reduktor... panika...

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
dj_wojtecki
 
 
Posty: 260
Rejestracja: śr sie 17, 2005 10:35 pm
Lokalizacja: S_Kepa
Kontaktowanie:

reduktor... panika...

Post autor: dj_wojtecki » sob paź 08, 2005 10:56 pm

Panowie... jam jest nowy posiadacz jeepa i jak to nowy z problemem do madrzejszych... dzis do autka wsiadl dzieciak... sie pobawic i po tej zbawie raczka reduktora chodzi sobie bez jakichkolwiek oporow (jakby byla urwana) a napedy niezaleznie od polozenia raczki pozostaja odlaczone (znaczy jest w pozycji "neutral")... o co chodzi? kurna sie stresuje, za kolejny tysiac z kieszeni wyleci... i tak sie dzis dowiedzialem, ze lozyska tylnych kol, to tylko razem z piastami mozna wymienic... a tu jeszcze to... ech... :-( pomocy mojemu jeepowi...
Pancerny XJ,, 2,5l, + ze 4,5', 32' ale oryginal simex :-)

Awatar użytkownika
Tindirindi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 77
Rejestracja: pn sty 06, 2003 11:50 am
Lokalizacja: CT, USA
Kontaktowanie:

Post autor: Tindirindi » sob paź 08, 2005 11:30 pm

Zajzyj pod grata. Najprawdopodoniej sie popychacz odczepil. Jakby walnal reduktor to raczej mialbys problem ruszac raczka a nie odwrotnie.
Bought a Jeep. Got tired of pushing the Land Rover.

Awatar użytkownika
dj_wojtecki
 
 
Posty: 260
Rejestracja: śr sie 17, 2005 10:35 pm
Lokalizacja: S_Kepa
Kontaktowanie:

Post autor: dj_wojtecki » sob paź 08, 2005 11:40 pm

Tindirindi pisze:Najprawdopodoniej sie popychacz odczepil. Jakby walnal reduktor to raczej mialbys problem ruszac raczka a nie odwrotnie.
dzieki za pocieszenie, rano sie uwale pod padake i poogladam... no ale zeby dziecko dalo rade urwac cos w terenowym aucie :o
Pancerny XJ,, 2,5l, + ze 4,5', 32' ale oryginal simex :-)

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » ndz paź 09, 2005 1:38 am

Najpewniej coś się wyczepiło po drodze.Mogła się też odkrecić sruba na osce przy reduktorze.
Z tyłu nie masz piast,tylko półosie łozyskowane/obciążone/.Żuk ma lepiej to rozwiązane :)21
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

mel
Posty: 474
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 12:15 pm
Lokalizacja: W-wa i okolice

Post autor: mel » ndz paź 09, 2005 6:07 am

Myślę, że to nie będzie dramat - na cięgnie od reduktora są dwa zaczepy, które lubią się zrywać - powinieneś sobie poradzić nawet bez żadnych narzędzi - trzeba będzie wcisnąć gumę na miejsce. Drugi przypadek to poluzowanie śruby - bodajże 10 też na cięgnie - wtedy potrzebna pomoc drugiej osoby tak abyś właściwie wyregulował położenie dżwigni- czyli aby wybór napędu pokrywał się z położeniem dżwigni i opisami przy dżwigni - nie wiem czy zrozumiałeś o co chodzi?
Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki

Awatar użytkownika
dj_wojtecki
 
 
Posty: 260
Rejestracja: śr sie 17, 2005 10:35 pm
Lokalizacja: S_Kepa
Kontaktowanie:

Post autor: dj_wojtecki » ndz paź 09, 2005 6:59 am

mel pisze:trzeba będzie wcisnąć gumę na miejsce. Drugi przypadek to poluzowanie śruby - bodajże 10 też na cięgnie - wtedy potrzebna pomoc drugiej osoby tak abyś właściwie wyregulował położenie dżwigni- czyli aby wybór napędu pokrywał się z położeniem dżwigni i opisami przy dżwigni - nie wiem czy zrozumiałeś o co chodzi?
teortycznie zrozumialem :-) zobaczymy jak to bedzie w praktyce... rozumie, ze jak wleze pod autko dostep do ciegna jest bezproblemowy?
vandall1 pisze:Z tyłu nie masz piast,tylko półosie łozyskowane/obciążone/.Żuk ma lepiej to rozwiązane :)21
a jaki jest koszt wymiany tego czegos? bo mam ewidentnie luzne kola z tylu... stuki i luzy sa mniej wiecej jakie, jakby kola nie byly dokrecone :-(
Pancerny XJ,, 2,5l, + ze 4,5', 32' ale oryginal simex :-)

mel
Posty: 474
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 12:15 pm
Lokalizacja: W-wa i okolice

Post autor: mel » ndz paź 09, 2005 7:08 am

bezproblemowy
Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki

Awatar użytkownika
dj_wojtecki
 
 
Posty: 260
Rejestracja: śr sie 17, 2005 10:35 pm
Lokalizacja: S_Kepa
Kontaktowanie:

Post autor: dj_wojtecki » ndz paź 09, 2005 7:30 am

mel pisze:bezproblemowy
hehe... dzieki... ide nurkowac pod staruszka :-)
Pancerny XJ,, 2,5l, + ze 4,5', 32' ale oryginal simex :-)

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » ndz paź 09, 2005 8:29 am

dj_wojtecki pisze:
mel pisze:trzeba będzie wcisnąć gumę na miejsce. Drugi przypadek to poluzowanie śruby - bodajże 10 też na cięgnie - wtedy potrzebna pomoc drugiej osoby tak abyś właściwie wyregulował położenie dżwigni- czyli aby wybór napędu pokrywał się z położeniem dżwigni i opisami przy dżwigni - nie wiem czy zrozumiałeś o co chodzi?
teortycznie zrozumialem :-) zobaczymy jak to bedzie w praktyce... rozumie, ze jak wleze pod autko dostep do ciegna jest bezproblemowy?
vandall1 pisze:Z tyłu nie masz piast,tylko półosie łozyskowane/obciążone/.Żuk ma lepiej to rozwiązane :)21
a jaki jest koszt wymiany tego czegos? bo mam ewidentnie luzne kola z tylu... stuki i luzy sa mniej wiecej jakie, jakby kola nie byly dokrecone :-(
pewnie masz luz na c klipach a nie lozyskach hahahaha zostaw to i idz na piwo bo te typy tak maja
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
misman
 
 
Posty: 6072
Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: zawodzi...

Post autor: misman » ndz paź 09, 2005 9:19 am

vandall1 pisze: Z tyłu nie masz piast,tylko półosie łozyskowane/obciążone/.Żuk ma lepiej to rozwiązane :)21
Nikt nie zabrania kupienia sobie doskonałego auta "Żuk" i cieszenia się jazdą nim. Sprzedaj syfa, kup se żuka, jeszcze kasa Ci zostanie - i nie będziesz więcej marudził (może)

:)21
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."

Awatar użytkownika
homikk
Posty: 675
Rejestracja: pn maja 03, 2004 7:54 pm
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: homikk » ndz paź 09, 2005 10:42 am

mel pisze: bodajże 10 też na cięgnie
:o
XJ 4.0 92 był, teraz jest XJ tyle, że 900 bobber

GG 3814878

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » ndz paź 09, 2005 10:46 am

homikk pisze:
mel pisze: bodajże 10 też na cięgnie
:o
myslal pewnie o kluczu a nie o srednicy gwintu :wink:
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
misman
 
 
Posty: 6072
Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: zawodzi...

Post autor: misman » ndz paź 09, 2005 11:03 am

danielpoz pisze:
homikk pisze:
mel pisze: bodajże 10 też na cięgnie
:o
myslal pewnie o kluczu a nie o srednicy gwintu :wink:
Taa... znając te rozwiązania, to nie zdziwię gdyby się okazało, że chodzi o rozmiar 9,5 albo 10,5 :)21
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."

Awatar użytkownika
dj_wojtecki
 
 
Posty: 260
Rejestracja: śr sie 17, 2005 10:35 pm
Lokalizacja: S_Kepa
Kontaktowanie:

Post autor: dj_wojtecki » ndz paź 09, 2005 11:36 am

misman pisze:
danielpoz pisze:
homikk pisze: :o
myslal pewnie o kluczu a nie o srednicy gwintu :wink:
Taa... znając te rozwiązania, to nie zdziwię gdyby się okazało, że chodzi o rozmiar 9,5 albo 10,5 :)21
amerykanie nie znaja rozwiazan metrycznych... mozna sie do tego przyzwyczaic :-)
Pancerny XJ,, 2,5l, + ze 4,5', 32' ale oryginal simex :-)

Awatar użytkownika
Albert_N
     
     
Posty: 4695
Rejestracja: pt lut 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Albert_N » ndz paź 09, 2005 11:55 am

amerykanie wielu rzeczy nie znaja.. i stad np. wieczne luzy w mostach w jeepach :)21
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9

Awatar użytkownika
dj_wojtecki
 
 
Posty: 260
Rejestracja: śr sie 17, 2005 10:35 pm
Lokalizacja: S_Kepa
Kontaktowanie:

Post autor: dj_wojtecki » ndz paź 09, 2005 1:04 pm

Albert_N pisze:amerykanie wielu rzeczy nie znaja.. i stad np. wieczne luzy w mostach w jeepach :)21
zapomniales o jeszcze jednym luzie, ktorego szczegolnie suzuki jest pozbawione... luzie wewnatrz autka... o wyluzowaniu wlascicieli jeepow to juz nawet nie wspominam ;-)
Pancerny XJ,, 2,5l, + ze 4,5', 32' ale oryginal simex :-)

mel
Posty: 474
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 12:15 pm
Lokalizacja: W-wa i okolice

Post autor: mel » ndz paź 09, 2005 6:38 pm

dj.. - no i co tam pod spodem? :D
Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki

Awatar użytkownika
dj_wojtecki
 
 
Posty: 260
Rejestracja: śr sie 17, 2005 10:35 pm
Lokalizacja: S_Kepa
Kontaktowanie:

Post autor: dj_wojtecki » ndz paź 09, 2005 9:33 pm

mel pisze:dj.. - no i co tam pod spodem? :D
jest gites... wlazlem... spadla sruba z mocowania pretu (dolaczanego bezposrednio, pod spodem do lewarka zmiany napedow).
Wprawdzie zakrecic ustrojstwa nie dalem rady bez kanalu (dostep jednak nie jest najlepszy, bo akurat w tym miejscu idzie belka zabezpieczajaca, ale przelaczylemn mechanizm w pozycje "neped na tyl". Jutro i tak jade do serwisu z chlodnica, to i to przy okazji machne... ale stres odszedl w nieznane :-) jeep jak kazdy amerykaniec - jesli awaria, to pierdola ;-)
Pancerny XJ,, 2,5l, + ze 4,5', 32' ale oryginal simex :-)

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » ndz paź 09, 2005 11:09 pm

Myslę,ze na prawdę nadmierny luz na łozysku półosi objawi sie wyciekiem oleju przez simmer.
Półos ma fajny wymiar:35,7....Jakby co-podejrzewam,ze da sie ją przeszlifować na 35 i wstawić metryczne łozysko,bez konieczności wymiany całej półosi.

Misman:a może żuk ma gorzej to rozwiązane?Wyluzuj chłopie...
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
dj_wojtecki
 
 
Posty: 260
Rejestracja: śr sie 17, 2005 10:35 pm
Lokalizacja: S_Kepa
Kontaktowanie:

Post autor: dj_wojtecki » pn paź 10, 2005 12:01 am

vandall1 pisze:Myslę,ze na prawdę nadmierny luz na łozysku półosi objawi sie wyciekiem oleju przez simmer.
Półos ma fajny wymiar:35,7....Jakby co-podejrzewam,ze da sie ją przeszlifować na 35 i wstawić metryczne łozysko,bez konieczności wymiany całej półosi.
jutro toto rozbieremy jak niewiaste i oblukamy... a pozniej o wszystkim opowiem...
Pancerny XJ,, 2,5l, + ze 4,5', 32' ale oryginal simex :-)

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » pn paź 10, 2005 12:10 am

A słynny kluczyk do słynnej śrubki-kołka posiada?Nie?To w te pedy do raffików dzwonić,bo fura sie uziemni na dłużej :)21
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

mel
Posty: 474
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 12:15 pm
Lokalizacja: W-wa i okolice

Post autor: mel » pn paź 10, 2005 9:25 am

Koledzy - amerykanie nie wiedzą również, że ja p.erdolę ich rozwiązania a do swojego jeepa używam zwykłych kluczy i do tej pory nic nie ukręciłem, zerwałem, popsułem - więc albo moje klucze się dostosowały do amerykańskich rozmiarów albo śruby i nakrętki dostosowały się do moich europejskich kluczy - w szczegóły nie wnikam :D
Dzięki temu samopoczucie lepsze :D
pzdr - mel
Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki

Awatar użytkownika
Prest
 
 
Posty: 1364
Rejestracja: czw lip 29, 2004 7:18 am
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: Prest » pn paź 10, 2005 12:36 pm

dj_wojtecki pisze: Wprawdzie zakrecic ustrojstwa nie dalem rady bez kanalu ..........
Czas na lift i koła 31', ja pod swojego bez problemu włażę bez kanału 8)
FZJ80

Awatar użytkownika
SławekXJ
 
 
Posty: 1066
Rejestracja: śr gru 29, 2004 2:44 pm
Lokalizacja: Krapkowice

Post autor: SławekXJ » pn paź 10, 2005 12:57 pm

Prest pisze: Czas na lift i koła 31', ja pod swojego bez problemu włażę bez kanału 8)
Bez liftu i 31" też można...
:D
Racja jest jak dziura w d...,każdy ma swoją:)21

Awatar użytkownika
PiotrKu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: czw wrz 01, 2005 9:08 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: PiotrKu » pn paź 10, 2005 1:04 pm

techmark pisze:
Prest pisze: Czas na lift i koła 31', ja pod swojego bez problemu włażę bez kanału 8)
Bez liftu i 31" też można...
:D
:lol: Zależy od piwnego mięśnia brzucha :lol:
Jeep Cherokee 4.0 Limited '88

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość