kompresja

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

kompresja

Post autor: Kasprol » sob sie 06, 2005 4:23 pm

pytanie ile powinna wynisic kompresja silnika 4,0l :lol: :lol: tylko nie mówcie ze równa bo to wiem :lol: :lol:
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » ndz sie 07, 2005 10:42 am

ej chłopaki co jest tylko biadolenie zero informacji techniczny , dyskusje na temat regulacji foltela to leca na kilka stron a jak chodzi o silnik to wszyscy milcza co jest???????????????????? :evil: :evil: :evil: :evil:
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

belfer
Posty: 349
Rejestracja: pn mar 08, 2004 9:06 am
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Post autor: belfer » ndz sie 07, 2005 3:19 pm

wg. " jeep book 1990" 9,2:1 dla 2,5l i 4,0l :)
Cherokee XJ 4.0 96'
Comanche MJ 4.0 88'

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » ndz sie 07, 2005 5:27 pm

dzieki tylko jaka jednostka miary aby nie było pomyłek????????????
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

Awatar użytkownika
homikk
Posty: 675
Rejestracja: pn maja 03, 2004 7:54 pm
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: homikk » ndz sie 07, 2005 7:03 pm

atmosfery pewnikiem :o
XJ 4.0 92 był, teraz jest XJ tyle, że 900 bobber

GG 3814878

Awatar użytkownika
AndrzejM
 
 
Posty: 295
Rejestracja: wt lip 19, 2005 8:07 pm
Lokalizacja: Kielce, Wolica

Post autor: AndrzejM » ndz sie 07, 2005 7:32 pm

Tu jest mały knyf... Stopień sprezania jest 8.8:1 dla Non HO i 9.2:1 HO Ale to nie jest bezpośrednie odniesienie do ciśnienia na pomiarze.

Zawsze ciśnienie jest nieco wyższe niż stopień sprężania silnika.

Moim zdaniem dla kompresji 8:8 powinno być ciśnienie około 9-9.5 ATM a dla 9.2 - 9.5-10ATM

Ale nie wiem tego na 100% (jesli chodzi o liczby)

A.
XJ LTD 4.0 '90

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » ndz sie 07, 2005 8:20 pm

ale np. 9.1:1 to nie jest cisnienie tylko stosunek :wink: stopnia sprezania

jesli dobrze pamietam to nalezy pomnozyc cisnienie atmosferyczne przez ten stopien ale do tego dochodza jeszcze temperatury w czasie sprezania i pare innych mniej waznych czynnikow ktore waza na dokladnosc pomiaru

a w manualu nie ma podanego prawidlowego cisnienie na cylindrach przy okreslonej temperaturze?
Ostatnio zmieniony ndz sie 07, 2005 8:32 pm przez danielpoz, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » ndz sie 07, 2005 8:24 pm

no to ile powinno wynosic :cry: :cry: :cry:
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » ndz sie 07, 2005 8:33 pm

AndrzejM dobrze kombinuje i moim zdanie powinno wynoscic troche powyzej stopnia sprezania
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » ndz sie 07, 2005 8:41 pm

ja to tez wiem tylko nie wiem jak to przeliczc przez jaki wspólczynnik :evil: :evil:
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » ndz sie 07, 2005 8:53 pm

poszukaj w manualu-ja z angielskim kiepsko wiec nie pomoge
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » ndz sie 07, 2005 10:08 pm

oj pany pany, tyle postow i zaden nie zerknie do papirusow :)21
nie chcialem wczesniej pisac w temacie bo ja ideologicznie obcy juz jestem i nie wypada mi juz do tego dzialu wchodzic chyba zeby sie ponabijac z peepowcow :)21


Silnik 4.0 AMC242

827 - 1034 kPa
lub
120 - 150 psi
lub
8,16 - 10,2 Atm

stopien sprezania
rocznik 87-90 9,2:1
rocznik 91-> 8,7:1


maksymalna roznica cisnienia miedzy cylindrami
206 kPa lub 30 psi lub 2 Atm

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » ndz sie 07, 2005 11:47 pm

Stopień sprężania:
Stosunek objetości nad tłokiem w jego dolnym połozeniu, do objętości nad tłokiem w jego połozeniu górnym.Szkoła podstawowa to jest.... :oops:

Cisnienie sprężania-tak jak Bocian podał.Typowe dla benzyniaków.
Pomiar:manometr w miejsce świecy,pozostałe wykręcone,gaz do dechy,dobry aku.To tez podstawówka :evil:

Kasprol pyta raczej o to drugie,bo pierwsze wynika tylko z geometrii silnika,a drugie mówi o jego stanie tech /pierścienie,zawory/.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » pn sie 08, 2005 7:02 am

teraz to ja sie zle wysłowiłem ale jak zapytałem o kompresje to ci co nie boja sie brudzic zatrybili u mnie zangielskim kicha wiec tez czesto pytam tu :lol: :lol: :lol: ale ogólnie niepodoba mnie sie moj motorek chyba głowice wywale dla sportu :lol: :lol: :lol:
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » pn sie 08, 2005 7:05 am

przez sport do kalectwa-jak to mowia


a co tam nie gra ci w tym silniku?
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » pn sie 08, 2005 7:13 am

pomiezyłem kompresje i troche roznicy jest miedzy garkami pracuje równo tylko ze pali sporo i po 15000 km w koncu zdecydowałem sie na ten krok desperacki i zmiezyłem :lol: :lol: :lol: oliwy nie bieze bo swieczki czysciutkie prawie jak nówka ale rosiła sie oliwka delikatnie pomiedzy blokiem a głowica :cry: :cry: :cry: Daniel gdzie ty zamawiałes uszczelki do silnika
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » pn sie 08, 2005 7:14 am

jesli po stronie od aparatu to normalka bo mi tez tam sie lekko pocilo kiedys

uszczelki z Krakowa :wink:
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » pn sie 08, 2005 7:19 am

Poczkaj, podaj tu wyniki pomiaru kompresji to ocenimy. Robiles probe olejowa?
Pamietaj ze kazde sciagniecie glowicy dla sportu oslabia gwinty w bloku.

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » pn sie 08, 2005 7:22 am

w najgorszymwypadku to zespawam głowice z blokiem
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

Awatar użytkownika
DanielF
Posty: 392
Rejestracja: czw kwie 29, 2004 9:54 am
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: DanielF » pn sie 08, 2005 8:11 am

Niewielkie (~1 atm) roznice miedzy garami sa w starym silniku jak najbardziej normalne. Powodem moze byc ze np. jeden tlok ma troszki oleju na pierscieniach, drugi nie itd. Po za tym (to nawet chyba na tym sprzecie do pomiaru cisnienia napisane), ze jak chcesz sprawdzic czy to glowica ucieka, to zmierz jeszcze raz nalawszy do garow oleju delikatnie (zlikwidujesz nieszczelnosci na pierscieniach).
Pozdrawiam - Daniel (kiedyś YJ '91 2,5l, w planach co innego...)

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » pn sie 08, 2005 8:21 am

dlatego bede robił jeszcze raz pomiar tylko na lepszym sprzecie bo ten miał skalenie dokładna :lol: :lol: :lol: jakas tandeta ale działa i to jest wazne
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

Awatar użytkownika
Greg_pl
 
 
Posty: 225
Rejestracja: wt lis 09, 2004 12:07 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Greg_pl » pn sie 08, 2005 12:20 pm

rocznik 91-> 8,7:1
wersja na rynek USA 8.8:1, na euro 8.75:1 przy standardowej uszczelce
1992 Jeep Cherokee Limited
Obrazek

Awatar użytkownika
bartosiak
Posty: 2137
Rejestracja: pn mar 25, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bartosiak » pn sie 08, 2005 1:19 pm

Encyklopedia Avtograd :Объем - 4,0 литра,
впрыск топлива,
6-цилиндровый, рядный,
Мощность - 185-195 л.с. при 4600 об/мин (мощность зависит от года выпуска и модели автомобиля, на который устанавливается. Подробней здесь)
Момент - 298 Nm при 2400 об/мин

Заправочная емкость масла - 5,7 литра

Замена масла - каждые 12000 км (при тяжелых условиях эксплуатации - через 5 000 км))

Рекомендуемое масло - 10W30 для температуры выше минус 18°C и 5W30 - для температуры ниже 16°C

Давление масла на холостых оборотах (600 об/мин) - 13 psi или 0,9 Атм
Давление масла на оборотах 1600 и выше - 37-75 psi или 2,5-5 Атм

Степень сжатия - 8,7:1

Давление в цилиндрах -
827 - 1034 kPa или
120 - 150 psi или
8,16 - 10,2 Атм


Максимальная разница давлений между цилиндрами - 206 kPa (30 psi или 2 Атм)
Заправочная емкость охлаждающей жидкости - 11,4 литра.

Вес двигателя - около 227 кг



he,he,he
Michał Bartosiak

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » pn sie 08, 2005 9:07 pm

no to ja teraz 9,0/9,5/9,5/10,5/10,0/9,5/10,0/ cos kolo tego ten co ma 9 po próbie olejowej 10,5 wiec ja tez sprawe olewam i robie tylko kolektor :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » pn sie 08, 2005 9:16 pm

czyli kompresje gubi na tloku

ja nie sprawdzam i mam spokojne sny :)
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości