Strona 1 z 1

reduktor + 2, 1, (szukałem, nie znalazłem)

: sob gru 17, 2005 11:24 am
autor: laurent
pytanie nowego,
czy przy zapiętej redukcji 4lo (quadratrac) mam używać tylko D czy mogę 2 lub 1,?
może i głupie pytanie ale nie mam instrukcji, a jeepa od 3 dni.

pozdrawiam

: sob gru 17, 2005 11:35 am
autor: misman
Możesz. A czasem nawet powinienieś :)21

: sob gru 17, 2005 12:44 pm
autor: krism
1 ,2 sluza do np: hamowania w trakcie zjazdow, tam gdzie potrzebujesz troche nadmiaru mocy albo gdzie przezucanie biegow w gore i na dol jest nie wskazane

: sob gru 17, 2005 12:44 pm
autor: pezet
Niskie biegi 1-2 szczegolnie wazne przy stromych zjazdach.
Wrzucasz i nie dotykasz hamulca - kola kreca sie caly czas, masz kontrole nad autem.

: sob gru 17, 2005 4:31 pm
autor: laurent
dzieki wielkie..
pojechałem, sprawdziłem, oniemiałem.

czy jest na świecie rzecz która go może wtedy zatrzymać? ;)

: sob gru 17, 2005 4:32 pm
autor: laurent
mam na myśli jazdę pod górę oczywiście

: sob gru 17, 2005 5:05 pm
autor: joebar
Dawno dawno temu i nie prawda zrobilem o tak: wrzucilem 1 i pelna faja, potem szybkie przejscie na 2 i pelna faja, potem na D i pelna faja. Uoooo jeeeezzzuuuu ale to lecialo panie janku!!! :o

...czy moglby mi ktos teraz napisac co ja takiego zrobilem... i czy takie postepowanie jest bebe fuj czy ok??

pozdro

: sob gru 17, 2005 6:21 pm
autor: pezet
Tak na zdrowy rozum - to po co te kombinacje?

Mogles ruszac od razu na D i bylby ten sam efekt :)

Blokada niskich biegow jest po to, aby na sztywno zblokowac skrzynie z kolami i wykorzystac hamowanie silnikiem. Nie ma wtedy poslizgu na konwerterze.
Zasadniczo przydaje sie to przy zjazdach, a na podjazdach (trudnych i stromych) jedyne wytlumaczenie stosowania 1-2 to zapobieganie przegrzaniu skrzyni (bo poslizg konwertera generuje najwiecej ciepla).

Moze ktos to wyklaruje bardziej naukowo, bo moje dywagacje wywodza sie tylko ze skromnej praktyki :)

: sob gru 17, 2005 6:45 pm
autor: joebar
...wiem nie mialem Jeepa dlugo (ok. 5.000km), ale on naprawde mial wtedy odejscie nieziemskie - wydawalo mi sie, ze duzo lepsze niz na D. Na D za szybko mi zmienial biegi nawet przy pedale w podlodze - nie krecil tak wysoko...

Moze to tylko zludzenie spowodowane halasujacym silnikiem :)

Pozdro

: sob gru 17, 2005 11:41 pm
autor: JGC
a czy przy ciągnięciu np. lawety z innym autem to lepiej ruszać z 1 lub 2, czy można na D ??

: ndz gru 18, 2005 7:14 am
autor: pezet
joebar pisze:...wiem nie mialem Jeepa dlugo (ok. 5.000km), ale on naprawde mial wtedy odejscie nieziemskie - wydawalo mi sie, ze duzo lepsze niz na D. Na D za szybko mi zmienial biegi nawet przy pedale w podlodze - nie krecil tak wysoko...
Ja sie z poczatku martwilem ze moj tak "dostojnie" przyspiesza i nawet jak depnalem w podloge to byl dosc leniwy.

Co sie okazalo?

Mam grube dywaniki, w dodatku na krawedzi grubo obszyte i tenze dywanik byl pod pedalem gazu, przez co nie dalo sie go wcisnac do samej podlogi :wink:

Przesunalem dywanik i przyspieszenie mu sie poprawilo :)21

Moze to byc jeszcze wina TPS'u. Jak pokazuje zle napiecie to skrzyni sie wydaje ze pedal jest mniej wcisniety i wtedy szybciej zmienia biegi na wyzsze.

: pn gru 19, 2005 6:11 pm
autor: bartman
joebar pisze:...wiem nie mialem Jeepa dlugo (ok. 5.000km), ale on naprawde mial wtedy odejscie nieziemskie - wydawalo mi sie, ze duzo lepsze niz na D. Na D za szybko mi zmienial biegi nawet przy pedale w podlodze - nie krecil tak wysoko...
ozdro
moze miales taki psttryczek Power/Comfort i tenze byl w pozycji Comfort.

: pn gru 19, 2005 6:13 pm
autor: bartman
joebar pisze:Dawno dawno temu i nie prawda zrobilem o tak: wrzucilem 1 i pelna faja, potem szybkie przejscie na 2 i pelna faja, potem na D i pelna
pozdro
no i chyba nie bardzo mogles przelaczyc z 1 na 2... bo to jest to samo polozenie (chyba, ze masz inna skrzynie). Powinno byc 1-2, 3, D
Przy zablokowanym 1-2 na dwojke wrzuca przy ok 4500 obr/min.