reduktor + 2, 1, (szukałem, nie znalazłem)

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
laurent
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 60
Rejestracja: pt gru 16, 2005 10:30 am
Lokalizacja: kraków
Kontaktowanie:

reduktor + 2, 1, (szukałem, nie znalazłem)

Post autor: laurent » sob gru 17, 2005 11:24 am

pytanie nowego,
czy przy zapiętej redukcji 4lo (quadratrac) mam używać tylko D czy mogę 2 lub 1,?
może i głupie pytanie ale nie mam instrukcji, a jeepa od 3 dni.

pozdrawiam
Grand Cherokee Ltd 5.2 V8 '96
Volvo 960 2,5
jeep.org.pl

Awatar użytkownika
misman
 
 
Posty: 6072
Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: zawodzi...

Post autor: misman » sob gru 17, 2005 11:35 am

Możesz. A czasem nawet powinienieś :)21
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."

Awatar użytkownika
krism
Posty: 393
Rejestracja: ndz paź 23, 2005 3:10 pm
Lokalizacja: rybnik
Kontaktowanie:

Post autor: krism » sob gru 17, 2005 12:44 pm

1 ,2 sluza do np: hamowania w trakcie zjazdow, tam gdzie potrzebujesz troche nadmiaru mocy albo gdzie przezucanie biegow w gore i na dol jest nie wskazane

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » sob gru 17, 2005 12:44 pm

Niskie biegi 1-2 szczegolnie wazne przy stromych zjazdach.
Wrzucasz i nie dotykasz hamulca - kola kreca sie caly czas, masz kontrole nad autem.
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
laurent
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 60
Rejestracja: pt gru 16, 2005 10:30 am
Lokalizacja: kraków
Kontaktowanie:

Post autor: laurent » sob gru 17, 2005 4:31 pm

dzieki wielkie..
pojechałem, sprawdziłem, oniemiałem.

czy jest na świecie rzecz która go może wtedy zatrzymać? ;)
Grand Cherokee Ltd 5.2 V8 '96
Volvo 960 2,5
jeep.org.pl

Awatar użytkownika
laurent
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 60
Rejestracja: pt gru 16, 2005 10:30 am
Lokalizacja: kraków
Kontaktowanie:

Post autor: laurent » sob gru 17, 2005 4:32 pm

mam na myśli jazdę pod górę oczywiście
Grand Cherokee Ltd 5.2 V8 '96
Volvo 960 2,5
jeep.org.pl

Awatar użytkownika
joebar
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: śr cze 29, 2005 11:29 am
Lokalizacja: londyn

Post autor: joebar » sob gru 17, 2005 5:05 pm

Dawno dawno temu i nie prawda zrobilem o tak: wrzucilem 1 i pelna faja, potem szybkie przejscie na 2 i pelna faja, potem na D i pelna faja. Uoooo jeeeezzzuuuu ale to lecialo panie janku!!! :o

...czy moglby mi ktos teraz napisac co ja takiego zrobilem... i czy takie postepowanie jest bebe fuj czy ok??

pozdro
ex-Cirokii 4.0 LTD H.O. Ad. 1993
www.bikepics.com/members/joebarace
Obrazek

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » sob gru 17, 2005 6:21 pm

Tak na zdrowy rozum - to po co te kombinacje?

Mogles ruszac od razu na D i bylby ten sam efekt :)

Blokada niskich biegow jest po to, aby na sztywno zblokowac skrzynie z kolami i wykorzystac hamowanie silnikiem. Nie ma wtedy poslizgu na konwerterze.
Zasadniczo przydaje sie to przy zjazdach, a na podjazdach (trudnych i stromych) jedyne wytlumaczenie stosowania 1-2 to zapobieganie przegrzaniu skrzyni (bo poslizg konwertera generuje najwiecej ciepla).

Moze ktos to wyklaruje bardziej naukowo, bo moje dywagacje wywodza sie tylko ze skromnej praktyki :)
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
joebar
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: śr cze 29, 2005 11:29 am
Lokalizacja: londyn

Post autor: joebar » sob gru 17, 2005 6:45 pm

...wiem nie mialem Jeepa dlugo (ok. 5.000km), ale on naprawde mial wtedy odejscie nieziemskie - wydawalo mi sie, ze duzo lepsze niz na D. Na D za szybko mi zmienial biegi nawet przy pedale w podlodze - nie krecil tak wysoko...

Moze to tylko zludzenie spowodowane halasujacym silnikiem :)

Pozdro
ex-Cirokii 4.0 LTD H.O. Ad. 1993
www.bikepics.com/members/joebarace
Obrazek

Awatar użytkownika
JGC
 
 
Posty: 158
Rejestracja: wt sie 23, 2005 7:47 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: JGC » sob gru 17, 2005 11:41 pm

a czy przy ciągnięciu np. lawety z innym autem to lepiej ruszać z 1 lub 2, czy można na D ??
ZJ V8 lift 2" 31/10,5/15

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » ndz gru 18, 2005 7:14 am

joebar pisze:...wiem nie mialem Jeepa dlugo (ok. 5.000km), ale on naprawde mial wtedy odejscie nieziemskie - wydawalo mi sie, ze duzo lepsze niz na D. Na D za szybko mi zmienial biegi nawet przy pedale w podlodze - nie krecil tak wysoko...
Ja sie z poczatku martwilem ze moj tak "dostojnie" przyspiesza i nawet jak depnalem w podloge to byl dosc leniwy.

Co sie okazalo?

Mam grube dywaniki, w dodatku na krawedzi grubo obszyte i tenze dywanik byl pod pedalem gazu, przez co nie dalo sie go wcisnac do samej podlogi :wink:

Przesunalem dywanik i przyspieszenie mu sie poprawilo :)21

Moze to byc jeszcze wina TPS'u. Jak pokazuje zle napiecie to skrzyni sie wydaje ze pedal jest mniej wcisniety i wtedy szybciej zmienia biegi na wyzsze.
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
bartman
 
 
Posty: 135
Rejestracja: pn lut 09, 2004 12:47 am
Lokalizacja: Wawa/Kielce

Post autor: bartman » pn gru 19, 2005 6:11 pm

joebar pisze:...wiem nie mialem Jeepa dlugo (ok. 5.000km), ale on naprawde mial wtedy odejscie nieziemskie - wydawalo mi sie, ze duzo lepsze niz na D. Na D za szybko mi zmienial biegi nawet przy pedale w podlodze - nie krecil tak wysoko...
ozdro
moze miales taki psttryczek Power/Comfort i tenze byl w pozycji Comfort.
pozdrawiam
bartman, XJ '91, no prawie '92
Only at ...
Jeep.Org.PL

Awatar użytkownika
bartman
 
 
Posty: 135
Rejestracja: pn lut 09, 2004 12:47 am
Lokalizacja: Wawa/Kielce

Post autor: bartman » pn gru 19, 2005 6:13 pm

joebar pisze:Dawno dawno temu i nie prawda zrobilem o tak: wrzucilem 1 i pelna faja, potem szybkie przejscie na 2 i pelna faja, potem na D i pelna
pozdro
no i chyba nie bardzo mogles przelaczyc z 1 na 2... bo to jest to samo polozenie (chyba, ze masz inna skrzynie). Powinno byc 1-2, 3, D
Przy zablokowanym 1-2 na dwojke wrzuca przy ok 4500 obr/min.
pozdrawiam
bartman, XJ '91, no prawie '92
Only at ...
Jeep.Org.PL

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość