NIE MOGE ODPALIC!

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

qubus
 
 
Posty: 1018
Rejestracja: wt lut 22, 2005 9:15 pm
Lokalizacja: KATOWICE

NIE MOGE ODPALIC!

Post autor: qubus » czw wrz 01, 2005 7:08 pm

JEEP ZJ , rocznik 93 silnik 4.0 automat, immobiliser ADS 3.1
chlopcy odlaczyli akumulator, zalozyli gaz. podpieli akumulator - nie odpalil. odlaczyli gaz - nie odpalil. Nie ma iskry. Czy trzeba zrobic cos specjalnego?
Patrol GR Y60 Long
http://www.muddoctors.pl

wojtek_pl
Posty: 452
Rejestracja: wt kwie 05, 2005 12:48 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: wojtek_pl » czw wrz 01, 2005 8:25 pm

Zacząć od początku i sprawdzić co spierdzielili.

I zarządać fest zniżki za spier... auta.

I więcej się u nich nie pokazywać...
Pozdrawiam
Wojtek
Są takie dni, kiedy nawet prosta czynność fizjologiczna może być niebezpieczna...

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » czw wrz 01, 2005 9:10 pm

Sprawdź po kolei. W czterolitrówce to ogólnie jak komputer zyje i nie odcieli nigdzie zasilania to chyba jedynie CPS za iskierke odpowiedzalny jest.
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Post autor: Miskiller » czw wrz 01, 2005 9:15 pm

montujac gaz odcina sie wtryskiwacze i czasami pompe paliwa ale iskre ? sprawdz bezpieczniki moze podczas montazu doszlo do malego zwarcia ?
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 448
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:56 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Kosa » czw wrz 01, 2005 9:16 pm

popieprzyli coś w elektryce kłóć się z nimi przecież wstawiałeś auto do warsztatu sprawne więc niech teraz szukają co spier... :-?
Only at ...

ZJ 95' V8 4,5"up

Awatar użytkownika
misman
 
 
Posty: 6072
Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: zawodzi...

Post autor: misman » czw wrz 01, 2005 11:03 pm

PKi pisze:Sprawdź po kolei. W czterolitrówce to ogólnie jak komputer zyje i nie odcieli nigdzie zasilania to chyba jedynie CPS za iskierke odpowiedzalny jest.
Tudzież czujnik prędkości obrotowej wału 8) Bez niego też nie będzie iskry :)21
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » pt wrz 02, 2005 8:11 am

misman pisze:
PKi pisze:Sprawd¼ po kolei. W czterolitrówce to ogólnie jak komputer zyje i nie odcieli nigdzie zasilania to chyba jedynie CPS za iskierke odpowiedzalny jest.
Tudzie¿ czujnik prêdko¶ci obrotowej wa³u 8) Bez niego te¿ nie bêdzie iskry :)21
Czyli ten na "kole zamachowym"

Zapala Ci sie Check Engine po przekreceniu kluczyka na chwile? Gasnie puzniej? Puzniej sprawdz czy jest sygnal na wtryskach - moze odcieli zasilanie od ECU ;-)
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

qubus
 
 
Posty: 1018
Rejestracja: wt lut 22, 2005 9:15 pm
Lokalizacja: KATOWICE

NOWE DANE - bylem , widzialem.

Post autor: qubus » pt wrz 02, 2005 8:48 am

No wiec pojechalem do tych #$%@#$% . Przekrecam kluczyk. Wszystko sie zapala co trzeba, rozrusznik odpala no i tyle. Twierdza, ze nie maja iskry. Akumulator na wskazniku na desce pokazuje 12v, twierdzo, ze podpinali inny i jest to samo.
Patrol GR Y60 Long
http://www.muddoctors.pl

Awatar użytkownika
DanielF
Posty: 392
Rejestracja: czw kwie 29, 2004 9:54 am
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: DanielF » pt wrz 02, 2005 8:51 am

Jak nie dziala czujnik na wale, to po 'kluczykowaniu' pownien sie wyswietlic kod jakis (11 chyba, albo 24). Ale w kazdym razie 'przekluczykuj' i zobacz czy sie nie pojawily jakies nowe kody.
Pozdrawiam - Daniel (kiedyś YJ '91 2,5l, w planach co innego...)

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Re: NOWE DANE - bylem , widzialem.

Post autor: Radek666 » pt wrz 02, 2005 8:53 am

qubus pisze:No wiec pojechalem do tych #$%@#$% . Przekrecam kluczyk. Wszystko sie zapala co trzeba, rozrusznik odpala no i tyle. Twierdza, ze nie maja iskry. Akumulator na wskazniku na desce pokazuje 12v, twierdzo, ze podpinali inny i jest to samo.
A sprawdzales kody bledow ECU kluczykiem?
Jezeli wryski chodza a nie ma zaplonu to niech sprawdza czy sa impulsy podawane na cewke zaplonowa - jak nie ma to napewni rozpieli/zwarli ktorys z czujnikow (jeden na kole zamachowym - drugi w aparacie zaplonowym)
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
DanielF
Posty: 392
Rejestracja: czw kwie 29, 2004 9:54 am
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: DanielF » pt wrz 02, 2005 8:54 am

Pierwszy :)
Pozdrawiam - Daniel (kiedyś YJ '91 2,5l, w planach co innego...)

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » pt wrz 02, 2005 8:56 am

DanielF pisze:Pierwszy :)
:)2 ;-)
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » pt wrz 02, 2005 9:13 am

misman pisze:
PKi pisze:Sprawdź po kolei. W czterolitrówce to ogólnie jak komputer zyje i nie odcieli nigdzie zasilania to chyba jedynie CPS za iskierke odpowiedzalny jest.
Tudzież czujnik prędkości obrotowej wału 8) Bez niego też nie będzie iskry :)21
Przecież to to samo. Także już na pewno bez niego TEŻ nie będzie iskry :D
WJ '00 6.5"

Awatar użytkownika
tymon4x4
Posty: 533
Rejestracja: czw sie 04, 2005 12:50 pm
Lokalizacja: Pogorzałe

Re: NIE MOGE ODPALIC!

Post autor: tymon4x4 » pt wrz 02, 2005 9:16 am

qubus pisze:JEEP ZJ , rocznik 93 silnik 4.0 automat, immobiliser ADS 3.1
chlopcy odlaczyli akumulator, zalozyli gaz. podpieli akumulator - nie odpalil. odlaczyli gaz - nie odpalil. Nie ma iskry. Czy trzeba zrobic cos specjalnego?
Bravo nastepny servis mega muzgów :D Proponuje odpalic im za gas zero złotych :D i reklame w miejscowej gazecie :D
UNIMOGI :MB U1200 i 406 sztuk 1 i 416 sztuk 2 i 421
XJ 4.0 manual Laredo pierwszy wypust mopara

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » pt wrz 02, 2005 9:51 am

Ale co oni mieli do szukania przy czujniku położenia wału , żeby go rozpinać ? No chyba , że rozpinali wszystko co im w rękę wpadło .
Stiopa
XJ Sport '93

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » pt wrz 02, 2005 9:53 am

Stiopa pisze:Ale co oni mieli do szukania przy czujniku po³o¿enia wa³u , ¿eby go rozpinaæ ? No chyba , ¿e rozpinali wszystko co im w rêkê wpad³o .
Moze chcieli wziasc sygnal predkosci obrotowej z tamtad?! Zwyklae sie do alternatora podlaczaja....
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » pt wrz 02, 2005 2:21 pm

Radek666 pisze:
Stiopa pisze:Ale co oni mieli do szukania przy czujniku położenia wału , żeby go rozpinać ? No chyba , że rozpinali wszystko co im w rękę wpadło .
Moze chcieli wziasc sygnal predkosci obrotowej z tamtad?! Zwyklae sie do alternatora podlaczaja....
Bzdura - do cewki się podłącza i tam też mógłby być błąd.

BTW - czujnik w aparacie zapłonowym można spokojnie odłączyć i maszyna odpala normalnie i bez błedu - na chybił trafił :D
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » pt wrz 02, 2005 2:26 pm

PKi pisze:
Bzdura - do cewki siê pod³±cza i tam te¿ móg³by byæ b³±d.

BTW - czujnik w aparacie zap³onowym mo¿na spokojnie od³±czyæ i maszyna odpala normalnie i bez b³edu - na chybi³ trafi³ :D
A to niby dlaczego bzura (mocne slowo)?!
Cewka czy wyjscie tria z alternatora - nie ma roznicy (tylko czestotliwosc inna ale proporcionalna do obrotow). U mnie naprzyklad jest do alternatora podlaczone
Slyszalem nawet o takich magikach co owijaja kabel wokol przewodow WN - to jest dopiero zmoto
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

qubus
 
 
Posty: 1018
Rejestracja: wt lut 22, 2005 9:15 pm
Lokalizacja: KATOWICE

FINALNA ROZGRYWKA

Post autor: qubus » pt wrz 02, 2005 4:52 pm

Zrobione, winna byla cewka a dokladnie walniete zlacze kabelka do cewki. Przy zakladaniu gazu chyba szarpneli kabel i sie jeden "sledzik" obluzowal. Auto zasuwa pieknie.
Dziekuje Wam wszystkim za pomoc. Bardzo dziekuje i pozdrawiam na razie z asfaltu, blotko bedzie pozniej.
Patrol GR Y60 Long
http://www.muddoctors.pl

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » pt wrz 02, 2005 7:20 pm

Radek666 pisze:
PKi pisze:
Bzdura - do cewki się podłącza i tam też mógłby być błąd.

BTW - czujnik w aparacie zapłonowym można spokojnie odłączyć i maszyna odpala normalnie i bez błedu - na chybił trafił :D
A to niby dlaczego bzura (mocne slowo)?!
Cewka czy wyjscie tria z alternatora - nie ma roznicy (tylko czestotliwosc inna ale proporcionalna do obrotow). U mnie naprzyklad jest do alternatora podlaczone
Slyszalem nawet o takich magikach co owijaja kabel wokol przewodow WN - to jest dopiero zmoto
No chodziło mi o ten alternator. Sygnał obrotów z alternatora bierze się przy dyzlach, w naszych syfach raczej z cewki. Jeśli u Ciebie jest podpięte faktycznie pod alternator to przynajmniej dziwne, raczej nawet nierealne.
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » pt wrz 02, 2005 7:45 pm

PKi pisze:
No chodzi³o mi o ten alternator. Sygna³ obrotów z alternatora bierze siê przy dyzlach, w naszych syfach raczej z cewki. Je¶li u Ciebie jest podpiête faktycznie pod alternator to przynajmniej dziwne, raczej nawet nierealne.
;-) W fabrycznej instrukcji BRC takie podlaczenie jest wymienione - nadal nie rozumiem co jest w nim zlego?!
W mercedesach i chyba nawet w uzazach (prosze mnie poprawic jesli sie myle) obrotomierze tez biora sygnal z alternatora.... wiec o co chodzi?
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » sob wrz 03, 2005 6:41 am

Złego nic - tylko to że precyzyjny sygnał obrotów masz na cewce.
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
misman
 
 
Posty: 6072
Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: zawodzi...

Post autor: misman » ndz wrz 04, 2005 11:00 pm

WJ Jeep pisze:
misman pisze:
Tudzież czujnik prędkości obrotowej wału 8) Bez niego też nie będzie iskry :)21
Przecież to to samo. Także już na pewno bez niego TEŻ nie będzie iskry :D
A gdzie tam.. Jeden czyjnik (pozycji wału) jest w aparacie zapłonowym, a drugi (prędkości obrotowej wału) jest na koszu konwertera, nad kołem zamachowym. I ten drugi raczej powoduje (poprzez niedziałanie) brak iskry. Dla braku pierwszego czujnika - jak już PKi wspomniał - ECU potrafi odpalić silnik "na czuja", ale nie należy spodziewać się wówczas rewelacyjnych osiągów.
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » wt wrz 06, 2005 8:20 am

PKi pisze:Z³ego nic - tylko to ¿e precyzyjny sygna³ obrotów masz na cewce.
Sygnal z alternatora jest rozniez "precyzyjny" no chyba ze pasek sie slizga. Ale to juz tylko akademicka dyskusja ;-)
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » wt wrz 06, 2005 9:23 am

misman pisze:
WJ Jeep pisze:
misman pisze:
Tudzież czujnik prędkości obrotowej wału 8) Bez niego też nie będzie iskry :)21
Przecież to to samo. Także już na pewno bez niego TEŻ nie będzie iskry :D
A gdzie tam.. Jeden czyjnik (pozycji wału) jest w aparacie zapłonowym, a drugi (prędkości obrotowej wału) jest na koszu konwertera, nad kołem zamachowym. I ten drugi raczej powoduje (poprzez niedziałanie) brak iskry. Dla braku pierwszego czujnika - jak już PKi wspomniał - ECU potrafi odpalić silnik "na czuja", ale nie należy spodziewać się wówczas rewelacyjnych osiągów.
To nie ma nic do osiągów. Odpala na chybił trafił. Ten czujnik w aparacie tylko mu mówi czy jest obecnie na pierwszym czy na drugim obrocie wału - patrz działanie silnika czterosuwowego :)20
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości