MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT
Moderator: Mroczny
-
Boom
-

- Posty: 118
- Rejestracja: śr cze 15, 2005 11:27 am
- Lokalizacja: Przysucha
Post
autor: Boom » czw lip 14, 2005 11:28 am
Bracia. Chciałbym bazując na Waszym doswiadczeniu wolnymi kroczkami zbliżać sie do zakupu opon do ZJ-a.
Na stanie mam felgi 15" i na tym trzeba bazować.
225/70R15 wyglądają zbyt skromnie przy tej budzie i chciałbym jakieś większe, ale w miarę rozsądku
Co waszym zdaniem będzie optymalnym rozwiązaniem, biorąc pod uwagę iż 90% czasu jazdy to asfalcik a 10% to jakieś polne dróżki, las, podmokłe łączki itp
Jeep Grand Cherokee '95(94) 4.0 LPG IIG i 2 ostrzeżenia moderatora
Łódź>Piotrków Tryb.>Opoczno>PRZYSUCHA>Radom>Lublin
GG: 115927
-
Kosa

- Posty: 448
- Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:56 pm
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Kosa » czw lip 14, 2005 11:31 am
255/75 obcierają o nadkola... mnie osobiscie to nie przeszkadza choż licznik zaniża o 9% ale chyba jednak lepsze troszkę niższe...
Only at ...
ZJ 95' V8 4,5"up
-
Boom
-

- Posty: 118
- Rejestracja: śr cze 15, 2005 11:27 am
- Lokalizacja: Przysucha
Post
autor: Boom » czw lip 14, 2005 11:44 am
Kosa pisze:255/75 obcierają o nadkola... mnie osobiscie to nie przeszkadza choż licznik zaniża o 9% ale chyba jednak lepsze troszkę niższe...
255 to dla mnie ogrom

myślę ze 235 to już max
Bardziej zależy mi na wysokości, 75 to jest 30" czy 29

Jeep Grand Cherokee '95(94) 4.0 LPG IIG i 2 ostrzeżenia moderatora
Łódź>Piotrków Tryb.>Opoczno>PRZYSUCHA>Radom>Lublin
GG: 115927
-
Kosa

- Posty: 448
- Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:56 pm
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Kosa » czw lip 14, 2005 11:47 am
75 to jest procent z szerokosci... 255 to jest prawie 31"
Only at ...
ZJ 95' V8 4,5"up
-
Boom
-

- Posty: 118
- Rejestracja: śr cze 15, 2005 11:27 am
- Lokalizacja: Przysucha
Post
autor: Boom » czw lip 14, 2005 11:54 am
Będę chyba musiał na zlocie organoleptycznie to ocenić i wtedy wybrać najlepszy wariant

Jeep Grand Cherokee '95(94) 4.0 LPG IIG i 2 ostrzeżenia moderatora
Łódź>Piotrków Tryb.>Opoczno>PRZYSUCHA>Radom>Lublin
GG: 115927
-
PIECH
-

- Posty: 167
- Rejestracja: czw lut 10, 2005 12:09 am
- Lokalizacja: Krasnobród
Post
autor: PIECH » czw lip 14, 2005 11:55 am
Podłączę się do tematu, może nie odeślecie gdzieś tam.....
Jak to jest 30x9,5x15 są wyższe od 31x10,5x15. Tak mi wychodzi z jakiegoś tam przelicznika.
No 30' są węższe alo z drugiej strony auto jest przy tych oponach ciut wyższe . Czy dobrze gadam?
Mi osobiście chodzi żeby syf poszedł do góry.
Czy jest to tak mała różnica , że lepiej od razu kupować 31"
Pozdr.
XJ
-
zu-tec

- Posty: 767
- Rejestracja: wt mar 02, 2004 7:17 pm
- Lokalizacja: Szczecin
Post
autor: zu-tec » czw lip 14, 2005 12:12 pm
PIECH pisze:Podłączę się do tematu, może nie odeślecie gdzieś tam.....
Jak to jest 30x9,5x15 są wyższe od 31x10,5x15. Tak mi wychodzi z jakiegoś tam przelicznika.
(...)
Z przelicznika tak wyjść nie może, ale w realu to i owszem - jeśli np. porównasz nowe nalewki MT w rozmiarze 30x9.50R15 ze zużytymi oryginałami AT 31x10.5R15, to te pierwsze mogą się okazać ciut wyższe

JimnyJeans + 2" - jeździmy bez śladów

-
Kosa

- Posty: 448
- Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:56 pm
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Kosa » czw lip 14, 2005 12:12 pm
no nie możliwe zeby 30/9,5 było wyższe od 31/10,5 bo przecież drugi parametr jest procentem z pierwszego... poprzeliczaj...

Only at ...
ZJ 95' V8 4,5"up
-
Boom
-

- Posty: 118
- Rejestracja: śr cze 15, 2005 11:27 am
- Lokalizacja: Przysucha
Post
autor: Boom » czw lip 14, 2005 12:21 pm
Ja to już zgłupiałem. A chodziło mi tylko o to, aby ta dziura zwana nadkolem była bardziej wypełniona gumą niż powietrzem (czyli wieksza srednica koła przy ew. nieznacznym jej poszerzeniu)

Jeep Grand Cherokee '95(94) 4.0 LPG IIG i 2 ostrzeżenia moderatora
Łódź>Piotrków Tryb.>Opoczno>PRZYSUCHA>Radom>Lublin
GG: 115927
-
zu-tec

- Posty: 767
- Rejestracja: wt mar 02, 2004 7:17 pm
- Lokalizacja: Szczecin
Post
autor: zu-tec » czw lip 14, 2005 12:46 pm
Boom pisze:Ja to już zgłupiałem. A chodziło mi tylko o to, aby ta dziura zwana nadkolem była bardziej wypełniona gumą niż powietrzem (czyli wieksza srednica koła przy ew. nieznacznym jej poszerzeniu)

Pomiedzy swoim rozmiarem 225/70R15 (faktycznie mała średnica - ja mam taką samą w 3 razy mniejszym aucie

) a rozmiarem 255/75R15, które jak stwiedził Kosa obcierają (rozumiem że z powodu średnicy a nie szerokości) masz jeszcze 4 popularne rozmiary - podaję niżej wg rosnącej średnicy:
235/70R15 (te są o jakieś 1.5 cm wyższe od twoich)
225/75R15
235/75R15
255/70R15
30x9.50R15 (te sa o niecałe 2 cm nizsze od tych Kosy)
<- uzupełnienie
Do wyboru, do koloru....

Ostatnio zmieniony czw lip 14, 2005 3:16 pm przez
zu-tec, łącznie zmieniany 1 raz.
JimnyJeans + 2" - jeździmy bez śladów

-
danielpoz

- Posty: 1576
- Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
- Lokalizacja: Poznan/Swaj
Post
autor: danielpoz » czw lip 14, 2005 1:15 pm
mam 235/75 AT nie sa wielkie ale daja rade

Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2"

-
intruz

- Posty: 427
- Rejestracja: pn sty 31, 2005 9:31 am
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: intruz » czw lip 14, 2005 2:41 pm
Ja mam na razie dwie ( na jedna os) 30x9.5 r 15-ki. Jak je zalozylem, to tyl poszedl 3 cm do gory wzgledem oryginalu.31-ki daja dalsze 12-13 mm do gory(pol cala) Mysle, ze ten rozmiar bylby w sam raz do zj-a. Tak przy okazji- szukam dwoch at-kow o powyzszym rozmiarze w przyzwoitej cenie. Moze ma ktos na sprzedaz?
XJ Country 4.0L, 242, manual, lift 2", LPG II gen. 30x9.5 AT/MT
-
zu-tec

- Posty: 767
- Rejestracja: wt mar 02, 2004 7:17 pm
- Lokalizacja: Szczecin
Post
autor: zu-tec » czw lip 14, 2005 3:00 pm
intruz pisze: (...)31-ki daja dalsze 12-13 mm do gory(pol cala) Mysle, ze ten rozmiar bylby w sam raz do zj-a. (...)
Ostrożnie - 31x10.5R15 to opony wyższe i szersze od 255/75R15 !
JimnyJeans + 2" - jeździmy bez śladów

-
intruz

- Posty: 427
- Rejestracja: pn sty 31, 2005 9:31 am
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: intruz » czw lip 14, 2005 3:04 pm
Racja! Chodzilo mi o to, ze 30-ki bylyby w sam raz do zj-a.
XJ Country 4.0L, 242, manual, lift 2", LPG II gen. 30x9.5 AT/MT
-
zu-tec

- Posty: 767
- Rejestracja: wt mar 02, 2004 7:17 pm
- Lokalizacja: Szczecin
Post
autor: zu-tec » czw lip 14, 2005 3:16 pm
intruz pisze:Racja! Chodzilo mi o to, ze 30-ki bylyby w sam raz do zj-a.
Ano - wstawiłem je właśnie na odpowiadające im miejsce do tabelki wyżej

JimnyJeans + 2" - jeździmy bez śladów

-
Mućka
-

- Posty: 239
- Rejestracja: sob sty 08, 2005 9:40 pm
- Lokalizacja: Rzeszów
Post
autor: Mućka » czw lip 14, 2005 3:20 pm
Kosa pisze:no nie możliwe zeby 30/9,5 było wyższe od 31/10,5 bo przecież drugi parametr jest procentem z pierwszego... poprzeliczaj...

drugi parametr to szerokosc w calach
PIJ MLEKO BĘDZIESZ WIELKI
-
Kosa

- Posty: 448
- Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:56 pm
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Kosa » czw lip 14, 2005 3:29 pm
martin5 pisze:Kosa pisze:no nie możliwe zeby 30/9,5 było wyższe od 31/10,5 bo przecież drugi parametr jest procentem z pierwszego... poprzeliczaj...

drugi parametr to szerokosc w calach
trochę to dziwne co piszecz bo jak podaje się rozmiar w milimetrach to drugi parametr jest procentem pierwszego czyli jak mam 255/75 to szerokość jest 255 milimetrów a wysokość opony 255mm*0,75= 191,25
wiec nie wiem dlaczego w rozmiarach calowych miałoby być inaczej no ale może ja się nie znam...
zu-tec pisze:intruz pisze: (...)31-ki daja dalsze 12-13 mm do gory(pol cala) Mysle, ze ten rozmiar bylby w sam raz do zj-a. (...)
Ostrożnie - 31x10.5R15 to opony wyższe i szersze od 255/75R15 !
prawda że 31"/10,5"/15 to nie równa się 255/75/15 tak naprawdę to 255/75 to jest jakeiś 30,5 cala ( choć na moich oponkach jest napisany rozmiar w mm i calach i rzeczywiscie napisali że to 31" chyba dla lepszego samopoczucia własciciela

)
zu-tec pisze:[ które jak stwiedził Kosa obcierają (rozumiem że z powodu średnicy a nie szerokości) )
a co do tego że przeszkadza średnica oponki to owszem bo obciera o nadkole przy skretach i o zderzak ale... nie wiem czy szerokośc też troche nie przeszkadza gdyż mam obtarte wahacze wleczone i stabilizator lekko...

Only at ...
ZJ 95' V8 4,5"up
-
intruz

- Posty: 427
- Rejestracja: pn sty 31, 2005 9:31 am
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: intruz » czw lip 14, 2005 3:33 pm
Kosa- Martin5 ma racje. W rozmiarach calowych drugi paramatr to szerokosc wyrazona w calach.
XJ Country 4.0L, 242, manual, lift 2", LPG II gen. 30x9.5 AT/MT
-
zu-tec

- Posty: 767
- Rejestracja: wt mar 02, 2004 7:17 pm
- Lokalizacja: Szczecin
Post
autor: zu-tec » czw lip 14, 2005 3:38 pm
martin5 pisze:Kosa pisze:no nie możliwe zeby 30/9,5 było wyższe od 31/10,5 bo przecież drugi parametr jest procentem z pierwszego... poprzeliczaj...

drugi parametr to szerokosc w calach
Dokładnie
Amerykański system oznaczeń jest odmienny od metrycznego:
31
<- średnica opony w calach
x
10.5
<- szerokość opony w calach
R
<- promieniowa
15
<- średnica obręczy w calach (średnica osadzenia opony!)
1 cal = 25,4 mm
System metryczny:
255
<- szerokość opony w mm
/
75
<- procent jaki stanowi wysokość opony w jej szerokości (0.75x255=191)
R
<- promieniowa
15
<- średnica obręczy w calach (średnica osadzenia opony!)
Jak łatwo obliczyć profil opony w rozmiarze calowym jak z powyzszego przykładu wynosi orientacyjnie 76% - wartość ta nie jest jednak zawarta w oznaczeniu opony, trzeba ją policzyć.
pozdr

JimnyJeans + 2" - jeździmy bez śladów

-
Kosa

- Posty: 448
- Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:56 pm
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Kosa » czw lip 14, 2005 3:42 pm
Ok dzięki za oświecenie
Będę się nad rozmiarami zastanawiał już niedługo bo dziś przyszły sprężynki, mam już stabilizatorek a w poniedziałek będę miał wahacze i dzięki temu mleku mój pipek urośnie

Only at ...
ZJ 95' V8 4,5"up
-
jeep_user
-

- Posty: 223
- Rejestracja: pn paź 18, 2004 11:45 am
- Lokalizacja: PACZKOWO
Post
autor: jeep_user » czw lip 14, 2005 8:48 pm
Boom pisze:Bracia. Chciałbym bazując na Waszym doswiadczeniu wolnymi kroczkami zbliżać sie do zakupu opon do ZJ-a.
Na stanie mam felgi 15" i na tym trzeba bazować.
225/70R15 wyglądają zbyt skromnie przy tej budzie i chciałbym jakieś większe, ale w miarę rozsądku
Co waszym zdaniem będzie optymalnym rozwiązaniem, biorąc pod uwagę iż 90% czasu jazdy to asfalcik a 10% to jakieś polne dróżki, las, podmokłe łączki itp
BOOM- jak chcesz to Ci w przyzwoitej cenie popchnę komplet BFG LONG TRAIL 225/75/15... nie zniszczone, jeszcze sporo pochulasz, to super rozwiązanie na Twoje zapotrzebowanie( 90% czarne i 10% terenik). Jak by co to daj na priv co by moderatory się nie wkurzyły....
-
mel

- Posty: 474
- Rejestracja: ndz lut 27, 2005 12:15 pm
- Lokalizacja: W-wa i okolice
Post
autor: mel » czw lip 14, 2005 10:24 pm
Boom - jak nie zamierzasz podnosić auta do góry i mało jeżdzić w terenie to faktycznie szukaj opon do wymiaru 235/75/15 włącznie
Ja swojego kupiłem na 225/75/15 szosówkach - było cich, przyjemnie i bardzo plaskaczo, następnego dnia z gaza zdjąłem 235/75/15 MT i na nich przejeździłem prawie rok i na prawdę było OK.
Kłopotu i to od znajomych, nabawił mnie lift auta - po nim jeep na tych kółkach wyglądał śmiesznie - i wszyscy zaczęli się mnie pytać czemu jeżdżę na takich małych oponach
Miałem dość słuchania głupich pytań i kupiłem 31/10,5/15 - fakt - na nich wygląda bardziej proporcjonalnie i zdecydowanie poprawiła się jazda w piachu. lekkim terenie, no i w zimie bo mam teraz AT-eki.
Z drugiej strony faktycznie większy wymiar podnosi opory toczenia>zużucie paliwa>szybsze zużywanie się elementów układu napędowego
Coś za coś.
Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki
-
Boom
-

- Posty: 118
- Rejestracja: śr cze 15, 2005 11:27 am
- Lokalizacja: Przysucha
Post
autor: Boom » pt lip 15, 2005 8:25 am
Niewątpliwie muszę oponki zmienić, bo jak już pisałem mam 225/70R15 i to już podjechane. A mój jeep'ek wygląda na nich jakby cztery stonki niosły pudełko papierosów
A co do tych rozmiarów to i tak już zgłupiałem. Łatwiej mi zrozumieć wprowadzone zmiany przez ostatnie 7 lat w ustroju Republiki Kongo.
Chyba po raz pierwszy wyżej cenię wymiary calowe od metrycznych.
W calach sobie mnożę 31" x 2,54 = 78,74 cm średnicy zewnętrznej opony
A w centymetrach jakieś choroba procenty jełopy wymyśliły. A ja tylko chcę wiedzieć o ile jest większa średnica zewnętrzna opony 235/75R15 od opony 225/70R15 - czy ja zbyt wiele od życia wymagam

Jeep Grand Cherokee '95(94) 4.0 LPG IIG i 2 ostrzeżenia moderatora
Łódź>Piotrków Tryb.>Opoczno>PRZYSUCHA>Radom>Lublin
GG: 115927
-
SławekXJ
-

- Posty: 1066
- Rejestracja: śr gru 29, 2004 2:44 pm
- Lokalizacja: Krapkowice
Post
autor: SławekXJ » pt lip 15, 2005 8:42 am
Racja jest jak dziura w d...,każdy ma swoją:)21
-
mel

- Posty: 474
- Rejestracja: ndz lut 27, 2005 12:15 pm
- Lokalizacja: W-wa i okolice
Post
autor: mel » pt lip 15, 2005 9:04 am
Boom - teoretycznie wzór jest prosty: 23,5 cm*,75=17,62 cm - wysokość opony
teraz mnożysz wysokość *2 - otrzymujesz 35,24 i do tego dodajesz 15 cali - czyli średnicę felgi - 38,1+35,24=73,34
A teraz wejdź na stronę kilometra i sprawdź na przeliczniku.
mel
Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości