Sprężyny a wyciągarka+zderzak w XJ

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
K.Wiśniowski
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 78
Rejestracja: ndz mar 24, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Sprężyny a wyciągarka+zderzak w XJ

Post autor: K.Wiśniowski » czw gru 22, 2005 9:02 pm

Witam,
założyłem dziś wciągarkę i zderzak UP do XJ 2,1 TD no i przybyło mu na przodzie ok 50 kg.W związku z tym auto kucnęło przodem ok 3 cm i zaczęło się fatalnie prowadzić. Na nierównościach przód skacze niemiłosiernie no i wogóle jest do dupy.
Wyrównanie podkładkami pod sprężyny da efekt jedynie wizualny ponieważ sprężyna będzie nadal tak samo sciśnięta jak jest teraz.
Uważam , że powiniennem założyć dłuższe sprężynki i z grubszego drutu ze względu na zwiększony ciężar przodu.
Czy macie jakieś doświadczenia w tym temacie?
Czy np w XJ 4,0 sa twardsze sprężyny niż w 2,1 TD ??
Czy do XJ pasują od Granda ??
Czy są jakieś niedrogie sprężyny tuningowe ??
Co z amortyzatorami ??
Mój wóz to "przewóz"

Adam Lewandowski
 
 
Posty: 105
Rejestracja: pn maja 02, 2005 10:10 pm
Lokalizacja: Grójec
Kontaktowanie:

Re: Sprężyny a wyciągarka+zderzak w XJ

Post autor: Adam Lewandowski » czw gru 22, 2005 10:34 pm

K.Wiśniowski pisze:Witam,
założyłem dziś wciągarkę i zderzak UP do XJ 2,1 TD no i przybyło mu na przodzie ok 50 kg.W związku z tym auto kucnęło przodem ok 3 cm i zaczęło się fatalnie prowadzić. Na nierównościach przód skacze niemiłosiernie no i wogóle jest do dupy.
Wyrównanie podkładkami pod sprężyny da efekt jedynie wizualny ponieważ sprężyna będzie nadal tak samo sciśnięta jak jest teraz.
Uważam , że powiniennem założyć dłuższe sprężynki i z grubszego drutu ze względu na zwiększony ciężar przodu.
Czy macie jakieś doświadczenia w tym temacie?
Czy np w XJ 4,0 sa twardsze sprężyny niż w 2,1 TD ??
Czy do XJ pasują od Granda ??
Czy są jakieś niedrogie sprężyny tuningowe ??
Co z amortyzatorami ??
Jak założysz od ZJ to odrazu masz lift jakies 2cale a i chyba sa grubsze :lol: a co do amorków to będa robić do liftu jakieś 2 cale nie więcej oczywiście oryginały a co do 4,0 to na logike powinny być trochę twardsze bo sam silnik jest cięższy a z tego co wiem to benzyniaki niały zawsze inne sprężyny i amory co glonopijce :lol:
Zielony rzep z dużą ilościa błota i halogenów

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » czw gru 22, 2005 11:11 pm

od granda masz odrazu 2" liftu !! ale sztywnosci nie zmienisz...

musialbys zamowic grubsze sprezynki np. w poznaniu to koszt ok. 300 pln za kpl netto, albo kupic gotowy zestawik w hameryce !! koszt ok 100 ziela za kpl.. !!

do tego wszystkiego proponuje zanabyc droga kupna mocniejsze amory - HD .. !! odrazu proponuje dluzsze, pod dany "lift", unikniesz wtedy przykrych niespodzianek w terenie na wykrzyzu ... !!

sa jeszcze specjalne podkladki OME gr. 1 cm do wypoziomowania nadwozia... mam takowe 4 szt i robia OK !! znaczy sie teraz to 2 mam ja a 2 ma wiktor ... !! :lol:

daj jakies foty jak ten UP sie prezentuje...!! jak z montazem ??
.. schody do nieba czy pasuje jak ta lala... ?? :)21

jaki winch ... ?? hydraulik czy elektrik... ??

mi sie zamarzył "milemekerek" hydraulik .... !! :)2
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
K.Wiśniowski
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 78
Rejestracja: ndz mar 24, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: K.Wiśniowski » pt gru 23, 2005 6:50 am

Łyncz T max 9500 a zderzaczek w związku z tym że jest bez rur prezentuje sie jak pług śnieżny bo zaje.....cie odstaje od auta.
Zdjęcia chetnie wstawie tylko nie mam zielonego pojęcia jak to się robi.
To jakie dokładnie te sprężynki zamówić i gdzie?
Wystarczy , że zadzwonie do polspringu i powiem poproszę do xj + 2" troche twardsze i będą wiedzieć o co biega?
Mają wymiary wszystkich sprężyn do aut?
Mój wóz to "przewóz"

Awatar użytkownika
SławekXJ
 
 
Posty: 1066
Rejestracja: śr gru 29, 2004 2:44 pm
Lokalizacja: Krapkowice

Post autor: SławekXJ » pt gru 23, 2005 9:08 am

K.Wiśniowski pisze:Łyncz T max 9500 a zderzaczek w związku z tym że jest bez rur prezentuje sie jak pług śnieżny bo zaje.....cie odstaje od auta.
Zdjęcia chetnie wstawie tylko nie mam zielonego pojęcia jak to się robi.
To jakie dokładnie te sprężynki zamówić i gdzie?
Wystarczy , że zadzwonie do polspringu i powiem poproszę do xj + 2" troche twardsze i będą wiedzieć o co biega?
Mają wymiary wszystkich sprężyn do aut?
Rany, dawaj te zdjęcia bo ciekawość mnie zżera :D
Jak nie wiesz jak to mi wyślij i ja wstawię
techmark@op.pl
:D
Racja jest jak dziura w d...,każdy ma swoją:)21

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » pt gru 23, 2005 9:47 am

wstaw do albumu urzytkownika na naszej jeep.org.pl !! :lol:

co do sprezynek to tak jak mowisz... !! wszystko wiedza i maja wymiary ! podaj dodatkowe obciazenie jakie przyszlo i jakie dodatkowo planujesz (bagaznik, kolo itp.)
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
K.Wiśniowski
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 78
Rejestracja: ndz mar 24, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: K.Wiśniowski » sob gru 24, 2005 6:45 am

a macie jakiś namiar na ten polspring i ewentualnie z kim kumatym tam gadać?
Fotki postaram się dziś wysłać na tego maila co podaliście
Mój wóz to "przewóz"

Awatar użytkownika
Twardy
 
 
Posty: 1120
Rejestracja: śr mar 31, 2004 9:04 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Sprężyny a wyciągarka+zderzak w XJ

Post autor: Twardy » sob gru 24, 2005 8:37 am

K.Wiśniowski pisze:Witam,
założyłem dziś wciągarkę i zderzak UP do XJ 2,1 TD no i przybyło mu na przodzie ok 50 kg.
Winch T-Max 9500 - 43,5
zderzak minimum - 30
------------------------------
min. 73,5 kg

jak będziesz zamawiał spręzyny to + 100 kg bo ciężar mocno przesunięty przed przednią oś.
człowiek człowiekowi wilkiem a kiwi kiwi kiwi

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » sob gru 24, 2005 12:27 pm

K.Wiśniowski pisze:a macie jakiś namiar na ten polspring i ewentualnie z kim kumatym tam gadać?
jak nie jak tak... :wink:
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
solt
Posty: 481
Rejestracja: ndz cze 19, 2005 10:38 pm
Lokalizacja: wracaja Litwini?

Post autor: solt » sob gru 24, 2005 1:24 pm

XJeep pisze:
K.Wiśniowski pisze:a macie jakiś namiar na ten polspring i ewentualnie z kim kumatym tam gadać?
jak nie jak tak... :wink: <= tu kilknąć :)
Bo lato to pora to czas na kochanie, tak bylo zawsze i tak juz zostanie :)21

Awatar użytkownika
K.Wiśniowski
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 78
Rejestracja: ndz mar 24, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: K.Wiśniowski » sob gru 24, 2005 1:31 pm

właśnie wysłałem maila Techmarkowi z fotkami
Mój wóz to "przewóz"

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Sprężyny a wyciągarka+zderzak w XJ

Post autor: Eskapada » sob gru 24, 2005 3:28 pm

PM metal tuning pisze:
K.Wiśniowski pisze:Witam,
założyłem dziś wciągarkę i zderzak UP do XJ 2,1 TD no i przybyło mu na przodzie ok 50 kg.
Winch T-Max 9500 - 43,5
zderzak minimum - 30
------------------------------
min. 73,5 kg

jak będziesz zamawiał spręzyny to + 100 kg bo ciężar mocno przesunięty przed przednią oś.
czytam czytam i juz mialem taka sama uwage napisać :)2

ymm bedziesz kombinował ze spreżynami made in pospring ktore albo siada albo nie ( jedno znacznych opini co do ich jakosci nie ma ) a potem bedziesz sie zastanawial nad dobrem amorow ...Nie lepeiej, nie prościej zanabyc u Prezesa Trail Master lub jakąs inna markowa zawieche made in USA :roll:
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
K.Wiśniowski
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 78
Rejestracja: ndz mar 24, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: K.Wiśniowski » sob gru 24, 2005 3:42 pm

dwie spiralki to ponad 1tys pln dlatego kombinuje
Mój wóz to "przewóz"

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » sob gru 24, 2005 4:03 pm

K.Wiśniowski pisze:dwie spiralki to ponad 1tys pln dlatego kombinuje
wiem ile kosztuja wiem tez ze pospring moze a nie musi robci wiec czasmi lepiej zainwestowac pare zlotych wiecej niz wydac kase na cos nie bedzie robic :roll: ...Motac syfa trzeba z glowa i przwidywac kolejne kroki lub ze jedna zmiana pociaga drugią ...osobiscie przy ograniczonych zasobach finasowych wolabym zderzak + zawiecha niz zderzak + winda a tak teraz masz pomnik ktory przy tym obciażeniu wykonczy spręzyny i amortyzatory .....Teraz w ramach okrojenge budżetu kupisz pospringi ktore pod dodatkowymi 100 kg siadą a pieniadze okaza sie wyrzucone w błoto :roll:
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » sob gru 24, 2005 4:24 pm

co do pospringu to tez dobrych opinii nie slyszalem... !!

chciales adres to masz ale ja i tak zamawiam w hameryce... !!

cena ta sama a jakosc o nieeeebo lepsza... !!

tu masz np. do 3" liftu ...

a TU sprezynki Heavy Duty do granda - czyli do XJ jak ulał... :lol:
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
K.Wiśniowski
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 78
Rejestracja: ndz mar 24, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: K.Wiśniowski » ndz gru 25, 2005 1:01 pm

Ale jak to kupić i ile trzeba czekać
Mój wóz to "przewóz"

Awatar użytkownika
SławekXJ
 
 
Posty: 1066
Rejestracja: śr gru 29, 2004 2:44 pm
Lokalizacja: Krapkowice

Post autor: SławekXJ » wt gru 27, 2005 8:46 am

Krzyśku -> Twoje foty :D
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Sorry że tak późno :D

Fajna rzecz !! :)2
Też bym chciał ale taki jeden co miał mieć to chyba nie ma... :wink:
Ostatnio zmieniony wt gru 27, 2005 9:10 am przez SławekXJ, łącznie zmieniany 1 raz.
Racja jest jak dziura w d...,każdy ma swoją:)21

Awatar użytkownika
majkel
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 35
Rejestracja: pt maja 14, 2004 10:05 pm
Lokalizacja: Wwa

Post autor: majkel » wt gru 27, 2005 9:00 am

Moze ciut nie do konca w temacie....ale moze ktos wie.Czy rozstaw srub mocujacych wyciagarke do plyty jest taki sam dla Warna i np. T-max?
I czy wymiary zewnetrzne obu wyciagarek sa zblizone (mowimy oczywiscie o wyciagarkach o takich samych uciagach)
XJ 2,5TD '95 - był
ZG 5,9 '98 - jest
Voyager 2,4 '97 - jest
WJ 4,7HO OVERLAND '02 - jest

Awatar użytkownika
K.Wiśniowski
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 78
Rejestracja: ndz mar 24, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: K.Wiśniowski » śr gru 28, 2005 8:33 pm

Rozstaw śrub jest identyczny dla T max i Warn
Mój wóz to "przewóz"

Awatar użytkownika
K.Wiśniowski
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 78
Rejestracja: ndz mar 24, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: K.Wiśniowski » śr gru 28, 2005 8:37 pm

Zamówiłem dziś sprężynki w posspringu grubsze od oryginału o 2,2 mm i wyższe o 4cm . Zobaczym kak to bedzie rabotać :lol:
Mój wóz to "przewóz"

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » śr gru 28, 2005 8:46 pm

K.Wiśniowski pisze:Zamówiłem dziś sprężynki w posspringu grubsze od oryginału o 2,2 mm i wyższe o 4cm . Zobaczym kak to bedzie rabotać :lol:
oby robiły :)2 a co z amortyzatorami ??
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
K.Wiśniowski
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 78
Rejestracja: ndz mar 24, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: K.Wiśniowski » śr gru 28, 2005 9:05 pm

amorki kayaba Patrol :roll:
Mój wóz to "przewóz"

Awatar użytkownika
malin
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 75
Rejestracja: sob wrz 27, 2003 7:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: malin » śr gru 28, 2005 9:34 pm

Kurde niezła robota. A ile cię wykonanie kosztowało? (jeśli możesz zdradzić) :)2 :)2 :)2
JEEP Cherokee 4.0/gaz '95 ZIELONY :)

HAGGLUND BV 206, gąsienica 4x4 1985, Silnik Ford V6 2,9.

Awatar użytkownika
K.Wiśniowski
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 78
Rejestracja: ndz mar 24, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: K.Wiśniowski » czw gru 29, 2005 7:51 am

malin pisze:Kurde niezła robota. A ile cię wykonanie kosztowało? (jeśli możesz zdradzić) :)2 :)2 :)2
Nie wykonywałem tylko kupiłem gotowy.
Mój wóz to "przewóz"

Awatar użytkownika
bartosiak
Posty: 2137
Rejestracja: pn mar 25, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bartosiak » czw gru 29, 2005 8:25 am

A tak niechcący i BTW zapytam co to sie stało , że kolega K.Wiśniowski odchodzi od Unimogów i Gelend w kierunku Jeepów ???
Dobrze pamietam, że miałeś srebrne "G"???
Michał Bartosiak

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość