MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT
Moderator: Mroczny
-
Kasprol

- Posty: 1605
- Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: Kasprol » sob sie 06, 2005 4:23 pm
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja
-
Kasprol

- Posty: 1605
- Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: Kasprol » ndz sie 07, 2005 10:42 am
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja
-
belfer

- Posty: 349
- Rejestracja: pn mar 08, 2004 9:06 am
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Post
autor: belfer » ndz sie 07, 2005 3:19 pm
wg. " jeep book 1990" 9,2:1 dla 2,5l i 4,0l

Cherokee XJ 4.0 96'
Comanche MJ 4.0 88'
-
Kasprol

- Posty: 1605
- Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: Kasprol » ndz sie 07, 2005 5:27 pm
dzieki tylko jaka jednostka miary aby nie było pomyłek????????????
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja
-
homikk

- Posty: 675
- Rejestracja: pn maja 03, 2004 7:54 pm
- Lokalizacja: rzeszów
Post
autor: homikk » ndz sie 07, 2005 7:03 pm
atmosfery pewnikiem

XJ 4.0 92 był, teraz jest XJ tyle, że 900 bobber
GG 3814878
-
AndrzejM
-

- Posty: 295
- Rejestracja: wt lip 19, 2005 8:07 pm
- Lokalizacja: Kielce, Wolica
Post
autor: AndrzejM » ndz sie 07, 2005 7:32 pm
Tu jest mały knyf... Stopień sprezania jest 8.8:1 dla Non HO i 9.2:1 HO Ale to nie jest bezpośrednie odniesienie do ciśnienia na pomiarze.
Zawsze ciśnienie jest nieco wyższe niż stopień sprężania silnika.
Moim zdaniem dla kompresji 8:8 powinno być ciśnienie około 9-9.5 ATM a dla 9.2 - 9.5-10ATM
Ale nie wiem tego na 100% (jesli chodzi o liczby)
A.
XJ LTD 4.0 '90
-
danielpoz

- Posty: 1576
- Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
- Lokalizacja: Poznan/Swaj
Post
autor: danielpoz » ndz sie 07, 2005 8:20 pm
ale np. 9.1:1 to nie jest cisnienie tylko stosunek

stopnia sprezania
jesli dobrze pamietam to nalezy pomnozyc cisnienie atmosferyczne przez ten stopien ale do tego dochodza jeszcze temperatury w czasie sprezania i pare innych mniej waznych czynnikow ktore waza na dokladnosc pomiaru
a w manualu nie ma podanego prawidlowego cisnienie na cylindrach przy okreslonej temperaturze?
Ostatnio zmieniony ndz sie 07, 2005 8:32 pm przez
danielpoz, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2"

-
Kasprol

- Posty: 1605
- Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: Kasprol » ndz sie 07, 2005 8:24 pm
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja
-
danielpoz

- Posty: 1576
- Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
- Lokalizacja: Poznan/Swaj
Post
autor: danielpoz » ndz sie 07, 2005 8:33 pm
AndrzejM dobrze kombinuje i moim zdanie powinno wynoscic troche powyzej stopnia sprezania
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2"

-
Kasprol

- Posty: 1605
- Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: Kasprol » ndz sie 07, 2005 8:41 pm
ja to tez wiem tylko nie wiem jak to przeliczc przez jaki wspólczynnik

Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja
-
danielpoz

- Posty: 1576
- Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
- Lokalizacja: Poznan/Swaj
Post
autor: danielpoz » ndz sie 07, 2005 8:53 pm
poszukaj w manualu-ja z angielskim kiepsko wiec nie pomoge
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2"

-
Discotheque
-

- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Post
autor: Discotheque » ndz sie 07, 2005 10:08 pm
oj pany pany, tyle postow i zaden nie zerknie do papirusow

nie chcialem wczesniej pisac w temacie bo ja ideologicznie obcy juz jestem i nie wypada mi juz do tego dzialu wchodzic chyba zeby sie ponabijac z peepowcow
Silnik 4.0 AMC242
827 - 1034 kPa
lub
120 - 150 psi
lub
8,16 - 10,2 Atm
stopien sprezania
rocznik 87-90 9,2:1
rocznik 91-> 8,7:1
maksymalna roznica cisnienia miedzy cylindrami
206 kPa lub 30 psi lub 2 Atm
-
vandall1
-

- Posty: 10415
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: vandall1 » ndz sie 07, 2005 11:47 pm
Stopień sprężania:
Stosunek objetości nad tłokiem w jego dolnym połozeniu, do objętości nad tłokiem w jego połozeniu górnym.Szkoła podstawowa to jest....
Cisnienie sprężania-tak jak Bocian podał.Typowe dla benzyniaków.
Pomiar:manometr w miejsce świecy,pozostałe wykręcone,gaz do dechy,dobry aku.To tez podstawówka
Kasprol pyta raczej o to drugie,bo pierwsze wynika tylko z geometrii silnika,a drugie mówi o jego stanie tech /pierścienie,zawory/.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
-
Kasprol

- Posty: 1605
- Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: Kasprol » pn sie 08, 2005 7:02 am
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja
-
danielpoz

- Posty: 1576
- Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
- Lokalizacja: Poznan/Swaj
Post
autor: danielpoz » pn sie 08, 2005 7:05 am
przez sport do kalectwa-jak to mowia
a co tam nie gra ci w tym silniku?
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2"

-
Kasprol

- Posty: 1605
- Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: Kasprol » pn sie 08, 2005 7:13 am
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja
-
danielpoz

- Posty: 1576
- Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
- Lokalizacja: Poznan/Swaj
Post
autor: danielpoz » pn sie 08, 2005 7:14 am
jesli po stronie od aparatu to normalka bo mi tez tam sie lekko pocilo kiedys
uszczelki z Krakowa

Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2"

-
Discotheque
-

- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Post
autor: Discotheque » pn sie 08, 2005 7:19 am
Poczkaj, podaj tu wyniki pomiaru kompresji to ocenimy. Robiles probe olejowa?
Pamietaj ze kazde sciagniecie glowicy dla sportu oslabia gwinty w bloku.
-
Kasprol

- Posty: 1605
- Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: Kasprol » pn sie 08, 2005 7:22 am
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja
-
DanielF

- Posty: 392
- Rejestracja: czw kwie 29, 2004 9:54 am
- Lokalizacja: Olsztyn
Post
autor: DanielF » pn sie 08, 2005 8:11 am
Niewielkie (~1 atm) roznice miedzy garami sa w starym silniku jak najbardziej normalne. Powodem moze byc ze np. jeden tlok ma troszki oleju na pierscieniach, drugi nie itd. Po za tym (to nawet chyba na tym sprzecie do pomiaru cisnienia napisane), ze jak chcesz sprawdzic czy to glowica ucieka, to zmierz jeszcze raz nalawszy do garow oleju delikatnie (zlikwidujesz nieszczelnosci na pierscieniach).
Pozdrawiam - Daniel (kiedyś YJ '91 2,5l, w planach co innego...)
-
Kasprol

- Posty: 1605
- Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: Kasprol » pn sie 08, 2005 8:21 am
dlatego bede robił jeszcze raz pomiar tylko na lepszym sprzecie bo ten miał skalenie dokładna

jakas tandeta ale działa i to jest wazne
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja
-
Greg_pl
-

- Posty: 225
- Rejestracja: wt lis 09, 2004 12:07 pm
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Greg_pl » pn sie 08, 2005 12:20 pm
rocznik 91-> 8,7:1
wersja na rynek USA 8.8:1, na euro 8.75:1 przy standardowej uszczelce
1992 Jeep Cherokee Limited

-
bartosiak

- Posty: 2137
- Rejestracja: pn mar 25, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: bartosiak » pn sie 08, 2005 1:19 pm
Encyklopedia Avtograd :Объем - 4,0 литра,
впрыск топлива,
6-цилиндровый, рядный,
Мощность - 185-195 л.с. при 4600 об/мин (мощность зависит от года выпуска и модели автомобиля, на который устанавливается. Подробней здесь)
Момент - 298 Nm при 2400 об/мин
Заправочная емкость масла - 5,7 литра
Замена масла - каждые 12000 км (при тяжелых условиях эксплуатации - через 5 000 км))
Рекомендуемое масло - 10W30 для температуры выше минус 18°C и 5W30 - для температуры ниже 16°C
Давление масла на холостых оборотах (600 об/мин) - 13 psi или 0,9 Атм
Давление масла на оборотах 1600 и выше - 37-75 psi или 2,5-5 Атм
Степень сжатия - 8,7:1
Давление в цилиндрах -
827 - 1034 kPa или
120 - 150 psi или
8,16 - 10,2 Атм
Максимальная разница давлений между цилиндрами - 206 kPa (30 psi или 2 Атм)
Заправочная емкость охлаждающей жидкости - 11,4 литра.
Вес двигателя - около 227 кг
he,he,he
Michał Bartosiak
-
Kasprol

- Posty: 1605
- Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: Kasprol » pn sie 08, 2005 9:07 pm
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja
-
danielpoz

- Posty: 1576
- Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
- Lokalizacja: Poznan/Swaj
Post
autor: danielpoz » pn sie 08, 2005 9:16 pm
czyli kompresje gubi na tloku
ja nie sprawdzam i mam spokojne sny

Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2"

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości