Zawiechy- porada

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

bodek1
Posty: 426
Rejestracja: czw lut 27, 2003 5:53 pm
Lokalizacja: Kępice k/Słupska-Sławna-Miastka

Zawiechy- porada

Post autor: bodek1 » sob lip 16, 2005 5:53 pm

Przeszczepiłem do uaza kompletne zawieszenie od gch. Dana 30 i 44 z LSD . Trochę to trwało , ale w końcu charakterystyka zawieszenia jest zadowalająca . Właśnie wróciłem z lasu . Zalatwił mnie mały strumyk i skarpa 1,5m . |Wyciągnąłem się na wyciągarce i niby wszystko było o.k. Sprawdzam całość w garaży i aż mnie skręciło . Górne przednie wahacze wygięły się jak banan . Wiedziałem , że wahacze z grandziora nie są za mocne , ale żeby to była aż taka słabizna???
No i co możecie poradzić? Mam sam dorabiać z rury grubościennej czy może są już gotowe jakieś wzmocnione , może kute?
Robert jak zawsze w tobie nadzieja . Wiem , że bliźniemu nie odmówisz w potrzebie . Dobrze , że nie skończyłem furki na Miastko bo byłby straszny obciach :)3
UAZ 5,9 V8 - rodzony w bólach - niestety SPRZEDANY

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » sob lip 16, 2005 6:01 pm

Bogdan ...kocham Twoj upór :)2
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

bodek1
Posty: 426
Rejestracja: czw lut 27, 2003 5:53 pm
Lokalizacja: Kępice k/Słupska-Sławna-Miastka

Post autor: bodek1 » sob lip 16, 2005 6:03 pm

Eskapada pisze:Bogdan ...kocham Twoj upór :)2
No karwasz już zaczyna mnie coś brać z tą furką . Sam siebie podziwiam :)2
UAZ 5,9 V8 - rodzony w bólach - niestety SPRZEDANY

bodek1
Posty: 426
Rejestracja: czw lut 27, 2003 5:53 pm
Lokalizacja: Kępice k/Słupska-Sławna-Miastka

Post autor: bodek1 » ndz lip 17, 2005 9:39 am

Jestem rozczarowany. Znikąd pomocy . :( Co ja biedny teraz zrobię ??
UAZ 5,9 V8 - rodzony w bólach - niestety SPRZEDANY

Awatar użytkownika
Stalker
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 85
Rejestracja: wt lut 01, 2005 9:57 pm
Lokalizacja: okolice boatcity

Post autor: Stalker » ndz lip 17, 2005 11:10 am

kiedys pomagalem dorabiac wachacze koledze , kupil gdzies w hucie ceownik kuty z dobrego gatunku stali , troche frezowania , wiercenia , dorobione gniazda do silentblockow , potem ulepszanie cieplne i wyszlo tak ,ze mozna do czlogu to zastosowac :)2

wada jest taka ,ze wazyly ze 4 razy wiecej niz oryginaly no i kosztowaly nas tydzien pracy

wiec moze sprobuj czegos takiego
zaczynajcie ! ...czas dokończy :)
XJ '92 2,1TDi

mel
Posty: 474
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 12:15 pm
Lokalizacja: W-wa i okolice

Post autor: mel » ndz lip 17, 2005 4:04 pm

Darek z Darecki Serwis dorabiał mi dolne pod lift - zadzwoń może Ci pomoże - telefon znajdziesz w Warsztatach.
Jeżdżą rok i nic się nie dzieje.
mel
Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki

mel
Posty: 474
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 12:15 pm
Lokalizacja: W-wa i okolice

Post autor: mel » ndz lip 17, 2005 4:06 pm

Zadne ceowniki, teowniki i tym podobne - z rur na polibuszach.
mel
Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki

bodek1
Posty: 426
Rejestracja: czw lut 27, 2003 5:53 pm
Lokalizacja: Kępice k/Słupska-Sławna-Miastka

Post autor: bodek1 » ndz lip 17, 2005 4:17 pm

Dzięki za rady , porady nie od parady :D :)2 Pierwsza myśl najlepsza czyli prawdopodobnie rura grubościenna ok. fi 40 powinna temat załatwić . Jak zrobię pokażę fotki . Wiktor - :)2
UAZ 5,9 V8 - rodzony w bólach - niestety SPRZEDANY

mel
Posty: 474
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 12:15 pm
Lokalizacja: W-wa i okolice

Post autor: mel » ndz lip 17, 2005 4:34 pm

Mamy do siebie daleko - więc jak chcesz mogę położyć się pod samochodem i Ci parę fotek strzelić i wysłać na priva?
mel
Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki

bodek1
Posty: 426
Rejestracja: czw lut 27, 2003 5:53 pm
Lokalizacja: Kępice k/Słupska-Sławna-Miastka

Post autor: bodek1 » ndz lip 17, 2005 5:28 pm

mel pisze:Mamy do siebie daleko - więc jak chcesz mogę położyć się pod samochodem i Ci parę fotek strzelić i wysłać na priva?
mel
Pewnie!!! Może kiedyś na jakiejś imprezce bedę mógł postawić Ci browara :D :)2
UAZ 5,9 V8 - rodzony w bólach - niestety SPRZEDANY

Awatar użytkownika
Stalker
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 85
Rejestracja: wt lut 01, 2005 9:57 pm
Lokalizacja: okolice boatcity

Post autor: Stalker » ndz lip 17, 2005 9:13 pm

ja wiem ,ze z rury i latwiej i taniej i szybciej, ale pomyslcie dlaczego zadne fabryczne nie sa tak robione ? nawet wszelkie wyczynowe sa robione z profili i do tego coraz czesciej ze stopow lekkich , zadnych rur i innych "patentow"

zwykla rura jest mniej odporna niz utwrdzany profil z odpowidniej stali , ba ! dlaczego ramy samochodowe i wszelkie wzmocnienia nie sa z rur tylko z profili ? jakis powod tego jest skoro rure latwiej wygiac i obrobic , jest tansza i latwiej dostepna

oczywiscie zrobisz jak chcesz , ale jak juz robic i wydawac pieniadze to moim zdaniem raz a porzadnie a nie uprawiac partyzantke
zaczynajcie ! ...czas dokończy :)
XJ '92 2,1TDi

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » ndz lip 17, 2005 9:30 pm

To biada tym wszystkim konstruktorom, kórzy klecą pod atrapami przypominającymi normalne samochody RUROWE konstrukcje na rajdy BAJA 500, NASCAR, Paryż-Dakkar i.t.p Nie rozumieją widocznie istotnych aspektów nowoczesnej techniki motoryzacyjnej.
Niestety rura jest najtańszym elementem konstrukcyjnym, którego wytrzymałość jest w każdym kierunku przyłożenia naprężenia taka sama. W przeciwieństwie do profilów o różnych przekrojach. Dlatego na wachacze używa się rur, dwuteowników lub profilów heksagonalnych (super rzadkie bo drogie) a nie np. ceowników, które nie rozprowadzają równomiernie naprężeń.
Tako rzecze zaratustra.

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » ndz lip 17, 2005 9:56 pm

Stalker pisze: zwykla rura jest mniej odporna niz utwrdzany profil z odpowidniej stali , ba ! dlaczego ramy samochodowe i wszelkie wzmocnienia nie sa z rur tylko z profili ? jakis powod tego jest skoro rure latwiej wygiac i obrobic , jest tansza i latwiej dostepna
To nie prawda.Otóz:
1/Wahacze z profili otwartych /np ceownik kapeluszowy/ są przewidziane do pracy na skrecanie,czyli częściowo ugina się tuleja gum met,a częściowo skręca wahacz /wykrzyże/
2/Ramy samochodów wytwarzane są z profili,bo łatwiej do nich zamocować osprzęt i łatwiej im zmienić przekrój w sposób ciagły.
3/O wytrzymałości danego elementu decyduje jego geometria i materiał .
Mozna bez problemu stworzyć dwa równoważne wytrzymałościowo elementy,z których jeden będzie rurą,a drugi ceownikiem.

W przypadku bodka,tytułem próby zapodałbym rury wcale nie grubościenne,za to zakończone sworzniami kulistymi,aby wyeliminować zginanie,a całość odciążeń sprowadzić do sił osiowych /rozciaganie-sciskanie/.Rura nie powinna mieć wtedy grubej scianki,a powinno sie raczej dażyć do maksymalizacji jej srednicy.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » pn lip 18, 2005 6:03 am

vandall1 pisze:Mozna bez problemu stworzyć dwa równoważne wytrzymałościowo elementy,z których jeden będzie rurą,a drugi ceownikiem.
To ja mam jeszcze pytanie - czy pomijając użycie stali jakościowych elementy te będą równoważne także gabarytowo i wagowo ?

bodek1
Posty: 426
Rejestracja: czw lut 27, 2003 5:53 pm
Lokalizacja: Kępice k/Słupska-Sławna-Miastka

Post autor: bodek1 » pn lip 18, 2005 7:31 am

O przegubach też pomyślelismy . Właśnie jadę do sklepu coś poszukać!!! :)2
UAZ 5,9 V8 - rodzony w bólach - niestety SPRZEDANY

wojtek_pl
Posty: 452
Rejestracja: wt kwie 05, 2005 12:48 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: wojtek_pl » pn lip 18, 2005 7:38 am

boris.blank pisze:
vandall1 pisze:Mozna bez problemu stworzyć dwa równoważne wytrzymałościowo elementy,z których jeden będzie rurą,a drugi ceownikiem.
To ja mam jeszcze pytanie - czy pomijając użycie stali jakościowych elementy te będą równoważne także gabarytowo i wagowo ?
Jakie obciążenie masz na myśli ?
Teoretycznie rura będzie lżejsza.
Jeśli miałyby tą samą masę to rura byłaby wytrzymalsza.
Ale to teoria. I dotyczy chyba tylko rozciągania i ściskania. Wyginanie elementu to już inna para kaloszy...
Pozdrawiam
Wojtek
Są takie dni, kiedy nawet prosta czynność fizjologiczna może być niebezpieczna...

mel
Posty: 474
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 12:15 pm
Lokalizacja: W-wa i okolice

Post autor: mel » pn lip 18, 2005 8:16 am

Bodek sorry za jakosc jakby cos daj znac to poprawie.

Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek

Obrazek

pzdr - mel
Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki

raffik
Posty: 305
Rejestracja: czw lis 27, 2003 2:07 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Zawiechy- porada

Post autor: raffik » pn lip 18, 2005 11:39 am

bodek1 pisze:Przeszczepiłem do uaza kompletne zawieszenie od gch. Dana 30 i 44 z LSD . Trochę to trwało , ale w końcu charakterystyka zawieszenia jest zadowalająca . Właśnie wróciłem z lasu . Zalatwił mnie mały strumyk i skarpa 1,5m . |Wyciągnąłem się na wyciągarce i niby wszystko było o.k. Sprawdzam całość w garaży i aż mnie skręciło . Górne przednie wahacze wygięły się jak banan . Wiedziałem , że wahacze z grandziora nie są za mocne , ale żeby to była aż taka słabizna???
No i co możecie poradzić? Mam sam dorabiać z rury grubościennej czy może są już gotowe jakieś wzmocnione , może kute?
Robert jak zawsze w tobie nadzieja . Wiem , że bliźniemu nie odmówisz w potrzebie . Dobrze , że nie skończyłem furki na Miastko bo byłby straszny obciach :)3
sorki że tak póżno ale byliśmy na Eurotrophy na Węgrzech
moim zdaniem tylko kute wahacze
raz a dobrze

mel
Posty: 474
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 12:15 pm
Lokalizacja: W-wa i okolice

Post autor: mel » pn lip 18, 2005 11:44 am

Raffi - ale czy są kute gotowe trzeba dorabiać? - górne też?

rozumiem, że wtedy bez regulacji?
mel
Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki

raffik
Posty: 305
Rejestracja: czw lis 27, 2003 2:07 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: raffik » pn lip 18, 2005 12:03 pm

mel pisze:Raffi - ale czy są kute gotowe trzeba dorabiać? - górne też?

rozumiem, że wtedy bez regulacji?
mel
przy zastosowaniu kutych wahaczy nie ma górnych no bo i po co ?? !!
kazdy wahacz ma trzy punkty mocowania wiec płaszczyzna jest okreslona
dwa wahacze, panhard, flex, spawarka i blacha i poszło
wahacze kute moga być na szpilce wiec wykrzyz ładny

raffik
Posty: 305
Rejestracja: czw lis 27, 2003 2:07 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: raffik » pn lip 18, 2005 12:05 pm

widziałeś może Suzukę w ostatnim numerze Off-roadu.Pl??
tam jest taki zawias
i w kilku jeszcze innych autkach zrobionych u nas
zreszta patent jest bardzo popularny wiec dużo ludzi go stosuje

bodek1
Posty: 426
Rejestracja: czw lut 27, 2003 5:53 pm
Lokalizacja: Kępice k/Słupska-Sławna-Miastka

Post autor: bodek1 » pn lip 18, 2005 4:10 pm

O.K. Dzięki za info tylko od czego te kute? Patrol czy inna furka?
UAZ 5,9 V8 - rodzony w bólach - niestety SPRZEDANY

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » pn lip 18, 2005 8:11 pm

boris.blank pisze: To ja mam jeszcze pytanie - czy pomijając użycie stali jakościowych elementy te będą równoważne także gabarytowo i wagowo ?
Oczywiście nie.Bedą równowazne wytrzymałościowo,tzn
1/ w przypadku ściskania-rozciagania,ścinania będą miały to samo pole przekroju poprzecznego,zatem tą samą masę
2/ W przypadku zginania:ten sam wskażnik przekroju.
Zakładamy tu jednakowy materiał i współczynnik bezpieczeństwa.

A propos wachaczy kutych:faktycznie są one mocowane w dwóch punktach na moście i jednym na nadwoziu-w tym wypadku przewidujemy w nim duże naprężenia zginajace i skrecające.Kształt dwuteowy jest uzasadniony zginaniem.Można to zastapić kratownicą rurową,ale wagowo może to nie wyjść lepiej.Wachacz ten nie jest przewidziany do deformacji sprężystej przy wykrzyżu.

Taki wachacz kuty można zastąpić jak pisałem dwoma wachaczami z prostych rur cienkościennych,zamocowanymi przegubowo do nadwozia i mostu.Jezeli jednak na ich końcach zastosujemy silentbloki-musimy się liczyć ze zginaniem i skrecaniem tych rur.
Rzecz nie jest trywialna /geometria ruchu/ i jak ktoś specjalnie nie chce sie bawić w "koństruktora"-to lepiej wstawić jakieś gotowce.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

raffik
Posty: 305
Rejestracja: czw lis 27, 2003 2:07 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: raffik » wt lip 19, 2005 8:00 am

no dawców może być wielu byle na most ten sam :lol:
np. Patrol, Pajero, Toyota, Suzuka, Range, G
tyle info bo reszta to już reklama by była 8)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość