Body Lift Wrangler

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

cherokez
 
 
Posty: 107
Rejestracja: pn wrz 26, 2005 8:24 am
Lokalizacja: stolica Dolnego Powiśla

Body Lift Wrangler

Post autor: cherokez » wt sty 03, 2006 10:31 am

Planuję za niedługi czas robić 3 calowy body lift wranglerowi.
Mam w planie Rancho,Trailmaster........może coś innego.
Będę się sugerować raczej caną.

Dlaczego jest taka różnica w cenie liftu do manualnej skrzyni i do automata?

Gdzie tanio kupić gotowy zestaw? (może jakieś firmy)
Czy może samemu ? .......... mam na myśli podkładki z teflonu.
Co muszę przedłużać do 3 calowego body liftu?

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Body Lift Wrangler

Post autor: Eskapada » wt sty 03, 2006 10:43 am

cherokez pisze:Planuję za niedługi czas robić 3 calowy body lift wranglerowi.
Mam w planie Rancho,Trailmaster........może coś innego.
Będę się sugerować raczej caną.
a co ma body lift do zawieszen TrailMastera czy Rancho ?? no by chyba o raczej zawieche masz na mysli nie kity do body liftu ??
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
SławekXJ
 
 
Posty: 1066
Rejestracja: śr gru 29, 2004 2:44 pm
Lokalizacja: Krapkowice

Re: Body Lift Wrangler

Post autor: SławekXJ » wt sty 03, 2006 10:47 am

cherokez pisze: Co muszę przedłużać do 3 calowego body liftu?
Obojętnie czy zawiecha czy buda to na pewno przydałoby się przedłużyć nogi bo ciężko będzie wsiadać :)21
Racja jest jak dziura w d...,każdy ma swoją:)21

cherokez
 
 
Posty: 107
Rejestracja: pn wrz 26, 2005 8:24 am
Lokalizacja: stolica Dolnego Powiśla

Post autor: cherokez » wt sty 03, 2006 11:00 am

A TrailMaster czy Rancho nie robi zestawów do body liftu?

http://rideon.pl/katalog544.php

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » wt sty 03, 2006 11:09 am

cherokez pisze:A TrailMaster czy Rancho nie robi zestawów do body liftu?

http://rideon.pl/katalog544.php
Robi ..wiec dla tego sie pytam co masz na mysli tym bardziej ze w dalszej czesci piszesz o wlasanej produkcji lub o gotowych kitach.....Uwierz mi ze mało zrozumiałe było dla mnie to o co pytasz wiec grzecznie sie zapytałem o co chodzi :wink:
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

cherokez
 
 
Posty: 107
Rejestracja: pn wrz 26, 2005 8:24 am
Lokalizacja: stolica Dolnego Powiśla

Post autor: cherokez » wt sty 03, 2006 11:16 am

ok. Chcę podniść na budzie Wranglera.Teraz się zastanawiam czy robić to samemu.........wykorzystując do tego teflon.
Czy też kupić gotowy zestaw do body liftu............ tak akurat miałam na myśli TrailMaster albo Rancho.

Skoro już podniosę budę (czy to będzie zastaw oryginalny czy nie to zobaczymy ) to teraz się dalej zastanawiam czy będzie trzeba przedłużyć np.kolumnę kierowniczą?
itp.. itd..

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » wt sty 03, 2006 11:27 am

ymm wykonanie tuleji dystnsowych we własnym zakresie wyniesie cie oklo 200 zł . Dokladnie to jest eratlon kupuje sie na kilogramy w walcach cietych na metry . Ile dokladnie bedzie to kosztowac zalezy ile sztuk potrzebujesz jaka średnica ( co wpływa na wage ) oraz robocizna czyli ciecie oraz wiercenie otworów ...najlepiej na tokarce -bedzie wtedy pewnosc ze otwór jest centralnie wytoczony. Sruby !! do 3" liftu żadne tam gumowe 8,8 !!


http://www.armetkatowice.pl/ertalon.htm
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
stebel
Posty: 397
Rejestracja: pn sty 10, 2005 1:04 am
Lokalizacja: 40 mil od Rubiconu
Kontaktowanie:

Post autor: stebel » wt sty 03, 2006 11:36 am

Moim zdaniem 3 cale to strasznie duzo jak na BL przynajmniej w TJ. Wiekszos doswiadczonych wranglerowcow odradza Bl wieksze niz 1,25 cala.

Po co ci az tak duzy BL? Wiesz ze to bedzie smiesznie wygladalo jak bedziesz mial 3 cale przerwy miedzy buda a rama?? Lepiej zaoszczedzic jeszcze troche kasy i zrobic lift zawieszenia.

Z trudnosci jakie mozesz napotkac to: za krotki wlew paliwa, to samo z przewodami od klimy i wspomagania, mocowanie chlodnicy, zmiana polozenia dzwigni reduktora i zmiany biegow. Mowie tu oczywiscie o TJ ale chyba YJ bedzie mial podobne problemy.
Si vis pacem para bellum.

cherokez
 
 
Posty: 107
Rejestracja: pn wrz 26, 2005 8:24 am
Lokalizacja: stolica Dolnego Powiśla

Post autor: cherokez » wt sty 03, 2006 11:37 am

Piasłam o teflonie ......dlatego ,że mam w domu taki walec teflonowy.Chodzi tylko o pocięcie go na odpowiednie kawałki i wywiercenie w nim otworów . Robocizna we własnym zakresie oczywiście.
Powiedzmy ,że mam już dystanse ,śruby to chyba nie problem.

No a teraz za taki gotowy 3 calowy lift muszę zapłacić koło 800-100PLN.
Jak na mój gust to trochę drogo............

No i pytanie zasadnicze: lepiej robić czy lepiej kupić?
Jeżeli kupić to dlaczego?

Zgadza się ,że 3 cale to dużo............. na razie to jest koncepcja. Tak sobie teoretyzuję.
Ja mam YJ.
Zawieszenia też ma być ,ale za jakiś czas ,na razie budy.

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » wt sty 03, 2006 11:49 am

cherokez pisze: No i pytanie zasadnicze: lepiej robić czy lepiej kupić?
Jeżeli kupić to dlaczego?

.
Generalnie to jestem przeciwnikiem popularnego motania oszczedzaniu na wszytskim robieniu prowizorek ale w tym wypadku nie widze żadnych przeciwskazań żeby to zrobic samemu....Jesli dobierzesz odpowiednie śruby, prosto - równo utniesz walec, dobrze centralnie zrobisz otwór to nie mozn tutaj nic spitolić ....spitolic to można duzo przy montażu ale to bezwzgledu na to czy to bedzie lift made in home czy made in rancho .....
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Post autor: seburaj » wt sty 03, 2006 1:10 pm

tak se pacze na to "teoretyzowanie", pacze - i se mysle (podobnie jak mądry glos jednego z przedmówców), ze 3" to chyba odrobina przesady... :) pomijam walory estetyczne (jak masz stosunkowo niewielkie gumy, czyli tak ponizej 33") to moze to wygladac nieco komicznie (oby nie tragikomicznie) - ale po co az trzy cale... sugerowalbym rowniez conajwyzej dwa ze wskazaniem na pięć centów :)
oczywiscie pozniej, jako uzupelnienie bodyliftu lift zawieszenia - to jak picie i kac: zawsze powinno wystepowac parami :lol: :lol: :lol:

seb
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
Jasiu
Posty: 419
Rejestracja: wt cze 24, 2003 5:57 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Jasiu » wt sty 03, 2006 2:09 pm

Ja zrobiłem w YJ z ręczną skrzynią lift 2 cale - według mnie optymalna wartość liftu - 3 cale to za dużo.

Koszt gotowego zestawu był niewiele wyższy niż samych śrub o odpowiednim gwincie (calowym bo nakrętki są wgrzane w ramę) i twardości – z przesyłką do Polski około 250 PLN.

Przy podniesieniu budy o 2 cale należy wydłużyć drążek kierowniczy (trzeba usunąć klipsa - blaszkę zmniejszającą zakres wydłużenia cześci ruchomych), wydłużenie rurki do pompy wspomagania hamulców, opuścić mocowanie chłodnicy o 2 cale. Mogą pojawić się problemy z wrzuceniem drugiego biegu, trzeba odpowiednio dogiąć dźwignię.
Podniesienie o 2 cale nie powoduje jakiś dodatkowych problemów, powyżej 2 cali rodzi się ich całe mnóstwo.

SiMarco
 
 
Posty: 158
Rejestracja: pt cze 17, 2005 12:13 pm
Lokalizacja: jeep.org.pl

Post autor: SiMarco » wt sty 03, 2006 2:32 pm

A mógłby ktoś tak łopatologicznie wyjaśnić jaka jest korzyść z body liftu? Lift zawieszenia rozumiem ale body? Skoro rama i tak zostaje w takiej samej wysokości nad ziemią to co to daje?
XJ'92 Ltd 4.0HO
Na Jeepa nikt nie powie LR.W przeciwieństwie do LRa na którego większość mówi dżip

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Post autor: seburaj » wt sty 03, 2006 2:37 pm

poszukaj w archiwum...
lift budy pozwala m.in. na zalozenie wiekszych gum bez kolizji z elementami nadwozia... nie podnosi tak bardzo srodka ciezkosci jak lift zawieszenia

seb
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
Voytass
Posty: 356
Rejestracja: wt sty 04, 2005 7:14 pm
Lokalizacja: Torun/Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Voytass » wt sty 03, 2006 2:47 pm

SiMarco pisze:A mógłby ktoś tak łopatologicznie wyjaśnić jaka jest korzyść z body liftu? Lift zawieszenia rozumiem ale body? Skoro rama i tak zostaje w takiej samej wysokości nad ziemią to co to daje?
Wieksze kola, bo buda dalej od osi. Wydaje mi sie tez, ze ciut wiekszy wykrzyz mozna uzyskac.

Warunek - rama, wiec nas to nie interesuje chwilowo :)21
kiosk na AT
www.wawa4x4.pl
Only at... Jeep.org.pl

SiMarco
 
 
Posty: 158
Rejestracja: pt cze 17, 2005 12:13 pm
Lokalizacja: jeep.org.pl

Post autor: SiMarco » wt sty 03, 2006 3:00 pm

Dzięki. Bo w archiwum to dywagacje nad metodą i marką szpejów ale celu podstawowego nie mogłem doczytać.
XJ'92 Ltd 4.0HO
Na Jeepa nikt nie powie LR.W przeciwieństwie do LRa na którego większość mówi dżip

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » wt sty 03, 2006 4:24 pm

Eskapada pisze:ymm wykonanie tuleji dystnsowych we własnym zakresie wyniesie cie oklo 200 zł . Dokladnie to jest eratlon kupuje sie na kilogramy w walcach cietych na metry .
Ertalon to dobra rzecz :)2 polecam - bardzo dobry material do takich celow - wykonalem kiedys z tego materialu tuleje prowadzace do sondy 10tonowej ktora wciska sie zerdzie w grunt (tarcie jak cholera ) i ten material sprawdza sie idealnie - lekki, wytrzymaly i odporny na scieranie :)2 Idealny material do podkladek dystansowych do terenowek 8)
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
Jasiu
Posty: 419
Rejestracja: wt cze 24, 2003 5:57 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Jasiu » wt sty 03, 2006 9:38 pm

SiMarco pisze:Dzięki. Bo w archiwum to dywagacje nad metodą i marką szpejów ale celu podstawowego nie mogłem doczytać.
Tutaj trochę na temat liftu budy w yj znajdziecie:

http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... sc&start=0

Awatar użytkownika
DanielF
Posty: 392
Rejestracja: czw kwie 29, 2004 9:54 am
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: DanielF » wt sty 17, 2006 5:28 pm

Ja zrezygnowalem z BL mimo ze przygotowalem wszystkie niezbedne elementy :)21
Srub nie trzeba sprowadzac z zagranicy, w Polsce tez idzie kupic calowe (10.costam chyba kupilem). I byly znacznie tansze niz 250 PLN (dluzsze chyba o 2'' od oryginalnych - musialbym sprawdzic).
Lift planowalem tylko dlatego ze bylem przekonany ze 31x10,5 sie nie zmieszcza pod blotnikiem, jak sie okazalo ze jednak sie mieszcza, to stwierdzialem ze nie ma sensu podnosic srodka ciezkoscoi (bo jaka inna korzysc ?).
Z tego co wszedzie pisza to do 2'' nie ma problemow ze cos jest za krotkie.
Oprocz srub reszte rzeczy mozna bez problemu zrobic samemu.
Pozdrawiam - Daniel (kiedyś YJ '91 2,5l, w planach co innego...)

Awatar użytkownika
kmiecioo
 
 
Posty: 115
Rejestracja: wt sty 10, 2006 12:48 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kmiecioo » śr sty 18, 2006 1:23 am

A nie prościej tak po amerykańsku? Most pod pióra wywalić?
Ma ten sposób jakieś ukryte wady oprócz tego, że troche spawania jest i resory trochę mniej korzystnie pracują ? Bo to by tak ze 3 cale akurat wyszło. Wiem że w Kraku jeżdzi taki jeden YJ, ale mu dokładnie pod spód nie zaglądałem... (bo to niebezpieczny sport czyjeś autko z bliska tak oglądać.... zarobić w łeb można....) Podnosił już ktoś tą metodą ??

cherokez
 
 
Posty: 107
Rejestracja: pn wrz 26, 2005 8:24 am
Lokalizacja: stolica Dolnego Powiśla

Post autor: cherokez » śr sty 18, 2006 7:32 am

Body lift jest już postanowiony.
U mnie też wchodzą bez problemu 31 calowe opony.
Z tego co pamiętam Daniel Twojego Wranglera to Ty chyba masz felgi 8 calowe,a ja mam 10 calowe.
Moje mi wystają poza samochód pomimo najszerszych nadkoli jakie są zastosowane we Wranglerach.
Jak się go trochę podniesie to nie będzie to widoczne ,a poza tym i tak chcę dać jeszcze większe opony.

Daniel daj namiary gdzie te śruby kupowałeś.

Awatar użytkownika
DanielF
Posty: 392
Rejestracja: czw kwie 29, 2004 9:54 am
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: DanielF » śr sty 18, 2006 9:13 am

cherokez pisze:Z tego co pamiętam Daniel Twojego Wranglera to Ty chyba masz felgi 8 calowe,a ja mam 10 calowe.
Moje mi wystają poza samochód pomimo najszerszych nadkoli jakie są zastosowane we Wranglerach.
Dobrze pamietasz :)21 A nadkola mam zrobione dokladnie takiej szerokosci jak chcialem - w Gdansku gosc lepi z maty i zywicy szerokosc dowolna, moze to bylo by rozwiazanie? Jak ja robilem to wzial 800PLN za komplet. Oczywiscie nie sa tak trwale jak te z hamerykanskiej gumy, ale klejenie jest latwe i niedrogie. O srubkach na priv.
Pozdrawiam - Daniel (kiedyś YJ '91 2,5l, w planach co innego...)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości