stukot i wibracje przy ruszaniu
Moderator: Mroczny
stukot i wibracje przy ruszaniu
Przy ruszaniu moim TJotem obserwuję tak przy prędkości około 15-20km/h najpierw wibracje a następnie stukot z przedniej częsci samochodu. Cały ten proceder trwa około 2-3 sekund przy spokojnym ruszaniu spod swiatel. Przy ruszaniu w skrecie jest to mniej wyczuwalne. Dodam iz moj TJ jest podniesiony ze 7 cm. co mam z tym zrobic?
-> krzyzaki walu posprawdzane 
-> jak z kątami walu
sciagnij wal przedni i zobacz czy sie polepszy
-> jakies luzy na ataku w przednim moscie
-> w jakim stanie krzyzaki polosi
-> w jakim stanie piasty
sprawdz luzy poprzeczne na lozysku
-> tloczki ham. chodza swobodnie
nic sie nie zacina
kulnij go na koziolkach 
-> nie masz jakiejs blokady w moscie
-> jaki masz reduktor
-> jaka skrzynia
Pytan duzo ale bez tego sie nie posuniemy do przodu...


-> jak z kątami walu

sciagnij wal przedni i zobacz czy sie polepszy

-> jakies luzy na ataku w przednim moscie

-> w jakim stanie krzyzaki polosi

-> w jakim stanie piasty

-> tloczki ham. chodza swobodnie



-> nie masz jakiejs blokady w moscie

-> jaki masz reduktor

-> jaka skrzynia

Pytan duzo ale bez tego sie nie posuniemy do przodu...


"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
hamulce sa ok bo zdejmowane byly ostatnio, blokady zadnej nie ma na przodzie, skrzynia to 3biegowy automat, wał raczej nie ma luzow bo sprawdzalem. sworznie zwrotnic ostatnio wymienilem bo byly zuzyte myslalem ze sie moze poprawi. Czesciowo moze i sie poprawilo ale nie jest super. może to cos z wahaczami. Zamierzam wymienic tuleje
taaaaa..... to powodzeniapłaski pisze:wał napędowy z przodu ityłu ma "przegub' krzyżak ,przy moście za piastą są też takie 40 zeta

za 40 zeta to sobie mozesz kupic.... ale spokuj na 1-2 miesiace


nie ma co oszczedzac na krzyzakach


choc raffiki maja jakies inne sprawdzone wiec warto sprobowac

@michals - postaraj sie zdemontowac wal przedni ( to tylko 8 srubeczek) i sie przejedz

potem dalej pomyslimy

a z tymi wymianami wszystkiego po kolei.. BO MOZE POMOZE to...

PAMIETAJ stara zasade...
NAJPIERW DIAGNOZA POTEM ROBOTA


"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
- stebel
- Posty: 397
- Rejestracja: pn sty 10, 2005 1:04 am
- Lokalizacja: 40 mil od Rubiconu
- Kontaktowanie:
Masz 4 cale liftu? Jestes spewien ze to przod wibruje? Ja tez mialem takie wrazenie w swoim sprzecie pozalozeniu liftu a okazalo sie ze to tyl..dokladnie te same objawy co u ciebie. Jesli faktycznie jest to z porzodu to ja tez stawiam na krzyzaki.
Sprawdz tez sruby mocujace gorne i dolne "control arms"( jak to sie po naszemu nazywa???)
Sprawdz tez sruby mocujace gorne i dolne "control arms"( jak to sie po naszemu nazywa???)
Ostatnio zmieniony wt paź 18, 2005 7:20 pm przez stebel, łącznie zmieniany 1 raz.
Si vis pacem para bellum.
wachaczestebel pisze:Masz 4 cale liftu? Jestes spewien ze to przod wibruje? Ja tez mialem takie wrazenie w swoim sprzecie pozalozeniu liftu a okazalo sie ze to tyl..dokladnie te same objawy co u ciebie.
Sprawdz tez sruby mocujace gorne i dolne "control arms"( jak to sie po naszemu nazywa???)


co do tylu to...
no tez o tym na poczatku myslalem



krzyzak klinuje

ale skoro wlasciciel jest przekonany ze to przodek to zglebiamy zagadnienie z przodem...


mozna to sprawdzic poprzez zaladowanie na maxa tylu

niby nic a malo kto na to zwraca uwage

kąty pracy walu wzgledem mostu i reduktora to wazna sprawa

"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
dasz rademichals pisze:No to weekend spedzam pod wranglerem w takim razie. Dzieki za pomoc. Najpierw wezme sie za rozebranie wału i załadowanie tyłu na maxa. Z tym wałem to tylko te 8 srubek wystarczy wyjąc i to wszystko? Łatwo jest to ponownie zmontować?


wyeliminujemy wszystko po kolei... az dorwiemy przyczyne

jak juz sie oswoisz z walem w rece to przypatrz sie o co chodzi w krzyzakach ....
po czym ....
juz jako znawca



powodzenia

"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
Dzieki za slowa otuchy, jak mi sie cos spier... to bede w poniedzialek trambambajem zasuwal.dasz rade klucz oczkowy nr 8 o ile sie nie myle...
wyeliminujemy wszystko po kolei... az dorwiemy przyczyne
jak juz sie oswoisz z walem w rece to przypatrz sie o co chodzi w krzyzakach ....
po czym ....
juz jako znawca posprawdzaj luzy na tylnym wale zapodaj reduktor na N, podnies dupsko z jednej strony do gory i pokrec walem... jak beda krzyzaki kaputt to zobaczysz...
powodzenia
No ale kiedys musi byc ten pierwszy raz...
akurat przy tym to nie ma czego zbąbać...michals pisze:Dzieki za slowa otuchy, jak mi sie cos spier... to bede w poniedzialek trambambajem zasuwal.dasz rade klucz oczkowy nr 8 o ile sie nie myle...
wyeliminujemy wszystko po kolei... az dorwiemy przyczyne
jak juz sie oswoisz z walem w rece to przypatrz sie o co chodzi w krzyzakach ....
po czym ....
juz jako znawca posprawdzaj luzy na tylnym wale zapodaj reduktor na N, podnies dupsko z jednej strony do gory i pokrec walem... jak beda krzyzaki kaputt to zobaczysz...
powodzenia
No ale kiedys musi byc ten pierwszy raz...


prosta operacja ale muszisz uwazac ...
delikatnie sciagnij po kolei miseczke z krzyzaka i zapodaj z dobrego smaru...uwazaj zeby sie nie posypaly igielki

przy okazji przesmaruj zawieche i wał tylny smarownica (jak sa kalamitki)

ot...przyjemne z pozytecznym...


"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
nie no spoko...płaski pisze:wymieniłem takie w kilku pojazdach i nikt na oszczędności nie nazeka.nie upalają bynajmniej po ulicach i nie rozlatują się po"kilku" dniacha i te tanie mają kalamitki w przeciwieństwie do innych

te nazwijmy je "tanie" to padaly u mnie nagminnie...

kupilem SPICERY i smigam od roku bez zadnego luzu

a pozatym zasugerowalem sie cena jaka podales

bo...
dopiero co przyszla do mnie paczka z chameryki z m.in. oryginalnymi spicerami ktore kupilem za 16 ziela wiec...

sfrajerowalem sie rok temu kupujac u nasz (rideON) za ponad 200 zeta

OT CO

"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
a po co kupiłeś nowe skoro te masz od roku i nic się z nimi nie dzieje??czyżby profilaktycznie wymieniasz części??XJeep pisze:nie no spoko...płaski pisze:wymieniłem takie w kilku pojazdach i nikt na oszczędności nie nazeka.nie upalają bynajmniej po ulicach i nie rozlatują się po"kilku" dniacha i te tanie mają kalamitki w przeciwieństwie do innych
mom po prostu inne doswiadczenia
te nazwijmy je "tanie" to padaly u mnie nagminnie...
kupilem SPICERY i smigam od roku bez zadnego luzu
a pozatym zasugerowalem sie cena jaka podalesa to BŁĄD z mojej strony
bo...
dopiero co przyszla do mnie paczka z chameryki z m.in. oryginalnymi spicerami ktore kupilem za 16 ziela wiec...![]()
sfrajerowalem sie rok temu kupujac u nasz (rideON) za ponad 200 zeta
OT COmam niesmak w ustach...
XJ'89 LIMITED
nic profilaktycznie nie wymianiem dopuki nie padnie ...Korn pisze:
a po co kupiłeś nowe skoro te masz od roku i nic się z nimi nie dzieje??czyżby profilaktycznie wymieniasz części??


ale jest roznica pomiedzy 16 usd a 230 pln ...



dolozylem sobie kpl. krzyzakow na cale auta do ogolnego zamowienia


a lubie wozic takie duperele ze soba jak sie oddalam daleko i na dlugo od DOMU

ot CO...


"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
- JeeperGrander
- jestem tu nowy...
- Posty: 8
- Rejestracja: pt paź 21, 2005 7:46 pm
- Lokalizacja: Poznań
Re: stukot i wibracje przy ruszaniu
Może to poduszki pod silnikiem?michals pisze:Przy ruszaniu moim TJotem obserwuję tak przy prędkości około 15-20km/h najpierw wibracje a następnie stukot z przedniej częsci samochodu. Cały ten proceder trwa około 2-3 sekund przy spokojnym ruszaniu spod swiatel. Przy ruszaniu w skrecie jest to mniej wyczuwalne. Dodam iz moj TJ jest podniesiony ze 7 cm. co mam z tym zrobic?
Kiedyś sięzdziwiłem jak obadali mi wszystko, a wyszło to.
JGC ZJ 4,0 - NO GAS!
124 Coupe - NO GAS!
124 Coupe - NO GAS!
Khem. W kwestii formalnej - u mnie takie krzyżole (za 40 zeta) na tylnim wale zrobiły już 30 kkm, przy 2'' lifcie, i nic się nie dzieje. Wolę jednak co 30 tysi położyć stówę za dwa, niż co 60 kkm dwie stówy za jedenXJeep pisze:taaaaa..... to powodzeniapłaski pisze:wał napędowy z przodu ityłu ma "przegub' krzyżak ,przy moście za piastą są też takie 40 zeta![]()
za 40 zeta to sobie mozesz kupic.... ale spokuj na 1-2 miesiace![]()
![]()
nie ma co oszczedzac na krzyzakachco SPICER to SPICER
![]()

"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
przeca sie przyznalem ze mnie w rade onie porobili!!misman pisze:
Khem. W kwestii formalnej - u mnie takie krzyżole (za 40 zeta) na tylnim wale zrobiły już 30 kkm, przy 2'' lifcie, i nic się nie dzieje. Wolę jednak co 30 tysi położyć stówę za dwa, niż co 60 kkm dwie stówy za jeden

musisz mi to przypominac...


i tak mam kaca bo nie tylko TO u nich kupilem...


no...

swoim XJ juz zrobilem 110 kola i krzyzaki walu wymienilem dopiero niedawno - na spicera

i to z mojej winy


za to polosie to .... ach...szkoda gadac



"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość