reduktor NP242

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

LAREDO
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 89
Rejestracja: śr cze 01, 2005 1:49 pm
Lokalizacja: Zawiercie

reduktor NP242

Post autor: LAREDO » sob wrz 10, 2005 2:37 pm

Czytałem czytałem i w zasadzie nadal nic nie wiem. Mój problem polega na tym że nawala mi reduktor. Otóż gdy wszystko jest zimne wszystko działa - da się załączyć i rozłączyć mosty, jednak gdy włączę np FULL TIME i powożę się troszkę nie mogę rozłączyć przodu. Wajcha niby idzie do położenia pierwszego jednak reduktor załącza mi PART TIME i nie bardzo reaguje na moje polecenia. Wogóle most mi dziwnie wyje (głośno buczy w aucie).Czyżby to koniec mostu lub reduktora ?? spotkaliście się z czymś takim ?? może ktoś mi podpowie na co zwrócić uwagę w szczególności. Oleje są - ale nie wiem jaki mają przebieg. HELP :o
szykuje się ponownie na 4x4 ale nie wiem na co :)
GSM 695 659 000

Awatar użytkownika
intruz
Posty: 427
Rejestracja: pn sty 31, 2005 9:31 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: intruz » sob wrz 10, 2005 4:49 pm

A przedni most masz z disconnect'em? Moze pneumatyka nawalila i nie rozlacza?/...
XJ Country 4.0L, 242, manual, lift 2", LPG II gen. 30x9.5 AT/MT

LAREDO
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 89
Rejestracja: śr cze 01, 2005 1:49 pm
Lokalizacja: Zawiercie

Post autor: LAREDO » sob wrz 10, 2005 5:56 pm

intruz .... jeżu jakie ty mi pytania zadajesz ciekawe - :D niestety nawet nie wiem o czym mówisz. Widze że trza będzie jechac do rafików bo to na poważną sprawę wygląda. :( ehhh tylko czy mój portwel to wytrzyma
szykuje się ponownie na 4x4 ale nie wiem na co :)
GSM 695 659 000

Awatar użytkownika
misman
 
 
Posty: 6072
Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: zawodzi...

Post autor: misman » sob wrz 10, 2005 10:44 pm

intruz pisze:A przedni most masz z disconnect'em? Moze pneumatyka nawalila i nie rozlacza?/...
Wydaje mi się, że grzybek był tylko dla reduktorów 231 ? 242 nie ma wyjścia na sterowanie grzybka, ani nawet miejsca na te sterowanie też nie ma, jakby kto chciał ten zawór przenieść..
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » ndz wrz 11, 2005 9:59 am

A nie masz ty przypadkiem roznych/duzo bardziej zuzytych opon z przodu/tylu?
Jak Ci sie zatnie skrzynka rozdzielcza sprobuj pare razy cofnoc pare metor i do przodu dac na zmiane. Jak w dodatku skrzynka nie byla przez poprzedniego wlasciciela uzywana to moze sie tak dziac.
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » ndz wrz 11, 2005 11:14 am

taa - przełączanie z fulltime na 2H powinno odbywać się przy automacie na "N", bez gazu, jednym zdecydowanym pchnięciem dzwigni reduktora.
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » ndz wrz 11, 2005 6:43 pm

czasem bywa tez tak ze zbytnio wyciagnity lancuszek znacznie utrudnia wypiecie/zapiecie przodu a czasem wrecz uniemozliwia...!!

no i wyje ... !!
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
Greg_pl
 
 
Posty: 225
Rejestracja: wt lis 09, 2004 12:07 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Greg_pl » ndz wrz 11, 2005 9:22 pm

taa - przełączanie z fulltime na 2H powinno odbywać się przy automacie na "N", bez gazu, jednym zdecydowanym pchnięciem dzwigni reduktora.
Jakie tam 'N', normalnie dajesz wajche jak masz opisane w instrukcji i na 'sun visorze', ew. dwukrotnie (po przesunieciu na 2H): daj gazu i pusc gaz. To jest normalny sposob, jesli nie dziala to cos jest nie tak, nie przelaczaj przez 'N' na skrzyni bo za rok czy dwa bedziesz pisac topic 'za ile remont skrzyni'.
1992 Jeep Cherokee Limited
Obrazek

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » ndz wrz 11, 2005 9:58 pm

Greg_pl pisze: Jakie tam 'N', normalnie dajesz wajche jak masz opisane w instrukcji i na 'sun visorze', ew. dwukrotnie (po przesunieciu na 2H): daj gazu i pusc gaz. To jest normalny sposob, jesli nie dziala to cos jest nie tak, nie przelaczaj przez 'N' na skrzyni bo za rok czy dwa bedziesz pisac topic 'za ile remont skrzyni'.
taaaaa...!!

zycze powodzenia z tym zalanczaniem bez N'ki !!

w ktorej bajce o tym bylo?? :)21
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
Greg_pl
 
 
Posty: 225
Rejestracja: wt lis 09, 2004 12:07 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Greg_pl » ndz wrz 11, 2005 10:57 pm

W manualu i na sunvisorze, przeciez napisalem - tak jest tez na stronie Jeepa :roll: Skrzynia na 'N' jest bez smarowania, z tego tez powodu nie mozna holowac automatow (chyba ze to Jeep z reduktorem wrzuconym na 'N' i skrzynia na 'P'). Jak zalaczasz na 4LO predkosci nie sa duze (zalecenie do 3 mph), wiec wrzucenie na 'N' ujdzie, ale nie wyobrazam sobie jazdy 50-60 mph i zalaczeniu 'N'.
1992 Jeep Cherokee Limited
Obrazek

Awatar użytkownika
misman
 
 
Posty: 6072
Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: zawodzi...

Post autor: misman » ndz wrz 11, 2005 11:07 pm

Greg_pl pisze:W manualu i na sunvisorze, przeciez napisalem - tak jest tez na stronie Jeepa :roll: Skrzynia na 'N' jest bez smarowania, z tego tez powodu nie mozna holowac automatow (chyba ze to Jeep z reduktorem wrzuconym na 'N' i skrzynia na 'P'). Jak zalaczasz na 4LO predkosci nie sa duze (zalecenie do 3 mph), wiec wrzucenie na 'N' ujdzie, ale nie wyobrazam sobie jazdy 50-60 mph i zalaczeniu 'N'.
A jak Ci np. w czasie jazdy silnik zgaśnie ? Sławetne "zdmuchnięcie" przy posiadanej instalacji LPG II gen. ? Jedziesz 50 mph, odpuszczasz gaz, i... kierownica tężeje w dłoniach, a oczy się otwierają szerzej :)21 A przecież odpalić możesz jedynie w pozycjach "N" i "P" (gratulacje dla tego, kto wrzuci "P" przy 40 mph :)21 , stawiam browara :)21 ) . Czyli czasem nie ma wyjścia :)21
Faktem jest, że należy szybciutko przebudować układ dolotowy :)2
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."

Awatar użytkownika
Greg_pl
 
 
Posty: 225
Rejestracja: wt lis 09, 2004 12:07 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Greg_pl » ndz wrz 11, 2005 11:18 pm

No, majac do wyboru rozwalenie auta a nadwyrezenie skrzyni to jasne, ale dlaczego ja narazac wlaczajac 'N', jesli bez niego nie wchodzi/wychodzi to nie rozwiaze to istoty problemu, niech szuka dalej. No i nie kazdy posiada taka instalacje gasnaca.
1992 Jeep Cherokee Limited
Obrazek

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » pn wrz 12, 2005 7:14 am

holować nie wolno ale podczas jazdy skrzynia ma smarowanie i przelaczenie na kilka sekund na N nie spowoduje wyparowania całego ATFu w 1/4 sekundy i zniszczenie skrzyni.
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

KG92RS
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 61
Rejestracja: pn sie 18, 2003 3:14 pm

Post autor: KG92RS » pn wrz 12, 2005 7:33 am

Jak silnik pracuje, to skrzynia ma cały czas smarowanie - w większości konstrukcji, pompa olejowa w skrzyni jest napędzana przez obudowę konwertera, a ta jest z kolei - bazpośrednio przez wał korbowy (konwerter jest traktowany, jak koło zamachowe). Samochód z automatem można holować - ale tylko z włączonym silnikiem :D

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » pn wrz 12, 2005 7:57 am

KG92RS pisze:Jak silnik pracuje, to skrzynia ma cały czas smarowanie - w większości konstrukcji, pompa olejowa w skrzyni jest napędzana przez obudowę konwertera, a ta jest z kolei - bazpośrednio przez wał korbowy (konwerter jest traktowany, jak koło zamachowe). Samochód z automatem można holować - ale tylko z włączonym silnikiem :D
jesli wyposazony jest w reduktor to mozna i z wylaczonym hehe...!!

to sa wlasnei PLUSY terenowek z automatem !! reduktor na N, skrzynie na N i dawajjjjjj....!! :lol:
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
Tindirindi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 77
Rejestracja: pn sty 06, 2003 11:50 am
Lokalizacja: CT, USA
Kontaktowanie:

Post autor: Tindirindi » pn wrz 12, 2005 3:21 pm

misman pisze:gratulacje dla tego, kto wrzuci "P" przy 40 mph :)
Aaaa dziekuje, dziekuje bardzo. :)21
Bought a Jeep. Got tired of pushing the Land Rover.

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » pn wrz 12, 2005 3:35 pm

Tindirindi pisze:
misman pisze:gratulacje dla tego, kto wrzuci "P" przy 40 mph :)
Aaaa dziekuje, dziekuje bardzo. :)21
Też mi coś.

O kartonik whiskacza się założe że nic się złego nie stanie i wrzuce na "P". Kto pierwszy w kolejce ?
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » pn wrz 12, 2005 3:39 pm

ja kiedys przypadkie wl.P jadac tak powiedzmy 20km/h i taka zegarynka jak w rowerze sie wl. hahahaha i co?i nic!
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » pn wrz 12, 2005 5:50 pm

danielpoz pisze:ja kiedys przypadkie wl.P jadac tak powiedzmy 20km/h i taka zegarynka jak w rowerze sie wl. hahahaha i co?i nic!
jak to co...?? :o

wlasnie wygrales WHISKACZA...!! :)21
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » pn wrz 12, 2005 5:51 pm

dawaj go i pijemy no ale ty za mlody jeszcze
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

LAREDO
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 89
Rejestracja: śr cze 01, 2005 1:49 pm
Lokalizacja: Zawiercie

Post autor: LAREDO » pn wrz 12, 2005 7:37 pm

eeeee no ale wy jesteście - namieszaliście jeszcze bardziej i teraz nie wiem czy włączanie przodu przy N to grzech który slono kosztuje przy remoncie czy prawidłowy sposób załączannia. Fakt faktem reduktor nadal nie działa. yyyy a czy ja coś pisałem że oleje w mostach były ?? właśnie dziś wymieniałem z przodu - upuściłem mu aż ze 100 - 150 ml oleju. Proszę - nie komentujcie tego :oops:
szykuje się ponownie na 4x4 ale nie wiem na co :)
GSM 695 659 000

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość