wymiana tlumika

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

qubus
 
 
Posty: 1018
Rejestracja: wt lut 22, 2005 9:15 pm
Lokalizacja: KATOWICE

wymiana tlumika

Post autor: qubus » sob gru 03, 2005 11:05 am

czy moge do swojego Peepa wpakowac tlumik z Cherokiego tez 4 litrowego? Bosal robi takie a oryginalny to pomylka.
Patrol GR Y60 Long
http://www.muddoctors.pl

Awatar użytkownika
JGC
 
 
Posty: 158
Rejestracja: wt sie 23, 2005 7:47 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: JGC » ndz gru 04, 2005 10:29 pm

powinien pasować
ZJ V8 lift 2" 31/10,5/15

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Re: wymiana tlumika

Post autor: XJeep » ndz gru 04, 2005 10:41 pm

qubus pisze:czy moge do swojego Peepa wpakowac tlumik z Cherokiego tez 4 litrowego? Bosal robi takie a oryginalny to pomylka.
sam tlumik koncowy to pewno jakos podpasuje z malymi modyfikacjami !! wieszak trzeba chyba przerabiac z tego co pamietam ...

ale rura wydechowa srodkowa na 100% nie !! inne zagiecia bo i podloga w tych autach to 2 rozne bajki... !!

a te bosalowskie tlumiki to sa razem z rura - odcinek po katalizatorze do konca... !!

mam juz 2go bosala !! polecam !!

zreszta po co kombinowac...?? bosal robi i do XJ i do ZJ ... !! :-?
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

qubus
 
 
Posty: 1018
Rejestracja: wt lut 22, 2005 9:15 pm
Lokalizacja: KATOWICE

Re: wymiana tlumika

Post autor: qubus » ndz gru 04, 2005 10:44 pm

wg. katalogu bosal nie robi do ZJ.
katalizator i tak wywale
Patrol GR Y60 Long
http://www.muddoctors.pl

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Re: wymiana tlumika

Post autor: XJeep » ndz gru 04, 2005 10:50 pm

qubus pisze: katalizator i tak wywale
przerabialem ten patent ... !! odradzam ... :)3

-> buczy niemilosiernie bez katalizatora
-> problem z wolnymi obrotami
-> problem z "miskami" jak analizatorem potraktuja
-> problem z przegladem legalnym
-> jak masz sonde za katalizatorem to zwariuje !!
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

qubus
 
 
Posty: 1018
Rejestracja: wt lut 22, 2005 9:15 pm
Lokalizacja: KATOWICE

Re: wymiana tlumika

Post autor: qubus » ndz gru 04, 2005 11:03 pm

katalizator i tak jest pusty.
miski i przeglad olewam. sonda jest przed katalizatorem.
Wlasnie teraz buczy i pyrka i mnie to denerwuje. Twoj pierwszy punkt mnie troche zbil z tropu.
hmmmmm...... przemysle to jeszcze
Patrol GR Y60 Long
http://www.muddoctors.pl

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » ndz gru 04, 2005 11:06 pm

Bo w miejsce katalizatora trzeba wstawić tłumik przelotowy( wykonany do poj. silnika u dobrego tłumikarza) i nie będzie buuuuuuuczeć :)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

SiMarco
 
 
Posty: 158
Rejestracja: pt cze 17, 2005 12:13 pm
Lokalizacja: jeep.org.pl

Post autor: SiMarco » ndz gru 04, 2005 11:07 pm

Pisaliśmy niedawno o za i przeciw wywaleniu kata. I o strumienicach zamiast. Co mówią tlumikarze i wlasne doswiadczenia.
XJeep wyżej potwierdził.
XJ'92 Ltd 4.0HO
Na Jeepa nikt nie powie LR.W przeciwieństwie do LRa na którego większość mówi dżip

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » ndz gru 04, 2005 11:21 pm

klucz13 pisze:Bo w miejsce katalizatora trzeba wstawić tłumik przelotowy( wykonany do poj. silnika u dobrego tłumikarza) i nie będzie buuuuuuuczeć :)21
wstawialem w wypalonego kata rure przelotowa fi 50 i nic... buuuuuuczal jak diabli... !! :)21

w taki rezonans spaliny wpadaly ze nie szlo jechac w pewnych predkosciach - tlumik mialem nowke cefke niesmigana !!

kat. dziala troche jak tlumik srodkowy... !!

zapodalem z nowego kata z metalowa siatka zamiast ceramiki - jakis polski producent !! fi 50 - przystosowany do 4.0 !!

robi OK juz 2gi rok !! :)2
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
Greg_pl
 
 
Posty: 225
Rejestracja: wt lis 09, 2004 12:07 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Greg_pl » ndz gru 04, 2005 11:22 pm

A dlaczego nie wstawic tam po prostu ... katalizatora? Bo moc zabiera? No pewnie ze 3 konie, normalny tlumik przy 275 hp zabieral dokladnie 10 koni, wiec taki przelotowy z 5 pozre. Czyli sztuka dla sztuki.
Przerabialem juz wydech (Camaro) 4 razy, mialem juz opcje sam kat bez tlumika, sam tlumik bez kata, zupelnie wolny wydech (to mi sie podobalo, ale powyzej 4k rpm rozsadzalo mi czache - wylot byl na wysokosci fotela kierowcy :lol: ) - i po tych !@#$ eksperymentach jak w pipie katalizator wyzionie ducha to po prostu zastapie go nowym.
1992 Jeep Cherokee Limited
Obrazek

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » ndz gru 04, 2005 11:25 pm

Bo katalizator jest swojego rodzaju tłumikiem :)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » ndz gru 04, 2005 11:27 pm

Greg_pl pisze:A dlaczego nie wstawic tam po prostu ... katalizatora? Bo moc zabiera? No pewnie ze 3 konie, normalny tlumik przy 275 hp zabieral dokladnie 10 koni, wiec taki przelotowy z 5 pozre. Czyli sztuka dla sztuki.
Przerabialem juz wydech (Camaro) 4 razy, mialem juz opcje sam kat bez tlumika, sam tlumik bez kata, zupelnie wolny wydech (to mi sie podobalo, ale powyzej 4k rpm rozsadzalo mi czache - wylot byl na wysokosci fotela kierowcy :lol: ) - i po tych !@#$ eksperymentach jak w pipie katalizator wyzionie ducha to po prostu zastapie go nowym.
poza ekonomia to innych powodow nie znam...!!

choc to i tak slabo przekonywujace !! za nowego kata dalem cos kolo 400 pln !! a mandat od inspektorkow za zle spaliny to tez troche kosztuje !!

nie wspomne o ochronie srodowiska... !! :roll:
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » ndz gru 04, 2005 11:34 pm

XJeep pisze:!

nie wspomne o ochronie srodowiska... !! :roll:
Nowa odmiana zielonych 4 l pojemności i syf wyprodukowany przy dużym współczynniku emisi CO 2 :)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
Arekk
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 85
Rejestracja: pt paź 14, 2005 8:35 am
Lokalizacja: Lubin

Post autor: Arekk » wt gru 06, 2005 10:20 am

Ja mam strumienicę i tłumik od audika. Nie widzę efektów ubocznych. Przed wymianą wylotu zauważyliśmy specjalnie nawiercony w rurze otwór w miejscu gdzie pierwotnie był katalizator. Wyczytałem gdzieś później, że czasami się tak robi aby poprawić ......coś, ale to już wiedzą podobno fachowcy od tuningu - dalej tematu nie wgłębiałem.

Jak go gaz zeżre to wymienię na XJ-towy bo po cholerę mi taki "wypasiony" :wink: wydech.
XJ 2.5 Gaz

qubus
 
 
Posty: 1018
Rejestracja: wt lut 22, 2005 9:15 pm
Lokalizacja: KATOWICE

wymiana przeprowadzona

Post autor: qubus » wt gru 06, 2005 6:36 pm

No wiec tak. Wywalilem katalizator. Okazal sie zupelnie pusty, w jego miejsce poszedl tzw. lacznik eleastyczny taka ultra gesta siateczka tworzaca rure no i to ma troche tlumic drgania by sie na kolektor nie przenosily. Tlumik poszedl Bosala wersja do XJ.
wrazenia z jazdy: pieknie buczy basem, takie stlumione bydle :) odnosnie mocy trudno mi sie wypowiedziec, wydaje mi sie , ze troche stracil ale to jest naprawde troche wiec sprawa pomijalna. Zauwazylem natomiast, ze ustabilizowala sie praca silnika na wolnych obrotach. Obroty trzyma idealnie i juz tak nie trzesie.
Wniosek: silnik 4.0 ma w dupie katalizator :)

dziekuje wszystkim za pomoc.
Patrol GR Y60 Long
http://www.muddoctors.pl

Awatar użytkownika
bartosiak
Posty: 2137
Rejestracja: pn mar 25, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bartosiak » wt gru 06, 2005 6:59 pm

a jaki tlumik zapodałes i za ile keszu ??
czeka mnie wymiana w ZJ-ocie !
Michał Bartosiak

mel
Posty: 474
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 12:15 pm
Lokalizacja: W-wa i okolice

Post autor: mel » wt gru 06, 2005 7:58 pm

qubus - a może tak w temacie - tłumik tylny do xj-ta - mam taki założony i można to zrobić tylko jest małe ale - wszystko co w nowym od xj za tylną puszką jest do wywalenia - ZJ jest tu zupełnie inny - więc albo wstawiasz od starego tą część która idzie od tylnego mostu do samego końca albo zrezygnuj - mi tłumikowiec powyginał i poprzerabiał ten xjtowy i efekt jest taki, że na co dzień wydaje, ale jak pojadę w większy teren w cztery osoby to rura styka się z czymś - ale niestety do końca nie wiem z czym i nieźle to na.ierdala.
Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki

Awatar użytkownika
bartosiak
Posty: 2137
Rejestracja: pn mar 25, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bartosiak » wt gru 06, 2005 9:16 pm

hey Melu a gdzie zakupiles tlumika i gdzie montowałeś??
Michał Bartosiak

qubus
 
 
Posty: 1018
Rejestracja: wt lut 22, 2005 9:15 pm
Lokalizacja: KATOWICE

Post autor: qubus » wt gru 06, 2005 9:24 pm

no wiec tak:
tlumik Bosal, oznaczenie - 287.183 to jest tlumik do XJ o pojemnosci 4l.
do ZJ nie ma tlumikow. Asmet tez robi tylko do XJ.
Faktycznie, wszystko co jest za tlumikiem jest do wywalenia.Trzeba ciac rury i robic angioplastyke tlumika :) Mnie na razie nie stuka ale mam dospawane dodatkowe uchwyty do tej konstrukcji.
tlumik kosztowal 165 pln
lacznik elastyczny 100 pln
robota 100 pln (narobili sie wiec nie krece nosem chociaz ja za dwie godziny roboty dostaje rzad wielkosci mniej)
Patrol GR Y60 Long
http://www.muddoctors.pl

mel
Posty: 474
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 12:15 pm
Lokalizacja: W-wa i okolice

Post autor: mel » śr gru 07, 2005 7:06 pm

Michał - kupowałem bosala - w Babicach a zakładałem w Łomiankach - najwięcej to się nachodziłem za założeniem - bo jednak jest trochę przeróbek, a nie chciałem aby montaż kosztował więcej niż tłumik. Za montaż i dorabianie, o ile dobrze pamiętam, zapłaciłem poniżej stówy.
Natomiast poszukaj po tych handlujących częściami od 10 zł - może za mniejsze pieniądze kupisz oryginał - a stan tłumika łatwo jest sprawdzić.
Bosal jak twierdzą i tak wytrzyma max do 4- 5 lat, a może krócej.
Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki

Awatar użytkownika
krism
Posty: 393
Rejestracja: ndz paź 23, 2005 3:10 pm
Lokalizacja: rybnik
Kontaktowanie:

Post autor: krism » śr gru 07, 2005 7:14 pm

wywalilem katalizatory( zagazowane) w 4,0 i to wszystkie 3( 2 male i 1 duzy) i jezdzi super sondy lambda na razie nie fiksuja , dodalem strumienice w miejsce ceramicznego katalizatora i ok

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości