Wrangler FAQ
Moderator: Mroczny
- stebel
- Posty: 397
- Rejestracja: pn sty 10, 2005 1:04 am
- Lokalizacja: 40 mil od Rubiconu
- Kontaktowanie:
Wrangler FAQ
Wrangler FAQ znajduje sie tu: http://www.jeep.org.pl/forum/viewtopic.php?p=6820#6820
Zapraszam do korzystania i dopisywania nowych informacji.
Zapraszam do korzystania i dopisywania nowych informacji.
Ostatnio zmieniony ndz lip 02, 2006 10:37 am przez stebel, łącznie zmieniany 6 razy.
Si vis pacem para bellum.
- Misiek Bielsko
-
- Posty: 5195
- Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
- Kontaktowanie:
Re: Wrangler FAQ
Ja mam Dana 35 (bez C-klipów), a korek mam metalowy. Oryginalnie. To tak gwoli uzupełnienia merytorycznegostebel pisze:
Jaki mam most? To zdjecie mowi samo za siebie. http://img422.imageshack.us/my.php?imag ... 4351is.jpg
Gdyby ktos mial jeszcze jakies watpliwosci to Dana 35 ma gumowy korek oleju a Dana 44 metalowy

"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
Re: Wrangler FAQ
nalezy bezwzglednie pamietac rowniez o przesmarowaniu walu przedniego i tylnego (o ile maja kalamitke)stebel pisze: (...)
Punkty smarowania W TJ jest siedem punktow ktore powinno sie regularnie smarowac (ja robie to przy kazdej wymianie oleju czyli co 3000 mil) Oto one zaznaczone w kolkach na zdjeciach:
http://img422.imageshack.us/my.php?image=smar19jm.jpg
http://img422.imageshack.us/my.php?image=smar22os.jpg
http://img436.imageshack.us/my.php?image=smar32fy.jpg
http://img436.imageshack.us/my.php?image=smar46mv.jpg
(...)

dodatkowo krzyzaki polosi ... ( oczywiscnie jesli maja kalamitki )

"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
panowie ja mam yj 2.5 zagazowanego nie wiem czy komuś moje doświadczenia z yj się przydadzą ale i tak się podziele. Co do pompy sprzęgła to z tego co pamię tam to w yj jest tylko łozysko centralne przy sprzęgle tak więc nie ma siłownika , więc przyczyn źle działajacego sprzęgła dopatrywałbym się wewnątrz dzwona przy samym sprzęgle i obstawiałbym coś ze słoneczkim i wyciskiem. W moim aucie była skrzynia ax5 , była bo jest ax15 . taka zmina to trochę kłopotu jest, przynajmniej w polskich warunkach tzn musiałem u tokarza flansze toczyć miedzy dzwon a skrzynie o dpowiedniej grubości oczywiście o powidnich otwrach w jedną i drugą stronę (tak żeby łebki srub na siebie nie zachodziły i trzeba tak to zrobić zeby reduktora względem skrzyni nie przekręcić. Po takiej przeróbce trzeba nową pompę sprzęgła dobrać bo najczęściej ax 15 jest na łape a nie na centralne lożysko. Ja założyłem zamiast pompy sprzęgła pompę hamulcowa od forda focusa. ze względu na to ze jest krótka a tam jest miejsca mało. a ciężko znaleść pompę srzęgłową o śrenicy tłoczka większej niż 3/4 cala (19.05 mm) i o tej długości. trzba płytę pod reduktorm troszkę przearanzować ale to małe piwo. Ax15 jest troszeczkę dłuższa i u mnie trzeba bylo skrócić tylni most o 3 cm. , trzeba też lekko pod lewrek podciąć budę ale to też pikuś.
Polecam wszystkim panom sprawdzić (ewentualnie dorobić jak nie ma) porządne odpowietrzenia mostów ,skrzyni i reduktora (ja chyba przez ich brak przemieliłem ax5)
Co do kół i fler to ja bez body liftu miałem 31/10,5 i przy max wykrzyżu opony ostro gieły flery ale wszystko było ok teraz mam szerokie best topy i też dotykają na wykrzyżach ale juz mało. ostatni zrobiłem susp lift przez przyklepanie starych piór i dołozeniu po ladze o długosci najdłużeszgo i przedłużeniu wieszaków( przy tam wszystkim radzę sobie sprawdzić długość amorków) . przy tym nalezy pamiętać o przedłuzeniu panhardów i drążka kierowniczego. wydaje mi się że body lift jest potrzebny przy kołach większych niz 31 ale wcześniej nie , tzn wystarczy ogranicznik skrętu troszeczkę podkręcic. to wszystko zalezy oczywiście od et felg.przy lifcie zawiaszni przydają się kliny pod mosty z tyłu żeby lekko zminiejszyć kąt krzyżków i lekko tym samym unieść wypust mostu(oczywiście mniej więcej tak zeby kąty mostu i reduktora się przynajmniej mniej więcej równały) z przodu żeby przy dłuzszych wieszakach nie zminiać kątów zwrotnic
Co do legendarnej wystrzymałości d35 ja nie narzekam tzn nie zdążyłe jeszcze urwac żadnego i mysle że ma na to bardzo istotny wpływ fakt że dbam o nie tzn sprawdzam jaka jest kondycja i stan oleju (tzn czy jest z woda czy nie pomimo zrobionych odpowietrzeń) tak przy okazji to ja leje syntetic 75/90 do reduktora oczywisci atf .Co prawda widziałem w swoim moście super prześwietny patent c-clip dzięki któremu awaria półosi najczęściej kończy się odpadnięciem koła ale trudno.
Co do silnika to mi wystarczy ,tzn jak się pokręci to nawet jedzie. jeżel ichodzi o jego słaośic w jeździe terenowej to jedyne co moge zastrzec to jest nieodporna kopółka na zalanie ale po odpowiednim uszczenieniu jest ok ( no i oczywiście snorkel). to na razie tyle, nie jestem super jakoś zorientowany ale parę tematów związanych z tym autem przerobilem i może bedę mógł coś poradzić jeepowcom w potrzebie dltego to mooj nr gg 6666846 :YJ:
Polecam wszystkim panom sprawdzić (ewentualnie dorobić jak nie ma) porządne odpowietrzenia mostów ,skrzyni i reduktora (ja chyba przez ich brak przemieliłem ax5)
Co do kół i fler to ja bez body liftu miałem 31/10,5 i przy max wykrzyżu opony ostro gieły flery ale wszystko było ok teraz mam szerokie best topy i też dotykają na wykrzyżach ale juz mało. ostatni zrobiłem susp lift przez przyklepanie starych piór i dołozeniu po ladze o długosci najdłużeszgo i przedłużeniu wieszaków( przy tam wszystkim radzę sobie sprawdzić długość amorków) . przy tym nalezy pamiętać o przedłuzeniu panhardów i drążka kierowniczego. wydaje mi się że body lift jest potrzebny przy kołach większych niz 31 ale wcześniej nie , tzn wystarczy ogranicznik skrętu troszeczkę podkręcic. to wszystko zalezy oczywiście od et felg.przy lifcie zawiaszni przydają się kliny pod mosty z tyłu żeby lekko zminiejszyć kąt krzyżków i lekko tym samym unieść wypust mostu(oczywiście mniej więcej tak zeby kąty mostu i reduktora się przynajmniej mniej więcej równały) z przodu żeby przy dłuzszych wieszakach nie zminiać kątów zwrotnic
Co do legendarnej wystrzymałości d35 ja nie narzekam tzn nie zdążyłe jeszcze urwac żadnego i mysle że ma na to bardzo istotny wpływ fakt że dbam o nie tzn sprawdzam jaka jest kondycja i stan oleju (tzn czy jest z woda czy nie pomimo zrobionych odpowietrzeń) tak przy okazji to ja leje syntetic 75/90 do reduktora oczywisci atf .Co prawda widziałem w swoim moście super prześwietny patent c-clip dzięki któremu awaria półosi najczęściej kończy się odpadnięciem koła ale trudno.
Co do silnika to mi wystarczy ,tzn jak się pokręci to nawet jedzie. jeżel ichodzi o jego słaośic w jeździe terenowej to jedyne co moge zastrzec to jest nieodporna kopółka na zalanie ale po odpowiednim uszczenieniu jest ok ( no i oczywiście snorkel). to na razie tyle, nie jestem super jakoś zorientowany ale parę tematów związanych z tym autem przerobilem i może bedę mógł coś poradzić jeepowcom w potrzebie dltego to mooj nr gg 6666846 :YJ:
piotr.s pisze:Chcę podnieść nadwozie TJ-ta nad ramę, gdzie kupić zestaw najlepiej i najlepszy ?!



Chyba chodzi Ci o lift budy ,jak sie domyślam .
Najlepszy i najtańszy lift :
Kup sobie pół metra pręta aluminiowego fi 40-50 , daj tokarzowi aby pociął Ci na żądaną wysokość liftu ( jest jedenaście sztuk mocowań ), niech wywierci dziury ( 12,5) Potem wykręć jedną śrubę z boku ramy , jedną z tyłu i środkową z przodu ( są różnej długosci) zamów dłuższe o wysokość podniesienia w odpowiedniej ilości ( są to calowe śruby i pewnie nie ma ich na półce)- ktoś na forum pisał jakie to gwinty , bo ja zapomniałem. Nie radzę podnosić wyżej niż 4 cm .
Pamiętaj też o opuszczeniu chłodnicy o wysokość liftu do dołu (na jakichs płaskownikach), bo urwiesz obudowę przy pierwszym odpaleniu .No i sprawż czy reduktor i biegi dobrze wchodzą , bo może trzeba coś od spodu podgiąć .
Koniec
Xtreme Off Road Team
692 490 694
692 490 694
Re: Wrangler FAQ
Mam pytania, dość banalne, ale nie mogę nigdzie znaleźć odpowiedzi
Jakie oleje i ile do poszczególnych mostów, skrzyni, reduktora (TJ 4,0L manualna skrzynia)?
Gdzie oprócz podszybia znajduje się tabliczka znamionowa z nr vin i gdzie jest nabity vin na stałe?
Dzięki z góry za odpowiedź.

Jakie oleje i ile do poszczególnych mostów, skrzyni, reduktora (TJ 4,0L manualna skrzynia)?
Gdzie oprócz podszybia znajduje się tabliczka znamionowa z nr vin i gdzie jest nabity vin na stałe?
Dzięki z góry za odpowiedź.
- stebel
- Posty: 397
- Rejestracja: pn sty 10, 2005 1:04 am
- Lokalizacja: 40 mil od Rubiconu
- Kontaktowanie:
Re: Wrangler FAQ
Silnik 6 kwarttomo27 pisze:Mam pytania, dość banalne, ale nie mogę nigdzie znaleźć odpowiedzi![]()
Jakie oleje i ile do poszczególnych mostów, skrzyni, reduktora (TJ 4,0L manualna skrzynia)?
Dana 30 -1.25 kwarty 80W-90 lub 75W-140
Dana 35 - 1.75 kwarty 80W-90 lub 75W-140
Dana 44 - 2 kwarty 80W-90 lub 75W-140
Ja w D30 i D44 uzywam 75W-140 i taki polecam
Rubicon Dana 44 przod- 1.375 kwarty 75W-140 synthetic
Rubi Dana 44 tyl - 2 kwarty 75W-140 synthetic
Reduktor NP 231 - 1.1 kwarty ATF +3 albo +4
Skrzynia manualna...zalezy jaka masz:
AX-5 pieciobiegowa - 3.3 kwarty 75W-90 GL3 lub GL4 (W fabrycznej ksiazce obslugi jest blad podajacy ze uzywa sie GL5 )
AX-15 Pieciobiegowa - 3.32 kwarty 75W-90 GL3 lub GL4 (W fabrycznej ksiazce obslugi jest blad podajacy ze uzywa sie GL5 )
NV3550 pieciobiegowa - 2.1 kwarty Olej Mopar # 04874464AA lub Synchromax
NV1500 pieciobiegowa - 2.4 kwarty Olej Mopar # 04874464AA lub Synchromax
NSG370 sesciobiegowa - 1.58 kwartyOlej Mopar # 04874464AA lub Synchromax
Kwarta = 0.94 litra
Si vis pacem para bellum.
Re: Wrangler FAQ
Wielkie dzięki 

Re: Wrangler FAQ
pytanko moze ktos pomoze ?
jak regulowane zawory sa w silniku 2,5 ? hydraulik ,podkladka czy reczna regulacja?
chodzi o to ze na gazie zawsze i rowno przy 2800obr.poszarpuje jakby nie dopalał (kable ,świece ,kopułka nowe)
jak regulowane zawory sa w silniku 2,5 ? hydraulik ,podkladka czy reczna regulacja?
chodzi o to ze na gazie zawsze i rowno przy 2800obr.poszarpuje jakby nie dopalał (kable ,świece ,kopułka nowe)
suburban 7,4
Re: Wrangler FAQ
Zaczyna mi się podobać muzyka country.
Czy jest to powód do niepokoju?
Czy szukać pomocy u specjalisty?
Czy to może być konsekwencja 3 lat z Wranglerem?
Czy staję się wsiokiem z Pensylwanii, albo innego Kentucky?
Czy jest to powód do niepokoju?
Czy szukać pomocy u specjalisty?
Czy to może być konsekwencja 3 lat z Wranglerem?
Czy staję się wsiokiem z Pensylwanii, albo innego Kentucky?
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
Re: Wrangler FAQ
jak dojdziesz do redneck rapu to wtedy zacznij się martwic


Re: Wrangler FAQ
Radek, tyrolskie klimaty to też country? iloi ii io 

Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli.
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli.

Re: Wrangler FAQ
Nie wiem co to, ale nie będę sprawdzał.
No ja nie mieszkam w Tyrolu, ale ze dwa razy w radiu słyszłem muzykę country z niemieckim wokalem.
No uszy mi krwawiły.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
- minizbowid
-
- Posty: 4045
- Rejestracja: czw lut 19, 2009 7:00 pm
- Lokalizacja: Świdnik k. Mełgwi
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość