
Podrasować silnik 4.0 L
Moderator: Mroczny
Podrasować silnik 4.0 L
Czy przerabiał ktoś temat podrasowania silniczka 4.0 w cherokee, a może juz gdzieś jest tu na forum coś opisane
Szukałem troche ale nie znalazłem. Jak by ktoś coś teges to niech skrobnie, bo rozważam taki temat u siebie.

Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji
Tak myślałem i jakieś 250 koników było by pewnie dość a jak więcej by się dało to nie ma sprawry, no i spalanie żeby nie wzrosło drastycznie ale też słyszałem że nie powinno skoczyć za wieleAndrzejM pisze:A co chciałbyś zrobić i jakich wyników byś oczekiwał?
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji
Z tą resztą to masz na myśli mostytechmark pisze:Silnik taki jak 4.0 w XJ czy innych jest bardzo podatny na modyfikacje. Bez problemów można uzyskać ok. 260-280KM praktycznie bez zwiększania zużycia paliwa.
![]()
Pytanie czy reszta wytrzyma


Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji
Przy spokojnej jeździe nie skoczy lecz może wręcz zmalećAdamek pisze:
Tak myślałem i jakieś 250 koników było by pewnie dość a jak więcej by się dało to nie ma sprawry, no i spalanie żeby nie wzrosło drastycznie ale też słyszałem że nie powinno skoczyć za wiele

A jak będziesz pycił na maxa to i bez modyfikacji jest wir w baku

Koszty takiej operacji nie powinny przekroczyć 3kzł może nawet mniej - w sumie najdroższy jest kolektor wydechowy, który trzeba wymienić na nowy.

Racja jest jak dziura w d...,każdy ma swoją:)21
No to Adamek powiedz ile masz szelestów i dowiesz sie ile KM możesz z tego mieć...
Poza tym to ja bym poszedł nie w stronę mocy... Dla auta terenowego wazniejszy jest moment obrotowy... Może lepiej sie na tym skupić?
P.S. Dla tych co juz chcą komentować. WIEM, że moment obrotowy jest wykładnią mocy i obrotów silnika. XJ jednak nie nadaje się jednak do szybkiej jazdy. Nikt tym nie będzie pycił 200 bo już może sobie grób kopać. Dlatego podnosimy moc, obniżamy obroty silnika i przesuwamy moment nieco niżej. I wtedy mamy idealną maszynę do upalania w terenie łącznie z ostrymi górkami bez miejsca na rozbieg...
Poza tym to ja bym poszedł nie w stronę mocy... Dla auta terenowego wazniejszy jest moment obrotowy... Może lepiej sie na tym skupić?
P.S. Dla tych co juz chcą komentować. WIEM, że moment obrotowy jest wykładnią mocy i obrotów silnika. XJ jednak nie nadaje się jednak do szybkiej jazdy. Nikt tym nie będzie pycił 200 bo już może sobie grób kopać. Dlatego podnosimy moc, obniżamy obroty silnika i przesuwamy moment nieco niżej. I wtedy mamy idealną maszynę do upalania w terenie łącznie z ostrymi górkami bez miejsca na rozbieg...
XJ LTD 4.0 '90
Mosty może uda mi się zmienic na mocniejsze (przynajmniej z tyłu) bo przód potrafi więcej wytrzymać, i z tego co czytam to mało przypadków jest takich żeby przodzik rozwalić. Nie mówiąc już o gościu który jezdzi na orginalnych mostach na oponach 33" ( @KEJTAR pisał o nim bo z nimi jezdzi) i nic sie nie dzieje.
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji
No nie było by to złe, a właśnie może teraz jakieś konkrety co do rasowania troche technicznych spraw chętnie usłysze co i jak.AndrzejM pisze:To chyba nie jest rozmowa na forum tylko na posiadówę przy piwie...
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji
To bylo na stronie tego goscia z Austalii...Adamek pisze:A czy wiadomo ile da zmiana dolotu
O nawet znalazlem likna;
http://go.jeep-xj.info/HowtoIntakeManifold1.htm
i nie '97 a '99

Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka
Mialem sobie kiedys Jeepka

Podstawowy zakres modyfikacji to:
- dolot: filtr stożkowy z doprowadzeniem zimnego powietrza, "uproszczenie" dolotu
- planowanie głowicy,
- zmiana oprogramowania komputera,
- modyfikacja rozrządu,
- ścięcie koła zamachowego,
- wymiana kolektora wydechowego na 6-3-1, zmiana wydechu,
- polerowanie kanałów dolotowych i wylotowych,
Silnik który osiąga nie więcej niż 50KM z litra pojemności powinien dostać ok. 35-40% mocy więcej nie okupionej większym zużyciem paliwa.
To po prostu "poprawianie" fabryki
- dolot: filtr stożkowy z doprowadzeniem zimnego powietrza, "uproszczenie" dolotu
- planowanie głowicy,
- zmiana oprogramowania komputera,
- modyfikacja rozrządu,
- ścięcie koła zamachowego,
- wymiana kolektora wydechowego na 6-3-1, zmiana wydechu,
- polerowanie kanałów dolotowych i wylotowych,
Silnik który osiąga nie więcej niż 50KM z litra pojemności powinien dostać ok. 35-40% mocy więcej nie okupionej większym zużyciem paliwa.
To po prostu "poprawianie" fabryki

Racja jest jak dziura w d...,każdy ma swoją:)21
Powiedz mi tylko po co 250 km
na nie modifikowanym silnki XJ sobie calkiem dobrze radzi na czarnym jak i w terenie, po co dodatkowo obciązać jak by nie patrzeć leciwy motor. Uważam ze off roadowe motanie należy zacząć od dobrego zawieszenia,opon,zabezpiecznia auta przed uzkodzeniami: stalowy zderzak, osłona podwozia, osłony mostów ect ect.
Gdybym miał takiego XJ jak ty ( widzalem zdjecia ) oraz te 3tys do wydania poszly by ona solidny zderzak albo na simex'y dadzą Ci wiecej radości w terenie niz te kolejne 70 km....a najmadrzejszym pomyslem mogłby być Snorkl zebys przy po kolejnym zdrowym upalaniu nie musial robic remontu pieca...oczywiscie to jest moje subiektywne zdanie

Gdybym miał takiego XJ jak ty ( widzalem zdjecia ) oraz te 3tys do wydania poszly by ona solidny zderzak albo na simex'y dadzą Ci wiecej radości w terenie niz te kolejne 70 km....a najmadrzejszym pomyslem mogłby być Snorkl zebys przy po kolejnym zdrowym upalaniu nie musial robic remontu pieca...oczywiscie to jest moje subiektywne zdanie

Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
Zgadzam się w 100% co do tego nie mam żadnych wątpliwości. Ale tak w woli wyjaśnienia to zderzaki jak już pisałem w innym temacie będą robione z ceownika i napewno będą solidne, zawieszenie jest już zrobione, a osłony to pikuś ( co do opon to właśnie chce zakupić takie jak ty sam masz tylko 33 " )Eskapada pisze:Powiedz mi tylko po co 250 kmna nie modifikowanym silnki XJ sobie calkiem dobrze radzi na czarnym jak i w terenie, po co dodatkowo obciązać jak by nie patrzeć leciwy motor. Uważam ze off roadowe motanie należy zacząć od dobrego zawieszenia,opon,zabezpiecznia auta przed uzkodzeniami: stalowy zderzak, osłona podwozia, osłony mostów ect ect.
Gdybym miał takiego XJ jak ty ( widzalem zdjecia ) oraz te 3tys do wydania poszly by ona solidny zderzak albo na simex'y dadzą Ci wiecej radości w terenie niz te kolejne 70 km....a najmadrzejszym pomyslem mogłby być Snorkl zebys przy po kolejnym zdrowym upalaniu nie musial robic remontu pieca...oczywiscie to jest moje subiektywne zdanie
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji
Radek666 pisze:Gosc ma wlasnie rozlozony silnik i sie zastanawia "co by tu jeszcze spieprzyc panowie"Druga taka okacja (odpukac) pewnie sie predko nie powtorzy wiec czemu nie?!
O to ,to właśnie wyrwałeś mi z ust.........czemu nie jak wszystkie bebechy na stole

Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość