Strona 1 z 2

kompresja

: sob sie 06, 2005 4:23 pm
autor: Kasprol
pytanie ile powinna wynisic kompresja silnika 4,0l :lol: :lol: tylko nie mówcie ze równa bo to wiem :lol: :lol:

: ndz sie 07, 2005 10:42 am
autor: Kasprol
ej chłopaki co jest tylko biadolenie zero informacji techniczny , dyskusje na temat regulacji foltela to leca na kilka stron a jak chodzi o silnik to wszyscy milcza co jest???????????????????? :evil: :evil: :evil: :evil:

: ndz sie 07, 2005 3:19 pm
autor: belfer
wg. " jeep book 1990" 9,2:1 dla 2,5l i 4,0l :)

: ndz sie 07, 2005 5:27 pm
autor: Kasprol
dzieki tylko jaka jednostka miary aby nie było pomyłek????????????

: ndz sie 07, 2005 7:03 pm
autor: homikk
atmosfery pewnikiem :o

: ndz sie 07, 2005 7:32 pm
autor: AndrzejM
Tu jest mały knyf... Stopień sprezania jest 8.8:1 dla Non HO i 9.2:1 HO Ale to nie jest bezpośrednie odniesienie do ciśnienia na pomiarze.

Zawsze ciśnienie jest nieco wyższe niż stopień sprężania silnika.

Moim zdaniem dla kompresji 8:8 powinno być ciśnienie około 9-9.5 ATM a dla 9.2 - 9.5-10ATM

Ale nie wiem tego na 100% (jesli chodzi o liczby)

A.

: ndz sie 07, 2005 8:20 pm
autor: danielpoz
ale np. 9.1:1 to nie jest cisnienie tylko stosunek :wink: stopnia sprezania

jesli dobrze pamietam to nalezy pomnozyc cisnienie atmosferyczne przez ten stopien ale do tego dochodza jeszcze temperatury w czasie sprezania i pare innych mniej waznych czynnikow ktore waza na dokladnosc pomiaru

a w manualu nie ma podanego prawidlowego cisnienie na cylindrach przy okreslonej temperaturze?

: ndz sie 07, 2005 8:24 pm
autor: Kasprol
no to ile powinno wynosic :cry: :cry: :cry:

: ndz sie 07, 2005 8:33 pm
autor: danielpoz
AndrzejM dobrze kombinuje i moim zdanie powinno wynoscic troche powyzej stopnia sprezania

: ndz sie 07, 2005 8:41 pm
autor: Kasprol
ja to tez wiem tylko nie wiem jak to przeliczc przez jaki wspólczynnik :evil: :evil:

: ndz sie 07, 2005 8:53 pm
autor: danielpoz
poszukaj w manualu-ja z angielskim kiepsko wiec nie pomoge

: ndz sie 07, 2005 10:08 pm
autor: Discotheque
oj pany pany, tyle postow i zaden nie zerknie do papirusow :)21
nie chcialem wczesniej pisac w temacie bo ja ideologicznie obcy juz jestem i nie wypada mi juz do tego dzialu wchodzic chyba zeby sie ponabijac z peepowcow :)21


Silnik 4.0 AMC242

827 - 1034 kPa
lub
120 - 150 psi
lub
8,16 - 10,2 Atm

stopien sprezania
rocznik 87-90 9,2:1
rocznik 91-> 8,7:1


maksymalna roznica cisnienia miedzy cylindrami
206 kPa lub 30 psi lub 2 Atm

: ndz sie 07, 2005 11:47 pm
autor: vandall1
Stopień sprężania:
Stosunek objetości nad tłokiem w jego dolnym połozeniu, do objętości nad tłokiem w jego połozeniu górnym.Szkoła podstawowa to jest.... :oops:

Cisnienie sprężania-tak jak Bocian podał.Typowe dla benzyniaków.
Pomiar:manometr w miejsce świecy,pozostałe wykręcone,gaz do dechy,dobry aku.To tez podstawówka :evil:

Kasprol pyta raczej o to drugie,bo pierwsze wynika tylko z geometrii silnika,a drugie mówi o jego stanie tech /pierścienie,zawory/.

: pn sie 08, 2005 7:02 am
autor: Kasprol
teraz to ja sie zle wysłowiłem ale jak zapytałem o kompresje to ci co nie boja sie brudzic zatrybili u mnie zangielskim kicha wiec tez czesto pytam tu :lol: :lol: :lol: ale ogólnie niepodoba mnie sie moj motorek chyba głowice wywale dla sportu :lol: :lol: :lol:

: pn sie 08, 2005 7:05 am
autor: danielpoz
przez sport do kalectwa-jak to mowia


a co tam nie gra ci w tym silniku?

: pn sie 08, 2005 7:13 am
autor: Kasprol
pomiezyłem kompresje i troche roznicy jest miedzy garkami pracuje równo tylko ze pali sporo i po 15000 km w koncu zdecydowałem sie na ten krok desperacki i zmiezyłem :lol: :lol: :lol: oliwy nie bieze bo swieczki czysciutkie prawie jak nówka ale rosiła sie oliwka delikatnie pomiedzy blokiem a głowica :cry: :cry: :cry: Daniel gdzie ty zamawiałes uszczelki do silnika

: pn sie 08, 2005 7:14 am
autor: danielpoz
jesli po stronie od aparatu to normalka bo mi tez tam sie lekko pocilo kiedys

uszczelki z Krakowa :wink:

: pn sie 08, 2005 7:19 am
autor: Discotheque
Poczkaj, podaj tu wyniki pomiaru kompresji to ocenimy. Robiles probe olejowa?
Pamietaj ze kazde sciagniecie glowicy dla sportu oslabia gwinty w bloku.

: pn sie 08, 2005 7:22 am
autor: Kasprol
w najgorszymwypadku to zespawam głowice z blokiem
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

: pn sie 08, 2005 8:11 am
autor: DanielF
Niewielkie (~1 atm) roznice miedzy garami sa w starym silniku jak najbardziej normalne. Powodem moze byc ze np. jeden tlok ma troszki oleju na pierscieniach, drugi nie itd. Po za tym (to nawet chyba na tym sprzecie do pomiaru cisnienia napisane), ze jak chcesz sprawdzic czy to glowica ucieka, to zmierz jeszcze raz nalawszy do garow oleju delikatnie (zlikwidujesz nieszczelnosci na pierscieniach).

: pn sie 08, 2005 8:21 am
autor: Kasprol
dlatego bede robił jeszcze raz pomiar tylko na lepszym sprzecie bo ten miał skalenie dokładna :lol: :lol: :lol: jakas tandeta ale działa i to jest wazne

: pn sie 08, 2005 12:20 pm
autor: Greg_pl
rocznik 91-> 8,7:1
wersja na rynek USA 8.8:1, na euro 8.75:1 przy standardowej uszczelce

: pn sie 08, 2005 1:19 pm
autor: bartosiak
Encyklopedia Avtograd :Объем - 4,0 литра,
впрыск топлива,
6-цилиндровый, рядный,
Мощность - 185-195 л.с. при 4600 об/мин (мощность зависит от года выпуска и модели автомобиля, на который устанавливается. Подробней здесь)
Момент - 298 Nm при 2400 об/мин

Заправочная емкость масла - 5,7 литра

Замена масла - каждые 12000 км (при тяжелых условиях эксплуатации - через 5 000 км))

Рекомендуемое масло - 10W30 для температуры выше минус 18°C и 5W30 - для температуры ниже 16°C

Давление масла на холостых оборотах (600 об/мин) - 13 psi или 0,9 Атм
Давление масла на оборотах 1600 и выше - 37-75 psi или 2,5-5 Атм

Степень сжатия - 8,7:1

Давление в цилиндрах -
827 - 1034 kPa или
120 - 150 psi или
8,16 - 10,2 Атм


Максимальная разница давлений между цилиндрами - 206 kPa (30 psi или 2 Атм)
Заправочная емкость охлаждающей жидкости - 11,4 литра.

Вес двигателя - около 227 кг



he,he,he

: pn sie 08, 2005 9:07 pm
autor: Kasprol
no to ja teraz 9,0/9,5/9,5/10,5/10,0/9,5/10,0/ cos kolo tego ten co ma 9 po próbie olejowej 10,5 wiec ja tez sprawe olewam i robie tylko kolektor :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

: pn sie 08, 2005 9:16 pm
autor: danielpoz
czyli kompresje gubi na tloku

ja nie sprawdzam i mam spokojne sny :)