MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT
Moderator: Mroczny
-
PIECH
-

- Posty: 167
- Rejestracja: czw lut 10, 2005 12:09 am
- Lokalizacja: Krasnobród
Post
autor: PIECH » śr lip 06, 2005 5:57 pm
A witam.
Dziś normalnie w czasie spokojnej jazdy po asfalcie, urwało(złamało) mi trzy śruby mocujące silnik.
Poszedł do przodu i trochę w boczek, zatrzymał się kilka milimetrów przed chłodnicą. Sąsiad zataszczył mnie do domu na kanał.
Jedną śrubę(kikuta) udało mi się wykręcić "ruskim kluczem", pozostałe dwa "złamasy" siedzą i się śmieją.
Mam kiepski dostęp i mam pytanie.
Opuszczał ktoś silnik w dół. Trzyma się on tylko w dwóch miejscach(z prawej i lewej strony). Czy nie daj boże trzeba go będzie wyciągać.
Może ktoś miał taki sam przypadek i coś podpowie jak to robić ?
Pozdr.
Idę walczyć , choć nerwy już mi puszczają

XJ
-
Discotheque
-

- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Post
autor: Discotheque » śr lip 06, 2005 8:09 pm
Tak BTW to w polsce produkuja poduszki pod silnik do XJtow

, gdzies mam linka do tej firmy.
To juz chyba 4 XJ w ktorym slysze o urwaniu lapy silnika

-
Kasprol

- Posty: 1605
- Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: Kasprol » śr lip 06, 2005 8:14 pm
ja pisałem do Ra.... reszte sobie dopiszcie maja w normalnych cenach poduszki
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja
-
Discotheque
-

- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Post
autor: Discotheque » śr lip 06, 2005 8:40 pm
Oryginalne poduszki sa do dupy jak chcesz katowac sprzet. U mnie po skoku mimo nowiotkich poduszek wentylator pocalowal chlodnice i trzeba bylo ja naprawiac
Teraz za ta sama cene zalozylbym specjalne poduszki offroadowe
-
XJeep
-

- Posty: 1472
- Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
- Lokalizacja: * P O Z N A N *
Post
autor: XJeep » śr lip 06, 2005 9:35 pm
poduchy - made in poland
http://ted.pl/
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
-
PIECH
-

- Posty: 167
- Rejestracja: czw lut 10, 2005 12:09 am
- Lokalizacja: Krasnobród
Post
autor: PIECH » śr lip 06, 2005 9:36 pm
Tylko panowie mam ten problem że śruby urwały się te które siedzą w bloku silnika.
Na dziś dałem sobie już spokój.
Obniżyłem silnik, ale śruby są bardzo twarde i jutro z rana jadę po jakieś mocne dobre wiertła. Będę rozwiercał i kombinował.
Pozdr.
XJ
-
Stalker
- jestem tu nowy...

- Posty: 85
- Rejestracja: wt lut 01, 2005 9:57 pm
- Lokalizacja: okolice boatcity
Post
autor: Stalker » śr lip 06, 2005 9:56 pm
spryskaj sruby na noc penetratorem , rano kup wiertla fi 5 ale kobaltowe , nie czasem jakis market , potem na wolnych obrotach wywierc otwory o glebokosci okolo 1cm i da sie ta srube wykrecic takim ustrojstwem z lewym giwntem do wykrecania urwanych srub , mozna jeszcze lekko podgrzac calosc palnikiem , w 99% procentach skuteczna metoda
jest jeszcze opcja ostateczna pt przyspawac kawal preta do tej sruby i wtedy wykrecac , ta metoda jest 100% skuteczna

zaczynajcie ! ...czas dokończy

XJ '92 2,1TDi
-
PIECH
-

- Posty: 167
- Rejestracja: czw lut 10, 2005 12:09 am
- Lokalizacja: Krasnobród
Post
autor: PIECH » śr lip 06, 2005 10:17 pm
A jeszcze jedno pytanie.
Jak twarde (wytrzymałe) śruby wkręcać ?
Wystarczą 8,8 czy szukać mocniejszych?
XJ
-
WJ Jeep

- Posty: 702
- Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
- Lokalizacja: Grochów
Post
autor: WJ Jeep » śr lip 06, 2005 10:23 pm
Zdecydowanie tylko 8.8
Miałem ostatnio problem z urwaną śrubą i w dodatku złamałem w wywierconym w niej otworze nasadkę chromowanadową
Pomogły trzy wiertła: dwa kobaltowe i jedno z węglikami spiekanymi.
Nie wiem, czy do takiej operacji nie będziesz musiał wyjąć piecyka, ale jedną trzecią mocowań masz już za sobą

WJ '00 6.5"
-
XJeep
-

- Posty: 1472
- Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
- Lokalizacja: * P O Z N A N *
Post
autor: XJeep » czw lip 07, 2005 1:19 am
PIECH pisze:A jeszcze jedno pytanie.
Jak twarde (wytrzymałe) śruby wkręcać ?
Wystarczą 8,8 czy szukać mocniejszych?
jak tam sa celowe gwinty to proponuje udac sie do lokalnego przedstawiciela firmy CATARPILAR

maja cala mase wszelkich "calowek" na magazynach

no i o odpowiedniej wytrzymalosci - 8/8 to najslapsze w katalogu

"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
-
Kasprol

- Posty: 1605
- Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: Kasprol » czw lip 07, 2005 7:08 am
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja
-
Kasprol

- Posty: 1605
- Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: Kasprol » czw lip 07, 2005 7:20 am
a jeszcze zapytam kolegi dezertera jakie poduszki proponujesz zamiast oryginałow te z firmy ted czy cos innego bo ja mam teraz pozyczona poduszke od Stiopy zakup z Wa-wy podruba Polska to jest wielka kupa

Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja
-
Kasprol

- Posty: 1605
- Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: Kasprol » czw lip 07, 2005 8:04 am
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja
-
Kasprol

- Posty: 1605
- Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: Kasprol » czw lip 07, 2005 8:06 am
po dokłdniejszej analizie zdjec informuje ze ta moja ma mniejsza srednice co powoduje ze gorzej pracuje

Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja
-
Stiopa

- Posty: 690
- Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: Stiopa » czw lip 07, 2005 9:32 am
Stiopa
XJ Sport '93
-
PIECH
-

- Posty: 167
- Rejestracja: czw lut 10, 2005 12:09 am
- Lokalizacja: Krasnobród
Post
autor: PIECH » czw lip 07, 2005 5:45 pm
No i po zawodach-zobaczymy na jak długo
Z rana obleciałem sklepiki i zakupiłem te ustrojstwa z lewym gwintem do wykręcania złamanych śrub(dzięki Stalker za podpowiedź- wcześniej nie słyszałem o takim ustrojstwu).
Teraz tylko pozostaje wypić pifko albo dwa - co by się śruby nie rozeschły.
Pozdr.
XJ
-
danielpoz

- Posty: 1576
- Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
- Lokalizacja: Poznan/Swaj
Post
autor: danielpoz » czw lip 07, 2005 6:03 pm
te ustrojstwa do wykrecania urwanych gwintow sa juz od lat lecz ostatnio widze tylko marketowe badziewia za pare zlotych wiec im bym nie ufal
kupiles cos lepszego czy te marketowe sie jednak sprawdzaja?
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2"

-
PIECH
-

- Posty: 167
- Rejestracja: czw lut 10, 2005 12:09 am
- Lokalizacja: Krasnobród
Post
autor: PIECH » czw lip 07, 2005 7:18 pm
Kupiłem te badziewiaki, myślałem że będą jako jednorazowego użytku ale o dziwo można je było użyć dwa razy
Gdy trafię dobre bez namysłu biorę- przydatne są
Pozdr.
XJ
-
wojtek_pl

- Posty: 452
- Rejestracja: wt kwie 05, 2005 12:48 pm
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: wojtek_pl » czw lip 07, 2005 8:44 pm
Własnie oglądałem taki coś do wykręcania urwanych śrub. Chińskie za 11 zł z groszmai i jakieś takie lepsiejsze za 69 zł.
Urwałem śrubę od mocowania tylnego amorka do nadwozia
Ale chyba pojadę gdzieś do warsztatu niech mi tą śrubę ktoś wykręci, bo samemu to już mi się nie chce...
Z drugiej strony, takich urwanych śrub to mogę mieć w przyszłości więcej...

Pozdrawiam
Wojtek
Są takie dni, kiedy nawet prosta czynność fizjologiczna może być niebezpieczna...
-
WJ Jeep

- Posty: 702
- Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
- Lokalizacja: Grochów
Post
autor: WJ Jeep » pt lip 08, 2005 8:27 am
Ja kupiłem w sklepie dla TIRów zestaw do wykręcania firmy Beta - podobno jednej z lepszych i juz za pierwszym razem połamałem

WJ '00 6.5"
-
Stiopa

- Posty: 690
- Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: Stiopa » pt lip 08, 2005 12:47 pm
PIECH pisze:Kupiłem te badziewiaki, myślałem że będą jako jednorazowego użytku ale o dziwo można je było użyć dwa razy
Gdy trafię dobre bez namysłu biorę- przydatne są
Pozdr.
Się Paweł ciesz , że jednorazowe nie były bo jak się taki dynks ukręci w rozwierconej śrubie to dopiero jest oberek .
P.S.
Silno w Ciebie wierzyłem - no bo co to takie zapździałe śruby dla prawdziwego roztoczańskiego farmera-łoffrołdera .

Stiopa
XJ Sport '93
-
PIECH
-

- Posty: 167
- Rejestracja: czw lut 10, 2005 12:09 am
- Lokalizacja: Krasnobród
Post
autor: PIECH » pt lip 08, 2005 9:23 pm
Stiopa
Więcej farmera- teraz chwasty trzeba rwać.
Plony trza mieć -są plony są szelesty -jak szelesty są to jest wacha - jak jest wacha to przyjedziemy tam gdzie trzeba i na pifko wystarczy....
A jak chałupinę podremontuję to zaproszę, polatamy po Roztoczu....
Po tej wymianie śrub jeżdżę delikatniutko , zwalniam na każdym dołku - zapewne do czasu , dwa trzy tygodnie nic się nie będzie działo i będzie się latało jak wcześniej po naszych polnych drogach.
Pozdr.
XJ
-
XJeep
-

- Posty: 1472
- Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
- Lokalizacja: * P O Z N A N *
Post
autor: XJeep » pt lip 08, 2005 9:39 pm
wojtek_pl pisze:Własnie oglądałem taki coś do wykręcania urwanych śrub. Chińskie za 11 zł z groszmai i jakieś takie lepsiejsze za 69 zł.
Urwałem śrubę od mocowania tylnego amorka do nadwozia
Ale chyba pojadę gdzieś do warsztatu niech mi tą śrubę ktoś wykręci, bo samemu to już mi się nie chce...
Z drugiej strony, takich urwanych śrub to mogę mieć w przyszłości więcej...

oj....nic dobrego urwane sruby gorne nie wrożą
tam jest cienka blaszka ktorej nie nagwintujesz a nakretka to tylko jest na babola przyklejona

jak sie obruci to masakra
musisz dokladnie rozwiercic

robota straszna...rece opadaja po 2 minutach

"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
-
klimson
-

- Posty: 188
- Rejestracja: sob mar 19, 2005 1:26 pm
- Lokalizacja: ZAKOPANE
Post
autor: klimson » sob lip 09, 2005 9:08 pm
to w koncu jakie poduszki zakladac zeby bylo "aligancko"

>>>nie rzucim ziemi skad nasz ROOT<<<
IROKEZ 1991, XJ 4.0L HO Limited mod.1992, LPG IIgen.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości