Pierścienie...........

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Pierścienie...........

Post autor: Adamek » śr sie 10, 2005 9:48 am

Zastawnaiam się czy warto zmieniać pierścionki bo jak już mam porozbierany silnik to okazja jest, nie brał mi oleju nie kopcił. A może ktoś wie ile powinien mieć zamek na pierścionku jak go włoże w tuleje
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
SławekXJ
 
 
Posty: 1066
Rejestracja: śr gru 29, 2004 2:44 pm
Lokalizacja: Krapkowice

Post autor: SławekXJ » śr sie 10, 2005 10:09 am

Skoro nie brał oleju i nie kopcił to chyba nie warto...

BTW jaki masz przebieg autka?
Racja jest jak dziura w d...,każdy ma swoją:)21

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » śr sie 10, 2005 10:11 am

Trzeba bylo najpier prube olejowa zrobic i sprawdzic czy warto....
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » śr sie 10, 2005 10:19 am

Właśnie kogo zapytam to nie ma jednoznacznej odpowiedzi, wszyscy chyba osobiście nie wiem bo nie chce mu zaszkodzić ale potem nie chce żałować że nie wymieniłem jak miałem okazje
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » śr sie 10, 2005 10:21 am

Radek666 pisze:Trzeba bylo najpier prube olejowa zrobic i sprawdzic czy warto....

Jak to ma wyglądać ??
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » śr sie 10, 2005 10:28 am

a ile kosztuja te pierscienie??? bo jesli grosze to wymieniaj jesli sporo to ja bym olal skoro motor dopbrze pracowal
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » śr sie 10, 2005 10:32 am

Adamek pisze:
Radek666 pisze:Trzeba bylo najpier prube olejowa zrobic i sprawdzic czy warto....

Jak to ma wygl±daæ ??
No chodzilo mi o sprawdzenie cisnienia sprezania cylindrow na sucho a puzniej po wlaniu niewielkiej ilosci ojeju do cylindrow - wiesz ile Ci ucieka przez pierscienie ;-)
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » śr sie 10, 2005 10:34 am

danielpoz pisze:a ile kosztuja te pierscienie??? bo jesli grosze to wymieniaj jesli sporo to ja bym olal skoro motor dopbrze pracowal
Koszt wszystkich to 250 zł więc taki sobie, a przebieg auta to na liczniku 190 000 ale czy to prawdziwy głowy nie dam
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » śr sie 10, 2005 10:35 am

tanie te pierscienie
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » śr sie 10, 2005 10:36 am

Radek666 pisze:
Adamek pisze:
Radek666 pisze:Trzeba bylo najpier prube olejowa zrobic i sprawdzic czy warto....

Jak to ma wyglądać ??
No chodzilo mi o sprawdzenie cisnienia sprezania cylindrow na sucho a puzniej po wlaniu niewielkiej ilosci ojeju do cylindrow - wiesz ile Ci ucieka przez pierscienie ;-)
A już wiem o co ci chodziło no niestety już za późno na ten test, wszystko porozbierane , ale jeszcze mozna zamki zmierzyć i też będzie wiadomo jaki jest stopień zużycia, tylko nie wiem jakie te zamki mają być.
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
SławekXJ
 
 
Posty: 1066
Rejestracja: śr gru 29, 2004 2:44 pm
Lokalizacja: Krapkowice

Post autor: SławekXJ » śr sie 10, 2005 10:36 am

Adamek pisze:
Koszt wszystkich to 250 zł więc taki sobie, a przebieg auta to na liczniku 190 000 ale czy to prawdziwy głowy nie dam
Ja mam 250tys. i oleju też nie bierze więc Twoje pierścienie chyba jeszcze długo popracują :D

A 250zł - lepiej mieć niż wydawać na zapas :wink:
Racja jest jak dziura w d...,każdy ma swoją:)21

Awatar użytkownika
suziXL
 
 
Posty: 5219
Rejestracja: pn sie 23, 2004 8:16 pm
Lokalizacja: Wrocław/Maidstone

Post autor: suziXL » śr sie 10, 2005 10:39 am

nowymi pierscieniami mozesz sobie tylko zaszkodzic,

odpusc sobie, albo rob tez od razu szlif cylindrow, w przeciwnym razie efekt po robocie moze byc gorszy niz przed

takie patenty jak zmiana samych pierscieni to byly dobre w polonezie, zeby jego zywot przedluzyc jeszcze o miesiac :)3
Nie przejmuj sie. Ksiezniczki z ch...ja nie zrobisz (Emila).

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » śr sie 10, 2005 10:40 am

techmark pisze:
Adamek pisze:
Ja mam 250tys. i oleju też nie bierze więc Twoje pierścienie chyba jeszcze długo popracują :D

A 250zł - lepiej mieć niż wydawać na zapas :wink:
Zgadzam się z tobą, ale jak pisałem okazja jest więc mozna się zastanowić nad tym.
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » śr sie 10, 2005 10:42 am

suziXL pisze:nowymi pierscieniami mozesz sobie tylko zaszkodzic,

odpusc sobie, albo rob tez od razu szlif cylindrow, w przeciwnym razie efekt po robocie moze byc gorszy niz przed

takie patenty jak zmiana samych pierscieni to byly dobre w polonezie, zeby jego zywot przedluzyc jeszcze o miesiac :)3
Też tak słyszałem i właśnie tego się boje.........
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » śr sie 10, 2005 11:04 am

Wpadłem na taki pomysł i zadzwonie do kilku mechaników którzy przy tym robią i zobaczymy co powiedzą.........pewnie każdy co innego , ale próba nie szczelba :D
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
suziXL
 
 
Posty: 5219
Rejestracja: pn sie 23, 2004 8:16 pm
Lokalizacja: Wrocław/Maidstone

Post autor: suziXL » śr sie 10, 2005 11:11 am

z kad bedziesz wiedzial, ze dodzwoniles sie do uczciwych ??

jak masz jeszcze watpliwosci to dzwon do Wiktora albo do raffikow
Nie przejmuj sie. Ksiezniczki z ch...ja nie zrobisz (Emila).

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » śr sie 10, 2005 11:43 am

suziXL pisze:z kad bedziesz wiedzial, ze dodzwoniles sie do uczciwych ??

jak masz jeszcze watpliwosci to dzwon do Wiktora albo do raffikow
Mam kilku znajomych, a pozatym już dzwoniłem do dwóch i odpowiedź jest taka sama..........................wymieniać po uprzednim zmieżeniu zamka ................ dzwonie dalej. :D
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » śr sie 10, 2005 1:28 pm

No cóż jednak wymiana, radzą jednoznacznie wszyscy aby wymienić pierścienie , to nie zaszkodzi a może tylko pomóc, lepsze sprężanie.
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » śr sie 10, 2005 2:04 pm

Wiesz co nie obraz sie ale moze lepiej zawiez silnik do jakiegos sprawdzonego mechesa. Niech zweryfikuje calosc, sprawdzi owal tlokow, gladzie cylindrow, luzy na sworzniach tlokowych i kupe innych rzeczy. Silnik to nie klocki LEGO i czasami nie mozna wymienic jednego bez wymiany paru innych rzeczy.
I jak ktos robi wycene remontu to zawsze mu mowie zeby do koncowej kwoty dodal 50% i to jest dopiero realne.

Kiedys bylo popularne robienie "szweda" czyli wymiana samych pierscieni przed sprzedaza dobitego auta i starczalo to na okolo 30-40tys km.
Ale nie ma podstaw do obaw przed wymiana pierscieni jezeli zarowno tloki sa ok jak i tuleje nie maja progow, nie skroci to zywotnosci silnika.

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » śr sie 10, 2005 2:18 pm

A dlaczego mam się obrażać ?? Nie będe zawoził nigdzie tego bo sam moge to zrobić i podejrzewam że lepiej i dokładniej, gładź jest dobra progi można powiedzieć znikome ledwo wyczuwalne pod palcami i wszystko jest w miare git co do przebiegu tak mniej wiecej ma to wyglądać. A silnik jak silnik to takie klocki lego właśnie tylko trzeba dokładnie to poskładać. Co do ceny końcowej wiadomo zawsze coś po drodze wylezie ale bez przesady nie 50 % !!

Przedtem miałem pewne obawy co do wymiany samych pierścieni ale już nie mam, a i nie zapominaj że właśnie po to są takie fora jak to żeby można było zapytać czasem co nieco i upewnić się do niektórych rzeczy.
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » śr sie 10, 2005 2:28 pm

Ok ok, a masz odpowiednie przyrzady pomiarowe zeby zmierzyc tloki i cylindry na gladzi? Czy tylko zdejmiesz pierscienie i zalozysz nowe? :)21

Wyjales juz tloki? czy nie maja sladow przytarcia, wzerow, ubytkow?
Jak ze sworzniami? Moze warto przejrzec tez glowice?

raffik
Posty: 305
Rejestracja: czw lis 27, 2003 2:07 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: raffik » śr sie 10, 2005 2:47 pm

proponujemy odrazu wsadzic 4,7 z WJ-ta
będzie odrazu lepiej
a tak na poważnie to Discotheque ma rację

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » śr sie 10, 2005 2:48 pm

No więc tak co do głowicy to jak narazie sprawdziłem ją zalewając naftą i nie ma przecieku. Na tłokach nie ma wżerów i przetarć no może znikome ale to chyba normalne, co do pomiarów to mam mikromierze ale nie wiem czy jest większy sens to sprawdzać jak by było źle to gołym okiem by widać było a wtedy to do szlifu blok i do wiedzenia. Jak się myle to mnie popraw będe wdzięczny.
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » czw sie 11, 2005 1:14 am

Z tego co piszesz,to ja bym nie grzebał,tym bardziej,że jak mówisz nie ma przecieków po nalaniu na tłoki,a próg jest ledwo wyczuwalny.
Szlif tym bardziej bez sensu-musisz wtedy nowe tłoki zapodać.
Czasem honuje się/przegładza/ cylindry-wtedy ida nowe pierścienie.Wstawienie nowych pierścieni na stare cylindry moze tylko pogorszyć sprawę-pierścień górny /świeży/w spotkaniu z zarysem starego progu może peknąć-wtedy d.upa!
Luzy na zamkach-zdaje sie powinny byc poniżej 0.2,ale łba sobie za to uciąć nie dam :)21 .I niech Ci do głowy nie przyjdzie przypadkiem wsadzanie jakichś nadwymiarów z podpiłowanymi zamkami.
Jak już wyjąłeś tłoki z bloku-wyczyść dobrze rowki pierścieni i kup sobie tasmę do zakładania tłoka z pierścieniami w blok.To bardzo stresująca czynność...
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » czw sie 11, 2005 6:11 am

Jak już wyjąłeś tłoki to powinieneś dać nowe pierścienie i przehonować cylinder nawet papierem ściernym. Stare pierścienie po założeniu nie wrócą na swoje wypracowane miejsca i będą sobie krążyć wokół tłoka aż spotkają się na zamkach i nagle zacznie brać olej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości