Strona 1 z 2
Regeneracja przedniej piasty
: śr cze 29, 2005 11:03 pm
autor: vandall1
Ponieważ ruszył temat regeneracji przednich piast w XJ-przeto zapytowywuję Szanowne Kolezeństwo,czy ktoś ma zbedne /zuzyte/owe piasty,które moze odstapić za jakis symbol?
Rzecz w tym,że bardzo nie chciałbym unieruchamiać mojego syfa na dłużej /tyra biedaczek codziennie/.
Bonus:odsyłka /na zyczenie/ zregenerowanych, po kosztach materiałowych.
Sorry,ze to nie jest na giełdzie,ale zadanie ma charakter "półnaukowy"

.Tam pewnie by przeszło niezauważone.
Jest obojetne,czy piasta jest na stozkowych,czy na kulkowych.
: czw cze 30, 2005 7:53 am
autor: mel
vandall - powiedz coś jaśniej bo chyba coś mi umknęło - co ruszyło i gdzie - mam właśnie problem, iż od roku pada mi piasta - koszty nowej ok 700 używki około 300 - a co Ty proponujesz?
mel
: czw cze 30, 2005 8:22 am
autor: Radek666
Mam piaste, ale jest ona dobra (uzywana ale sprawna) - szkoda bylo by jej a sam sie kiedys przymierzalem do jej toczenia i wstawienia wymiennych lozysk
: czw cze 30, 2005 11:06 am
autor: pezet
slyszlem o regeneracji polosi, ale o piastach nie.
Mozesz podac wiecej szczegolow?
Mnie chyba tez to bedzie czekac, ale na nowe nie wydam 1,5 tys.
jakie sa koszty regeneracji?
: czw cze 30, 2005 11:37 pm
autor: misman
No więc "XJ piasta project" jest w toku

Jakkolwiek osobiście mam fabrycznie
wymienne łożyska w piaście - to są one kiepsko zdobywalne a oszczędności nie powalają na kolana

W związku z czym skłaniam się ku bardziej przyjaznym rozwiązaniom...

: pt lip 01, 2005 1:20 am
autor: vandall1
Próbujemy na piastach mismana wykpić sie jakoś z tych 6-7 stów.Rozwiazanie dojrzewa i jest w trakcie realizacji.Przewidywany koszt powinien oscylować w granicach.....za wcześnie,żeby mówić.
Na pewno, jeśli bedzie sukces-damy info,natomiast co do trwałości tego rozwiązania- będzie można sie wypowiedzieć po dłuzszym przebiegu.
Wiadomo,ze chodzi o to,aby istniejacy układ zastąpić typowym łozyskowaniem-łatwo wymiennym i w miarę tanim.
Zagadką jest piasta na łożyskach kulkowych-jesli nie znajdzie się nikt,kto ma jakieś śmieciuchy-rozbebeszę swoje,trudno.
Nastepny ciekawy temat jaki sie nasuwa-to zamiana krzyżaka półosi na homokinetyka.Znacznie trudniejsze zagadnienie

: pt lip 01, 2005 1:25 am
autor: vandall1
mel pisze:vandall - powiedz coś jaśniej bo chyba coś mi umknęło - co ruszyło i gdzie - mam właśnie problem, iż od roku pada mi piasta - koszty nowej ok 700 używki około 300 - a co Ty proponujesz?
mel
Ciekawostka:podobno jedną z przyczyn padania łozysk kół w XJ jest brak dobrego połaczenia masy silnika z budą...
Mel-jak bedą konkrety,dostaniesz pw

: pt lip 01, 2005 8:52 pm
autor: Discotheque
A kto pamieta dwa polskie lozyska plus wytoczona tuleja w VW zamiast dwurzedowego?
Kiedys to byla popularna przerobka w czzasach kryzysu i paliwa na kartki

: pt lip 01, 2005 9:28 pm
autor: Radek666
No podobnej rzeczy nam tu potrzeba - wytoczyc bieznie i wpasowad dwa lozyska toczne....

Tylko toczenie utwardzanych biezni to bedzie mordega....
: pt lip 01, 2005 9:35 pm
autor: misman
Radek666 pisze:No podobnej rzeczy nam tu potrzeba - wytoczyc bieznie i wpasowad dwa lozyska toczne....

Tylko toczenie utwardzanych biezni to bedzie mordega....
Chciałbym tu powtórzyć, że moje piasty miały fabryczny układ dwóch łożysk stożkowych Timkena. Łożysko stosunkowo rzadkie, ale do zdobycia. Tylko kalkulacja dwóch takich łożysk + uszczelniacze + ew. koszty dodatkowe (na stronę) plasuje się w granicach 60-70% całej nowej piasty - a więc trochę drogo

W związku z tym mam trochę do przodu, bo moje piasty nie miały utwardzanych powierzchni

: pt lip 01, 2005 10:15 pm
autor: Radek666
No tak Ty tak, ale przecietny uzytkownik Jeepa nadal ma problem (nie zeby te piasty siadaly tak czesto ale zawsze to spore koszta)
: czw lip 14, 2005 1:56 am
autor: vandall1
No więc temat regeneracji piasty /na stozkowych/ został rozpracowany pozytywnie.Zastosowalismy max dwurzedowe łozysko kulkowe,obustronnie kryte,które moze byc wymieniane dowolną ilość razy.
Koszty udało sie ograniczyć do 60-70%ceny nowej piasty.
W tej chwili misman testuje.
: czw lip 14, 2005 6:22 am
autor: boris.blank
Utwardzanych bieżni się nie toczy - je się szlifuje i nie stanowi to żadnego problemu dla odpowiedniego warsztatu.
99% piast z niewymienialnymi łożyskami da się przerobić na wymienialne - pytanie o opłacalność ekonomiczną.
: czw lip 14, 2005 7:44 am
autor: Radek666
vandall1 pisze:No wiêc temat regeneracji piasty /na stozkowych/ zosta³ rozpracowany pozytywnie.Zastosowalismy max dwurzedowe ³ozysko kulkowe,obustronnie kryte,które moze byc wymieniane dowoln± ilo¶æ razy.
Koszty uda³o sie ograniczyæ do 60-70%ceny nowej piasty.
W tej chwili misman testuje.

no duze brawo! A ile takie lozyska stoja w sklepach?
: czw lip 14, 2005 7:23 pm
autor: vandall1
70-150, zależne od wytwórcy.Te tanie to oczywiście chińszczyzna,nie za dobra.
: pt lip 15, 2005 3:57 pm
autor: misman
vandall1 pisze:No więc temat regeneracji piasty /na stozkowych/ został rozpracowany pozytywnie.Zastosowalismy max dwurzedowe łozysko kulkowe,obustronnie kryte,które moze byc wymieniane dowolną ilość razy.
[...]
W tej chwili misman testuje.
Teges... 200 km od chwili ZERO

I jeszcze nic nie wybuchło

: pt lip 15, 2005 4:05 pm
autor: mel
Czekam cierpliwie na wyniki
mel
: pt lip 22, 2005 1:31 am
autor: vandall1
Podbijam temat i w dalszym ciagu zapytowywuję,czy ktoś ma zbedną,wypracowaną przednią piastę od XJ?
Prototyp na razie działa...

: pt lip 22, 2005 8:19 am
autor: WJ Jeep
Mam takie piasty: jedną dobrą, jedną padniętą. Różnią się rocznikami.
: pt lip 22, 2005 8:28 am
autor: raffik
ale czy będzie taniej niż 590 PLN

tyle kosztuje nowa brutto z Nascaru

: sob lip 23, 2005 1:03 am
autor: vandall1
Tak. I na dodatek łozyska bedą wymienne.
: sob lip 23, 2005 1:06 am
autor: vandall1
WJ Jeep pisze:Mam takie piasty: jedną dobrą, jedną padniętą. Różnią się rocznikami.
Wiadomo-interesuje mnie ta padnięta.Jezeli jest na stozkowych,to mamy opanowane,jezeli na kulkowych-musze ja oblukać.PW?
: czw lip 28, 2005 12:26 pm
autor: misman
vandall1 pisze:
Prototyp na razie działa...

No

2kkm i nadal się kręci...

: pt lip 29, 2005 8:53 am
autor: Piotrek M
W Szczecinie sa dwie piasty od Wranglera YJ '92 z 2,5 litrowym motorem [oczywiście padnięte]
: wt wrz 27, 2005 5:36 pm
autor: mel
Misman - nadal kręci - bo jak tak to z chęcią bym Wam wysłał swoją.
pzdr-mel (do regeneracji i zwrotu ofkors

)