przedniej piasty

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Regeneracja przedniej piasty

Post autor: vandall1 » śr cze 29, 2005 11:03 pm

Ponieważ ruszył temat regeneracji przednich piast w XJ-przeto zapytowywuję Szanowne Kolezeństwo,czy ktoś ma zbedne /zuzyte/owe piasty,które moze odstapić za jakis symbol?
Rzecz w tym,że bardzo nie chciałbym unieruchamiać mojego syfa na dłużej /tyra biedaczek codziennie/.
Bonus:odsyłka /na zyczenie/ zregenerowanych, po kosztach materiałowych.
Sorry,ze to nie jest na giełdzie,ale zadanie ma charakter "półnaukowy" :)21 .Tam pewnie by przeszło niezauważone.
Jest obojetne,czy piasta jest na stozkowych,czy na kulkowych.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

mel
Posty: 474
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 12:15 pm
Lokalizacja: W-wa i okolice

Post autor: mel » czw cze 30, 2005 7:53 am

vandall - powiedz coś jaśniej bo chyba coś mi umknęło - co ruszyło i gdzie - mam właśnie problem, iż od roku pada mi piasta - koszty nowej ok 700 używki około 300 - a co Ty proponujesz?
mel
Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » czw cze 30, 2005 8:22 am

Mam piaste, ale jest ona dobra (uzywana ale sprawna) - szkoda bylo by jej a sam sie kiedys przymierzalem do jej toczenia i wstawienia wymiennych lozysk
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » czw cze 30, 2005 11:06 am

slyszlem o regeneracji polosi, ale o piastach nie.
Mozesz podac wiecej szczegolow?
Mnie chyba tez to bedzie czekac, ale na nowe nie wydam 1,5 tys.

jakie sa koszty regeneracji?
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
misman
 
 
Posty: 6072
Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: zawodzi...

Post autor: misman » czw cze 30, 2005 11:37 pm

No więc "XJ piasta project" jest w toku 8) Jakkolwiek osobiście mam fabrycznie wymienne łożyska w piaście - to są one kiepsko zdobywalne a oszczędności nie powalają na kolana :roll: W związku z czym skłaniam się ku bardziej przyjaznym rozwiązaniom... ;) :)
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » pt lip 01, 2005 1:20 am

Próbujemy na piastach mismana wykpić sie jakoś z tych 6-7 stów.Rozwiazanie dojrzewa i jest w trakcie realizacji.Przewidywany koszt powinien oscylować w granicach.....za wcześnie,żeby mówić.
Na pewno, jeśli bedzie sukces-damy info,natomiast co do trwałości tego rozwiązania- będzie można sie wypowiedzieć po dłuzszym przebiegu.
Wiadomo,ze chodzi o to,aby istniejacy układ zastąpić typowym łozyskowaniem-łatwo wymiennym i w miarę tanim.
Zagadką jest piasta na łożyskach kulkowych-jesli nie znajdzie się nikt,kto ma jakieś śmieciuchy-rozbebeszę swoje,trudno.

Nastepny ciekawy temat jaki sie nasuwa-to zamiana krzyżaka półosi na homokinetyka.Znacznie trudniejsze zagadnienie :roll:
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » pt lip 01, 2005 1:25 am

mel pisze:vandall - powiedz coś jaśniej bo chyba coś mi umknęło - co ruszyło i gdzie - mam właśnie problem, iż od roku pada mi piasta - koszty nowej ok 700 używki około 300 - a co Ty proponujesz?
mel
Ciekawostka:podobno jedną z przyczyn padania łozysk kół w XJ jest brak dobrego połaczenia masy silnika z budą...

Mel-jak bedą konkrety,dostaniesz pw :)2
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » pt lip 01, 2005 8:52 pm

A kto pamieta dwa polskie lozyska plus wytoczona tuleja w VW zamiast dwurzedowego? :)21

Kiedys to byla popularna przerobka w czzasach kryzysu i paliwa na kartki :)21

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » pt lip 01, 2005 9:28 pm

No podobnej rzeczy nam tu potrzeba - wytoczyc bieznie i wpasowad dwa lozyska toczne.... ;-) Tylko toczenie utwardzanych biezni to bedzie mordega....
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
misman
 
 
Posty: 6072
Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: zawodzi...

Post autor: misman » pt lip 01, 2005 9:35 pm

Radek666 pisze:No podobnej rzeczy nam tu potrzeba - wytoczyc bieznie i wpasowad dwa lozyska toczne.... ;-) Tylko toczenie utwardzanych biezni to bedzie mordega....
Chciałbym tu powtórzyć, że moje piasty miały fabryczny układ dwóch łożysk stożkowych Timkena. Łożysko stosunkowo rzadkie, ale do zdobycia. Tylko kalkulacja dwóch takich łożysk + uszczelniacze + ew. koszty dodatkowe (na stronę) plasuje się w granicach 60-70% całej nowej piasty - a więc trochę drogo :roll: W związku z tym mam trochę do przodu, bo moje piasty nie miały utwardzanych powierzchni :)21
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » pt lip 01, 2005 10:15 pm

No tak Ty tak, ale przecietny uzytkownik Jeepa nadal ma problem (nie zeby te piasty siadaly tak czesto ale zawsze to spore koszta)
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » czw lip 14, 2005 1:56 am

No więc temat regeneracji piasty /na stozkowych/ został rozpracowany pozytywnie.Zastosowalismy max dwurzedowe łozysko kulkowe,obustronnie kryte,które moze byc wymieniane dowolną ilość razy.
Koszty udało sie ograniczyć do 60-70%ceny nowej piasty.
W tej chwili misman testuje.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » czw lip 14, 2005 6:22 am

Utwardzanych bieżni się nie toczy - je się szlifuje i nie stanowi to żadnego problemu dla odpowiedniego warsztatu.
99% piast z niewymienialnymi łożyskami da się przerobić na wymienialne - pytanie o opłacalność ekonomiczną.

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » czw lip 14, 2005 7:44 am

vandall1 pisze:No wiêc temat regeneracji piasty /na stozkowych/ zosta³ rozpracowany pozytywnie.Zastosowalismy max dwurzedowe ³ozysko kulkowe,obustronnie kryte,które moze byc wymieniane dowoln± ilo¶æ razy.
Koszty uda³o sie ograniczyæ do 60-70%ceny nowej piasty.
W tej chwili misman testuje.
:)2 no duze brawo! A ile takie lozyska stoja w sklepach?
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » czw lip 14, 2005 7:23 pm

70-150, zależne od wytwórcy.Te tanie to oczywiście chińszczyzna,nie za dobra.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
misman
 
 
Posty: 6072
Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: zawodzi...

Post autor: misman » pt lip 15, 2005 3:57 pm

vandall1 pisze:No więc temat regeneracji piasty /na stozkowych/ został rozpracowany pozytywnie.Zastosowalismy max dwurzedowe łozysko kulkowe,obustronnie kryte,które moze byc wymieniane dowolną ilość razy.
[...]
W tej chwili misman testuje.
Teges... 200 km od chwili ZERO ;) I jeszcze nic nie wybuchło :)21
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."

mel
Posty: 474
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 12:15 pm
Lokalizacja: W-wa i okolice

Post autor: mel » pt lip 15, 2005 4:05 pm

Czekam cierpliwie na wyniki
:D
mel
Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » pt lip 22, 2005 1:31 am

Podbijam temat i w dalszym ciagu zapytowywuję,czy ktoś ma zbedną,wypracowaną przednią piastę od XJ?
Prototyp na razie działa... :)2
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » pt lip 22, 2005 8:19 am

Mam takie piasty: jedną dobrą, jedną padniętą. Różnią się rocznikami.
WJ '00 6.5"

raffik
Posty: 305
Rejestracja: czw lis 27, 2003 2:07 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: raffik » pt lip 22, 2005 8:28 am

ale czy będzie taniej niż 590 PLN ??
tyle kosztuje nowa brutto z Nascaru 8)

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » sob lip 23, 2005 1:03 am

Tak. I na dodatek łozyska bedą wymienne.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » sob lip 23, 2005 1:06 am

WJ Jeep pisze:Mam takie piasty: jedną dobrą, jedną padniętą. Różnią się rocznikami.
Wiadomo-interesuje mnie ta padnięta.Jezeli jest na stozkowych,to mamy opanowane,jezeli na kulkowych-musze ja oblukać.PW?
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
misman
 
 
Posty: 6072
Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: zawodzi...

Post autor: misman » czw lip 28, 2005 12:26 pm

vandall1 pisze: Prototyp na razie działa... :)2
No 8) 2kkm i nadal się kręci... :)21
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."

Awatar użytkownika
Piotrek M
 
 
Posty: 3496
Rejestracja: śr lip 28, 2004 3:21 pm
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: Piotrek M » pt lip 29, 2005 8:53 am

W Szczecinie sa dwie piasty od Wranglera YJ '92 z 2,5 litrowym motorem [oczywiście padnięte]
prezes ma racje
http://www.4x4.szczecin.pl
DR 800 S

mel
Posty: 474
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 12:15 pm
Lokalizacja: W-wa i okolice

Post autor: mel » wt wrz 27, 2005 5:36 pm

Misman - nadal kręci - bo jak tak to z chęcią bym Wam wysłał swoją.
pzdr-mel (do regeneracji i zwrotu ofkors :D )
Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości