wspomaganie: co wlac, jak wylac
Moderator: Mroczny
wspomaganie: co wlac, jak wylac
co mam wlac do wspomagania kierownicy? Mopar tego sie doczytalem ale jakies konkretne oznaczenie?
jak wylac z zbiorniczka ten syf, ktory teraz tam jest? da sie wylac czy czeka mnie zabawa z strzykaweczka?
Kuba, Katowice
Jeep grand 93 r 4.0l automat zagazowany
jak wylac z zbiorniczka ten syf, ktory teraz tam jest? da sie wylac czy czeka mnie zabawa z strzykaweczka?
Kuba, Katowice
Jeep grand 93 r 4.0l automat zagazowany
Patrol GR Y60 Long
http://www.muddoctors.pl
http://www.muddoctors.pl
- Discotheque
-
- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
no ponoc ATF to to samo co mopar...
ale......
-> nawet CASTROL do XJ zaleca oryg. mopar
-> mopar sie ponoc mniej pieni
-> mopar kosztuje tyle samo jak nie mniej niz ATF bo w ASO wolaja cos kolo 20 zlocisz
-> zolty kolor jest ladniejszy od czerwonego
coby zwalic stary olej to sciagnij wezyk ze zbiorniczka po stronie tlocznej, zaladuj go do jakiejs butelki i odpal motor
pare razy pokrec sterem to wszystko co pompa wypompuje 
ale......

-> nawet CASTROL do XJ zaleca oryg. mopar
-> mopar sie ponoc mniej pieni
-> mopar kosztuje tyle samo jak nie mniej niz ATF bo w ASO wolaja cos kolo 20 zlocisz
-> zolty kolor jest ladniejszy od czerwonego


coby zwalic stary olej to sciagnij wezyk ze zbiorniczka po stronie tlocznej, zaladuj go do jakiejs butelki i odpal motor


"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
Osobiście jestem zdania, że przy tej starej "kosmicznej" technologii nie ma potrzeby szczypać się z zachowywaniem oryginalnych i zalecanych płynów. Jestem przekonany, że pilnowanie jedynie parametrów jakościowych zamienników oraz wymiana co pewien czas i tak będą dobrodziejstwem dla mechanizmów. Ja nalałem ATF'a bo ten jest wszędzie, w razie zonka i konieczności dolewki. Tak samo nalałbym do skrzyni, tylko ktoś mi polecił Valvoline'a MaxLife'a , to na próbę zalałem. W mostach i reduktorze też mam ATF'a. Wszystko hula, nic się nie zaciera, maszyneria na świeżym oleju. Jest ok 

"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
wszystko ladnie i pieknie !misman pisze:Osobiście jestem zdania, że przy tej starej "kosmicznej" technologii nie ma potrzeby szczypać się z zachowywaniem oryginalnych i zalecanych płynów. Jestem przekonany, że pilnowanie jedynie parametrów jakościowych zamienników oraz wymiana co pewien czas i tak będą dobrodziejstwem dla mechanizmów. Ja nalałem ATF'a bo ten jest wszędzie, w razie zonka i konieczności dolewki. Tak samo nalałbym do skrzyni, tylko ktoś mi polecił Valvoline'a MaxLife'a , to na próbę zalałem. W mostach i reduktorze też mam ATF'a. Wszystko hula, nic się nie zaciera, maszyneria na świeżym oleju. Jest ok

ale nawet olewajac zalecenia chrystlera - mam je np w katalogu juz z 88 roku zaczynajac a konczac na 2001...
to
wejdz na strone castrola i wyszukaj oleje dla XJ

a apropo mostow to:

odwazny jestes....

"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
Wiele jest opini że te nasze jeździdła są kowalsko proste, przestarzałe konstrukcyjnie itp. bla bla bla, ale jednak płyny trzeba lać dokładnie wg zaleceń.
Np. mój mechanior wlał mi do skrzynki rozdzielczej ATF , no i miałem jakieś dziwne drgania w momęcie jak "wiskoza" spinała napędy
Wlałem zrazu Mopara z ASO i jak ręką odjął
Czyli nasze pepy sa jednak precyzyjną, skomplikowaną maszynerią
, a że mają dużo prostych trwałych rozwiązań, to typowo hamerykańskie podejście, nie zmieniać dobrego i sprawdzonego 
Np. mój mechanior wlał mi do skrzynki rozdzielczej ATF , no i miałem jakieś dziwne drgania w momęcie jak "wiskoza" spinała napędy

Wlałem zrazu Mopara z ASO i jak ręką odjął

Czyli nasze pepy sa jednak precyzyjną, skomplikowaną maszynerią


zibi
WK 4X4 LAREDO
WK 4X4 LAREDO
No cóż, była to światła rada gościa, który w mechanikę bawi się od lat. Po prostu zaufałem czyjejś.. hmm.. wiedzy, sam nie mając dostatecznej. Może to i rzeczywiście był błąd, zatem chyba pójdę w kierunku jego naprawieniaXJeep pisze: a apropo mostow to:![]()
odwazny jestes....

"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
wiem co do skrzyni ale nadal nie wiem co do wspomagania
no wiec tak. Znalazlem wreszcie ,ze do mojego automaatu mam wlac az 10.1 litra MOOPAR ATF PLUS TYP 7176. Jezu ile to bedzie kosztowac!!!
No ale nie wiem jaki typ mam wlac do wspomagania. Mysle, ze 1,2 litra no ale czego Mopar.......?
Kuba, Katowice
Jeep Grand 93 r. , automat, zagazowany 4.0l
No ale nie wiem jaki typ mam wlac do wspomagania. Mysle, ze 1,2 litra no ale czego Mopar.......?
Kuba, Katowice
Jeep Grand 93 r. , automat, zagazowany 4.0l
Patrol GR Y60 Long
http://www.muddoctors.pl
http://www.muddoctors.pl
- Discotheque
-
- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Re: wiem co do skrzyni ale nadal nie wiem co do wspomagania
qubus pisze:no wiec tak. Znalazlem wreszcie ,ze do mojego automaatu mam wlac az 10.1 litra MOOPAR ATF PLUS TYP 7176. Jezu ile to bedzie kosztowac!!!
No ale nie wiem jaki typ mam wlac do wspomagania. Mysle, ze 1,2 litra no ale czego Mopar.......?
Kuba, Katowice
Jeep Grand 93 r. , automat, zagazowany 4.0l
Zara zara, tyle wchodzi przy dynamicznej wymianie oleju. Przy statycznej czyli jak w 99,9% warsztatow wejdzie Ci moze z 4-5 litrow.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!
A zuzyty plyn, albo wlany nie tak co trzeba do pompy wspomagania moze skutkowac tym, ze ciezko sie kreci kierownica na wolnych obrotach? (jak sie odpala po nocy to jest ok, bo zimny i ssanie, a jak sie rozgrzeje to ciezko w miejscu jak cholera). Pytam, bo moja sie tak zachowuje i zanim moze wymienie pompe to sprobowac zmienic plyn?
Jeep: 6.5" TJ @ 32" MT & 4" ZJ @ 33" MT
misman i vandall
ATF w mostach - no nieźle was pogieło
Do mostu olej przekładniowy GL5, powiedzmy że lepkość pominiesz i wlejesz cokolwiek o specyfikacji API GL5.
W reduktorze ATF jak najbardziej jest na miejscu - reduktor ma pompe która podaje ten olej podczas jazdy do góry i smaruje reszte trybów, łożysk i śmieszną panewke.
Moim skromnym zdaniem mosty szybko zmielisz na ATF'ie. Jest zbyt rzadki. ATF to kombinacja oleju hydraulicznego.

ATF w mostach - no nieźle was pogieło

Do mostu olej przekładniowy GL5, powiedzmy że lepkość pominiesz i wlejesz cokolwiek o specyfikacji API GL5.
W reduktorze ATF jak najbardziej jest na miejscu - reduktor ma pompe która podaje ten olej podczas jazdy do góry i smaruje reszte trybów, łożysk i śmieszną panewke.
Moim skromnym zdaniem mosty szybko zmielisz na ATF'ie. Jest zbyt rzadki. ATF to kombinacja oleju hydraulicznego.
Tak szczerze,to nie pamietam co on ma tam wlanePKi pisze:misman i vandall
![]()
ATF w mostach - no nieźle was pogieło![]()
Do mostu olej przekładniowy GL5, powiedzmy że lepkość pominiesz i wlejesz cokolwiek o specyfikacji API GL5.

Nadto:w moscie smarowanie jest rozbryzgowe-koło talerzowe jest pompą i nie ma zadnych panewek,więc nie rozumiem...
Zły gatunek oleju nie spowoduje wymiału w krótkim czasie-raczej pitting,czyli złuszczanie powierzchni utwardzanych.Objawi sie to hałasliwą pracą .Wymiał powstaje od zbyt dużych obciażeń dynamicznych,złego spasowania itp.Więc spoko...
Należałoby skontrolować w tej chwili,po znacznym przebiegu stan powierzchni zębów.
O ile pamietam wazny tez był aspekt finansowy.
Ale głowy se nie dam uciąć,że jest tam ATF

Wiem tyle,że ja jeżdżę na 75W140LS
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
No umnie to samo jest ,wiec chyba też sie zato zabiore,a wie ktoś ile tego płynu wchodzi do Granda 95Max pisze:A zuzyty plyn, albo wlany nie tak co trzeba do pompy wspomagania moze skutkowac tym, ze ciezko sie kreci kierownica na wolnych obrotach? (jak sie odpala po nocy to jest ok, bo zimny i ssanie, a jak sie rozgrzeje to ciezko w miejscu jak cholera). Pytam, bo moja sie tak zachowuje i zanim moze wymienie pompe to sprobowac zmienic plyn?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości