MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT
Moderator: Mroczny
-
Antek

- Posty: 606
- Rejestracja: wt lis 16, 2004 8:54 pm
- Lokalizacja: podzielonymjajem.pl
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Antek » śr lip 06, 2005 9:14 am
DEF 300 Tdi
-
patriik

- Posty: 452
- Rejestracja: czw maja 05, 2005 8:09 am
- Lokalizacja: Łódź
Post
autor: patriik » śr lip 06, 2005 9:34 am
Moje empiryczne doświadczenia - to różnica około 1 do 1,5 litra. Nawet jak we wranglerze nie jest włączona klima ale tylko nawiew - sprężarka cały czas chodzi i spalanie nie spada. Po wyłączeniu nawiewu (klimy) spalanie spada.

Szukam, szukam.... może patrolka a może pajero (czytaj: onanistę)

-
SławekXJ
-

- Posty: 1066
- Rejestracja: śr gru 29, 2004 2:44 pm
- Lokalizacja: Krapkowice
Post
autor: SławekXJ » śr lip 06, 2005 9:35 am
Benzyna - gazu nie mam - wychodzi mi że ok 1,5-2l

Racja jest jak dziura w d...,każdy ma swoją:)21
-
wojtek_pl

- Posty: 452
- Rejestracja: wt kwie 05, 2005 12:48 pm
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: wojtek_pl » śr lip 06, 2005 9:42 am
patriik pisze:Moje empiryczne doświadczenia - to różnica około 1 do 1,5 litra. Nawet jak we wranglerze nie jest włączona klima ale tylko nawiew - sprężarka cały czas chodzi i spalanie nie spada. Po wyłączeniu nawiewu (klimy) spalanie spada.

Ja nie rozumiem jednego - co ma nawiew do chłodzenia ?
Nawiew - to wentylator dmuchający powietrze do środka - sterowany niezależnie od klimatyzacji (sprężarki)
Klimatyzacja - sprężarka - chłodzenie - sterowane niezależnie od predkości wentylatora / nawiewu.
Znaczy, ja wiem, że w Jeepie to jest trochę połaczone, poprzez ustawienia nawiewu a w automatycznej klimie to już w ogóle jest połączone ale nie o to mi tutaj chodzi.
Jak może działać sprężarka i nie chłodzić ? Znaczy co? Zepsuta jest ?
W ręcznej klimatyzacji, włączenie jej (włączenie chłodzenia) jest równoznaczne z załączeniem sprężarki, a temperaturę powietrza reguluje się ogrzewaniem. I działa to niezależnie od prędkości wentylatora nawiewu. Owszem, jak wentylator nie jest włączony to powinna się również wyłączyć sprężarka, bo nie będzie przedmuchu powietrza przez parownik.
Pozdrawiam
Wojtek
Są takie dni, kiedy nawet prosta czynność fizjologiczna może być niebezpieczna...
-
XJeep
-

- Posty: 1472
- Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
- Lokalizacja: * P O Z N A N *
Post
autor: XJeep » śr lip 06, 2005 9:47 am
bo tak to Panie jest skonstruowane ze w jeepie klima wspomaga nawiew

! przez to klima chodzi caly rok i sie nie knoci, nie zasyfia itp
a chodzi o pozycje nawiewu na szybe...
co do spalania to caly rok mam klime na ON wiec sie nie wypowiem

a pali mi zawsze tak samo 18-20 trasa 20-25 miasto
no

"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
-
Radek666
-

- Posty: 1324
- Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
- Lokalizacja: Zurich
Post
autor: Radek666 » śr lip 06, 2005 9:53 am
XJeep pisze:bo tak to Panie jest skonstruowane ze w jeepie klima wspomaga nawiew

! przez to klima chodzi caly rok i sie nie knoci, nie zasyfia itp
a chodzi o pozycje nawiewu na szybe...
co do spalania to caly rok mam klime na ON wiec sie nie wypowiem

a pali mi zawsze tak samo 18-20 trasa 20-25 miasto
no

Ale tylko w pozycji nawiewu na szybe jak w wiekszosci amerykanow - chodzi od o szybsze odparowywanie szyby...
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka

-
XJeep
-

- Posty: 1472
- Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
- Lokalizacja: * P O Z N A N *
Post
autor: XJeep » śr lip 06, 2005 10:01 am
no....

jak nie jak tak... j.w.

"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
-
Max

- Posty: 575
- Rejestracja: pt paź 15, 2004 3:19 pm
- Lokalizacja: Łódź
Post
autor: Max » śr lip 06, 2005 10:03 am
A jezdzicie wogole z wylaczona klima? Ja mam caly czas na AUTO tylko reguluje miedzy 16 a 20 stopni

a spalanie mam 16-18 trasa, 20-24 miasto... LPG ofkorz...
Jeep: 6.5" TJ @ 32" MT & 4" ZJ @ 33" MT
-
Radek666
-

- Posty: 1324
- Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
- Lokalizacja: Zurich
Post
autor: Radek666 » śr lip 06, 2005 10:09 am
Automatyczna klima w XJ....!? To chyba po '01

Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka

-
Stalker
- jestem tu nowy...

- Posty: 85
- Rejestracja: wt lut 01, 2005 9:57 pm
- Lokalizacja: okolice boatcity
Post
autor: Stalker » śr lip 06, 2005 11:15 am
hmm... u mnie to jakos tak wychodzi ,ze bez klimy , wiosna, na 70 litrach przejezdzalem lekko powyzej 800km (pol na pol trasa i miasto), teraz jak klime mam nonstop to w tych samych warunkach jestem w stanie przejechac okolo 730km , czyli to jakos okolo litra na sto wchodzi z klima
coz , przyjemnosci kosztuja

zaczynajcie ! ...czas dokończy

XJ '92 2,1TDi
-
WJ Jeep

- Posty: 702
- Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
- Lokalizacja: Grochów
Post
autor: WJ Jeep » śr lip 06, 2005 11:40 am
W XJ-cie z klimą miałem jakieś 1,5-2l większe spalanie. Znaczenie ma jeszcze czy na krótkich trasach czy na dłuższych, bo na krótkich przeważnie używa się max, co pociąga za sobą większy pobór mocy i większe spalanie.
WJ '00 6.5"
-
wojtek_pl

- Posty: 452
- Rejestracja: wt kwie 05, 2005 12:48 pm
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: wojtek_pl » śr lip 06, 2005 11:48 am
WJ Jeep pisze:W XJ-cie z klimą miałem jakieś 1,5-2l większe spalanie. Znaczenie ma jeszcze czy na krótkich trasach czy na dłuższych, bo na krótkich przeważnie używa się max, co pociąga za sobą większy pobór mocy i większe spalanie.
To nie ma znaczenia.
Sprężarka pracuje z jakąś tam wydajnością (trochezależną od obrotów silnika) a cały układ ma pewną maksymalną wydajność cieplną i ustawienie np. temperatury na min wcale nie spowoduje szybszego schłodzenia auta. Po prostu będzie niższa temp. w aucie ale prędkośś schładzania będzie tka sama w stopniach / minutę (bez uwzględnienia innych parametrów - chodzi o sam układ chłodniczy).
Oczywiście włączenie wentylatora na wyższe obroty pomoże szybciej schłodzić auto, ale wentylator i tak na rezystorach pracuje i pobierana przez jego układ moc jest taka sama niezależnie od prędkosci nawiewu.
Pozdrawiam
Wojtek
Są takie dni, kiedy nawet prosta czynność fizjologiczna może być niebezpieczna...
-
Stiopa

- Posty: 690
- Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: Stiopa » śr lip 06, 2005 11:52 am
No to ja się musze zapytać jak Wam się udaje takie różnice spalania wychwycić na gazie
Przecież to nie benzyna , za każdym razem do zbiornika można wbić inną ilość gazu . No to skąd tak dokładnie wiadomo ile ubyło ?
W zależności od tego gdzie i kiedy tankuję to do pustej butli wchodzi mi od 50 do prawie 70 l gazu . No chyba że się tankuje zawsze na tej samej stacji .
Stiopa
XJ Sport '93
-
Stiopa

- Posty: 690
- Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: Stiopa » śr lip 06, 2005 11:56 am
wojtek_pl pisze:WJ Jeep pisze:W XJ-cie z klimą miałem jakieś 1,5-2l większe spalanie. Znaczenie ma jeszcze czy na krótkich trasach czy na dłuższych, bo na krótkich przeważnie używa się max, co pociąga za sobą większy pobór mocy i większe spalanie.
To nie ma znaczenia.
Sprężarka pracuje z jakąś tam wydajnością (trochezależną od obrotów silnika) a cały układ ma pewną maksymalną wydajność cieplną i ustawienie np. temperatury na min wcale nie spowoduje szybszego schłodzenia auta. Po prostu będzie niższa temp. w aucie ale prędkośś schładzania będzie tka sama w stopniach / minutę (bez uwzględnienia innych parametrów - chodzi o sam układ chłodniczy).
Oczywiście włączenie wentylatora na wyższe obroty pomoże szybciej schłodzić auto, ale wentylator i tak na rezystorach pracuje i pobierana przez jego układ moc jest taka sama niezależnie od prędkosci nawiewu.
Ale kiedy się ustawi klimatyzację na max to wzrastają również obroty wentylatora . A więc ilość chłodzonego powietrza/min jest większa .
Tak że ma to wpływ na czas chłodzenia wnętrza . Zresztą potwierdza to instrukcja obsługi , gdzie właśnie jest napisane , że najszybciej chłodzi sie w położeniu max .
Stiopa
XJ Sport '93
-
patriik

- Posty: 452
- Rejestracja: czw maja 05, 2005 8:09 am
- Lokalizacja: Łódź
Post
autor: patriik » śr lip 06, 2005 11:59 am
wojtek_pl pisze:patriik pisze:Moje empiryczne doświadczenia - to różnica około 1 do 1,5 litra. Nawet jak we wranglerze nie jest włączona klima ale tylko nawiew - sprężarka cały czas chodzi i spalanie nie spada. Po wyłączeniu nawiewu (klimy) spalanie spada.

Ja nie rozumiem jednego - co ma nawiew do chłodzenia ?
Nawiew - to wentylator dmuchający powietrze do środka - sterowany niezależnie od klimatyzacji (sprężarki)
Klimatyzacja - sprężarka - chłodzenie - sterowane niezależnie od predkości wentylatora / nawiewu.
Znaczy, ja wiem, że w Jeepie to jest trochę połaczone, poprzez ustawienia nawiewu a w automatycznej klimie to już w ogóle jest połączone ale nie o to mi tutaj chodzi.
Jak może działać sprężarka i nie chłodzić ? Znaczy co? Zepsuta jest ?
W ręcznej klimatyzacji, włączenie jej (włączenie chłodzenia) jest równoznaczne z załączeniem sprężarki, a temperaturę powietrza reguluje się ogrzewaniem. I działa to niezależnie od prędkości wentylatora nawiewu. Owszem, jak wentylator nie jest włączony to powinna się również wyłączyć sprężarka, bo nie będzie przedmuchu powietrza przez parownik.
No tak własnie mówię - po włączeniu nawiewu (ale nie w pozycji klima) chodzi mi tak jak z klimą (oczywiście myślę tu o spalaniu....)

Szukam, szukam.... może patrolka a może pajero (czytaj: onanistę)

-
WJ Jeep

- Posty: 702
- Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
- Lokalizacja: Grochów
Post
autor: WJ Jeep » śr lip 06, 2005 2:03 pm
wojtek_pl pisze:WJ Jeep pisze:W XJ-cie z klimą miałem jakieś 1,5-2l większe spalanie. Znaczenie ma jeszcze czy na krótkich trasach czy na dłuższych, bo na krótkich przeważnie używa się max, co pociąga za sobą większy pobór mocy i większe spalanie.
To nie ma znaczenia.
Sprężarka pracuje z jakąś tam wydajnością (trochezależną od obrotów silnika) a cały układ ma pewną maksymalną wydajność cieplną i ustawienie np. temperatury na min wcale nie spowoduje szybszego schłodzenia auta. Po prostu będzie niższa temp. w aucie ale prędkośś schładzania będzie tka sama w stopniach / minutę (bez uwzględnienia innych parametrów - chodzi o sam układ chłodniczy).
Oczywiście włączenie wentylatora na wyższe obroty pomoże szybciej schłodzić auto, ale wentylator i tak na rezystorach pracuje i pobierana przez jego układ moc jest taka sama niezależnie od prędkosci nawiewu.
A jednak ma znaczenie

WJ '00 6.5"
-
lesio jeep
-

- Posty: 5525
- Rejestracja: pt maja 13, 2005 3:17 pm
- Lokalizacja: marsylija
Post
autor: lesio jeep » śr lip 06, 2005 5:09 pm
No dobra porownajcie wlaczenie klimy 3-4 kW do otwarcie okna
przy szybkiej jezdzie taniej wlaczyc klime i zamknac okna w korkach
to mozna odwrotnie a pozatym przy silnikach po 185 koni to chyba 3 konie na klime to jak mrowka na sloniu nie zmeczy sie bardziej
a letnia jazda to panienki w minowach pichy ze swiatel wiec i spalanie rpsnie

pozdro dla wszystkich kierowcow peepa
czy zrezygnowałeś już z rosyjskiego gazu i ropy?
Ten wpis powstał bez wsparcia środków unijnych
-
Eskapada
-

- Posty: 6434
- Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: Eskapada » śr lip 06, 2005 5:59 pm
luksuowa czesc łółrołdowcow to ma problem

klima ,spalanie a ja musze szybe otwierac jak jest upal a nie jest proste bo szyba sie zacina gdyz drzwi sa wgniecione
BTW w osbowce spalanie wzrasta przy właczonej klimie o niemniej niz 10 %
Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33
-
Boom
-

- Posty: 118
- Rejestracja: śr cze 15, 2005 11:27 am
- Lokalizacja: Przysucha
Post
autor: Boom » śr lip 06, 2005 6:53 pm
Jest jeszcze jedna ważna kwestia.
Z tego co mnie uczono to zima gaz jest bardziej sprężony. I choć wydaje się to śmieszne to 70 litrów zimą nie do końca musi się równać 70 litrom tankowanym w samo południe latem.
Jest takie powiedzenie wśród dostawców gazu do stacji: "Jak bedziesz podskakiwał to Ci w samo południe zatankuje". Dlatego też zimą cena gazu na stacjach idzie do góry, by sprzedawca aby nie był aby stratny

. Więc gdyby nawet porównywać auta bez klimy, to zima ekonomia będzia łaskawsza.
Ale w związku z tym nie próbujcie w grudniu robić zapasów gazu na cały rok
A co do samej klimy to ponoć ok 5-10% zużycia trzeba doliczyć. Oczywiście szczególnie zależne jest to od mocy silnika. Dla dużych mocy strata jest procentowo mniejsza - choć dla kieszeni znacząca.
Jeep Grand Cherokee '95(94) 4.0 LPG IIG i 2 ostrzeżenia moderatora
Łódź>Piotrków Tryb.>Opoczno>PRZYSUCHA>Radom>Lublin
GG: 115927
-
WJ Jeep

- Posty: 702
- Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
- Lokalizacja: Grochów
Post
autor: WJ Jeep » śr lip 06, 2005 10:12 pm
Są sprężarki, choć niekoniecznie w Jeepach które pochłaniają jakię 30KM, jakby podłączyć taką do malucha to mógłby nie ruszyć się z miejsca przy włączonej na max klimie

WJ '00 6.5"
-
danielpoz

- Posty: 1576
- Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
- Lokalizacja: Poznan/Swaj
Post
autor: danielpoz » śr lip 06, 2005 10:16 pm
WJ Jeep pisze:Są sprężarki, choć niekoniecznie w Jeepach które pochłaniają jakię 30KM, jakby podłączyć taką do malucha to mógłby nie ruszyć się z miejsca przy włączonej na max klimie

teoretycznie nie powinien sie juz krecic

skoro kaszel ma 23-24konie-katalogowo

Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2"

-
WJ Jeep

- Posty: 702
- Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
- Lokalizacja: Grochów
Post
autor: WJ Jeep » śr lip 06, 2005 10:18 pm
Czyli od klimy by się udusił

WJ '00 6.5"
-
patriik

- Posty: 452
- Rejestracja: czw maja 05, 2005 8:09 am
- Lokalizacja: Łódź
Post
autor: patriik » czw lip 07, 2005 7:14 am
A mam pytanie - czy ktoś już próbował zmierzyć spalanie z klimą i bez niej ale z otwartymi oknami? Czy opór powietrza wpadającego do wnętrza równoważy zużycie benzyny jak jest włączona klima?

Szukam, szukam.... może patrolka a może pajero (czytaj: onanistę)

-
SiMarco
-

- Posty: 158
- Rejestracja: pt cze 17, 2005 12:13 pm
- Lokalizacja: jeep.org.pl
Post
autor: SiMarco » czw lip 07, 2005 7:34 pm
Stiopa pisze:No to ja się musze zapytać jak Wam się udaje takie różnice spalania wychwycić na gazie
Przecież to nie benzyna , za każdym razem do zbiornika można wbić inną ilość gazu . No to skąd tak dokładnie wiadomo ile ubyło ?
W zależności od tego gdzie i kiedy tankuję to do pustej butli wchodzi mi od 50 do prawie 70 l gazu . No chyba że się tankuje zawsze na tej samej stacji .
Stiopa, trzeba to policzyć "od dupy strony"

Do pustego zbiornika tankujesz ileś tam litrów i wtedy sprawdzasz ile km przejedziesz aż silnik zdechnie z braku gazu. Bo jak lookniesz przy tankowaniu ile gazu wlazło i ile masz km na liczniku od ostatniego tankowania to zawału chłopie dostaniesz!

Mnie wychodziło czasem że Neon pali ponad 18 litrów!!! Problem tylko zapamiętać ile się ostatnio literków załadowało...
XJ'92 Ltd 4.0HO
Na Jeepa nikt nie powie LR.W przeciwieństwie do LRa na którego większość mówi dżip
-
SiMarco
-

- Posty: 158
- Rejestracja: pt cze 17, 2005 12:13 pm
- Lokalizacja: jeep.org.pl
Post
autor: SiMarco » czw lip 07, 2005 7:36 pm
A z mojego doświadczenia wynika, że klima podwyższa spalanie o jakieś 10%
XJ'92 Ltd 4.0HO
Na Jeepa nikt nie powie LR.W przeciwieństwie do LRa na którego większość mówi dżip
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości