wspomaganie: co wlac, jak wylac

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

qubus
 
 
Posty: 1018
Rejestracja: wt lut 22, 2005 9:15 pm
Lokalizacja: KATOWICE

wspomaganie: co wlac, jak wylac

Post autor: qubus » czw wrz 29, 2005 11:29 pm

co mam wlac do wspomagania kierownicy? Mopar tego sie doczytalem ale jakies konkretne oznaczenie?
jak wylac z zbiorniczka ten syf, ktory teraz tam jest? da sie wylac czy czeka mnie zabawa z strzykaweczka?

Kuba, Katowice
Jeep grand 93 r 4.0l automat zagazowany
Patrol GR Y60 Long
http://www.muddoctors.pl

Awatar użytkownika
misman
 
 
Posty: 6072
Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: zawodzi...

Post autor: misman » czw wrz 29, 2005 11:33 pm

Zbiorniczek to pikuś, gorzej z przekładnią :)21 Jak zrobiłem sobie "dynamiczne" płukanie układu wspomagania, to olej był wszędzie :)21 Na mnie też :)21
A poważnie - lej ATF-a, bez szczypania się.
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » pt wrz 30, 2005 4:17 pm

Z tego co pamietam peep nie zalecal ATFu tylko plyn Mopara w kolorze zolto-zlotym, STP produkuje takie cus. Ja nie wiem jaki mialem u siebie bo byl... czarny :)21
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » pt wrz 30, 2005 6:56 pm

no ponoc ATF to to samo co mopar...

ale...... :wink:

-> nawet CASTROL do XJ zaleca oryg. mopar
-> mopar sie ponoc mniej pieni
-> mopar kosztuje tyle samo jak nie mniej niz ATF bo w ASO wolaja cos kolo 20 zlocisz
-> zolty kolor jest ladniejszy od czerwonego !! :lol:

coby zwalic stary olej to sciagnij wezyk ze zbiorniczka po stronie tlocznej, zaladuj go do jakiejs butelki i odpal motor !! pare razy pokrec sterem to wszystko co pompa wypompuje !!
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
misman
 
 
Posty: 6072
Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: zawodzi...

Post autor: misman » pt wrz 30, 2005 11:51 pm

Osobiście jestem zdania, że przy tej starej "kosmicznej" technologii nie ma potrzeby szczypać się z zachowywaniem oryginalnych i zalecanych płynów. Jestem przekonany, że pilnowanie jedynie parametrów jakościowych zamienników oraz wymiana co pewien czas i tak będą dobrodziejstwem dla mechanizmów. Ja nalałem ATF'a bo ten jest wszędzie, w razie zonka i konieczności dolewki. Tak samo nalałbym do skrzyni, tylko ktoś mi polecił Valvoline'a MaxLife'a , to na próbę zalałem. W mostach i reduktorze też mam ATF'a. Wszystko hula, nic się nie zaciera, maszyneria na świeżym oleju. Jest ok :)2
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » sob paź 01, 2005 8:17 am

pewnie tak ale skoro kosztuje tyle samo to jaki [cenzura] lac ten czerwony???
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » sob paź 01, 2005 8:38 am

misman pisze: W mostach i reduktorze te¿ mam ATF'a. Wszystko hula, nic siê nie zaciera, maszyneria na ¶wie¿ym oleju. Jest ok :)2
W mostach ATF?! Pociagnij pare razy ciezka przyczepe i sie przekonasz dlaczego nie powinno sie tego robic :)3
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » sob paź 01, 2005 8:56 am

misman pisze:Osobiście jestem zdania, że przy tej starej "kosmicznej" technologii nie ma potrzeby szczypać się z zachowywaniem oryginalnych i zalecanych płynów. Jestem przekonany, że pilnowanie jedynie parametrów jakościowych zamienników oraz wymiana co pewien czas i tak będą dobrodziejstwem dla mechanizmów. Ja nalałem ATF'a bo ten jest wszędzie, w razie zonka i konieczności dolewki. Tak samo nalałbym do skrzyni, tylko ktoś mi polecił Valvoline'a MaxLife'a , to na próbę zalałem. W mostach i reduktorze też mam ATF'a. Wszystko hula, nic się nie zaciera, maszyneria na świeżym oleju. Jest ok :)2
wszystko ladnie i pieknie ! :-?

ale nawet olewajac zalecenia chrystlera - mam je np w katalogu juz z 88 roku zaczynajac a konczac na 2001...

to

wejdz na strone castrola i wyszukaj oleje dla XJ !! w opcji wspomaganie wyskoczy ci zeby nie lac castrola ATF dextron tylko MOPAR z ktorym castrol nie ma nic wspolnego...

a apropo mostow to: :o

odwazny jestes....!!
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
zibii
 
 
Posty: 116
Rejestracja: czw maja 26, 2005 11:40 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: zibii » sob paź 01, 2005 4:11 pm

Wiele jest opini że te nasze jeździdła są kowalsko proste, przestarzałe konstrukcyjnie itp. bla bla bla, ale jednak płyny trzeba lać dokładnie wg zaleceń.
Np. mój mechanior wlał mi do skrzynki rozdzielczej ATF , no i miałem jakieś dziwne drgania w momęcie jak "wiskoza" spinała napędy :roll:
Wlałem zrazu Mopara z ASO i jak ręką odjął :lol:
Czyli nasze pepy sa jednak precyzyjną, skomplikowaną maszynerią 8) , a że mają dużo prostych trwałych rozwiązań, to typowo hamerykańskie podejście, nie zmieniać dobrego i sprawdzonego :)2
zibi
WK 4X4 LAREDO

Awatar użytkownika
zibii
 
 
Posty: 116
Rejestracja: czw maja 26, 2005 11:40 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: zibii » sob paź 01, 2005 4:12 pm

A tak swoją drogą , czy można w polsce kupić mopara poza ASO ?
Może byłoby taniej ?? !!
zibi
WK 4X4 LAREDO

Awatar użytkownika
zibii
 
 
Posty: 116
Rejestracja: czw maja 26, 2005 11:40 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: zibii » sob paź 01, 2005 4:15 pm

I pytanko nie na temat, czy to prawdz, że lepiej gasić auto na PB niż na gazie ??
Pytam bo tak ktoś mi ostatnio mówił i używał uczonych argumentów :roll:
a pewnie większość z WAS SPALA GAZ :wink:
zibi
WK 4X4 LAREDO

Awatar użytkownika
misman
 
 
Posty: 6072
Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: zawodzi...

Post autor: misman » sob paź 01, 2005 4:17 pm

XJeep pisze: a apropo mostow to: :o

odwazny jestes....!!
No cóż, była to światła rada gościa, który w mechanikę bawi się od lat. Po prostu zaufałem czyjejś.. hmm.. wiedzy, sam nie mając dostatecznej. Może to i rzeczywiście był błąd, zatem chyba pójdę w kierunku jego naprawienia :roll:
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » sob paź 01, 2005 11:55 pm

Z tego co pamietam-ten most nie ma LSD,więc nie przesadzajmy...
A skrzynia? Chodzi jak długo na max lifie?Jak kojarzę- to dość długo.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

qubus
 
 
Posty: 1018
Rejestracja: wt lut 22, 2005 9:15 pm
Lokalizacja: KATOWICE

wiem co do skrzyni ale nadal nie wiem co do wspomagania

Post autor: qubus » ndz paź 02, 2005 2:40 pm

no wiec tak. Znalazlem wreszcie ,ze do mojego automaatu mam wlac az 10.1 litra MOOPAR ATF PLUS TYP 7176. Jezu ile to bedzie kosztowac!!!
No ale nie wiem jaki typ mam wlac do wspomagania. Mysle, ze 1,2 litra no ale czego Mopar.......?

Kuba, Katowice
Jeep Grand 93 r. , automat, zagazowany 4.0l
Patrol GR Y60 Long
http://www.muddoctors.pl

Awatar użytkownika
zibii
 
 
Posty: 116
Rejestracja: czw maja 26, 2005 11:40 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: zibii » ndz paź 02, 2005 3:20 pm

W instrykcji do WJ pisze Mopar Power Stering Fluid, bez żadnych szczegółów , wydaję się więc , że jest tu pewne pole manewru na inne płyny, albo kupić Mopara w ASO.
zibi
WK 4X4 LAREDO

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Re: wiem co do skrzyni ale nadal nie wiem co do wspomagania

Post autor: Discotheque » ndz paź 02, 2005 4:50 pm

qubus pisze:no wiec tak. Znalazlem wreszcie ,ze do mojego automaatu mam wlac az 10.1 litra MOOPAR ATF PLUS TYP 7176. Jezu ile to bedzie kosztowac!!!
No ale nie wiem jaki typ mam wlac do wspomagania. Mysle, ze 1,2 litra no ale czego Mopar.......?

Kuba, Katowice
Jeep Grand 93 r. , automat, zagazowany 4.0l

Zara zara, tyle wchodzi przy dynamicznej wymianie oleju. Przy statycznej czyli jak w 99,9% warsztatow wejdzie Ci moze z 4-5 litrow.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » ndz paź 02, 2005 7:54 pm

Dlatego wazne jest co przedtem było....Swoja drogą Bociek wiesz jak wyglada dynamiczna wymiana?Bom ciekaw...
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Max
Posty: 575
Rejestracja: pt paź 15, 2004 3:19 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Max » ndz paź 02, 2005 9:10 pm

A zuzyty plyn, albo wlany nie tak co trzeba do pompy wspomagania moze skutkowac tym, ze ciezko sie kreci kierownica na wolnych obrotach? (jak sie odpala po nocy to jest ok, bo zimny i ssanie, a jak sie rozgrzeje to ciezko w miejscu jak cholera). Pytam, bo moja sie tak zachowuje i zanim moze wymienie pompe to sprobowac zmienic plyn?
Jeep: 6.5" TJ @ 32" MT & 4" ZJ @ 33" MT

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » ndz paź 02, 2005 10:39 pm

misman i vandall

:lol:

ATF w mostach - no nieźle was pogieło :oops:

Do mostu olej przekładniowy GL5, powiedzmy że lepkość pominiesz i wlejesz cokolwiek o specyfikacji API GL5.

W reduktorze ATF jak najbardziej jest na miejscu - reduktor ma pompe która podaje ten olej podczas jazdy do góry i smaruje reszte trybów, łożysk i śmieszną panewke.

Moim skromnym zdaniem mosty szybko zmielisz na ATF'ie. Jest zbyt rzadki. ATF to kombinacja oleju hydraulicznego.
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » pn paź 03, 2005 5:25 pm

PKi pisze:misman i vandall

:lol:

ATF w mostach - no nieźle was pogieło :oops:

Do mostu olej przekładniowy GL5, powiedzmy że lepkość pominiesz i wlejesz cokolwiek o specyfikacji API GL5.
Tak szczerze,to nie pamietam co on ma tam wlane :oops:
Nadto:w moscie smarowanie jest rozbryzgowe-koło talerzowe jest pompą i nie ma zadnych panewek,więc nie rozumiem...
Zły gatunek oleju nie spowoduje wymiału w krótkim czasie-raczej pitting,czyli złuszczanie powierzchni utwardzanych.Objawi sie to hałasliwą pracą .Wymiał powstaje od zbyt dużych obciażeń dynamicznych,złego spasowania itp.Więc spoko...
Należałoby skontrolować w tej chwili,po znacznym przebiegu stan powierzchni zębów.
O ile pamietam wazny tez był aspekt finansowy.
Ale głowy se nie dam uciąć,że jest tam ATF :roll:
Wiem tyle,że ja jeżdżę na 75W140LS
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
reso
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 49
Rejestracja: pn gru 20, 2004 12:43 pm
Lokalizacja: GLIWICE

Post autor: reso » wt paź 04, 2005 1:58 pm

Max pisze:A zuzyty plyn, albo wlany nie tak co trzeba do pompy wspomagania moze skutkowac tym, ze ciezko sie kreci kierownica na wolnych obrotach? (jak sie odpala po nocy to jest ok, bo zimny i ssanie, a jak sie rozgrzeje to ciezko w miejscu jak cholera). Pytam, bo moja sie tak zachowuje i zanim moze wymienie pompe to sprobowac zmienic plyn?
No umnie to samo jest ,wiec chyba też sie zato zabiore,a wie ktoś ile tego płynu wchodzi do Granda 95

Awatar użytkownika
misman
 
 
Posty: 6072
Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: zawodzi...

Post autor: misman » wt paź 04, 2005 7:12 pm

vandall1 pisze: Tak szczerze,to nie pamietam co on ma tam wlane :oops:
Mhm... :roll:

Parę postów wyżej było napisane... :-?
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » śr paź 05, 2005 1:02 am

Prosta sprawa-dekiel sciagnąć i oblukac :roll: I szarpnąc sie na 75W90 jak juz wszystko tak "prawomyslnie" ma byc.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości