Żarówki do jeepów
Moderator: Mroczny
Żarówki do jeepów
Witam serdecznie i mam następujący temat - gdzie w wawie nabędę, w ciemno wszelkie niezbędne żarówki do jeepa (wszystko ameryka) - warunek - za przystępną cenę.
Zrobiłem właśnie porządek z całym przodem i okazało się, że znaczna część żarówek nadaje się do wymiany.
Pytanie dotyczy również lamp drogowych.
mel
Zrobiłem właśnie porządek z całym przodem i okazało się, że znaczna część żarówek nadaje się do wymiany.
Pytanie dotyczy również lamp drogowych.
mel
Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki
O kurde, tego tematu jeszcze nie przerabiałem. To punkt numer 121 na mojej liście pytań.
Czy dobrze rozumiem, ze żarówki w moim jeep'ku sa insze od tych naszych standardowych
Czy dobrze rozumiem, ze żarówki w moim jeep'ku sa insze od tych naszych standardowych

Jeep Grand Cherokee '95(94) 4.0 LPG IIG i 2 ostrzeżenia moderatora
Łódź>Piotrków Tryb.>Opoczno>PRZYSUCHA>Radom>Lublin
GG: 115927
Łódź>Piotrków Tryb.>Opoczno>PRZYSUCHA>Radom>Lublin
GG: 115927
Dla leniwych:
No cóż - udało mi się wczoraj zanabyć w drodze kupna komplecik żarówek na przód - jak każdy się orientuje wersja ameryka posiada z przodu następujące żarówki (bez opisów o nimerów katalogowych)
1. żarówki reflektorów (ja już mam przerobine na europejskie H...)
2. żarówki świateł pozycyjnych - małe, białe 5 W żaróweczki całkowicie szklane ze spłaszczoną częścią do mocowania,
3. Zarówki kierunkowskazów -komplet na jedna stronę to są dwie żarówki: jedna taka sama jak do pozycji - mała, całkowice szklana, 5 W ale pomaranczowa i druga duża bardzo podobna do naszej europejskiej 5 W pomarańczowa, z koronką metalową w miejscu mocowania, ale dwa wystające grzybki na tej koronie, które służą do zablokowania żarówki w gniazdku są zainstalowane dokładnie na przeciw siebie w linii prostej (180 ) stopni, co uniemożliwia zamianę tej żarówki na europejską, w której kąt pomiędzy grzybkami wynosi ok 120 stopni.
Wszystkie opisane żarówki (oprócz świateł głównych są jednowłóknowe) i co najważniejsze pozycje 2-3 produkowane są na pewno przez wszystkie liczące się europejskie koncerny - mi sprzedano OSRAM.
Mam natomiast problem z głównymi żarówkami do kierunków - wczoraj dwa ASO w Wawie nie posiadały tych żarówek na składzie
Tak że pamiętajcie że z przyczyny głupiej żarówki można nie jeżdzić parę dni. - sugeruję posiadanie zapasu.
Ceny - fakt, w Feniksie są te żarówki i cena (rozmowa telefoniczna) - małe 5 zł sztuka, duża 4 zł sztuka.
W ASO - (szukanie na chybił trafił, ponieważ ja wierzyłem w ich fachowość i nie zabrałem ze sobą żarówek do okazania) - za małą 2,25 zł ale myslę, że gościu się po prostu walnął.
Co do montażu/demontażu - walkę z przodem rozpoczynamy od podniesienia maski (Uzywamy w miarę cienkiego śrubokręta gwiazdkowego). tam od góry na światłach pozycyjnych (narożne światła obok lamp głównych) - jest pierwsza śruba.
następnie musimy śrubokrętem od przodu samochodu rozepchnąć i powiększyć szczelinę między światłem pozycyjnym, a kierunkowskazem (to to wąskie , długie na dole) - tam należy poszukać drugiej śruby.
Po jej okdręceniu możemy swobodnie wyjąć pozycję i odkręcić kierunkowskaz - kierunke jest trzymany przez dwie śruby - obie w prawie w jednej osi na zewnątrz w linii utworzonej przez powierzchnię blotników (jedna wyżej dobrze widoczna - druga trochę niżej w stronę zderzaka - ale do zauważenia.)
Od strony grilla - kierunki mają plastikowe zaczepy - więc uważnie z wyrywanie kierunkowskazu.
To w zasadzie wsio - lampy główne są mocowane trzema zatrzaskiami - jeden na górze od strony grilla i dwa na dole w jednej linii.
Demontaż proponuję aby zaczynać o góry - tam jest łatwiej - można pomóc wyjść takiej plastikowej spince - powinna zostać na mocowaniu (odpinamy od lampy), z dołem jest trochę kłopotu - bo niestety zaczepy te wymagają trochę siły i odwagi - dwie metalowe śruby zakończone metalowymi kulkami wchodzą w platkiowe gniazda - trze ba siły aby oderwać i uwagi - aby wytracając siłe potrzenbą do wyczepienia nie rozwalić albo lampy albo czegoś innego
Montaż dokładnie odwrotnie - pamiętać tylko należy aby górną spinkę ustawić we właściwej pozycji (ma ona kształt prostokątu - dłuższa ścianka pionowo)
Piszę mając nadzieję iż nie ma u mnie jakiejś zmoty ze śrubami - bo co do mocowań to jestem pewny na 100 %
mel
No cóż - udało mi się wczoraj zanabyć w drodze kupna komplecik żarówek na przód - jak każdy się orientuje wersja ameryka posiada z przodu następujące żarówki (bez opisów o nimerów katalogowych)
1. żarówki reflektorów (ja już mam przerobine na europejskie H...)
2. żarówki świateł pozycyjnych - małe, białe 5 W żaróweczki całkowicie szklane ze spłaszczoną częścią do mocowania,
3. Zarówki kierunkowskazów -komplet na jedna stronę to są dwie żarówki: jedna taka sama jak do pozycji - mała, całkowice szklana, 5 W ale pomaranczowa i druga duża bardzo podobna do naszej europejskiej 5 W pomarańczowa, z koronką metalową w miejscu mocowania, ale dwa wystające grzybki na tej koronie, które służą do zablokowania żarówki w gniazdku są zainstalowane dokładnie na przeciw siebie w linii prostej (180 ) stopni, co uniemożliwia zamianę tej żarówki na europejską, w której kąt pomiędzy grzybkami wynosi ok 120 stopni.
Wszystkie opisane żarówki (oprócz świateł głównych są jednowłóknowe) i co najważniejsze pozycje 2-3 produkowane są na pewno przez wszystkie liczące się europejskie koncerny - mi sprzedano OSRAM.
Mam natomiast problem z głównymi żarówkami do kierunków - wczoraj dwa ASO w Wawie nie posiadały tych żarówek na składzie

Tak że pamiętajcie że z przyczyny głupiej żarówki można nie jeżdzić parę dni. - sugeruję posiadanie zapasu.
Ceny - fakt, w Feniksie są te żarówki i cena (rozmowa telefoniczna) - małe 5 zł sztuka, duża 4 zł sztuka.
W ASO - (szukanie na chybił trafił, ponieważ ja wierzyłem w ich fachowość i nie zabrałem ze sobą żarówek do okazania) - za małą 2,25 zł ale myslę, że gościu się po prostu walnął.
Co do montażu/demontażu - walkę z przodem rozpoczynamy od podniesienia maski (Uzywamy w miarę cienkiego śrubokręta gwiazdkowego). tam od góry na światłach pozycyjnych (narożne światła obok lamp głównych) - jest pierwsza śruba.
następnie musimy śrubokrętem od przodu samochodu rozepchnąć i powiększyć szczelinę między światłem pozycyjnym, a kierunkowskazem (to to wąskie , długie na dole) - tam należy poszukać drugiej śruby.
Po jej okdręceniu możemy swobodnie wyjąć pozycję i odkręcić kierunkowskaz - kierunke jest trzymany przez dwie śruby - obie w prawie w jednej osi na zewnątrz w linii utworzonej przez powierzchnię blotników (jedna wyżej dobrze widoczna - druga trochę niżej w stronę zderzaka - ale do zauważenia.)
Od strony grilla - kierunki mają plastikowe zaczepy - więc uważnie z wyrywanie kierunkowskazu.
To w zasadzie wsio - lampy główne są mocowane trzema zatrzaskiami - jeden na górze od strony grilla i dwa na dole w jednej linii.
Demontaż proponuję aby zaczynać o góry - tam jest łatwiej - można pomóc wyjść takiej plastikowej spince - powinna zostać na mocowaniu (odpinamy od lampy), z dołem jest trochę kłopotu - bo niestety zaczepy te wymagają trochę siły i odwagi - dwie metalowe śruby zakończone metalowymi kulkami wchodzą w platkiowe gniazda - trze ba siły aby oderwać i uwagi - aby wytracając siłe potrzenbą do wyczepienia nie rozwalić albo lampy albo czegoś innego

Montaż dokładnie odwrotnie - pamiętać tylko należy aby górną spinkę ustawić we właściwej pozycji (ma ona kształt prostokątu - dłuższa ścianka pionowo)
Piszę mając nadzieję iż nie ma u mnie jakiejś zmoty ze śrubami - bo co do mocowań to jestem pewny na 100 %
mel
Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki
Jedno ci powiem... Takiego głupiego samochodu jak Jeep, jeśli chodzi o wymianę żarówek z przodu, to chyba nie ma drugiego... 
Żeby do wymiany żarówek trzeba było odkręcać jakieś śruby i wyjmować lampy...
Z drugiej strony, można powiedzieć, że nasze 10 i 15 letnie auta są znowu najmodniejsze na świecie
bo w najnowszych modelach samochodów też jest tak, że bez wyjęcia lampy (czytaj - płatnej wizyty w ASO!) nie da się wymienić żarówki !


Żeby do wymiany żarówek trzeba było odkręcać jakieś śruby i wyjmować lampy...


Z drugiej strony, można powiedzieć, że nasze 10 i 15 letnie auta są znowu najmodniejsze na świecie




Pozdrawiam
Wojtek
Są takie dni, kiedy nawet prosta czynność fizjologiczna może być niebezpieczna...
Wojtek
Są takie dni, kiedy nawet prosta czynność fizjologiczna może być niebezpieczna...
Co do wymiany żarówek świateł drogowych to oczywiście nie stosujemy procedury opisanej przeze mnie - powinniśmy sobie poradzić bez problemu "od tyłu" jak to mówią nienasyceni - no chyba, że ktoś ma grube ręce, to może się okazać iż trzeba będzie wymontować akumulator aby wymienić żarówkę od strony pasażera.
mel

mel
Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki
WOW
Mel, no normalnie przeszedłeś sam siebie, a i przy moim gadulstwie ten referacik wygląda imponująco.
Tylko teraz się to i tak nie wiem, czy wszystkie ZJ-tki tak mają, czy tylko te z hamerykańskie wersje no i czy mój to hamerykańska czy europejska wersja kurde. Prędkościomierz mam w ludzkich jednostkach km/h to chyba i światełka powinny być ludzkie co

Mel, no normalnie przeszedłeś sam siebie, a i przy moim gadulstwie ten referacik wygląda imponująco.
Tylko teraz się to i tak nie wiem, czy wszystkie ZJ-tki tak mają, czy tylko te z hamerykańskie wersje no i czy mój to hamerykańska czy europejska wersja kurde. Prędkościomierz mam w ludzkich jednostkach km/h to chyba i światełka powinny być ludzkie co

Jeep Grand Cherokee '95(94) 4.0 LPG IIG i 2 ostrzeżenia moderatora
Łódź>Piotrków Tryb.>Opoczno>PRZYSUCHA>Radom>Lublin
GG: 115927
Łódź>Piotrków Tryb.>Opoczno>PRZYSUCHA>Radom>Lublin
GG: 115927
Boom - nic prostszego - sprawdż jaką masz pierwszą literę w kodzie VIN - to jest kraj produkcji, a poźniej dla potwierdzenia teorii - przeleć procedurę - np na jednej stronie i bez lamp - dowiesz się wszystkiego i doświadczenia nabierzesz
mel

mel
Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki
W papierach mam coś takiego:
Producent: CHRYSLER (USA)
Typ i model: ZJ
Numer identyf. pojazdu: 1J4GZB8S1.........
A więc jeśli jest J to moze to być Ju es ej ale i również Jurop
Poszperam jeszcze na tabliczkach znamionowych.
Producent: CHRYSLER (USA)
Typ i model: ZJ

Numer identyf. pojazdu: 1J4GZB8S1.........
A więc jeśli jest J to moze to być Ju es ej ale i również Jurop

Poszperam jeszcze na tabliczkach znamionowych.
Jeep Grand Cherokee '95(94) 4.0 LPG IIG i 2 ostrzeżenia moderatora
Łódź>Piotrków Tryb.>Opoczno>PRZYSUCHA>Radom>Lublin
GG: 115927
Łódź>Piotrków Tryb.>Opoczno>PRZYSUCHA>Radom>Lublin
GG: 115927
Boom twoja angielszczyzna jest rozbrajająca
Myślałem że moja jest "dobra" , ale twoja przebija wszystko


Myślałem że moja jest "dobra" , ale twoja przebija wszystko



Only at ...
Jeep.Org.PL
Cherokee '90
Jeep.Org.PL
Cherokee '90
Ale to nie ma znaczenia, chyba. Mój jest z Kanady i jest w wersji europejskiej.DanielF pisze:Melowi chodzilo oczywiscie o pierwsza literke lub cyferke, znaczy w ogole pierwszy znak w VINie. 1 = USA (2= Kanada,3=Meksyk...).
Pozdrawiam
Wojtek
Są takie dni, kiedy nawet prosta czynność fizjologiczna może być niebezpieczna...
Wojtek
Są takie dni, kiedy nawet prosta czynność fizjologiczna może być niebezpieczna...
Ano właśnie, bo na naklejce na drzwiach jest napisik, ze zdiełano w juesej, ale wersja na EXPORT.Radek666 pisze:Chodzi o to ze peepki wyprodukowene w Jueseju na eksport maja 1ke w vinie a mimo to europejskie oswietlenie....
Jutro dla spokojności rozkręcę jakąś lampeczkę i sprawdzę co i jak.
Jeep Grand Cherokee '95(94) 4.0 LPG IIG i 2 ostrzeżenia moderatora
Łódź>Piotrków Tryb.>Opoczno>PRZYSUCHA>Radom>Lublin
GG: 115927
Łódź>Piotrków Tryb.>Opoczno>PRZYSUCHA>Radom>Lublin
GG: 115927
- Marcin-Kraków
-
- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Nawet nie zdajesz sobie sprawy ile jest takich wozowwojtek_pl pisze:Jedno ci powiem... Takiego głupiego samochodu jak Jeep, jeśli chodzi o wymianę żarówek z przodu, to chyba nie ma drugiego...
Żeby do wymiany żarówek trzeba było odkręcać jakieś śruby i wyjmować lampy...


Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71
- w trakcie motania

Ale to taka najnowsza moda. Starsze modele miały to normalniej rozwiązane..Marcin-Kraków pisze:Nawet nie zdajesz sobie sprawy ile jest takich wozowwojtek_pl pisze:Jedno ci powiem... Takiego głupiego samochodu jak Jeep, jeśli chodzi o wymianę żarówek z przodu, to chyba nie ma drugiego...
Żeby do wymiany żarówek trzeba było odkręcać jakieś śruby i wyjmować lampy...Z plastikow to np. Ford Fiesta, Renault Laguna ma w orginalnej instrukcje ze trzeba wyciagac lampe. W Oplu Omedze trzeba prawie caly pas rozmontowac
Pozdrawiam
Wojtek
Są takie dni, kiedy nawet prosta czynność fizjologiczna może być niebezpieczna...
Wojtek
Są takie dni, kiedy nawet prosta czynność fizjologiczna może być niebezpieczna...
to tak jak i u mnieBoom pisze:Ano właśnie, bo na naklejce na drzwiach jest napisik, ze zdiełano w juesej, ale wersja na EXPORT.Radek666 pisze:Chodzi o to ze peepki wyprodukowene w Jueseju na eksport maja 1ke w vinie a mimo to europejskie oswietlenie....
Jutro dla spokojności rozkręcę jakąś lampeczkę i sprawdzę co i jak.

Only at ...
ZJ 95' V8 4,5"up
ZJ 95' V8 4,5"up
Jak to mówią górale z gór Golan - oszczędzać trzeba na wszystkim - mam dość jeżdżenia po całym mieście za głupimi żarówkami za 9 zł - nigdzie ich nie ma, więc nabyłem dwie żarówki europejskie takie same na pierwszy rzut oka i po prostu spiłuję jeden kołeczek tak aby żarówka weszła w obudowę gniazda. I tyle w temacie.
mel
mel
Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki
- BoMBowiec
- jestem tu nowy...
- Posty: 49
- Rejestracja: ndz sty 02, 2005 1:27 am
- Lokalizacja: Małopolska
- Kontaktowanie:

Po pierwsze sa 3 wersje Jeepa Grand Cherokee:
- USA
- Kanada
- Europa
i takowe sa spotykane na naszych drogach...
Wersja USA:
- licznik w milach
- swiatla mijania/drogowe na amerykanskich zarowkach
- swiatla pozycyjne pomaranczowe obok mijania
- dolem zarowki kierunkowskazow pomaranczowe i przezroczyste biale szklo (swoja droga nietypowo ze nie swieca tez jako pomaranczowe pozycje drugim wloknem, jak w nowszej wersji i wiekszosci amerykanow...)
Zdjecie ponizej
http://carad.ebayimg.com/i3/03/a/03/f3/ce/eb_4.JPG
Wersja Kanada:
j.w. + caly czas swiecace sie swiatla dzienne na wloknach swiatel drogowych
licznik w kilometrach
bardzo czesto grzalka silnika na 110v z przodu auta
na drzwiach naklejka ze to na Kanade
Wersja Europa:
- swiatla mijania/drogowe europejskie
- biale pozycyjne
- pomaranczowe szklo kierunkowskazu przedniego
- na blotnikach przednich kierunkowskaz boczny (przy drzwiach)
- orginalne tylne przeciwmglowe z wlacznikiem
Zdjecie ponizej
http://img04.allegro.pl/photos/oryginal ... 5/55512528
Z powyzszego wynika ze Danielpoz masz wersje europejska - pomaranczowe szklo przedniego kierunkowskazu i kierunkowskaz boczny przy drzwiach:
http://danielpoz4.fajnafotka.pl/TheImg2 ... ePath=2185
Maciej Mikler - Van Klub Polska - http://www.van-club.com
To akurat nie jest takie zle - przykladowo w nowym Mondeo zeby zmienic zarowke trzeba wyjac caly reflektor.wojtek_pl pisze:Z drugiej strony, można powiedzieć, że nasze 10 i 15 letnie auta są znowu najmodniejsze na świeciebo w najnowszych modelach samochodów też jest tak, że bez wyjęcia lampy (czytaj - płatnej wizyty w ASO!) nie da się wymienić żarówki !
![]()
![]()
Ale robi sie to wyciagajac 2 zawleczki i reflektor wyjety.
Mozna go sobie wziac do domu, albo schowac sie do auta jak deszcz pada i potem go w kilka sekund zamontowac.
I co wazne - po tym zabiegu nie trzeba ponownie ustawiac swiatel.
No, ale w jeepach - przynajmniej tych starszych - nie ma zawleczek, wiec trzeba sie troche pobawic.
A przeciez kazdy z nas kupil jeepka do...
zabawy!!!
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...
BoMBowiec- a to ja wiem ze mam europe, byl exportowany na rynek niemiecki,wszystkie papiery ksiazki,instrukcje sa w jezyku naszego oprawcy
PS chyba Cie kojaze z forum amerykanow???
pezet- w octavi wywalasz tylko przedni zderzak hahahaha no moze do konca nie musisz go wykrecac ale pol nadkola tez przy okazji hahaha-takie czasy
PS chyba Cie kojaze z forum amerykanow???
pezet- w octavi wywalasz tylko przedni zderzak hahahaha no moze do konca nie musisz go wykrecac ale pol nadkola tez przy okazji hahaha-takie czasy
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2"
guma AT 32" a w gore ponad 2"

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości