Czy Cherokee rdzewieją??

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
postrach
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 17
Rejestracja: wt gru 14, 2004 11:23 pm
Lokalizacja: Warszawka

Czy Cherokee rdzewieją??

Post autor: postrach » ndz gru 11, 2005 10:52 pm

Napewno tak, ale czy zabezpieczacie podwozie, tak jak robiło się to w starszych autach, czy nie zawracać sobie tym wogóle głowy ??
XJ Ltd. 4.0 HI lift 3"

Awatar użytkownika
JGC
 
 
Posty: 158
Rejestracja: wt sie 23, 2005 7:47 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: JGC » ndz gru 11, 2005 10:56 pm

Jeżeli zobaczysz jakieś ognisko korozji to należy je zlikwidować i zkonserwować . Środków do konserwacji na rynku jest dużo.
ZJ V8 lift 2" 31/10,5/15

Awatar użytkownika
jeep_user
 
 
Posty: 223
Rejestracja: pn paź 18, 2004 11:45 am
Lokalizacja: PACZKOWO

Post autor: jeep_user » ndz gru 11, 2005 11:02 pm

za tylnymi kołami, podłoga bagażnika, podłoga pasażera z przodu z powodu spadniętego wężyka odprowadzająego skropliny z klimy---
to główne ogniska, jeden kolo z Poznania właśnie przerabiał temat konserwacji
G-UNIT nowe otwarcie- czas na testy
biggy12@poczta.onet.pl

Awatar użytkownika
krism
Posty: 393
Rejestracja: ndz paź 23, 2005 3:10 pm
Lokalizacja: rybnik
Kontaktowanie:

Post autor: krism » ndz gru 11, 2005 11:11 pm

ogolnie zabezpieczenie antykorozyjne nie jest imponujace i lepiej przyjac zasade napraw ognisk, jak jezdzisz w ostrym terenie to zabezpieczanie podwozia bitumiczne moze nic nie dac nawet utrudniac naprawy , jezeli nie to spoko

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » pn gru 12, 2005 9:02 am

No u mnie świta pod nogami pasażera z tyłu po prawej :evil:
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
kawalczewskip
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 55
Rejestracja: śr paź 13, 2004 1:33 pm
Lokalizacja: Warszawa/Natolin, Płock

Post autor: kawalczewskip » pn gru 12, 2005 9:20 am

Progi, progi i jeszcze raz progi. Otworki odprowadzające wodę lubią być zapchane a wtedy .....................
już bez PEEPa (zobaczymy jak długo),
została saperka, ................... i trochę innych szpejów

Awatar użytkownika
mixio55
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 84
Rejestracja: ndz paź 17, 2004 8:06 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: mixio55 » pn gru 12, 2005 9:48 am

Rdza na naszych bryczkach jest wszechobecna, nie spodkałem się jeszcze z cherokim który by jej nie miał. Może być tylko niedostrzegalna bo nie zaglądamy przeciez wszędzie.
Mojego jeepka rozebrałem na części pierwsze a stan miałem idealny ale tylko optycznie.
Czyściłem generalnie cały brzuch bruki i konserwowałem wszytko barankiem.
Należy zwrócić szczególną uwagę na miejsca w okolicach łap tylnego zderzaka od strony podłużnic, łapy wahaczy i mocowań resorów, no i jak przedmówca napisał same progi.
Zalecam również rzut okiem pod wykładzinę podłogową a w szczególności komorę bagażnika.

Awatar użytkownika
Greg_pl
 
 
Posty: 225
Rejestracja: wt lis 09, 2004 12:07 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Greg_pl » pn gru 12, 2005 11:23 am

U mnie cos niedobrego dzieje sie przy klamkach drzwi tylnych :evil:
1992 Jeep Cherokee Limited
Obrazek

Awatar użytkownika
SławekXJ
 
 
Posty: 1066
Rejestracja: śr gru 29, 2004 2:44 pm
Lokalizacja: Krapkowice

Post autor: SławekXJ » pn gru 12, 2005 12:36 pm

Greg_pl pisze:U mnie cos niedobrego dzieje sie przy klamkach drzwi tylnych :evil:
U mnie też i za tylnym kołem :evil:
Racja jest jak dziura w d...,każdy ma swoją:)21

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » pn gru 12, 2005 2:23 pm

A u mnie już nic złego się nie dzieje . :D :D :D

Ale dwa i pół arkusza blachy w syfa weszło ( 5 m kwadratowych ) .

:)21 :)21

Jeepy , zwłaszcza niemyte od spodu i zaniedbane nie gniją - rdza je po prostu wpier*dala w zastraszającym tempie . :evil: :evil:
Stiopa
XJ Sport '93

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » pn gru 12, 2005 2:38 pm

Rdza nie roślina jeść coś musi :)21
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » pn gru 12, 2005 3:41 pm

Adamek pisze:Rdza nie roślina jeść coś musi :)21

O to to to ...

:)21 :)21
Stiopa
XJ Sport '93

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » pn gru 12, 2005 3:54 pm

Przyznam ze ja ze zdumieniem patrze na niektore egzemplarze pordzewiale z wszystkich stron.

W moim roczniku 92 szukalem ognisk korozji - coby je zaraz zlikwidowac, ale nie znalazlem..

Stiopa go widzial przedwczoraj, ale spod blota i tak niewiele bylo widac :)

Pod spodem - na tyle ile da sie zobaczyc na podnosniku - tez nic nie widac.

Jak wywale z bagaznika worek ze zwirem (co mi resory "uklada") to zajrze pod wykladzine, skoro tam moze kryc sie jakas niespodzianka.

Slyszalem o jakims specjalnym preparacie do podwozia, ktory naklada sie dodatkowo na normalna konserwacje - podobno jest to malo "czepliwy" material i bloto niechetnie sie klei, a latwiej tez podwozie umyc.
Ja na razie w ogole nie mam konserwacji, wiec najpierw o jakims baranku pomysle.
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
krism
Posty: 393
Rejestracja: ndz paź 23, 2005 3:10 pm
Lokalizacja: rybnik
Kontaktowanie:

Post autor: krism » pn gru 12, 2005 6:32 pm

w 2-letnim tj skorodowaly mi tylnie lampki od wewnatrz

Awatar użytkownika
Wiktor
Posty: 311
Rejestracja: ndz mar 09, 2003 10:26 pm
Lokalizacja: JELCZ-LASKOWICE

Post autor: Wiktor » pn gru 12, 2005 8:53 pm

a rudy na moim Zepsutym nie nadaza bo co chwile albo hasiok go zetrze albo silny prad wodny albo jeszcze co inne ................
teraz co prawda nadrabia straty bo Syf stoi bez zawiechy .............
TYLKO C*PY MAJA DŻIPY
XJ
askow@op.pl

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » pn gru 12, 2005 9:08 pm

pezet pisze: Slyszalem o jakims specjalnym preparacie do podwozia, ktory naklada sie dodatkowo na normalna konserwacje - podobno jest to malo "czepliwy" material i bloto niechetnie sie klei, a latwiej tez podwozie umyc.
Ja na razie w ogole nie mam konserwacji, wiec najpierw o jakims baranku pomysle.
dokladnie ... Tym srodkiem jest TEROTEX REKORD 2000 firmy LOCTITE..!!

zajefajna sprawa...na bazie plastiku czy cos... !!

bitexow i innych gowien socjalistycznych nie polecam !!

dopiero co robilem konserwacje syfa po tym jak mi jedna ruda dziwka wpierdzielila podloge pasazera ( rurka od klimy spadla i lecialo pod dywanik przez dluuuugi czas)

poczyscielm, odtluscilem i nanioslem specjalnym pistoletem ten specyfik - REWELKA

do profili zamknietych tez zastosoawlem wosk LOCTITA !!

Te srodki to te same co nowe auta dostaja fabrycznie ... !!

baranek bitex'a to porazka... !! :)3
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » wt gru 13, 2005 10:26 am

XJeep pisze:
pezet pisze: Slyszalem o jakims specjalnym preparacie do podwozia, ktory naklada sie dodatkowo na normalna konserwacje - podobno jest to malo "czepliwy" material i bloto niechetnie sie klei, a latwiej tez podwozie umyc.
Ja na razie w ogole nie mam konserwacji, wiec najpierw o jakims baranku pomysle.
dokladnie ... Tym srodkiem jest TEROTEX REKORD 2000 firmy LOCTITE..!!

zajefajna sprawa...na bazie plastiku czy cos... !!

bitexow i innych gowien socjalistycznych nie polecam !!

dopiero co robilem konserwacje syfa po tym jak mi jedna ruda dziwka wpierdzielila podloge pasazera ( rurka od klimy spadla i lecialo pod dywanik przez dluuuugi czas)

poczyscielm, odtluscilem i nanioslem specjalnym pistoletem ten specyfik - REWELKA

do profili zamknietych tez zastosoawlem wosk LOCTITA !!

Te srodki to te same co nowe auta dostaja fabrycznie ... !!

baranek bitex'a to porazka... !! :)3
Baranek to baranek a bitex to bitex .
Mojem zdaniem bitex jest o.k. bo całymi miesiącami jest niedoschnięty a więc plastyczny i nie pęka . Trzeba też wziąć pod uwage , że niekoniecznie to co sprawdza się w fabrycznych plaskaczach , musi zdać egzamin w aucie , które bez przerwy szoruje brzuchem po czym sie tylko da . Dla mnie każdy środek , który wysychając tworzy sztywną skorupę jest do du*py .
Zresztą co by to nie było to aby ustrzec się korozji , co jakiś czas trzeba spód umyć , pooglądać i uzupełnić ubytki w konserwacji .

:D :D
Stiopa
XJ Sport '93

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » wt gru 13, 2005 10:30 am

Stiopa pisze: Zresztą co by to nie było to aby ustrzec się korozji , co jakiś czas trzeba spód umyć , pooglądać i uzupełnić ubytki w konserwacji .

:D :D
A ten co jakiś czas to ile tak ?? :)21
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
Voytass
Posty: 356
Rejestracja: wt sty 04, 2005 7:14 pm
Lokalizacja: Torun/Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Voytass » wt gru 13, 2005 11:12 am

Adamek pisze:
Stiopa pisze: Zresztą co by to nie było to aby ustrzec się korozji , co jakiś czas trzeba spód umyć , pooglądać i uzupełnić ubytki w konserwacji .

:D :D
A ten co jakiś czas to ile tak ?? :)21
Co godzinke :D
kiosk na AT
www.wawa4x4.pl
Only at... Jeep.org.pl

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » wt gru 13, 2005 1:07 pm

A ten "co jakiś czas" to zależy jak często się w gó*wnie wiruje i jak bardzo nam zależy żeby nam syf nie zgnił .


Chociaż znam i takich co jeżdżą aż staną .

:D :D
Stiopa
XJ Sport '93

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » wt gru 13, 2005 5:09 pm

Voytass pisze:
Co godzinke :D
:)2 :)2 :)2 :)21 :)21 :)21
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » wt gru 13, 2005 5:21 pm

Stiopa pisze: . Trzeba też wziąć pod uwage , że niekoniecznie to co sprawdza się w fabrycznych plaskaczach , musi zdać egzamin w aucie , które bez przerwy szoruje brzuchem po czym sie tylko da .
:D :D
no nie do konca sie zgodze.. !! terotex to nowoczesny srodek stosowany nie tylko w plaskaczach fabrycznie, w jeepi np. tez !! Praktycznie wszystkie firmy w obecnym czasie zabezpieczaja podobnymi srodkami auta ! te na bazie srodkow bitumicznych czyli bitex i inne to juz nikt nie stosuje, stara generacja nigdy zreszta nie stosowana na seryjnych wozach!!

pomijajac fakt ze czarny - miekki - bitex lapie blocko i kamienie oraz ze nie w pelni wyschniety zdziera sie jak skalp z podlogi na pierwszym szorowaniu podwoziem w blocko... !!

wybralem terotexa bo tworzy twarda ale elastyczna skorupe doskonale przylegajaca do powierzchni !! jako jedyny nie wchodzi w reakcje z oryg. zabezpieczeniem auta czego o bitexie nie mozna powiedziec ... !! no i jest mega wytrzymala na uderzenia mechaniczne... !!

zreszta...

niech kazdy stosuje to co uwaza za dobra... czas to i tak zweryfikuje :)21
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
rozprza
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 66
Rejestracja: sob maja 28, 2005 6:31 am
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Post autor: rozprza » czw sty 05, 2006 9:54 pm

gdzie dokładnie szukać tej rurki spadającej od klimy, tej odprowadzającej wodę bo podłoga tez chyba mokra u mnie :)24 :roll:
vojager 3.3 grand 5.9

Awatar użytkownika
lesio jeep
 
 
Posty: 5525
Rejestracja: pt maja 13, 2005 3:17 pm
Lokalizacja: marsylija

Post autor: lesio jeep » czw sty 05, 2006 10:41 pm

do 97 to tylko tylna klapa nie rdzewiala
po tem to wszystko rdzewieje :)21
czy zrezygnowałeś już z rosyjskiego gazu i ropy?
Ten wpis powstał bez wsparcia środków unijnych

Mirek Kal
 
 
Posty: 163
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 12:24 pm
Lokalizacja: Strzegom

Post autor: Mirek Kal » pt sty 06, 2006 12:21 am

Taaak bo plastyk nie rdzewieje :D
Mirek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości