Strona 1 z 1
wspomaganie: co wlac, jak wylac
: czw wrz 29, 2005 11:29 pm
autor: qubus
co mam wlac do wspomagania kierownicy? Mopar tego sie doczytalem ale jakies konkretne oznaczenie?
jak wylac z zbiorniczka ten syf, ktory teraz tam jest? da sie wylac czy czeka mnie zabawa z strzykaweczka?
Kuba, Katowice
Jeep grand 93 r 4.0l automat zagazowany
: czw wrz 29, 2005 11:33 pm
autor: misman
Zbiorniczek to pikuś, gorzej z przekładnią

Jak zrobiłem sobie "dynamiczne" płukanie układu wspomagania, to olej był wszędzie

Na mnie też
A poważnie - lej ATF-a, bez szczypania się.
: pt wrz 30, 2005 4:17 pm
autor: Discotheque
Z tego co pamietam peep nie zalecal ATFu tylko plyn Mopara w kolorze zolto-zlotym, STP produkuje takie cus. Ja nie wiem jaki mialem u siebie bo byl... czarny

: pt wrz 30, 2005 6:56 pm
autor: XJeep
no ponoc ATF to to samo co mopar...
ale......
-> nawet CASTROL do XJ zaleca oryg. mopar
-> mopar sie ponoc mniej pieni
-> mopar kosztuje tyle samo jak nie mniej niz ATF bo w ASO wolaja cos kolo 20 zlocisz
-> zolty kolor jest ladniejszy od czerwonego
coby zwalic stary olej to sciagnij wezyk ze zbiorniczka po stronie tlocznej, zaladuj go do jakiejs butelki i odpal motor

pare razy pokrec sterem to wszystko co pompa wypompuje

: pt wrz 30, 2005 11:51 pm
autor: misman
Osobiście jestem zdania, że przy tej starej "kosmicznej" technologii nie ma potrzeby szczypać się z zachowywaniem oryginalnych i zalecanych płynów. Jestem przekonany, że pilnowanie jedynie parametrów jakościowych zamienników oraz wymiana co pewien czas i tak będą dobrodziejstwem dla mechanizmów. Ja nalałem ATF'a bo ten jest wszędzie, w razie zonka i konieczności dolewki. Tak samo nalałbym do skrzyni, tylko ktoś mi polecił Valvoline'a MaxLife'a , to na próbę zalałem. W mostach i reduktorze też mam ATF'a. Wszystko hula, nic się nie zaciera, maszyneria na świeżym oleju. Jest ok

: sob paź 01, 2005 8:17 am
autor: danielpoz
pewnie tak ale skoro kosztuje tyle samo to jaki [cenzura] lac ten czerwony???
: sob paź 01, 2005 8:38 am
autor: Radek666
misman pisze: W mostach i reduktorze te¿ mam ATF'a. Wszystko hula, nic siê nie zaciera, maszyneria na ¶wie¿ym oleju. Jest ok

W mostach ATF?! Pociagnij pare razy ciezka przyczepe i sie przekonasz dlaczego nie powinno sie tego robic

: sob paź 01, 2005 8:56 am
autor: XJeep
misman pisze:Osobiście jestem zdania, że przy tej starej "kosmicznej" technologii nie ma potrzeby szczypać się z zachowywaniem oryginalnych i zalecanych płynów. Jestem przekonany, że pilnowanie jedynie parametrów jakościowych zamienników oraz wymiana co pewien czas i tak będą dobrodziejstwem dla mechanizmów. Ja nalałem ATF'a bo ten jest wszędzie, w razie zonka i konieczności dolewki. Tak samo nalałbym do skrzyni, tylko ktoś mi polecił Valvoline'a MaxLife'a , to na próbę zalałem. W mostach i reduktorze też mam ATF'a. Wszystko hula, nic się nie zaciera, maszyneria na świeżym oleju. Jest ok

wszystko ladnie i pieknie !
ale nawet olewajac zalecenia chrystlera - mam je np w katalogu juz z 88 roku zaczynajac a konczac na 2001...
to
wejdz na strone castrola i wyszukaj oleje dla XJ

w opcji wspomaganie wyskoczy ci zeby nie lac castrola ATF dextron tylko MOPAR z ktorym castrol nie ma nic wspolnego...
a apropo mostow to:
odwazny jestes....

: sob paź 01, 2005 4:11 pm
autor: zibii
Wiele jest opini że te nasze jeździdła są kowalsko proste, przestarzałe konstrukcyjnie itp. bla bla bla, ale jednak płyny trzeba lać dokładnie wg zaleceń.
Np. mój mechanior wlał mi do skrzynki rozdzielczej ATF , no i miałem jakieś dziwne drgania w momęcie jak "wiskoza" spinała napędy
Wlałem zrazu Mopara z ASO i jak ręką odjął
Czyli nasze pepy sa jednak precyzyjną, skomplikowaną maszynerią

, a że mają dużo prostych trwałych rozwiązań, to typowo hamerykańskie podejście, nie zmieniać dobrego i sprawdzonego

: sob paź 01, 2005 4:12 pm
autor: zibii
A tak swoją drogą , czy można w polsce kupić mopara poza ASO ?
Może byłoby taniej

: sob paź 01, 2005 4:15 pm
autor: zibii
I pytanko nie na temat, czy to prawdz, że lepiej gasić auto na PB niż na gazie
Pytam bo tak ktoś mi ostatnio mówił i używał uczonych argumentów
a pewnie większość z WAS SPALA GAZ

: sob paź 01, 2005 4:17 pm
autor: misman
XJeep pisze:
a apropo mostow to:
odwazny jestes....

No cóż, była to światła rada gościa, który w mechanikę bawi się od lat. Po prostu zaufałem czyjejś.. hmm.. wiedzy, sam nie mając dostatecznej. Może to i rzeczywiście był błąd, zatem chyba pójdę w kierunku jego naprawienia

: sob paź 01, 2005 11:55 pm
autor: vandall1
Z tego co pamietam-ten most nie ma LSD,więc nie przesadzajmy...
A skrzynia? Chodzi jak długo na max lifie?Jak kojarzę- to dość długo.
wiem co do skrzyni ale nadal nie wiem co do wspomagania
: ndz paź 02, 2005 2:40 pm
autor: qubus
no wiec tak. Znalazlem wreszcie ,ze do mojego automaatu mam wlac az 10.1 litra MOOPAR ATF PLUS TYP 7176. Jezu ile to bedzie kosztowac!!!
No ale nie wiem jaki typ mam wlac do wspomagania. Mysle, ze 1,2 litra no ale czego Mopar.......?
Kuba, Katowice
Jeep Grand 93 r. , automat, zagazowany 4.0l
: ndz paź 02, 2005 3:20 pm
autor: zibii
W instrykcji do WJ pisze Mopar Power Stering Fluid, bez żadnych szczegółów , wydaję się więc , że jest tu pewne pole manewru na inne płyny, albo kupić Mopara w ASO.
Re: wiem co do skrzyni ale nadal nie wiem co do wspomagania
: ndz paź 02, 2005 4:50 pm
autor: Discotheque
qubus pisze:no wiec tak. Znalazlem wreszcie ,ze do mojego automaatu mam wlac az 10.1 litra MOOPAR ATF PLUS TYP 7176. Jezu ile to bedzie kosztowac!!!
No ale nie wiem jaki typ mam wlac do wspomagania. Mysle, ze 1,2 litra no ale czego Mopar.......?
Kuba, Katowice
Jeep Grand 93 r. , automat, zagazowany 4.0l
Zara zara, tyle wchodzi przy dynamicznej wymianie oleju. Przy statycznej czyli jak w 99,9% warsztatow wejdzie Ci moze z 4-5 litrow.
: ndz paź 02, 2005 7:54 pm
autor: vandall1
Dlatego wazne jest co przedtem było....Swoja drogą Bociek wiesz jak wyglada dynamiczna wymiana?Bom ciekaw...
: ndz paź 02, 2005 9:10 pm
autor: Max
A zuzyty plyn, albo wlany nie tak co trzeba do pompy wspomagania moze skutkowac tym, ze ciezko sie kreci kierownica na wolnych obrotach? (jak sie odpala po nocy to jest ok, bo zimny i ssanie, a jak sie rozgrzeje to ciezko w miejscu jak cholera). Pytam, bo moja sie tak zachowuje i zanim moze wymienie pompe to sprobowac zmienic plyn?
: ndz paź 02, 2005 10:39 pm
autor: PKi
misman i vandall
ATF w mostach - no nieźle was pogieło
Do mostu olej przekładniowy GL5, powiedzmy że lepkość pominiesz i wlejesz cokolwiek o specyfikacji API GL5.
W reduktorze ATF jak najbardziej jest na miejscu - reduktor ma pompe która podaje ten olej
podczas jazdy do góry i smaruje reszte trybów, łożysk i śmieszną panewke.
Moim skromnym zdaniem mosty szybko zmielisz na ATF'ie. Jest zbyt rzadki. ATF to kombinacja oleju hydraulicznego.
: pn paź 03, 2005 5:25 pm
autor: vandall1
PKi pisze:misman i vandall
ATF w mostach - no nieźle was pogieło
Do mostu olej przekładniowy GL5, powiedzmy że lepkość pominiesz i wlejesz cokolwiek o specyfikacji API GL5.
Tak szczerze,to nie pamietam co on ma tam wlane

Nadto:w moscie smarowanie jest rozbryzgowe-koło talerzowe jest pompą i nie ma zadnych panewek,więc nie rozumiem...
Zły gatunek oleju nie spowoduje wymiału w krótkim czasie-raczej pitting,czyli złuszczanie powierzchni utwardzanych.Objawi sie to hałasliwą pracą .Wymiał powstaje od zbyt dużych obciażeń dynamicznych,złego spasowania itp.Więc spoko...
Należałoby skontrolować w tej chwili,po znacznym przebiegu stan powierzchni zębów.
O ile pamietam wazny tez był aspekt finansowy.
Ale głowy se nie dam uciąć,że jest tam ATF
Wiem tyle,że ja jeżdżę na 75W140LS
: wt paź 04, 2005 1:58 pm
autor: reso
Max pisze:A zuzyty plyn, albo wlany nie tak co trzeba do pompy wspomagania moze skutkowac tym, ze ciezko sie kreci kierownica na wolnych obrotach? (jak sie odpala po nocy to jest ok, bo zimny i ssanie, a jak sie rozgrzeje to ciezko w miejscu jak cholera). Pytam, bo moja sie tak zachowuje i zanim moze wymienie pompe to sprobowac zmienic plyn?
No umnie to samo jest ,wiec chyba też sie zato zabiore,a wie ktoś ile tego płynu wchodzi do Granda 95
: wt paź 04, 2005 7:12 pm
autor: misman
vandall1 pisze:
Tak szczerze,to nie pamietam co on ma tam wlane

Mhm...
Parę postów wyżej było napisane...

: śr paź 05, 2005 1:02 am
autor: vandall1
Prosta sprawa-dekiel sciagnąć i oblukac

I szarpnąc sie na 75W90 jak juz wszystko tak "prawomyslnie" ma byc.