wymiana tlumika
Moderator: Mroczny
wymiana tlumika
czy moge do swojego Peepa wpakowac tlumik z Cherokiego tez 4 litrowego? Bosal robi takie a oryginalny to pomylka.
Patrol GR Y60 Long
http://www.muddoctors.pl
http://www.muddoctors.pl
Re: wymiana tlumika
sam tlumik koncowy to pewno jakos podpasuje z malymi modyfikacjamiqubus pisze:czy moge do swojego Peepa wpakowac tlumik z Cherokiego tez 4 litrowego? Bosal robi takie a oryginalny to pomylka.

ale rura wydechowa srodkowa na 100% nie


a te bosalowskie tlumiki to sa razem z rura - odcinek po katalizatorze do konca...

mam juz 2go bosala


zreszta po co kombinowac...



"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
Re: wymiana tlumika
wg. katalogu bosal nie robi do ZJ.
katalizator i tak wywale
katalizator i tak wywale
Patrol GR Y60 Long
http://www.muddoctors.pl
http://www.muddoctors.pl
Re: wymiana tlumika
przerabialem ten patent ...qubus pisze: katalizator i tak wywale


-> buczy niemilosiernie bez katalizatora
-> problem z wolnymi obrotami
-> problem z "miskami" jak analizatorem potraktuja
-> problem z przegladem legalnym
-> jak masz sonde za katalizatorem to zwariuje

"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
Re: wymiana tlumika
katalizator i tak jest pusty.
miski i przeglad olewam. sonda jest przed katalizatorem.
Wlasnie teraz buczy i pyrka i mnie to denerwuje. Twoj pierwszy punkt mnie troche zbil z tropu.
hmmmmm...... przemysle to jeszcze
miski i przeglad olewam. sonda jest przed katalizatorem.
Wlasnie teraz buczy i pyrka i mnie to denerwuje. Twoj pierwszy punkt mnie troche zbil z tropu.
hmmmmm...... przemysle to jeszcze
Patrol GR Y60 Long
http://www.muddoctors.pl
http://www.muddoctors.pl
wstawialem w wypalonego kata rure przelotowa fi 50 i nic... buuuuuuczal jak diabli...klucz13 pisze:Bo w miejsce katalizatora trzeba wstawić tłumik przelotowy( wykonany do poj. silnika u dobrego tłumikarza) i nie będzie buuuuuuuczeć


w taki rezonans spaliny wpadaly ze nie szlo jechac w pewnych predkosciach - tlumik mialem nowke cefke niesmigana

kat. dziala troche jak tlumik srodkowy...

zapodalem z nowego kata z metalowa siatka zamiast ceramiki - jakis polski producent


robi OK juz 2gi rok


"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
A dlaczego nie wstawic tam po prostu ... katalizatora? Bo moc zabiera? No pewnie ze 3 konie, normalny tlumik przy 275 hp zabieral dokladnie 10 koni, wiec taki przelotowy z 5 pozre. Czyli sztuka dla sztuki.
Przerabialem juz wydech (Camaro) 4 razy, mialem juz opcje sam kat bez tlumika, sam tlumik bez kata, zupelnie wolny wydech (to mi sie podobalo, ale powyzej 4k rpm rozsadzalo mi czache - wylot byl na wysokosci fotela kierowcy
) - i po tych !@#$ eksperymentach jak w pipie katalizator wyzionie ducha to po prostu zastapie go nowym.
Przerabialem juz wydech (Camaro) 4 razy, mialem juz opcje sam kat bez tlumika, sam tlumik bez kata, zupelnie wolny wydech (to mi sie podobalo, ale powyzej 4k rpm rozsadzalo mi czache - wylot byl na wysokosci fotela kierowcy

1992 Jeep Cherokee Limited


poza ekonomia to innych powodow nie znam...Greg_pl pisze:A dlaczego nie wstawic tam po prostu ... katalizatora? Bo moc zabiera? No pewnie ze 3 konie, normalny tlumik przy 275 hp zabieral dokladnie 10 koni, wiec taki przelotowy z 5 pozre. Czyli sztuka dla sztuki.
Przerabialem juz wydech (Camaro) 4 razy, mialem juz opcje sam kat bez tlumika, sam tlumik bez kata, zupelnie wolny wydech (to mi sie podobalo, ale powyzej 4k rpm rozsadzalo mi czache - wylot byl na wysokosci fotela kierowcy) - i po tych !@#$ eksperymentach jak w pipie katalizator wyzionie ducha to po prostu zastapie go nowym.

choc to i tak slabo przekonywujace



nie wspomne o ochronie srodowiska...


"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
Ja mam strumienicę i tłumik od audika. Nie widzę efektów ubocznych. Przed wymianą wylotu zauważyliśmy specjalnie nawiercony w rurze otwór w miejscu gdzie pierwotnie był katalizator. Wyczytałem gdzieś później, że czasami się tak robi aby poprawić ......coś, ale to już wiedzą podobno fachowcy od tuningu - dalej tematu nie wgłębiałem.
Jak go gaz zeżre to wymienię na XJ-towy bo po cholerę mi taki "wypasiony"
wydech.
Jak go gaz zeżre to wymienię na XJ-towy bo po cholerę mi taki "wypasiony"

XJ 2.5 Gaz
wymiana przeprowadzona
No wiec tak. Wywalilem katalizator. Okazal sie zupelnie pusty, w jego miejsce poszedl tzw. lacznik eleastyczny taka ultra gesta siateczka tworzaca rure no i to ma troche tlumic drgania by sie na kolektor nie przenosily. Tlumik poszedl Bosala wersja do XJ.
wrazenia z jazdy: pieknie buczy basem, takie stlumione bydle
odnosnie mocy trudno mi sie wypowiedziec, wydaje mi sie , ze troche stracil ale to jest naprawde troche wiec sprawa pomijalna. Zauwazylem natomiast, ze ustabilizowala sie praca silnika na wolnych obrotach. Obroty trzyma idealnie i juz tak nie trzesie.
Wniosek: silnik 4.0 ma w dupie katalizator
dziekuje wszystkim za pomoc.
wrazenia z jazdy: pieknie buczy basem, takie stlumione bydle

Wniosek: silnik 4.0 ma w dupie katalizator

dziekuje wszystkim za pomoc.
Patrol GR Y60 Long
http://www.muddoctors.pl
http://www.muddoctors.pl
qubus - a może tak w temacie - tłumik tylny do xj-ta - mam taki założony i można to zrobić tylko jest małe ale - wszystko co w nowym od xj za tylną puszką jest do wywalenia - ZJ jest tu zupełnie inny - więc albo wstawiasz od starego tą część która idzie od tylnego mostu do samego końca albo zrezygnuj - mi tłumikowiec powyginał i poprzerabiał ten xjtowy i efekt jest taki, że na co dzień wydaje, ale jak pojadę w większy teren w cztery osoby to rura styka się z czymś - ale niestety do końca nie wiem z czym i nieźle to na.ierdala.
Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki
no wiec tak:
tlumik Bosal, oznaczenie - 287.183 to jest tlumik do XJ o pojemnosci 4l.
do ZJ nie ma tlumikow. Asmet tez robi tylko do XJ.
Faktycznie, wszystko co jest za tlumikiem jest do wywalenia.Trzeba ciac rury i robic angioplastyke tlumika
Mnie na razie nie stuka ale mam dospawane dodatkowe uchwyty do tej konstrukcji.
tlumik kosztowal 165 pln
lacznik elastyczny 100 pln
robota 100 pln (narobili sie wiec nie krece nosem chociaz ja za dwie godziny roboty dostaje rzad wielkosci mniej)
tlumik Bosal, oznaczenie - 287.183 to jest tlumik do XJ o pojemnosci 4l.
do ZJ nie ma tlumikow. Asmet tez robi tylko do XJ.
Faktycznie, wszystko co jest za tlumikiem jest do wywalenia.Trzeba ciac rury i robic angioplastyke tlumika

tlumik kosztowal 165 pln
lacznik elastyczny 100 pln
robota 100 pln (narobili sie wiec nie krece nosem chociaz ja za dwie godziny roboty dostaje rzad wielkosci mniej)
Patrol GR Y60 Long
http://www.muddoctors.pl
http://www.muddoctors.pl
Michał - kupowałem bosala - w Babicach a zakładałem w Łomiankach - najwięcej to się nachodziłem za założeniem - bo jednak jest trochę przeróbek, a nie chciałem aby montaż kosztował więcej niż tłumik. Za montaż i dorabianie, o ile dobrze pamiętam, zapłaciłem poniżej stówy.
Natomiast poszukaj po tych handlujących częściami od 10 zł - może za mniejsze pieniądze kupisz oryginał - a stan tłumika łatwo jest sprawdzić.
Bosal jak twierdzą i tak wytrzyma max do 4- 5 lat, a może krócej.
Natomiast poszukaj po tych handlujących częściami od 10 zł - może za mniejsze pieniądze kupisz oryginał - a stan tłumika łatwo jest sprawdzić.
Bosal jak twierdzą i tak wytrzyma max do 4- 5 lat, a może krócej.
Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości