MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT
Moderator: Mroczny
-
WJ Jeep

- Posty: 702
- Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
- Lokalizacja: Grochów
Post
autor: WJ Jeep » wt lis 29, 2005 9:32 pm
Polecam wszystkim lekturę artykułu o XJ-cie w najnowszym Offroad.pl. Myślę, że forumowicze będą mieli dużo zabawy z tego jakim można być lajkonikiem

na ten temat.
Kto znajdzie przynajmniej trzy błędy merytoryczne ten zuch XJ-towiec!
Błedy gramatyczne i ortograficzne (też jest kilka) pozostawmy w spokoju, przecież chodzi o dziennikarzy

A mógł poczytać choćby to forum, albo inne strony, na które zresztą się lekko powołuje.
A mieli pod ręką w Krakowie naszego Stiopę, mogli poprosić, mogli zapytać...

Ostatnio zmieniony wt lis 29, 2005 10:02 pm przez
WJ Jeep, łącznie zmieniany 1 raz.
WJ '00 6.5"
-
Bartek 4.7
-

- Posty: 218
- Rejestracja: śr lut 12, 2003 12:37 am
- Lokalizacja: Gąbin
Post
autor: Bartek 4.7 » wt lis 29, 2005 9:45 pm
Wiesz ja z zaciekawieniem zabrałem się do lektury artykułu dot. PRINSA w WJ. I cholernie się zawiodłem. Żadnych konkretów, żadnych cyfr. Pali "trochę więcej", czy "prawie nie ma różnicy mocy" na LPG to ja sam wiem. Chyba więcej info na ten temat można wyczytać na tym forum. Szkoda że autorom nie chciało sie wstawić auta na hamownie i pokazac wykresów mocy na Pb i na LPG.
Dla mnie kiepa

-
rafalK5555
- jestem tu nowy...

- Posty: 15
- Rejestracja: wt wrz 13, 2005 11:41 pm
- Lokalizacja: Lublin
Post
autor: rafalK5555 » wt lis 29, 2005 9:48 pm
Ja jeszcze nie kupiłem, ale kurna czkałem na ten artykuł bo widziałem zapowiedzi. A tu widzę, że lipa i brak kompetencji. Szkoda.

Jeep Cherokee 4.0 Limited 89 LPG
Lift 2
-
XJeep
-

- Posty: 1472
- Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
- Lokalizacja: * P O Z N A N *
Post
autor: XJeep » wt lis 29, 2005 9:55 pm
WJ Jeep pisze:Polecam wszystkim lekturę artykułu o XJ-cie w najnowszym Offroad.pl. Myślę, że forumowicze będą mieli dużo zabawy z tego jakim można być lajkonikiem

na ten temat.
Kto znajdzie przynajmniej trzy błędy merytoryczne ten zuch XJ-towiec!
Błedy gramatyczne i ortograficzne (też jest kilka) pozostawmy w spokoju, przecież chodzi o dziennikarzy

A mógł poczytać choćby to forum, albo inne strony, na które zresztą się lekko powołuje.
A mieli pod ręką w Krakowie naszego Stiopę, mogli po prosić, mogli zapytać...

no z tego co ja na pierwsze czytanie wychwycilem to to ze:
- nie bylo ukladu wydechowego z nierdzewki w standardzie ...
- wspomaganie bylo zawsze w standardzie a nie od 89 roku
- cos mi smierdzi ta wspolpraca z renaultem w tworzeniu XJ
- tak samo mi smierdzi obecnosc VM w stanach ...

moze sie myle ...

"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
-
WJ Jeep

- Posty: 702
- Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
- Lokalizacja: Grochów
Post
autor: WJ Jeep » wt lis 29, 2005 9:58 pm
Bartek 4.7 pisze:Wiesz ja z zaciekawieniem zabrałem się do lektury artykułu dot. PRINSA w WJ. I cholernie się zawiodłem. Żadnych konkretów, żadnych cyfr. Pali "trochę więcej", czy "prawie nie ma różnicy mocy" na LPG to ja sam wiem. Chyba więcej info na ten temat można wyczytać na tym forum. Szkoda że autorom nie chciało sie wstawić auta na hamownie i pokazac wykresów mocy na Pb i na LPG.
Dla mnie kiepa

Tak, tu też się rozczarowałem, bo sam zmiękczam już gazownika dłuższy czas na taką właśnie instalację i myślałem że dowiem się czegoś, czego nie wiem. Oprócz braku konkretów zawiodłem się także na tym, że i tu pojawił co najmniej jeden błąd, i to nie ortograficzny. Ale o ile pamiętam autor obu artykułów jest ten sam...
WJ '00 6.5"
-
WJ Jeep

- Posty: 702
- Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
- Lokalizacja: Grochów
Post
autor: WJ Jeep » wt lis 29, 2005 10:00 pm
Co do Renault to Jeep należał do Renaulta przez jakiś czas, czego pokłosiem był silnik 2.1TD, a także m.in. instalacja zapłonowa w czterolitrówce. Ale dobrze! Proszę dalej!
WJ '00 6.5"
-
Discotheque
-

- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Post
autor: Discotheque » wt lis 29, 2005 11:07 pm
Jutro sobie kupie i sprawdzimy co tam popisano
A poklosem wspolpracy z Renault jest chociazby uklad wtrysku Renixa. Do ktorego pare elementow pasuje z Renault 21,25. W sieciach Renault do teraz Irokezy sa w tabelach zamiennikow filtrow i niektorych czesci.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!
-
Voytass

- Posty: 356
- Rejestracja: wt sty 04, 2005 7:14 pm
- Lokalizacja: Torun/Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Voytass » wt lis 29, 2005 11:22 pm
Discotheque pisze:Jutro sobie kupie i sprawdzimy co tam popisano
Wlasnie niestety Michaj sie nie popisal

A szkoda, bo tez sobie obiecywalem troche po zapowiedziach, zwlaszcza, ze w pamieci mam poprzedni, obszerny artykul o XJ, "pare" numerow temu...
-
dj_wojtecki
-

- Posty: 260
- Rejestracja: śr sie 17, 2005 10:35 pm
- Lokalizacja: S_Kepa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: dj_wojtecki » wt lis 29, 2005 11:51 pm
generalnie kolejny numer miesiecznika, co to lepiej byloby gdyby sie nie ukazal

Pancerny XJ,, 2,5l, + ze 4,5', 32' ale oryginal simex

-
danielpoz

- Posty: 1576
- Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
- Lokalizacja: Poznan/Swaj
Post
autor: danielpoz » śr lis 30, 2005 7:15 am
Bartek 4.7 pisze:Wiesz ja z zaciekawieniem zabrałem się do lektury artykułu dot. PRINSA w WJ. I cholernie się zawiodłem. Żadnych konkretów, żadnych cyfr. Pali "trochę więcej", czy "prawie nie ma różnicy mocy" na LPG to ja sam wiem. Chyba więcej info na ten temat można wyczytać na tym forum. Szkoda że autorom nie chciało sie wstawić auta na hamownie i pokazac wykresów mocy na Pb i na LPG.
Dla mnie kiepa

z ta hamownia to moze byc problem bo co prawda mozna w polsce zhamowac auto 4x4 ale bedzie problem z automatem no chyba ze da sie wprowadzic skrzynie w stan awaryjny i zablokowac 3 bieg
w wielu auta tak sie robi ale sa i takie w ktorych silnik tez przechodzi w tryb awaryjny i wtedy dupa
pozostaje nowy g-tech i jakies tam porownanie mozna zrbic do pb kontra lpg
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2"

-
SławekXJ
-

- Posty: 1066
- Rejestracja: śr gru 29, 2004 2:44 pm
- Lokalizacja: Krapkowice
Post
autor: SławekXJ » śr lis 30, 2005 8:25 am
danielpoz pisze:
z ta hamownia to moze byc problem bo co prawda mozna w polsce zhamowac auto 4x4 ale bedzie problem z automatem no chyba ze da sie wprowadzic skrzynie w stan awaryjny i zablokowac 3 bieg
w wielu auta tak sie robi ale sa i takie w ktorych silnik tez przechodzi w tryb awaryjny i wtedy dupa
pozostaje nowy g-tech i jakies tam porownanie mozna zrbic do pb kontra lpg
Też czekałem na ten artykuł a jeszcze nie mam gazety a już się rozczarowałem
Cholerne pismaki - może im wspólnie sprostowanie poślemy

Racja jest jak dziura w d...,każdy ma swoją:)21
-
Bartek 4.7
-

- Posty: 218
- Rejestracja: śr lut 12, 2003 12:37 am
- Lokalizacja: Gąbin
Post
autor: Bartek 4.7 » śr lis 30, 2005 8:59 am
techmark pisze:
Cholerne pismaki - może im wspólnie sprostowanie poślemy

Ja myśle że oni to forum czytają i widzą co się dzieje.
no bo tak szczerze panowie to oba te artykóły można było napisac na podstawie postów tu zawartych. Przynajmniej ten dot LPG w WJ. Bo ten o XJ-cie to na podstawie forumowych postów by wyszedł dużo lepszy i ciekawszy
-
Radek666
-

- Posty: 1324
- Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
- Lokalizacja: Zurich
Post
autor: Radek666 » śr lis 30, 2005 9:30 am
danielpoz pisze:
z ta hamownia to moze byc problem bo co prawda mozna w polsce zhamowac auto 4x4 ale bedzie problem z automatem no chyba ze da sie wprowadzic skrzynie w stan awaryjny i zablokowac 3 bieg
w wielu auta tak sie robi ale sa i takie w ktorych silnik tez przechodzi w tryb awaryjny i wtedy dupa
pozostaje nowy g-tech i jakies tam porownanie mozna zrbic do pb kontra lpg
Oczywiscie ze mozna zablokowac na trojce. W starszych rocznikach (przed '98 bodajze) silnik nie ma pojecia co robi skrzynia wiec zadnego trybu awaryjnego nie bedzie...
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka

-
mel

- Posty: 474
- Rejestracja: ndz lut 27, 2005 12:15 pm
- Lokalizacja: W-wa i okolice
Post
autor: mel » śr lis 30, 2005 10:44 am
Na słowa konkurs i nagrody musiałem zareagować:
Odnośnie historii:
1. 1987 - nowe reduktory to np231 i np 242 bo np 231 i nv 231 to to samo,
2. 4 litrowy silnik od samego początku tj 1987 był na wielopunktowym wtrysku paliwa, a 2,5 litra wielopunktowy wtrysk otrzymał nie w 1991 a w 1993 roku,
3 . tłumik z nierdzewki wszedł bodajże od 1990 roku,
4. w 1991 roku to zamienili producenta sys wtrysku z remix na chrysler.
Artykuł:
nadwozie - brak jakiejkolwiek wzmianki o innych ważnych punktach czyli łączeniu słupków z dachem,
mosty - tylny - brak wzmianki o moście chrysler 8,25 i dana 44,
przeguby są albo kulowe albo krzyżakowe więc trochę niefortunnie jest sformułowany zapis.."przegubów napędowych które nie są ukryte za lśniącymi kulami lecz są doskonale widoczne". - ja wolałbym mieć zdecydowanie te z lśniącymi kulami niż te z wujowymi , ale doskonale widocznymi krzyżakami.
Polecane: - to stwierdzenie, że grand i xj mają takie same podwozia jest trochę niefortunne - mówimy o mostach - no to zgoda - są takie same, zawieszenie już nie bo rózni je zawieszenie tylnego mostu, rozstawy osi też są inne i tak dalej ,
Przed i po - nie wiem po co mi wiedza jak odczytywać kod silnika - przecież jest to część bez numeru własmego a jaki to motor - można się przekonać wzrokowo - no chyba, że ktoś chce sprawdzić czy silnik pochodzi z tego samego roku co fura, nie wiem o co choodzi z typem mrchanizmu rożnicowego i rodzajem oleju,
PLUSY i MINUSY - nie wiem dlaczego 4 litry ma niby głośny rozrząd,
No to tyle z tzw pamięci. mel
Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki
-
Greg_pl
-

- Posty: 225
- Rejestracja: wt lis 09, 2004 12:07 pm
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Greg_pl » śr lis 30, 2005 11:59 am
z ta hamownia to moze byc problem bo co prawda mozna w polsce zhamowac auto 4x4 ale bedzie problem z automatem no chyba ze da sie wprowadzic skrzynie w stan awaryjny i zablokowac 3 bieg
Da rade (hamowalem automata), po prostu na rolakach deptaja od obrotow, od ktorych nie zrzuci na nizszy bieg (czyli dla XJta na '3' bedzie to 3200-3300), wynik dostajemy w rwhp (ilosc koni na kolach, nie na kole zamachowym).
1992 Jeep Cherokee Limited

-
Radek666
-

- Posty: 1324
- Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
- Lokalizacja: Zurich
Post
autor: Radek666 » śr lis 30, 2005 1:45 pm
mel pisze:
3 . t³umik z nierdzewki wszed³ bodaj¿e od 1990 roku,
Pierwsze slysze?! Niby w jakim to modelu?
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka

-
WJ Jeep

- Posty: 702
- Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
- Lokalizacja: Grochów
Post
autor: WJ Jeep » śr lis 30, 2005 2:03 pm
Widzę, że wyławiacie. Bardzo dobrze, bardzo dobrze. Jednak nie wszystko jeszcze wyłowiliście.
Tak jak Mela i mnie najbardziej rozbawiło stwierdzenie, że XJ i Grand (ale który?) mają IDENTYCZNE podwozie.

Dla la(jkon)ika wszystkie samochody mają identyczne podwozie - bo są cztery koła

Mosty, mimo takich samych oznaczeń też się między sobą potrafią różnić w obu modelach.
Szukajcie dalej, jest jeszcze parę kwiatków.

WJ '00 6.5"
-
danielpoz

- Posty: 1576
- Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
- Lokalizacja: Poznan/Swaj
Post
autor: danielpoz » śr lis 30, 2005 2:54 pm
Greg_pl pisze:z ta hamownia to moze byc problem bo co prawda mozna w polsce zhamowac auto 4x4 ale bedzie problem z automatem no chyba ze da sie wprowadzic skrzynie w stan awaryjny i zablokowac 3 bieg
Da rade (hamowalem automata), po prostu na rolakach deptaja od obrotow, od ktorych nie zrzuci na nizszy bieg (czyli dla XJta na '3' bedzie to 3200-3300), wynik dostajemy w rwhp (ilosc koni na kolach, nie na kole zamachowym).
troszke maly zakres obrotow tym bardziej ze w tym silniku moment jest bardzo nisko wiec ten wykres bedzie z lekka nic nie warty
a czemu na kolach??? mozna wpakowac N i otrzymamy wynik oporow przeniesienia napedu
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2"

-
Greg_pl
-

- Posty: 225
- Rejestracja: wt lis 09, 2004 12:07 pm
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Greg_pl » śr lis 30, 2005 3:12 pm
Nie jest to zdrowe dla skrzyni przy ponad 200 km/h zapodac 'N'. A te wykresy to w USA w wiekszosci tez sa od tych wartosci, a max. moment np. w XJ 91-95 jest przy 4000 rpm, wiec taki tescik porownawczy mialby sens.
1992 Jeep Cherokee Limited

-
danielpoz

- Posty: 1576
- Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
- Lokalizacja: Poznan/Swaj
Post
autor: danielpoz » śr lis 30, 2005 4:11 pm
no ale na codzien jezdzimy ponizej 4tys a wykres zacznie sie jak mowisz od okolo 3200 wiec.... co nam po nim? chyba lepiej zablokowac 3 bieg i nie robic sobie zbednych problemow
a co jest zdrowe dla auta

przez pare sekund nic sie jej napewno nie stanie a od biedy mozna zrobic na N w reduktorze i co prawda pominiemy troche oporow ale bez szkody dla skrzyni
do 200 nie dojdzie bo 3 za krotki bieg
no i teraz pytanie do fachowcow: co wypiac zeby skrzynia dostala tryb awaryjny? bo w poznaniu moge pohamowac za psi grosz i sam jestem ciekaw jak ma sie lpg do pb
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2"

-
Greg_pl
-

- Posty: 225
- Rejestracja: wt lis 09, 2004 12:07 pm
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Greg_pl » śr lis 30, 2005 4:41 pm
co wypiac
Jak to nie hamownia 4x4 to wypnij przedni wal
W AW4 trzeci bieg w teorii przy oponach 215/75R15 i przelozeniu 3.55 dojdzie do 196 km/h.
1992 Jeep Cherokee Limited

-
zu-tec

- Posty: 767
- Rejestracja: wt mar 02, 2004 7:17 pm
- Lokalizacja: Szczecin
Post
autor: zu-tec » śr lis 30, 2005 4:42 pm
To ja już nie wiem skąd wiedzę o najlepszej terenówce świata czerpać

:
"Other functional upgrades for 1989 included two former options that were made standard. Base models received power steering and (...).
"
albo:
"Power for both the four- and the six-cylinder engines was boosted for 1991. A new, multi-point fuel-injection system helped the four-banger squeeze out 130 horsepower "
Oba cytaty za :
http://www.edmunds.com/insideline/do/Fe ... leId=46011
pzdr

JimnyJeans + 2" - jeździmy bez śladów

-
danielpoz

- Posty: 1576
- Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
- Lokalizacja: Poznan/Swaj
Post
autor: danielpoz » śr lis 30, 2005 5:30 pm
Greg_pl pisze:co wypiac
Jak to nie hamownia 4x4 to wypnij przedni wal
W AW4 trzeci bieg w teorii przy oponach 215/75R15 i przelozeniu 3.55 dojdzie do 196 km/h.
to "hamownia" na aucie wiec nie musze nic wypinac
rolkowej 4x4 w poznaniu nie mamy jak na razie
ja pytam co wypiac w sensie elektronicznym zeby skrzynia byla na 3 biegu
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2"

-
solt

- Posty: 481
- Rejestracja: ndz cze 19, 2005 10:38 pm
- Lokalizacja: wracaja Litwini?
Post
autor: solt » śr lis 30, 2005 6:58 pm
hint:
http://go.jeep-xj.info/HowtoAutoSwitch.htm tam co prawda o XJcie ale zawsze jakas wskazowka.
Bo lato to pora to czas na kochanie, tak bylo zawsze i tak juz zostanie

-
danielpoz

- Posty: 1576
- Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
- Lokalizacja: Poznan/Swaj
Post
autor: danielpoz » śr lis 30, 2005 7:03 pm
dzieki ale raczej metada prob i bledow bym nie chcial ingerowac bo moze byc tylko placz
moze ktos wie?

Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2"

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości