MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT
Moderator: Mroczny
-
czarnyjeep
- jestem tu nowy...

- Posty: 12
- Rejestracja: sob maja 28, 2005 10:55 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: czarnyjeep » wt lip 05, 2005 1:01 am
W roczniku 88 jest renix ? bo na kompie mam napisane bendix
i ilo woltowa poinna byc sonda do takiego rocznika i czy na wyjci z komputera powinno byc 5V??
Mateusz
cherokee limited 88
-
WJ Jeep

- Posty: 702
- Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
- Lokalizacja: Grochów
Post
autor: WJ Jeep » wt lip 05, 2005 9:25 am
Sygnał z sondy 0-1V. Natomiast komputer wysyła sygnał 5V wtedy gdy nie ma prawidłowego zwrotu sygnału z sondy. Miałem ten przypadek i największy specjalista od komputerów powiedział mi, że może mi naprawić komputer za 1500zł. Nie uwierzyłem mu, podłączyłem na szrocie drugi i było to samo. Sonda była do wymiany mimo, że była nowa. A największy specjalista powinien się jeszcze duuuużo uczyć skoro nie wie o sygnałach testowych, albo kopać rowy.
WJ '00 6.5"
-
wojtek_pl

- Posty: 452
- Rejestracja: wt kwie 05, 2005 12:48 pm
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: wojtek_pl » wt lip 05, 2005 9:28 am
WJ Jeep pisze:Sygnał z sondy 0-1V. Natomiast komputer wysyła sygnał 5V wtedy gdy nie ma prawidłowego zwrotu sygnału z sondy. Miałem ten przypadek i największy specjalista od komputerów powiedział mi, że może mi naprawić komputer za 1500zł. Nie uwierzyłem mu, podłączyłem na szrocie drugi i było to samo. Sonda była do wymiany mimo, że była nowa. A największy specjalista powinien się jeszcze duuuużo uczyć skoro nie wie o sygnałach testowych, albo kopać rowy.
Gdzie jest w okolicach Warszawy szrot z Jeepami ?
Pozdrawiam
Wojtek
Są takie dni, kiedy nawet prosta czynność fizjologiczna może być niebezpieczna...
-
PKi
-

- Posty: 1015
- Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
- Lokalizacja: Kaszuby
-
Kontaktowanie:
Post
autor: PKi » wt lip 05, 2005 9:50 am
sonda rezystancyjna jest. misman moze duzo n/t temat napisac.
wtrysk jest RENIX, bendix to komputer ABSu

-
Radek666
-

- Posty: 1324
- Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
- Lokalizacja: Zurich
Post
autor: Radek666 » wt lip 05, 2005 10:03 am
PKi pisze:sonda rezystancyjna jest. misman moze duzo n/t temat napisac.
wtrysk jest RENIX, bendix to komputer ABSu

Jak rezystancyjna to zwykle pracuje w zakresie 0-5V?!
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka

-
Stiopa

- Posty: 690
- Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: Stiopa » wt lip 05, 2005 10:29 am
PKi pisze:sonda rezystancyjna jest. misman moze duzo n/t temat napisac.
wtrysk jest RENIX, bendix to komputer ABSu

Ale Renix to skrót od renault-bendix tak że chyba i na komputrze może być bendix napisane

Stiopa
XJ Sport '93
-
czarnyjeep
- jestem tu nowy...

- Posty: 12
- Rejestracja: sob maja 28, 2005 10:55 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: czarnyjeep » wt lip 05, 2005 2:21 pm
""Sygnał z sondy 0-1V. Natomiast komputer wysyła sygnał 5V wtedy gdy nie ma prawidłowego zwrotu sygnału z sondy. Miałem ten przypadek i największy specjalista od komputerów powiedział mi, że może mi naprawić komputer za 1500zł. Nie uwierzyłem mu, podłączyłem na szrocie drugi i było to samo. Sonda była do wymiany mimo, że była nowa. A największy specjalista powinien się jeszcze duuuużo uczyć skoro nie wie o sygnałach testowych, albo kopać rowy.""
No to wyglada na to ze mam taki sam problem z kompa wychodzi napiecie 5v teraz jezdze z sondy czyta napiecia tylko komputer od gazu i sonda dzila pokazuje 0-1V wiec nie weim zupelnie co z tym zrobic kupic nowa sonde

Ostatnio zmieniony wt lip 05, 2005 2:33 pm przez
czarnyjeep, łącznie zmieniany 1 raz.
Mateusz
cherokee limited 88
-
Radek666
-

- Posty: 1324
- Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
- Lokalizacja: Zurich
Post
autor: Radek666 » wt lip 05, 2005 2:26 pm
czarnyjeep pisze:
No to wyglada na to ze mam taki sam problem z kompa wychodzi napiecie 5v teraz jezdze z sondy czyta napiecia tylko komputer od gazu i sonda dzila pokazuje 0-1V wiec nie weim zupelnie co z tym zrobic kupic nowa sonde

Resecik ECU
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka

-
czarnyjeep
- jestem tu nowy...

- Posty: 12
- Rejestracja: sob maja 28, 2005 10:55 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: czarnyjeep » wt lip 05, 2005 4:49 pm
RESECIK RACZEJ NIC NIE DA
Mateusz
cherokee limited 88
-
Radek666
-

- Posty: 1324
- Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
- Lokalizacja: Zurich
Post
autor: Radek666 » wt lip 05, 2005 5:08 pm
A skad ECU po resecie bedzie wiedzialo ze ma zla zande!? Musi to najpierw sprawdzic. Jezeli sonda byla zrombana i wystawil to 5V to bedzie je trzymal tam dopuki mu sie bledu nie wykasuje.
Wiec reset plus sprawna sonda i wszystko powinno byc OK. No chyba ze ci ECU lapie blad sondy przy jezdzie na LPG - wtedy to problem z emulatorem...
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka

-
mel

- Posty: 474
- Rejestracja: ndz lut 27, 2005 12:15 pm
- Lokalizacja: W-wa i okolice
Post
autor: mel » wt lip 05, 2005 5:58 pm
wojtek_pl - szrot to może za dużo powiedziane ale ja bym próbował w Wojcieszynie - za Babicami
mel
Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki
-
Discotheque
-

- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Post
autor: Discotheque » wt lip 05, 2005 6:40 pm
W renixie jest sonda 0-5V tytanowa w moparze sonda 0-1V cyrkonowa
amen
-
PKi
-

- Posty: 1015
- Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
- Lokalizacja: Kaszuby
-
Kontaktowanie:
Post
autor: PKi » wt lip 05, 2005 7:00 pm
problem masz po stronie gazowni. komp nie potrafi poprawnie interpretowac sygnału dawanego przez komp gazu, bądź komp gazu nie potrafi tak pieknie emulować jak chciałby to ECU. na benzynie winno być natomiast OK. Jeśli nie odłącz komp gazu i sprawdź wtedy. Jeśli dalej lipa sprawdź sonde.
-
Sparki
- jestem tu nowy...

- Posty: 47
- Rejestracja: pn gru 27, 2004 11:39 pm
- Lokalizacja: Poznañ
Post
autor: Sparki » wt lip 05, 2005 7:15 pm
Sprawa wyglada tak na kompie od silnika jest napis bendix.
Stiopa pisze:PKi pisze:sonda rezystancyjna jest. misman moze duzo n/t temat napisac.
wtrysk jest RENIX, bendix to komputer ABSu

Ale Renix to skrót od renault-bendix tak ¿e chyba i na komputrze mo¿e byæ bendix napisane

Napiecie na sadzie tytanowej oscyluje w zakresie 0-5 V, jak podlaczysz voltomiesz najlepiej wskazowkowy to pieknie widac jak sie buja no ok 2,5 V jak ma mniej niz 2,5 to mieszanka jest bogata jak powyzej 2,5 to uboga (nie robic tego z sada cyrkoniowa). Prawdopodobnie w symulatorze sondy od gazu masz przelaczone na sade 1 V.
KJ Liberty 2007 3,7 V6
-
Adam Lewandowski
-

- Posty: 105
- Rejestracja: pn maja 02, 2005 10:10 pm
- Lokalizacja: Grójec
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Adam Lewandowski » wt lip 05, 2005 7:48 pm
Sparki pisze:Sprawa wyglada tak na kompie od silnika jest napis bendix.
Stiopa pisze:PKi pisze:sonda rezystancyjna jest. misman moze duzo n/t temat napisac.
wtrysk jest RENIX, bendix to komputer ABSu

Ale Renix to skrót od renault-bendix tak że chyba i na komputrze może być bendix napisane

Napiecie na sadzie tytanowej oscyluje w zakresie 0-5 V, jak podlaczysz voltomiesz najlepiej wskazowkowy to pieknie widac jak sie buja no ok 2,5 V jak ma mniej niz 2,5 to mieszanka jest bogata jak powyzej 2,5 to uboga (nie robic tego z sada cyrkoniowa). Prawdopodobnie w symulatorze sondy od gazu masz przelaczone na sade 1 V.
wszystko spoko tylko to nie jest komputer do silnika tylko do ABS-u więc może być BENDIX

Zielony rzep z dużą ilościa błota i halogenów
-
czarnyjeep
- jestem tu nowy...

- Posty: 12
- Rejestracja: sob maja 28, 2005 10:55 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: czarnyjeep » wt lip 05, 2005 8:00 pm
Adam Lewandowski pisze:Sparki pisze:Sprawa wyglada tak na kompie od silnika jest napis bendix.
Stiopa pisze:
Ale Renix to skrót od renault-bendix tak że chyba i na komputrze może być bendix napisane

Napiecie na sadzie tytanowej oscyluje w zakresie 0-5 V, jak podlaczysz voltomiesz najlepiej wskazowkowy to pieknie widac jak sie buja no ok 2,5 V jak ma mniej niz 2,5 to mieszanka jest bogata jak powyzej 2,5 to uboga (nie robic tego z sada cyrkoniowa). Prawdopodobnie w symulatorze sondy od gazu masz przelaczone na sade 1 V.
NO WLASNIE A JA MAM SONDE 0-1V NIE JEST ORYGINALNA A KOMP OD GAZU DZIALA TERAZ POPRAWNIE BO JEST USTAWIONY NA 0-1 V A BOGTA MIESZANKE ROBILO TO 5V Z KOMPUTERA SILNIKA
SORY ALE TO JEST KOMP OD SILNIKA I DAJ JUZ SPOKOJ Z TYM ABS BO NIE MAM WOGOLE CZEGOS TAKIEGO

Mateusz
cherokee limited 88
-
Discotheque
-

- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Post
autor: Discotheque » wt lip 05, 2005 8:23 pm
czarnyjeep pisze:
NO WLASNIE A JA MAM SONDE 0-1V NIE JEST ORYGINALNA A KOMP OD GAZU DZIALA TERAZ POPRAWNIE BO JEST USTAWIONY NA 0-1 V A BOGTA MIESZANKE ROBILO TO 5V Z KOMPUTERA SILNIKA
Czyli trafiles na gazownika leniuszka bo zamiast poszukac zamiennika idzie na latwizne i wklada to co ma na stanie.
Czesto wpychaja klientowi sonde 0-1V jako tania i ogolnie dostepna tylko do wysterowania kompa LPG. Myslac - w dupie i tak "kljent" i tak bedzie mykal na LPG i tak a tak zakladamy od czasow Piasta kolodzieja i dziala.
I dziala to tak. Fura dyga na gazie to sonda ladnie steruje krokowym LPG a ECU silnika dostaje z "oglupiacza" sygnal "wsio is ołrajt sonda funkcjoniret i nie nerwujsja" i w sumie wali go to bo i tak steruje sobie fikcyjnie dzialajacymi wtryskami
To taka wirtualna wy.hujka ECU
Przy jezdzie na benzynie komp LPG robi sie "przezroczysty" na zasadzie bede cicho i nie bede przeszkadzal to moze mie nie zauwaza i wylacza "oglupiacza" i "laczy" bezposrednio sonde z ECU silnika.
No i ten biedny ECU dostaje sygnal max 1V i mysli o dzizaassss ale mieszanka bogata, zdjeme letko dawke bo mnie wacha zaleje

Ale zdejmuje zdejmuje a tu nadal kicha bogato!
ECU Renixa bierze sygnal z sondy przy pracy na wolnych obrotach lub przy jezdzie ze stala predkoscia i obciazeniem. Wiec masz na wolnych zbyt ubogo i w sumie w dupie bo najwyzej porzuca silnik jak podartym swetrem na wietrze lub powypadaja zaplony. Gorzej przy dluzszej jezdzie bez cisnienia i mykania po pasach i wyprzedzania na trzeciego lub czwartego a na dodatek przy stalej predkosci zeby ekonomicznie bylo. Wtedy dluzsza jazda na ubogiej mieszance nie jest dobrym kungfu dla silnika. Owszem rewelacyjnie malo spali ale czy to zdrowe?
-
czarnyjeep
- jestem tu nowy...

- Posty: 12
- Rejestracja: sob maja 28, 2005 10:55 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: czarnyjeep » wt lip 05, 2005 8:47 pm
NO TAK JEZELI KOMP GAZOWY USTAWIONY NA SONDE 0-1V DOSTAWAL NAPIECIA 0-1 +5V OD KOMPA SILNIKA OTRZYMYWAL INFORMACJE ZE PRACUJE NA BOGATEJ MIESZANCE WIEC PROBOWAL JA ZMNIEJSZYC
CZYLI TERAZ ZEBY WSZYSTKO DZIALALO TAK JAK POWINNO MUSZ EPRZEROBIC INSTALACJE NA SONDE 0-5 V I WYMIENIC SONDE NA 0-5V
DODAM JESZCZE ZE PRZY ZAPLANIU SILNIK WCHODZI NA 2000 OBR
GDZIES WYCZYTALEM ZE WINA BYLA ZLE PODLACZONA SONDA CZY TO MOZE BYC WINA SONDY

Mateusz
cherokee limited 88
-
misman
-

- Posty: 6072
- Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: zawodzi...
Post
autor: misman » wt lip 05, 2005 8:50 pm
PKi pisze:sonda rezystancyjna jest
Dokładnie. Sonda jest
rezystorem o zmiennej wartości, zależnej od zawartości tlenu w spalinach. Zasilana jest +5V z ECU - jest elementem dzielnika napięcia, w zależności od aktualnej wartości rezystancji występuje na sondzie napięcie z zakresu 0 - 5V, co jest przez ECU odczytywane i odpowiednio interpretowane. Podstawowym błędem jest oczekiwanie, że sonda sama z siebie (do niczego nie podłączona) wygeneruje napięcie z zakresu 0 - 5V. Wszystko jest ładnie opisane, narysowane i objaśnione w manualu Renixa.
Pewnie w rocznikach późniejszyc, po '91 się pozmieniało (nie czytałem manuala

), ale w Renixie jest tak, jak napisałem. Większość gazowników nie ma o tym bladego pojęcia, wskutek czego "strojone" przez nich instalacje działają dość krzywo, lub wcale

A wystarczy trochę pomyśleć

"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
-
czarnyjeep
- jestem tu nowy...

- Posty: 12
- Rejestracja: sob maja 28, 2005 10:55 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: czarnyjeep » wt lip 05, 2005 9:10 pm
GAZOWNIK U KTOREGO BYLEM KTORY MNIE USWIADOMIL ZE JEST NIE TAK JAK POWINNO MOWIL MI ZE SONDA DOSTAJE NAPIECIE 12V A TO 5V NIE WIEDZIAL SKAD SIE BIERZE MYSLAL ZE TO POMYLONA KOSTKA JEST BO WIEKSZOSC CZUJNIKOW MA ZASILANIE 5V
Mateusz
cherokee limited 88
-
misman
-

- Posty: 6072
- Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: zawodzi...
Post
autor: misman » wt lip 05, 2005 9:13 pm
Sonda jest (uwaga, trudne słowo

)
zasilana +5V z ECU, a jest (jeszcze trudniejsze słowo

)
podgrzewana +12V z instalacji pokładowej

Możesz tak powiedzieć swojemu Masta-gazownikowi

"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
-
Sparki
- jestem tu nowy...

- Posty: 47
- Rejestracja: pn gru 27, 2004 11:39 pm
- Lokalizacja: Poznañ
Post
autor: Sparki » śr lip 06, 2005 12:07 am
Adam Lewandowski pisze:Sparki pisze:Sprawa wyglada tak na kompie od silnika jest napis bendix.
Stiopa pisze:
Ale Renix to skrót od renault-bendix tak ¿e chyba i na komputrze mo¿e byæ bendix napisane

Napiecie na sadzie tytanowej oscyluje w zakresie 0-5 V, jak podlaczysz voltomiesz najlepiej wskazowkowy to pieknie widac jak sie buja no ok 2,5 V jak ma mniej niz 2,5 to mieszanka jest bogata jak powyzej 2,5 to uboga (nie robic tego z sada cyrkoniowa). Prawdopodobnie w symulatorze sondy od gazu masz przelaczone na sade 1 V.
wszystko spoko tylko to nie jest komputer do silnika tylko do ABS-u wiêc mo¿e byæ BENDIX

No to ciekawe 3 dni temu go mialem wyciagnietego
http://jeep.avtograd.ru/Cherokee/inject ... ix/ECU.htm
KJ Liberty 2007 3,7 V6
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość