Zawieszenie silnika

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
PIECH
 
 
Posty: 167
Rejestracja: czw lut 10, 2005 12:09 am
Lokalizacja: Krasnobród

Zawieszenie silnika

Post autor: PIECH » śr lip 06, 2005 5:57 pm

A witam.
Dziś normalnie w czasie spokojnej jazdy po asfalcie, urwało(złamało) mi trzy śruby mocujące silnik.
Poszedł do przodu i trochę w boczek, zatrzymał się kilka milimetrów przed chłodnicą. Sąsiad zataszczył mnie do domu na kanał.
Jedną śrubę(kikuta) udało mi się wykręcić "ruskim kluczem", pozostałe dwa "złamasy" siedzą i się śmieją.
Mam kiepski dostęp i mam pytanie.
Opuszczał ktoś silnik w dół. Trzyma się on tylko w dwóch miejscach(z prawej i lewej strony). Czy nie daj boże trzeba go będzie wyciągać.
Może ktoś miał taki sam przypadek i coś podpowie jak to robić ?

Pozdr.

Idę walczyć , choć nerwy już mi puszczają :evil:
XJ

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » śr lip 06, 2005 8:09 pm

Tak BTW to w polsce produkuja poduszki pod silnik do XJtow :)21, gdzies mam linka do tej firmy.

To juz chyba 4 XJ w ktorym slysze o urwaniu lapy silnika :(

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » śr lip 06, 2005 8:14 pm

ja pisałem do Ra.... reszte sobie dopiszcie maja w normalnych cenach poduszki
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » śr lip 06, 2005 8:40 pm

Oryginalne poduszki sa do dupy jak chcesz katowac sprzet. U mnie po skoku mimo nowiotkich poduszek wentylator pocalowal chlodnice i trzeba bylo ja naprawiac :)21

Teraz za ta sama cene zalozylbym specjalne poduszki offroadowe

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » śr lip 06, 2005 9:35 pm

poduchy - made in poland http://ted.pl/
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
PIECH
 
 
Posty: 167
Rejestracja: czw lut 10, 2005 12:09 am
Lokalizacja: Krasnobród

Post autor: PIECH » śr lip 06, 2005 9:36 pm

Tylko panowie mam ten problem że śruby urwały się te które siedzą w bloku silnika.
Na dziś dałem sobie już spokój.
Obniżyłem silnik, ale śruby są bardzo twarde i jutro z rana jadę po jakieś mocne dobre wiertła. Będę rozwiercał i kombinował.

Pozdr.
XJ

Awatar użytkownika
Stalker
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 85
Rejestracja: wt lut 01, 2005 9:57 pm
Lokalizacja: okolice boatcity

Post autor: Stalker » śr lip 06, 2005 9:56 pm

spryskaj sruby na noc penetratorem , rano kup wiertla fi 5 ale kobaltowe , nie czasem jakis market , potem na wolnych obrotach wywierc otwory o glebokosci okolo 1cm i da sie ta srube wykrecic takim ustrojstwem z lewym giwntem do wykrecania urwanych srub , mozna jeszcze lekko podgrzac calosc palnikiem , w 99% procentach skuteczna metoda

jest jeszcze opcja ostateczna pt przyspawac kawal preta do tej sruby i wtedy wykrecac , ta metoda jest 100% skuteczna :wink:
zaczynajcie ! ...czas dokończy :)
XJ '92 2,1TDi

Awatar użytkownika
PIECH
 
 
Posty: 167
Rejestracja: czw lut 10, 2005 12:09 am
Lokalizacja: Krasnobród

Post autor: PIECH » śr lip 06, 2005 10:17 pm

A jeszcze jedno pytanie.
Jak twarde (wytrzymałe) śruby wkręcać ?
Wystarczą 8,8 czy szukać mocniejszych?
XJ

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » śr lip 06, 2005 10:23 pm

Zdecydowanie tylko 8.8 :)2
Miałem ostatnio problem z urwaną śrubą i w dodatku złamałem w wywierconym w niej otworze nasadkę chromowanadową :-?
Pomogły trzy wiertła: dwa kobaltowe i jedno z węglikami spiekanymi.
Nie wiem, czy do takiej operacji nie będziesz musiał wyjąć piecyka, ale jedną trzecią mocowań masz już za sobą :)21
WJ '00 6.5"

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » czw lip 07, 2005 1:19 am

PIECH pisze:A jeszcze jedno pytanie.
Jak twarde (wytrzymałe) śruby wkręcać ?
Wystarczą 8,8 czy szukać mocniejszych?
jak tam sa celowe gwinty to proponuje udac sie do lokalnego przedstawiciela firmy CATARPILAR !! maja cala mase wszelkich "calowek" na magazynach !! no i o odpowiedniej wytrzymalosci - 8/8 to najslapsze w katalogu !!
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » czw lip 07, 2005 7:08 am

firma ted która podał Xjeep nie ma obecnie poduszek a za regeneracje powiedzieli mi 190zł :cry: :cry: :cry:
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » czw lip 07, 2005 7:20 am

a jeszcze zapytam kolegi dezertera jakie poduszki proponujesz zamiast oryginałow te z firmy ted czy cos innego bo ja mam teraz pozyczona poduszke od Stiopy zakup z Wa-wy podruba Polska to jest wielka kupa :lol: :lol:
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » czw lip 07, 2005 7:32 am

Teraz poszedlbym do Pana Henia i zrobil to albo na gotowym dopasowanym silentbloku lub na plibushach.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » czw lip 07, 2005 8:04 am

Własnie taka mam teraz jest do du...... przenisi zaduze drgania na bude :cry: :cry: :cry:
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » czw lip 07, 2005 8:06 am

po dokłdniejszej analizie zdjec informuje ze ta moja ma mniejsza srednice co powoduje ze gorzej pracuje :lol: :lol:
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » czw lip 07, 2005 9:32 am

Kasprol pisze:po dokłdniejszej analizie zdjec informuje ze ta moja ma mniejsza srednice co powoduje ze gorzej pracuje :lol: :lol:
Grzesiu - nic się nie martw . Zrobimy poduszkę na wzór tej którą Ci dałem tylko poliuretanu damy grubo . Znaczy tuleję o większej średnicy , a polibusza mi kumple-manciarze wytoczą . Będzie , jak to Wiktorowa banda mówi "aligancko " .
:D :D
Stiopa
XJ Sport '93

Awatar użytkownika
PIECH
 
 
Posty: 167
Rejestracja: czw lut 10, 2005 12:09 am
Lokalizacja: Krasnobród

Post autor: PIECH » czw lip 07, 2005 5:45 pm

No i po zawodach-zobaczymy na jak długo :D
Z rana obleciałem sklepiki i zakupiłem te ustrojstwa z lewym gwintem do wykręcania złamanych śrub(dzięki Stalker za podpowiedź- wcześniej nie słyszałem o takim ustrojstwu).
Teraz tylko pozostaje wypić pifko albo dwa - co by się śruby nie rozeschły.

Pozdr.
XJ

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » czw lip 07, 2005 6:03 pm

te ustrojstwa do wykrecania urwanych gwintow sa juz od lat lecz ostatnio widze tylko marketowe badziewia za pare zlotych wiec im bym nie ufal

kupiles cos lepszego czy te marketowe sie jednak sprawdzaja?
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
PIECH
 
 
Posty: 167
Rejestracja: czw lut 10, 2005 12:09 am
Lokalizacja: Krasnobród

Post autor: PIECH » czw lip 07, 2005 7:18 pm

Kupiłem te badziewiaki, myślałem że będą jako jednorazowego użytku ale o dziwo można je było użyć dwa razy :D
Gdy trafię dobre bez namysłu biorę- przydatne są :)2

Pozdr.
XJ

wojtek_pl
Posty: 452
Rejestracja: wt kwie 05, 2005 12:48 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: wojtek_pl » czw lip 07, 2005 8:44 pm

Własnie oglądałem taki coś do wykręcania urwanych śrub. Chińskie za 11 zł z groszmai i jakieś takie lepsiejsze za 69 zł.
Urwałem śrubę od mocowania tylnego amorka do nadwozia :(

Ale chyba pojadę gdzieś do warsztatu niech mi tą śrubę ktoś wykręci, bo samemu to już mi się nie chce...

Z drugiej strony, takich urwanych śrub to mogę mieć w przyszłości więcej... :(
Pozdrawiam
Wojtek
Są takie dni, kiedy nawet prosta czynność fizjologiczna może być niebezpieczna...

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » pt lip 08, 2005 8:27 am

Ja kupiłem w sklepie dla TIRów zestaw do wykręcania firmy Beta - podobno jednej z lepszych i juz za pierwszym razem połamałem :lol:
WJ '00 6.5"

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » pt lip 08, 2005 12:47 pm

PIECH pisze:Kupiłem te badziewiaki, myślałem że będą jako jednorazowego użytku ale o dziwo można je było użyć dwa razy :D
Gdy trafię dobre bez namysłu biorę- przydatne są :)2

Pozdr.
Się Paweł ciesz , że jednorazowe nie były bo jak się taki dynks ukręci w rozwierconej śrubie to dopiero jest oberek .

:D :D

P.S.

Silno w Ciebie wierzyłem - no bo co to takie zapździałe śruby dla prawdziwego roztoczańskiego farmera-łoffrołdera . :)2 :)2

:D :D
Stiopa
XJ Sport '93

Awatar użytkownika
PIECH
 
 
Posty: 167
Rejestracja: czw lut 10, 2005 12:09 am
Lokalizacja: Krasnobród

Post autor: PIECH » pt lip 08, 2005 9:23 pm

Stiopa :D
Więcej farmera- teraz chwasty trzeba rwać.
Plony trza mieć -są plony są szelesty -jak szelesty są to jest wacha - jak jest wacha to przyjedziemy tam gdzie trzeba i na pifko wystarczy.... :D
A jak chałupinę podremontuję to zaproszę, polatamy po Roztoczu....

Po tej wymianie śrub jeżdżę delikatniutko , zwalniam na każdym dołku - zapewne do czasu , dwa trzy tygodnie nic się nie będzie działo i będzie się latało jak wcześniej po naszych polnych drogach. :)2


Pozdr.
XJ

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » pt lip 08, 2005 9:39 pm

wojtek_pl pisze:Własnie oglądałem taki coś do wykręcania urwanych śrub. Chińskie za 11 zł z groszmai i jakieś takie lepsiejsze za 69 zł.
Urwałem śrubę od mocowania tylnego amorka do nadwozia :(

Ale chyba pojadę gdzieś do warsztatu niech mi tą śrubę ktoś wykręci, bo samemu to już mi się nie chce...

Z drugiej strony, takich urwanych śrub to mogę mieć w przyszłości więcej... :(
oj....nic dobrego urwane sruby gorne nie wrożą !!

tam jest cienka blaszka ktorej nie nagwintujesz a nakretka to tylko jest na babola przyklejona !! jak sie obruci to masakra !!

musisz dokladnie rozwiercic !! robota straszna...rece opadaja po 2 minutach !!
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
klimson
 
 
Posty: 188
Rejestracja: sob mar 19, 2005 1:26 pm
Lokalizacja: ZAKOPANE

Post autor: klimson » sob lip 09, 2005 9:08 pm

to w koncu jakie poduszki zakladac zeby bylo "aligancko" :) ??
>>>nie rzucim ziemi skad nasz ROOT<<<
IROKEZ 1991, XJ 4.0L HO Limited mod.1992, LPG IIgen.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości