Stukot z konwertera

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
malin
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 75
Rejestracja: sob wrz 27, 2003 7:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Stukot z konwertera

Post autor: malin » sob paź 15, 2005 11:12 am

No i ostatecznie, po licznych podejrzeniach, orzeczono źródło dobijającego, metalicznego, rytmicznego stukotu.

Pochodzi on z konwertera. Sprawdzone zostały te pie..ne 4 śruby - niestety to nie one.

Po rozmowach z uczonymi i za ich poradą ułożyłem sobie w głowie, że nie ma sensu na robotę tego, bo kasa i problem. Stukot bowiem wynika prawdopodobnie ze złego wyważenia konwertera.

Ale ostatni jak załadowałem śmietnik po brzegi bagażnika, stukot zdecydowanie ucichł. Do tego stopnia, ze jak go rozładowałem, to znowu jestem zaniepokojony stukotem.....

I tak sobie pomyślałem, że może ktoś z Was ma na to teorię.... W końcu nadzieję trza mieć do końca - mojego albo jeepa.
JEEP Cherokee 4.0/gaz '95 ZIELONY :)

HAGGLUND BV 206, gąsienica 4x4 1985, Silnik Ford V6 2,9.

Nikos
Posty: 447
Rejestracja: pn wrz 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Nikos » sob paź 15, 2005 12:07 pm

No to chyba nie konwerter tobie stuka

Awatar użytkownika
zibii
 
 
Posty: 116
Rejestracja: czw maja 26, 2005 11:40 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: zibii » sob paź 15, 2005 12:07 pm

Wniosek sam się pcha na usta :P

Musisz zawsze mieć pełny bak(i) i peły bagażnik, lub pełną obsadę na siedzeniach :P

Przykre ale prawdziwe :P

Kidyś to się skończy :D , ale będzie Cię to kosztowało wymianę części :o

PRZYKRE ALE PRAWDZIWE

Jak znam hamerykańskie auta może to potrwać :) , może prędzej się przyzwyczaisz :lol: niż się sypnie do końca.
zibi
WK 4X4 LAREDO

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » sob paź 15, 2005 6:47 pm

Sprawdż jeszcze tylną poduchę :roll:
Włóz jakiś łomik i "poddżwigniuj".
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

robert raffik
 
 
Posty: 100
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 7:00 pm
Lokalizacja: K R A K Ó W

Post autor: robert raffik » sob paź 15, 2005 7:25 pm

cóż zregeneruj konwerter i jeździj dalej
dużo pracy :) proszę nie pisac na PW bo odblokowane ale mi zaraz zablokują:(
www.jeep.org.pl :P

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » sob paź 15, 2005 7:44 pm

Ja nadal obstawiam sworzen tlokowy. a konwerter chyba ostatnio regenerowal XJeep
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » ndz paź 16, 2005 12:37 am

To sworzeń,czy konwerter?
Wg mojej skromnej wiedzy /cześciowo nabytej/-to drugie...
Dzwiek jest najbardziej intensywny z jego okolic :roll:

W ogóle @malin,to wiesz co?Mój nie stuka /albo bardzo słabo/.Dopłacisz i machniom :lol: To nie jest ogłoszenie jakby co... :lol:
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » ndz paź 16, 2005 9:32 am

Discotheque pisze:Ja nadal obstawiam sworzen tlokowy. a konwerter chyba ostatnio regenerowal XJeep
taaaaa!!! regeneracja polegala na zakupie nowego... :-?

urwalo mi prowadzenie i latal sobie swobodnie !! objawy podobne jak u kolegi MALINA !!

wymontuj gnoja i oblukaj...!! jedyna metoda !!
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
SiwyJeep
 
 
Posty: 133
Rejestracja: wt maja 17, 2005 10:25 pm
Lokalizacja: Wawa

Post autor: SiwyJeep » ndz paź 16, 2005 10:38 am

u mnie też tak stuka, przrabiałem temat kilka tygodni wcześniej i po dogłębny osłuchaniu jest to konwerter. Niestety tak narazie jeżdże, bo za wymianę konwertera powiedzieli mi 1400 szelesta :cry:
"..Mężczyzni nigdy nie dorastają, tylko z wiekiem ich zabawki drożeją.."
XJ'93 4.0HO, Sj413

Awatar użytkownika
malin
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 75
Rejestracja: sob wrz 27, 2003 7:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: malin » ndz paź 16, 2005 11:42 am

Ty Vandall, a ty co z tą poduszką? Coś ci do głowy przyszło?

Jak ty chcesz się ze mną machnąć, bo ci się moja furka podoba :) Z tymi nowymi szklankami :roll:

Wiesz Bocian, magik co miał taki sam objaw twierdzi, że to zdecydowanie konwerter. Żeby być pewnym, to trzeba chyba czekać aż się urwie :(
JEEP Cherokee 4.0/gaz '95 ZIELONY :)

HAGGLUND BV 206, gąsienica 4x4 1985, Silnik Ford V6 2,9.

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » ndz paź 16, 2005 1:20 pm

Z poduszką wymyslam,bo szukam juz wszędzie...
Mój zaczął też podobnie walić,ale fakt,że trochę dalej było to słychać :roll:
Jak ruszyliśmy tylną poduszką w górę-ucichło całkiem.Szybka regeneracja poduchy i spokój...Tak mi się skojarzyło z załadowaniem /obciażeniem/Twojej fury...
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
malin
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 75
Rejestracja: sob wrz 27, 2003 7:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: malin » ndz paź 16, 2005 1:23 pm

Hmmm, co prawda u mnie po załadowaniu ucichło, ale nie całkowicie.

Może powinienem do Ciebie podjechać, tak na spokojnie ....... W listopadzie :)
JEEP Cherokee 4.0/gaz '95 ZIELONY :)

HAGGLUND BV 206, gąsienica 4x4 1985, Silnik Ford V6 2,9.

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » ndz paź 16, 2005 1:29 pm

malin pisze:
Wiesz Bocian, magik co miał taki sam objaw twierdzi, że to zdecydowanie konwerter. Żeby być pewnym, to trzeba chyba czekać aż się urwie :(
Sam słyszałem,to było w Grandzie 4.0 /nieco ciszej/.
Kolo twierdził,że to bardzo czeste zjawisko /duże masy wirujace/,a ile czasu jeszcze pochodzi to nie wie.Raczej kompetentny,myśle...na pewno bardziej niż ja :)21
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

Post autor: tiger » ndz paź 16, 2005 2:30 pm

U mojego ojca w XJocie stuka cos przy odpaleniu a pozniej cichnie. W warsztacie wymienili nam samoregulatory przez jakis czas nie stukalo ale zalozyli uzywane bo na nowe trzeba bylo dlugo czekac i stuka znowu. Opłaca sie to wymieniac czy lepiej silnik za 2500zł kupic??
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » ndz paź 16, 2005 3:28 pm

SiwyJeep pisze:u mnie też tak stuka, przrabiałem temat kilka tygodni wcześniej i po dogłębny osłuchaniu jest to konwerter. Niestety tak narazie jeżdże, bo za wymianę konwertera powiedzieli mi 1400 szelesta :cry:

ja za uzywke konwenter ale IGLA dalem 600 !!


a czekac az sie urwie to nie polecam ...!!

wykrec...oblukaj...ewentualnie daj do sprawdzenia wywazenie ...!!

inaczej to szukanie nie ma sensu !!

...a wpada ci auto w blizej nieokreslone wibracje przy duzych predkosciach obrotowych skrzyni...??
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
malin
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 75
Rejestracja: sob wrz 27, 2003 7:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: malin » ndz paź 16, 2005 3:50 pm

Nie, autko lata, że aż miło. Kurde nie mam co mu w reflektory wygarnąć poza tym stukotem. Jakby na to nie patrzeć - dobijającym.

XJeep - mówisz sprawdzić wyważenie. A jak? Bo tu w 3mieście, ostrzegano przed wielkimi kosztami. No i czy ten konwerter łatwo wyszarpać?
JEEP Cherokee 4.0/gaz '95 ZIELONY :)

HAGGLUND BV 206, gąsienica 4x4 1985, Silnik Ford V6 2,9.

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » ndz paź 16, 2005 4:31 pm

tiger pisze:U mojego ojca w XJocie stuka cos przy odpaleniu a pozniej cichnie. W warsztacie wymienili nam samoregulatory przez jakis czas nie stukalo ale zalozyli uzywane bo na nowe trzeba bylo dlugo czekac i stuka znowu. Opłaca sie to wymieniac czy lepiej silnik za 2500zł kupic??
Jeśli silnik ogólnie jest cacy to oczywista sprawa że opłaci sie wymienić koszt nie duży
12 samoregulatorw 25 x 12 = 300 zł
Uszczelka pod głowice 160 zł
Do tego robocizna około 200 zł
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
SiwyJeep
 
 
Posty: 133
Rejestracja: wt maja 17, 2005 10:25 pm
Lokalizacja: Wawa

Post autor: SiwyJeep » ndz paź 16, 2005 5:18 pm

XJeep pisze:

ja za uzywke konwenter ale IGLA dalem 600 !!


a czekac az sie urwie to nie polecam ...!!

wykrec...oblukaj...ewentualnie daj do sprawdzenia wywazenie ...!!

inaczej to szukanie nie ma sensu !!

...a wpada ci auto w blizej nieokreslone wibracje przy duzych predkosciach obrotowych skrzyni...??
Te konwerter za 1400 to regenrowany z gwarancją, wchodzi w to też wymiana, bo co prawda to wydaje mi się,ze na mechanice się znam, ale nigdy nie robiłem automatu i mam jakieś lęki.
A co do wibracji to nic się nie dzieje. Samochód jeździ wręcz idealnie poza tym, że po nagrzaniu pojawia się ten stuk (wystepuje tylko na wolnych obrotach i po nagrzaniu się samochodu, znika na wyższych obrotach i po obciązeniu skrzyni.
"..Mężczyzni nigdy nie dorastają, tylko z wiekiem ich zabawki drożeją.."
XJ'93 4.0HO, Sj413

Awatar użytkownika
SiwyJeep
 
 
Posty: 133
Rejestracja: wt maja 17, 2005 10:25 pm
Lokalizacja: Wawa

Post autor: SiwyJeep » ndz paź 16, 2005 5:20 pm

X Jeep a dałbyś jakieś wskazówki jak to gówno wymienić to może sam spróbuję? :)1
"..Mężczyzni nigdy nie dorastają, tylko z wiekiem ich zabawki drożeją.."
XJ'93 4.0HO, Sj413

raffik
Posty: 305
Rejestracja: czw lis 27, 2003 2:07 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: raffik » ndz paź 16, 2005 6:24 pm

1400 to nie malo za regeneracje

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » ndz paź 16, 2005 6:38 pm

SiwyJeep pisze:X Jeep a dałbyś jakieś wskazówki jak to gówno wymienić to może sam spróbuję? :)1
no bez wywalenia skrzyni z reduktorem to sie nie obedzie !!

nie robilem tego ale jeden macher od automatow !! bylem tylko przy tym !!!

za zregenerowanie mojego konwentera -> znaczy sie rozpolowienie...wycentrowanie rolki prowadzacej...przyspawanie i wywazenie po znajomosci kolo zaspiewal 600 !!

wydaje mi sie ze raffi dobrze prawi i ceny OK !!

tyle ze jedno mnie nurtuje...:
sam z siebie sie konwenter nie rozkalibruje wagowo !!

u mnie to co innego...szalal w skrzyni bo latal wobie swobodnie bez wycentrowania...!!
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
malin
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 75
Rejestracja: sob wrz 27, 2003 7:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: malin » ndz paź 16, 2005 7:26 pm

U mnie to się stało dziwnie - tak jak pisałem.

Najpierw cykało u góry silnika. Więc kwestia szklanek. Wymieniłem wszystkie, plus przy okazji zrobiłem remoncik całej góry silnika. Odpalamy maszynę i chodzi jak złoto.

Po około 100 km zaczął pojawiać się coraz wyraźniejszy stukot z dołu silnika. Więc padło podejżenie na wał. Ale spec przyłożył ucho i powiedział, że jest przekonany,, że to konwerter, bo miał w jednym aucie coś takiego (i robił), a teraz ma Granda i się temat powtarza. Tylke że przy okazji, mówi, że robota nieciekawa, długa, i bezlitośnie droga.


Tylko kurcze to dość metalicznie wali ....:(
JEEP Cherokee 4.0/gaz '95 ZIELONY :)

HAGGLUND BV 206, gąsienica 4x4 1985, Silnik Ford V6 2,9.

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

Post autor: tiger » ndz paź 16, 2005 8:40 pm

Bede musial do wiktora napisac z tymi regulatorami bo u nas w tej chwili nie ma gdzie tego kupic bi nie ma chwilowo jeepa we wroclawiu.
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

Adam Lewandowski
 
 
Posty: 105
Rejestracja: pn maja 02, 2005 10:10 pm
Lokalizacja: Grójec
Kontaktowanie:

Post autor: Adam Lewandowski » ndz paź 16, 2005 8:49 pm

malin pisze:U mnie to się stało dziwnie - tak jak pisałem.

Najpierw cykało u góry silnika. Więc kwestia szklanek. Wymieniłem wszystkie, plus przy okazji zrobiłem remoncik całej góry silnika. Odpalamy maszynę i chodzi jak złoto.

Po około 100 km zaczął pojawiać się coraz wyraźniejszy stukot z dołu silnika. Więc padło podejżenie na wał. Ale spec przyłożył ucho i powiedział, że jest przekonany,, że to konwerter, bo miał w jednym aucie coś takiego (i robił), a teraz ma Granda i się temat powtarza. Tylke że przy okazji, mówi, że robota nieciekawa, długa, i bezlitośnie droga.


Tylko kurcze to dość metalicznie wali ....:(

Witam Panowie ja bym sprawdził dół silnika skoro mówi że zrobił mały remoncik góry to może być tak że brakuje smarowania na dole i brakuje ciśnienia więc może jaka panewka kończy swój żywot (ja tak miałem co prawda nie w rzepie ale to mało istotne zrobiłem całą góre ch..j strzelił ciśnienie i smarowanie i panewkasię obruciła trza było wyciągać serce i robić znowu lepiej sprawdzić panewki mniej roboty niż wyrywać konwerter :lol:
Zielony rzep z dużą ilościa błota i halogenów

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » ndz paź 16, 2005 8:58 pm

Adam Lewandowski pisze: Witam Panowie ja bym sprawdził dół silnika skoro mówi że zrobił mały remoncik góry to może być tak że brakuje smarowania na dole i brakuje ciśnienia więc może jaka panewka kończy swój żywot (ja tak miałem co prawda nie w rzepie ale to mało istotne zrobiłem całą góre ch..j strzelił ciśnienie i smarowanie i panewkasię obruciła trza było wyciągać serce i robić znowu lepiej sprawdzić panewki mniej roboty niż wyrywać konwerter :lol:
dokladnie ... zwal miske oklejowa i oblukaj jak tam dolne panewki...??

gut idea...!! :)2

bo po takim polowicznym remoncie to czasem mozna zrobic wieksza tagedie niz bylo przed !!









w garbusie np. przy silniku typ. boxer jak sie zrobi boki a oleje srodek to wal peka !!
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość