Strona 1 z 2

Sprężyny a wyciągarka+zderzak w XJ

: czw gru 22, 2005 9:02 pm
autor: K.Wiśniowski
Witam,
założyłem dziś wciągarkę i zderzak UP do XJ 2,1 TD no i przybyło mu na przodzie ok 50 kg.W związku z tym auto kucnęło przodem ok 3 cm i zaczęło się fatalnie prowadzić. Na nierównościach przód skacze niemiłosiernie no i wogóle jest do dupy.
Wyrównanie podkładkami pod sprężyny da efekt jedynie wizualny ponieważ sprężyna będzie nadal tak samo sciśnięta jak jest teraz.
Uważam , że powiniennem założyć dłuższe sprężynki i z grubszego drutu ze względu na zwiększony ciężar przodu.
Czy macie jakieś doświadczenia w tym temacie?
Czy np w XJ 4,0 sa twardsze sprężyny niż w 2,1 TD ??
Czy do XJ pasują od Granda ??
Czy są jakieś niedrogie sprężyny tuningowe ??
Co z amortyzatorami ??

Re: Sprężyny a wyciągarka+zderzak w XJ

: czw gru 22, 2005 10:34 pm
autor: Adam Lewandowski
K.Wiśniowski pisze:Witam,
założyłem dziś wciągarkę i zderzak UP do XJ 2,1 TD no i przybyło mu na przodzie ok 50 kg.W związku z tym auto kucnęło przodem ok 3 cm i zaczęło się fatalnie prowadzić. Na nierównościach przód skacze niemiłosiernie no i wogóle jest do dupy.
Wyrównanie podkładkami pod sprężyny da efekt jedynie wizualny ponieważ sprężyna będzie nadal tak samo sciśnięta jak jest teraz.
Uważam , że powiniennem założyć dłuższe sprężynki i z grubszego drutu ze względu na zwiększony ciężar przodu.
Czy macie jakieś doświadczenia w tym temacie?
Czy np w XJ 4,0 sa twardsze sprężyny niż w 2,1 TD ??
Czy do XJ pasują od Granda ??
Czy są jakieś niedrogie sprężyny tuningowe ??
Co z amortyzatorami ??
Jak założysz od ZJ to odrazu masz lift jakies 2cale a i chyba sa grubsze :lol: a co do amorków to będa robić do liftu jakieś 2 cale nie więcej oczywiście oryginały a co do 4,0 to na logike powinny być trochę twardsze bo sam silnik jest cięższy a z tego co wiem to benzyniaki niały zawsze inne sprężyny i amory co glonopijce :lol:

: czw gru 22, 2005 11:11 pm
autor: XJeep
od granda masz odrazu 2" liftu !! ale sztywnosci nie zmienisz...

musialbys zamowic grubsze sprezynki np. w poznaniu to koszt ok. 300 pln za kpl netto, albo kupic gotowy zestawik w hameryce !! koszt ok 100 ziela za kpl.. !!

do tego wszystkiego proponuje zanabyc droga kupna mocniejsze amory - HD .. !! odrazu proponuje dluzsze, pod dany "lift", unikniesz wtedy przykrych niespodzianek w terenie na wykrzyzu ... !!

sa jeszcze specjalne podkladki OME gr. 1 cm do wypoziomowania nadwozia... mam takowe 4 szt i robia OK !! znaczy sie teraz to 2 mam ja a 2 ma wiktor ... !! :lol:

daj jakies foty jak ten UP sie prezentuje...!! jak z montazem ??
.. schody do nieba czy pasuje jak ta lala... ?? :)21

jaki winch ... ?? hydraulik czy elektrik... ??

mi sie zamarzył "milemekerek" hydraulik .... !! :)2

: pt gru 23, 2005 6:50 am
autor: K.Wiśniowski
Łyncz T max 9500 a zderzaczek w związku z tym że jest bez rur prezentuje sie jak pług śnieżny bo zaje.....cie odstaje od auta.
Zdjęcia chetnie wstawie tylko nie mam zielonego pojęcia jak to się robi.
To jakie dokładnie te sprężynki zamówić i gdzie?
Wystarczy , że zadzwonie do polspringu i powiem poproszę do xj + 2" troche twardsze i będą wiedzieć o co biega?
Mają wymiary wszystkich sprężyn do aut?

: pt gru 23, 2005 9:08 am
autor: SławekXJ
K.Wiśniowski pisze:Łyncz T max 9500 a zderzaczek w związku z tym że jest bez rur prezentuje sie jak pług śnieżny bo zaje.....cie odstaje od auta.
Zdjęcia chetnie wstawie tylko nie mam zielonego pojęcia jak to się robi.
To jakie dokładnie te sprężynki zamówić i gdzie?
Wystarczy , że zadzwonie do polspringu i powiem poproszę do xj + 2" troche twardsze i będą wiedzieć o co biega?
Mają wymiary wszystkich sprężyn do aut?
Rany, dawaj te zdjęcia bo ciekawość mnie zżera :D
Jak nie wiesz jak to mi wyślij i ja wstawię
techmark@op.pl
:D

: pt gru 23, 2005 9:47 am
autor: XJeep
wstaw do albumu urzytkownika na naszej jeep.org.pl !! :lol:

co do sprezynek to tak jak mowisz... !! wszystko wiedza i maja wymiary ! podaj dodatkowe obciazenie jakie przyszlo i jakie dodatkowo planujesz (bagaznik, kolo itp.)

: sob gru 24, 2005 6:45 am
autor: K.Wiśniowski
a macie jakiś namiar na ten polspring i ewentualnie z kim kumatym tam gadać?
Fotki postaram się dziś wysłać na tego maila co podaliście

Re: Sprężyny a wyciągarka+zderzak w XJ

: sob gru 24, 2005 8:37 am
autor: Twardy
K.Wiśniowski pisze:Witam,
założyłem dziś wciągarkę i zderzak UP do XJ 2,1 TD no i przybyło mu na przodzie ok 50 kg.
Winch T-Max 9500 - 43,5
zderzak minimum - 30
------------------------------
min. 73,5 kg

jak będziesz zamawiał spręzyny to + 100 kg bo ciężar mocno przesunięty przed przednią oś.

: sob gru 24, 2005 12:27 pm
autor: XJeep
K.Wiśniowski pisze:a macie jakiś namiar na ten polspring i ewentualnie z kim kumatym tam gadać?
jak nie jak tak... :wink:

: sob gru 24, 2005 1:24 pm
autor: solt
XJeep pisze:
K.Wiśniowski pisze:a macie jakiś namiar na ten polspring i ewentualnie z kim kumatym tam gadać?
jak nie jak tak... :wink: <= tu kilknąć :)

: sob gru 24, 2005 1:31 pm
autor: K.Wiśniowski
właśnie wysłałem maila Techmarkowi z fotkami

Re: Sprężyny a wyciągarka+zderzak w XJ

: sob gru 24, 2005 3:28 pm
autor: Eskapada
PM metal tuning pisze:
K.Wiśniowski pisze:Witam,
założyłem dziś wciągarkę i zderzak UP do XJ 2,1 TD no i przybyło mu na przodzie ok 50 kg.
Winch T-Max 9500 - 43,5
zderzak minimum - 30
------------------------------
min. 73,5 kg

jak będziesz zamawiał spręzyny to + 100 kg bo ciężar mocno przesunięty przed przednią oś.
czytam czytam i juz mialem taka sama uwage napisać :)2

ymm bedziesz kombinował ze spreżynami made in pospring ktore albo siada albo nie ( jedno znacznych opini co do ich jakosci nie ma ) a potem bedziesz sie zastanawial nad dobrem amorow ...Nie lepeiej, nie prościej zanabyc u Prezesa Trail Master lub jakąs inna markowa zawieche made in USA :roll:

: sob gru 24, 2005 3:42 pm
autor: K.Wiśniowski
dwie spiralki to ponad 1tys pln dlatego kombinuje

: sob gru 24, 2005 4:03 pm
autor: Eskapada
K.Wiśniowski pisze:dwie spiralki to ponad 1tys pln dlatego kombinuje
wiem ile kosztuja wiem tez ze pospring moze a nie musi robci wiec czasmi lepiej zainwestowac pare zlotych wiecej niz wydac kase na cos nie bedzie robic :roll: ...Motac syfa trzeba z glowa i przwidywac kolejne kroki lub ze jedna zmiana pociaga drugią ...osobiscie przy ograniczonych zasobach finasowych wolabym zderzak + zawiecha niz zderzak + winda a tak teraz masz pomnik ktory przy tym obciażeniu wykonczy spręzyny i amortyzatory .....Teraz w ramach okrojenge budżetu kupisz pospringi ktore pod dodatkowymi 100 kg siadą a pieniadze okaza sie wyrzucone w błoto :roll:

: sob gru 24, 2005 4:24 pm
autor: XJeep
co do pospringu to tez dobrych opinii nie slyszalem... !!

chciales adres to masz ale ja i tak zamawiam w hameryce... !!

cena ta sama a jakosc o nieeeebo lepsza... !!

tu masz np. do 3" liftu ...

a TU sprezynki Heavy Duty do granda - czyli do XJ jak ulał... :lol:

: ndz gru 25, 2005 1:01 pm
autor: K.Wiśniowski
Ale jak to kupić i ile trzeba czekać

: wt gru 27, 2005 8:46 am
autor: SławekXJ
Krzyśku -> Twoje foty :D
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Sorry że tak późno :D

Fajna rzecz !! :)2
Też bym chciał ale taki jeden co miał mieć to chyba nie ma... :wink:

: wt gru 27, 2005 9:00 am
autor: majkel
Moze ciut nie do konca w temacie....ale moze ktos wie.Czy rozstaw srub mocujacych wyciagarke do plyty jest taki sam dla Warna i np. T-max?
I czy wymiary zewnetrzne obu wyciagarek sa zblizone (mowimy oczywiscie o wyciagarkach o takich samych uciagach)

: śr gru 28, 2005 8:33 pm
autor: K.Wiśniowski
Rozstaw śrub jest identyczny dla T max i Warn

: śr gru 28, 2005 8:37 pm
autor: K.Wiśniowski
Zamówiłem dziś sprężynki w posspringu grubsze od oryginału o 2,2 mm i wyższe o 4cm . Zobaczym kak to bedzie rabotać :lol:

: śr gru 28, 2005 8:46 pm
autor: Eskapada
K.Wiśniowski pisze:Zamówiłem dziś sprężynki w posspringu grubsze od oryginału o 2,2 mm i wyższe o 4cm . Zobaczym kak to bedzie rabotać :lol:
oby robiły :)2 a co z amortyzatorami ??

: śr gru 28, 2005 9:05 pm
autor: K.Wiśniowski
amorki kayaba Patrol :roll:

: śr gru 28, 2005 9:34 pm
autor: malin
Kurde niezła robota. A ile cię wykonanie kosztowało? (jeśli możesz zdradzić) :)2 :)2 :)2

: czw gru 29, 2005 7:51 am
autor: K.Wiśniowski
malin pisze:Kurde niezła robota. A ile cię wykonanie kosztowało? (jeśli możesz zdradzić) :)2 :)2 :)2
Nie wykonywałem tylko kupiłem gotowy.

: czw gru 29, 2005 8:25 am
autor: bartosiak
A tak niechcący i BTW zapytam co to sie stało , że kolega K.Wiśniowski odchodzi od Unimogów i Gelend w kierunku Jeepów ???
Dobrze pamietam, że miałeś srebrne "G"???