XJ - napiecie w TPS
Moderator: Mroczny
XJ - napiecie w TPS
witam, mam pytanko do kolegow od dawna jeepnietych. Wg instrukcji RENIXA (chodzi mi o jeepka XJ 4.0, rok 90) napiecie w TPS powinno byc:
1. na wejsciu 5 V
2. na wyjsciu 4.15
Roznica tych napiec powinna byc 0,85 V i jest ale ........
U mnie po pomiarach jest na wejsciu 5,03 na wyjsciu 4,18.
Pytanie pierwsze: co jest z tego najwazniejsze, czy roznica napiec ktora sie zgadza czy tez wszystko jednoczesnie (wejscie, wyjscie, roznica).
Pytanie drugie to w jaki sposob dokonac regulacji: czy jest jakis potencjometr (jesli tak to gdzie) czy tez regulacje napiec robi sie poprzez odkrecenie (poluzowanie) torxow i przesuniecie TPS na "fasolkach". Nie mam pomyslu a nie chce czegos rozwalic zanim sie nie dowiem gdzie co i jak.
Ostatnio a w zasadzie od samego poczatku jak go tylko mam kiepsko chodzi wiec czytam co piszecie i ogladam jak jest u mnie.
Strasznie nie rowno mi chodzi, mam problem z odpalaniem. Wyciagalem juz czujnik obrotow walu, czyscilem kanaly silnika krokowego, uszczelnilem wszelkie niekontrolowane doloty powietrza poprzez zalozenie opasek tu i owdzie i w dalszym ciagu nic.
Aby go zdiagnozowac bylem kiedys u elektryka co ma "super sprzet diagnostyczny" ale niestety nie do mojego. Ma kompa co sie nazywa KTS500 ale stwierdzil ze do mojego nie ma zlaczki. Czy mozna podpiac kompa poprzez takie dwa zlacza diagnostyczne po maska przykryte gumowymi kondonkami czy tez wpina sie to ... no wlasnie gdzie ?
Za wszelkie tropy z gory dziekuje
1. na wejsciu 5 V
2. na wyjsciu 4.15
Roznica tych napiec powinna byc 0,85 V i jest ale ........
U mnie po pomiarach jest na wejsciu 5,03 na wyjsciu 4,18.
Pytanie pierwsze: co jest z tego najwazniejsze, czy roznica napiec ktora sie zgadza czy tez wszystko jednoczesnie (wejscie, wyjscie, roznica).
Pytanie drugie to w jaki sposob dokonac regulacji: czy jest jakis potencjometr (jesli tak to gdzie) czy tez regulacje napiec robi sie poprzez odkrecenie (poluzowanie) torxow i przesuniecie TPS na "fasolkach". Nie mam pomyslu a nie chce czegos rozwalic zanim sie nie dowiem gdzie co i jak.
Ostatnio a w zasadzie od samego poczatku jak go tylko mam kiepsko chodzi wiec czytam co piszecie i ogladam jak jest u mnie.
Strasznie nie rowno mi chodzi, mam problem z odpalaniem. Wyciagalem juz czujnik obrotow walu, czyscilem kanaly silnika krokowego, uszczelnilem wszelkie niekontrolowane doloty powietrza poprzez zalozenie opasek tu i owdzie i w dalszym ciagu nic.
Aby go zdiagnozowac bylem kiedys u elektryka co ma "super sprzet diagnostyczny" ale niestety nie do mojego. Ma kompa co sie nazywa KTS500 ale stwierdzil ze do mojego nie ma zlaczki. Czy mozna podpiac kompa poprzez takie dwa zlacza diagnostyczne po maska przykryte gumowymi kondonkami czy tez wpina sie to ... no wlasnie gdzie ?
Za wszelkie tropy z gory dziekuje
Erll
Jeep Cherokee XJ 4.0 1990 zagazowany !
NAVARA R-BLACK 2008
VW T4 2.4 D
Jeep Cherokee XJ 4.0 1990 zagazowany !
NAVARA R-BLACK 2008
VW T4 2.4 D
Nie musi, wystarczy że w środku się poutleniają, to też będzie kiepściej. Dodatkowo - świece, kopułka... Skoro nierówno pracuje, to raczej wskazuje na problemy z zapłonem. Gaśnie na wolnych ? A na jakim poziomie się te wolne utrzymują ? Warto zainteresować się silnikiem krokowym do wolnych obrotów..Erll pisze:ok, bez potrzeby nie bede tykal. W takim razie gdzie szukac powodow tego ze nierowno pracuje silnik i gasnie na wolnych. Ogladalem przewody w ciemnosci (myslalem ze moze iskra skacze) ale nic takiego nie zauwazylem
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
Swiece wymienilem na nowe NGK (wacham sie ale chcialem go zagazowac w przyszlosci), o kabelkach i kopolce myslalem ale jeszcze tego nie zrobilem. Silnik krokowy mysle ze dziala dobrze (elektryk podlaczal go do takiego ustrojstwa, podkrecal w gore i w dol. Gdyby cos nie tak bylo to by sie skapnal ze nawala). Obroty skacza w zakresie miedzy 500 a 900.
Erll
Jeep Cherokee XJ 4.0 1990 zagazowany !
NAVARA R-BLACK 2008
VW T4 2.4 D
Jeep Cherokee XJ 4.0 1990 zagazowany !
NAVARA R-BLACK 2008
VW T4 2.4 D
To sprawdź jeszcze sondę lambda oraz połączenia sondy do komputera. I tak sugeruję wymianę przewodów zapłonowych, tu się nie ma co wahać, jeśli nie wiesz ile tamte mająErll pisze:Swiece wymienilem na nowe NGK (wacham sie ale chcialem go zagazowac w przyszlosci), o kabelkach i kopolce myslalem ale jeszcze tego nie zrobilem. Silnik krokowy mysle ze dziala dobrze (elektryk podlaczal go do takiego ustrojstwa, podkrecal w gore i w dol. Gdyby cos nie tak bylo to by sie skapnal ze nawala). Obroty skacza w zakresie miedzy 500 a 900.

"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
ok, kopolke i kable zanabede, wymienie bo nie wiem ile maja. A co do czujnika walu to jak sie go sprawdza (miernikiem ?) Dwa razy wlazilem do kanalu aby wykrecac i ogladac czujnik (jeden mechanior podpowiadal ze moze byc zasyfiony opilkami) i nic, wszystko ok. Slyszalem ze mozna to oscyloskopem sprawdzic ale ... nie posiadam. Czym i jak jeszcze CPSa mozna zweryfikowac ? Jakie wartosci powinien przedstawiac miernik ?
Erll
Jeep Cherokee XJ 4.0 1990 zagazowany !
NAVARA R-BLACK 2008
VW T4 2.4 D
Jeep Cherokee XJ 4.0 1990 zagazowany !
NAVARA R-BLACK 2008
VW T4 2.4 D
Jeśli masz Renix'a (a chyba masz) to CPS powinien prezentować rezystancję rzędu 200 omów bodajże. Oczywiście mierzone na rozłączonej wtyczceErll pisze:ok, kopolke i kable zanabede, wymienie bo nie wiem ile maja. A co do czujnika walu to jak sie go sprawdza (miernikiem ?) Dwa razy wlazilem do kanalu aby wykrecac i ogladac czujnik (jeden mechanior podpowiadal ze moze byc zasyfiony opilkami) i nic, wszystko ok. Slyszalem ze mozna to oscyloskopem sprawdzic ale ... nie posiadam. Czym i jak jeszcze CPSa mozna zweryfikowac ? Jakie wartosci powinien przedstawiac miernik ?

"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
jeszcze odnosnie kabli. Slyszalem opinie, ze kable nawet nowe bywaja uszkodzone. Sprawdzenie omomierzem nie zdaje rezultatu gdyz nie ma calkowitego przejscia nawet w nowym kablu. Jak dokonac pomiaru oraz czy zakup "zwyklych" kabli WN np. takie roznej dlugosci na ORLENIE, zda egzamin czy tez zapolowac na MOPARowskie.
Na kopolce tam gdzie palec rozdzielacza tam gdzie jest tych 6 punktow stycznych wykrylem cos takiego jakby palec wyżlobił (albo wypalil od przeskakujacej iskry) rowki !
Na kopolce tam gdzie palec rozdzielacza tam gdzie jest tych 6 punktow stycznych wykrylem cos takiego jakby palec wyżlobił (albo wypalil od przeskakujacej iskry) rowki !
Erll
Jeep Cherokee XJ 4.0 1990 zagazowany !
NAVARA R-BLACK 2008
VW T4 2.4 D
Jeep Cherokee XJ 4.0 1990 zagazowany !
NAVARA R-BLACK 2008
VW T4 2.4 D
'uzyj przeglądarki microsoft exploder, aby zajrzec do srodka'.danielpoz pisze:www.janmor.pl
faaajnie...
A po co Ci ten EGR ? Ja to wyciąłem w cholerę, i też jest dobrze. Z EGR to sprawdź jedynie, czy zawór nie puszcza Ci "lewego" powietrza, jeśli nie - to odetnij sterowanie w cholerę i pozostaw go w pozycji zamkniętej.Erll pisze:... a tak przy okazji badal ktos jakie jest napiecie na wejsciu do EGR ? Moze jednym z problemow jakie mi sie pojawily jest wlasnie EGR. Sprawdzalem na wtyczce przy wlaczonym zaplonie to... jest chyba troche malo, 0,6 V !
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
Radziu, o jakich wahaniach, ktore podales (a nie podales) piszesz
bo nic nie widze albo mi juz oczy smarem spod syfa zarosly ? Mozesz rozwinac ten watek ? jak sprawdzic wychodzece napiecie z MAPa (teoretycznie wiem ale praktycznie nie widze jak tu podpiac miernik chyba ze sprawdze na wypietej wtyczce i wlaczonym zaplonie). Cos dzis ciulowo trybie. Dzis zamowilem kopolke, palec i kable w ASO. Zaloze to i jak bedzie dobrze lub nie to z jednym bede juz na 100% pewny ze to nie kable i kopolka. Sprawdze jeszcze z tym napieciem zanim bede sie dalej rozpisywal


Erll
Jeep Cherokee XJ 4.0 1990 zagazowany !
NAVARA R-BLACK 2008
VW T4 2.4 D
Jeep Cherokee XJ 4.0 1990 zagazowany !
NAVARA R-BLACK 2008
VW T4 2.4 D
Sorki mielem napisac ze wahania obrotow ktore Ty podales za sa duze jak na problem z WN tylko.Erll pisze:Sprawdzilem wejscie i wyscie z MAPa. Na wejsciu jest 5,3 a na wyjsciu 4,7.
Jak po angielsku w manalu RANIXA nazywana jest sonda lambda ? Moze z tym go...em powalczyc ? Jakie to powinno miec wyniki pomiarowe np. miernikiem ?
Sprawdz takze przy wysokich pbrotach czy napiecie na wyjciu mapa sie zmienia. Na wolnych wyglada ok (4.5 wg. ruskich)
http://jeep.avtograd.ru/Cherokee/inject ... ix/MAP.htm
Sonda Lambda to Lambda Sensor albo 02 sensor
http://jeep.avtograd.ru/Cherokee/inject ... sensor.htm
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka
Mialem sobie kiedys Jeepka

W Renixie chyba nie ma switcha na przepustnicy informujacego o jej zamknieciu (bieg jalowy) ta informacja jest baran z TPSu ?! Wiec chyba jednak ta informacja ma pewien wplyw (ECU musi wiedziec czy przepustnica jest calkiem zamknieta czy nie). Chyba ze sie myle?PKi pisze: Oczywiscie TPS nie ma nic do obrotów i nie wp³ywa na falowanie czy zbyt niskie obroty.
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka
Mialem sobie kiedys Jeepka

ok, TPS nie ruszam, pozostaje tak jak jest (napiecie sie zgadza zarowno wejsciowe jak i wyjsciowe).
Czujnik polozenia walu jest ok. Sprawdzilem rezystancje (w Renixie (str. 17) pisza ze mozna to zrobic miernikiem elektrycznym, niekoniecznie oscyloskopem i zgadza sie wg ich opisu tzn. powinno byc okolo 200 ohm +/- 70. U mnie jest 230.
Wyciagnalem ECU, wyczyscilem styki, bede sprawdzal poszczegolne przejscia miedzy czujnikami a ECU. Moze gdzies tu jakies blady sie pojawia. Gdzie w tym roczniku podpina sie kompa ? czy do zlacz diagnostycznych pod maska czy gdzies indziej ?
Jak pisalem wczesniej bylem u elektryka i stwierdzil ze nie ma do niego kabli. To do jasnej holerki jest to az tak skomplikowane czy mi sciemial ? Dajcie znac co z tym komputerem bo kluczykowanie w tym modelu zdaje sie nie dziala
Pospradzalem prawie wszystkie (chyba ze sa jeszcze jakies istotne ktorych nie widac) polaczenia masowe
A co z iskra ? Plus (+) jest podlaczony na stale a sygnal z ECU idzie po masie ? Moze tak dziwnie chodzi bo iskra zanika ?
Czujnik polozenia walu jest ok. Sprawdzilem rezystancje (w Renixie (str. 17) pisza ze mozna to zrobic miernikiem elektrycznym, niekoniecznie oscyloskopem i zgadza sie wg ich opisu tzn. powinno byc okolo 200 ohm +/- 70. U mnie jest 230.
Wyciagnalem ECU, wyczyscilem styki, bede sprawdzal poszczegolne przejscia miedzy czujnikami a ECU. Moze gdzies tu jakies blady sie pojawia. Gdzie w tym roczniku podpina sie kompa ? czy do zlacz diagnostycznych pod maska czy gdzies indziej ?
Jak pisalem wczesniej bylem u elektryka i stwierdzil ze nie ma do niego kabli. To do jasnej holerki jest to az tak skomplikowane czy mi sciemial ? Dajcie znac co z tym komputerem bo kluczykowanie w tym modelu zdaje sie nie dziala
Pospradzalem prawie wszystkie (chyba ze sa jeszcze jakies istotne ktorych nie widac) polaczenia masowe
A co z iskra ? Plus (+) jest podlaczony na stale a sygnal z ECU idzie po masie ? Moze tak dziwnie chodzi bo iskra zanika ?
Erll
Jeep Cherokee XJ 4.0 1990 zagazowany !
NAVARA R-BLACK 2008
VW T4 2.4 D
Jeep Cherokee XJ 4.0 1990 zagazowany !
NAVARA R-BLACK 2008
VW T4 2.4 D
tak, wtyczki zauwazylem. Nawet w manualu Haynesa zauwazylem jakies partyzanckie mostkowanie we wtyczce D2 piny 6 i 7 tylko nie jestem dokladnie pewien co to da w rzedowej 6 (tamten patent dotyczy chyba V6).
Czy byl na forum poruszany temat wtyczek, oprogramowania na laptopa i jakiegos interfejsu aby mozna to bylo robic we wlasnym zakresie ?
Czy byl na forum poruszany temat wtyczek, oprogramowania na laptopa i jakiegos interfejsu aby mozna to bylo robic we wlasnym zakresie ?
Erll
Jeep Cherokee XJ 4.0 1990 zagazowany !
NAVARA R-BLACK 2008
VW T4 2.4 D
Jeep Cherokee XJ 4.0 1990 zagazowany !
NAVARA R-BLACK 2008
VW T4 2.4 D
Ja nie pamietam takowego tematu.... ale na allegro jest gosc co handluje interfejsami diagnostycznymi wszelkiego typu - sprawdz u niego.Erll pisze: Czy byl na forum poruszany temat wtyczek, oprogramowania na laptopa i jakiegos interfejsu aby mozna to bylo robic we wlasnym zakresie ?
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka
Mialem sobie kiedys Jeepka

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość