Podrasować silnik 4.0 L

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Podrasować silnik 4.0 L

Post autor: Adamek » pt sie 19, 2005 8:29 am

Czy przerabiał ktoś temat podrasowania silniczka 4.0 w cherokee, a może juz gdzieś jest tu na forum coś opisane ?? Szukałem troche ale nie znalazłem. Jak by ktoś coś teges to niech skrobnie, bo rozważam taki temat u siebie.
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
AndrzejM
 
 
Posty: 295
Rejestracja: wt lip 19, 2005 8:07 pm
Lokalizacja: Kielce, Wolica

Post autor: AndrzejM » pt sie 19, 2005 8:42 am

A co chciałbyś zrobić i jakich wyników byś oczekiwał?

Jak rozebrałem swój stary silnik to przejrzałem go dokładnie. Drzemie w nim sporo ukrytego potencjału, który można obudzić. Jednak wszystko to zależy od tego co chcesz zrobić i ile szelestów na to możesz przeznaczyć.
XJ LTD 4.0 '90

Awatar użytkownika
SławekXJ
 
 
Posty: 1066
Rejestracja: śr gru 29, 2004 2:44 pm
Lokalizacja: Krapkowice

Post autor: SławekXJ » pt sie 19, 2005 8:42 am

Silnik taki jak 4.0 w XJ czy innych jest bardzo podatny na modyfikacje. Bez problemów można uzyskać ok. 260-280KM praktycznie bez zwiększania zużycia paliwa.
:D

Pytanie czy reszta wytrzyma :wink:
Racja jest jak dziura w d...,każdy ma swoją:)21

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » pt sie 19, 2005 8:47 am

AndrzejM pisze:A co chciałbyś zrobić i jakich wyników byś oczekiwał?
Tak myślałem i jakieś 250 koników było by pewnie dość a jak więcej by się dało to nie ma sprawry, no i spalanie żeby nie wzrosło drastycznie ale też słyszałem że nie powinno skoczyć za wiele
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » pt sie 19, 2005 8:49 am

techmark pisze:Silnik taki jak 4.0 w XJ czy innych jest bardzo podatny na modyfikacje. Bez problemów można uzyskać ok. 260-280KM praktycznie bez zwiększania zużycia paliwa.
:D

Pytanie czy reszta wytrzyma :wink:
Z tą resztą to masz na myśli mosty ?? bo skrzynia powinna bez problemu przeżyć :roll:
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
SławekXJ
 
 
Posty: 1066
Rejestracja: śr gru 29, 2004 2:44 pm
Lokalizacja: Krapkowice

Post autor: SławekXJ » pt sie 19, 2005 8:50 am

Adamek pisze:
Tak myślałem i jakieś 250 koników było by pewnie dość a jak więcej by się dało to nie ma sprawry, no i spalanie żeby nie wzrosło drastycznie ale też słyszałem że nie powinno skoczyć za wiele
Przy spokojnej jeździe nie skoczy lecz może wręcz zmaleć !!
A jak będziesz pycił na maxa to i bez modyfikacji jest wir w baku :wink:

Koszty takiej operacji nie powinny przekroczyć 3kzł może nawet mniej - w sumie najdroższy jest kolektor wydechowy, który trzeba wymienić na nowy.
:D
Racja jest jak dziura w d...,każdy ma swoją:)21

Awatar użytkownika
SławekXJ
 
 
Posty: 1066
Rejestracja: śr gru 29, 2004 2:44 pm
Lokalizacja: Krapkowice

Post autor: SławekXJ » pt sie 19, 2005 8:51 am

Adamek pisze:
Z tą resztą to masz na myśli mosty ?? bo skrzynia powinna bez problemu przeżyć :roll:
Właśnie: boję się o mosty.
Skrzynia :)2
Racja jest jak dziura w d...,każdy ma swoją:)21

Awatar użytkownika
AndrzejM
 
 
Posty: 295
Rejestracja: wt lip 19, 2005 8:07 pm
Lokalizacja: Kielce, Wolica

Post autor: AndrzejM » pt sie 19, 2005 9:02 am

No to Adamek powiedz ile masz szelestów i dowiesz sie ile KM możesz z tego mieć...

Poza tym to ja bym poszedł nie w stronę mocy... Dla auta terenowego wazniejszy jest moment obrotowy... Może lepiej sie na tym skupić?

P.S. Dla tych co juz chcą komentować. WIEM, że moment obrotowy jest wykładnią mocy i obrotów silnika. XJ jednak nie nadaje się jednak do szybkiej jazdy. Nikt tym nie będzie pycił 200 bo już może sobie grób kopać. Dlatego podnosimy moc, obniżamy obroty silnika i przesuwamy moment nieco niżej. I wtedy mamy idealną maszynę do upalania w terenie łącznie z ostrymi górkami bez miejsca na rozbieg...
XJ LTD 4.0 '90

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » pt sie 19, 2005 9:03 am

Mosty może uda mi się zmienic na mocniejsze (przynajmniej z tyłu) bo przód potrafi więcej wytrzymać, i z tego co czytam to mało przypadków jest takich żeby przodzik rozwalić. Nie mówiąc już o gościu który jezdzi na orginalnych mostach na oponach 33" ( @KEJTAR pisał o nim bo z nimi jezdzi) i nic sie nie dzieje.
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » pt sie 19, 2005 9:07 am

Z tymi szelestami to jest tak że musze wyciągnąć ich troche na remoncik pieca który robie i jak troche dołoże ( nie za dużo bym chciał ) to pewnie szlak mnie nie trafi.
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
AndrzejM
 
 
Posty: 295
Rejestracja: wt lip 19, 2005 8:07 pm
Lokalizacja: Kielce, Wolica

Post autor: AndrzejM » pt sie 19, 2005 9:11 am

To chyba nie jest rozmowa na forum tylko na posiadówę przy piwie... ;-)
XJ LTD 4.0 '90

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » pt sie 19, 2005 9:17 am

AndrzejM pisze:To chyba nie jest rozmowa na forum tylko na posiadówę przy piwie... ;-)
No nie było by to złe, a właśnie może teraz jakieś konkrety co do rasowania troche technicznych spraw chętnie usłysze co i jak.
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » pt sie 19, 2005 9:27 am

Inni tez sie chetnie poucza!
Dobrym pomyslem jest tez wymiana dolotu na rocznik post '97 bodajze. Chlopaki go troche skrocili i poszezyli...
A w HO to by sie przydalo stopien sprezania troche podniesc....
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » pt sie 19, 2005 9:33 am

A czy wiadomo ile da zmiana dolotu ??
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » pt sie 19, 2005 9:36 am

Adamek pisze:A czy wiadomo ile da zmiana dolotu ??
To bylo na stronie tego goscia z Austalii...

O nawet znalazlem likna;
http://go.jeep-xj.info/HowtoIntakeManifold1.htm

i nie '97 a '99 :oops:
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » pt sie 19, 2005 9:39 am

Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » pt sie 19, 2005 9:41 am

Hmmm, widze że wtryski też jakieś inne pozakładał, a jak by tak ten dolot zkrócić to co wtedy ?? może nie kupować z 99r tylko tego zmotac jak nie zda egzaminu to wtedy kupic nic się nie traci
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
SławekXJ
 
 
Posty: 1066
Rejestracja: śr gru 29, 2004 2:44 pm
Lokalizacja: Krapkowice

Post autor: SławekXJ » pt sie 19, 2005 9:44 am

Podstawowy zakres modyfikacji to:

- dolot: filtr stożkowy z doprowadzeniem zimnego powietrza, "uproszczenie" dolotu
- planowanie głowicy,
- zmiana oprogramowania komputera,
- modyfikacja rozrządu,
- ścięcie koła zamachowego,
- wymiana kolektora wydechowego na 6-3-1, zmiana wydechu,
- polerowanie kanałów dolotowych i wylotowych,

Silnik który osiąga nie więcej niż 50KM z litra pojemności powinien dostać ok. 35-40% mocy więcej nie okupionej większym zużyciem paliwa.

To po prostu "poprawianie" fabryki :D
Racja jest jak dziura w d...,każdy ma swoją:)21

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » pt sie 19, 2005 9:46 am

Ja tam sie na tym nie znam ale na chlopski rozum to jezeli chcesz ze starym kombinowac to przedewszystkim;
- trzeba zgrac dobrze gniazda glowicy z gniazdami dolotu i wydechu tak zeby przejscie bylo jaknajbardziej gladkie
- polerowanie wnetrza dolotu
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » pt sie 19, 2005 9:47 am

Powiedz mi tylko po co 250 km ?? na nie modifikowanym silnki XJ sobie calkiem dobrze radzi na czarnym jak i w terenie, po co dodatkowo obciązać jak by nie patrzeć leciwy motor. Uważam ze off roadowe motanie należy zacząć od dobrego zawieszenia,opon,zabezpiecznia auta przed uzkodzeniami: stalowy zderzak, osłona podwozia, osłony mostów ect ect.

Gdybym miał takiego XJ jak ty ( widzalem zdjecia ) oraz te 3tys do wydania poszly by ona solidny zderzak albo na simex'y dadzą Ci wiecej radości w terenie niz te kolejne 70 km....a najmadrzejszym pomyslem mogłby być Snorkl zebys przy po kolejnym zdrowym upalaniu nie musial robic remontu pieca...oczywiscie to jest moje subiektywne zdanie :)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » pt sie 19, 2005 9:50 am

Gosc ma wlasnie rozlozony silnik i sie zastanawia "co by tu jeszcze spieprzyc panowie" ;-) Druga taka okacja (odpukac) pewnie sie predko nie powtorzy wiec czemu nie?!
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » pt sie 19, 2005 9:56 am

Eskapada pisze:Powiedz mi tylko po co 250 km ?? na nie modifikowanym silnki XJ sobie calkiem dobrze radzi na czarnym jak i w terenie, po co dodatkowo obciązać jak by nie patrzeć leciwy motor. Uważam ze off roadowe motanie należy zacząć od dobrego zawieszenia,opon,zabezpiecznia auta przed uzkodzeniami: stalowy zderzak, osłona podwozia, osłony mostów ect ect.

Gdybym miał takiego XJ jak ty ( widzalem zdjecia ) oraz te 3tys do wydania poszly by ona solidny zderzak albo na simex'y dadzą Ci wiecej radości w terenie niz te kolejne 70 km....a najmadrzejszym pomyslem mogłby być Snorkl zebys przy po kolejnym zdrowym upalaniu nie musial robic remontu pieca...oczywiscie to jest moje subiektywne zdanie :)21
Zgadzam się w 100% co do tego nie mam żadnych wątpliwości. Ale tak w woli wyjaśnienia to zderzaki jak już pisałem w innym temacie będą robione z ceownika i napewno będą solidne, zawieszenie jest już zrobione, a osłony to pikuś ( co do opon to właśnie chce zakupić takie jak ty sam masz tylko 33 " )
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » pt sie 19, 2005 9:57 am

Radek666 pisze:Gosc ma wlasnie rozlozony silnik i sie zastanawia "co by tu jeszcze spieprzyc panowie" ;-) Druga taka okacja (odpukac) pewnie sie predko nie powtorzy wiec czemu nie?!

O to ,to właśnie wyrwałeś mi z ust.........czemu nie jak wszystkie bebechy na stole ??
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 448
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:56 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Kosa » pt sie 19, 2005 10:41 am

Panowie ostrzejszy wałek, wałek !! !! !! pogadaj w stanach niech Ci dobiora ostrzejszy wałek i odpowiedni EPROM do niego; uwalniasz silnik poprzez prosty dolot i odpowiednio większy wydajniejszy wydech najlepiej prosty i gra muzyka 8)
Only at ...

ZJ 95' V8 4,5"up

Awatar użytkownika
SławekXJ
 
 
Posty: 1066
Rejestracja: śr gru 29, 2004 2:44 pm
Lokalizacja: Krapkowice

Post autor: SławekXJ » pt sie 19, 2005 10:51 am

Jeśli chcesz porządnego wzrostu mocy to musisz też wymienić kolektor wydechowy. W każdym aucie to jest największy "tłumik" sprawnego opustoszania cylindrów a więc pośrednio i mocy silnika. Sam dolot, wałek i wydech nie wystarczy.
:D
Racja jest jak dziura w d...,każdy ma swoją:)21

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość