Body Lift Wrangler
Moderator: Mroczny
Body Lift Wrangler
Planuję za niedługi czas robić 3 calowy body lift wranglerowi.
Mam w planie Rancho,Trailmaster........może coś innego.
Będę się sugerować raczej caną.
Dlaczego jest taka różnica w cenie liftu do manualnej skrzyni i do automata?
Gdzie tanio kupić gotowy zestaw? (może jakieś firmy)
Czy może samemu ? .......... mam na myśli podkładki z teflonu.
Co muszę przedłużać do 3 calowego body liftu?
Mam w planie Rancho,Trailmaster........może coś innego.
Będę się sugerować raczej caną.
Dlaczego jest taka różnica w cenie liftu do manualnej skrzyni i do automata?
Gdzie tanio kupić gotowy zestaw? (może jakieś firmy)
Czy może samemu ? .......... mam na myśli podkładki z teflonu.
Co muszę przedłużać do 3 calowego body liftu?
Re: Body Lift Wrangler
a co ma body lift do zawieszen TrailMastera czy Ranchocherokez pisze:Planuję za niedługi czas robić 3 calowy body lift wranglerowi.
Mam w planie Rancho,Trailmaster........może coś innego.
Będę się sugerować raczej caną.


Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
Re: Body Lift Wrangler
Obojętnie czy zawiecha czy buda to na pewno przydałoby się przedłużyć nogi bo ciężko będzie wsiadaćcherokez pisze: Co muszę przedłużać do 3 calowego body liftu?

Racja jest jak dziura w d...,każdy ma swoją:)21
Robi ..wiec dla tego sie pytam co masz na mysli tym bardziej ze w dalszej czesci piszesz o wlasanej produkcji lub o gotowych kitach.....Uwierz mi ze mało zrozumiałe było dla mnie to o co pytasz wiec grzecznie sie zapytałem o co chodzicherokez pisze:A TrailMaster czy Rancho nie robi zestawów do body liftu?
http://rideon.pl/katalog544.php

Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
ok. Chcę podniść na budzie Wranglera.Teraz się zastanawiam czy robić to samemu.........wykorzystując do tego teflon.
Czy też kupić gotowy zestaw do body liftu............ tak akurat miałam na myśli TrailMaster albo Rancho.
Skoro już podniosę budę (czy to będzie zastaw oryginalny czy nie to zobaczymy ) to teraz się dalej zastanawiam czy będzie trzeba przedłużyć np.kolumnę kierowniczą?
itp.. itd..
Czy też kupić gotowy zestaw do body liftu............ tak akurat miałam na myśli TrailMaster albo Rancho.
Skoro już podniosę budę (czy to będzie zastaw oryginalny czy nie to zobaczymy ) to teraz się dalej zastanawiam czy będzie trzeba przedłużyć np.kolumnę kierowniczą?
itp.. itd..
ymm wykonanie tuleji dystnsowych we własnym zakresie wyniesie cie oklo 200 zł . Dokladnie to jest eratlon kupuje sie na kilogramy w walcach cietych na metry . Ile dokladnie bedzie to kosztowac zalezy ile sztuk potrzebujesz jaka średnica ( co wpływa na wage ) oraz robocizna czyli ciecie oraz wiercenie otworów ...najlepiej na tokarce -bedzie wtedy pewnosc ze otwór jest centralnie wytoczony. Sruby
do 3" liftu żadne tam gumowe 8,8
http://www.armetkatowice.pl/ertalon.htm


http://www.armetkatowice.pl/ertalon.htm
Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
- stebel
- Posty: 397
- Rejestracja: pn sty 10, 2005 1:04 am
- Lokalizacja: 40 mil od Rubiconu
- Kontaktowanie:
Moim zdaniem 3 cale to strasznie duzo jak na BL przynajmniej w TJ. Wiekszos doswiadczonych wranglerowcow odradza Bl wieksze niz 1,25 cala.
Po co ci az tak duzy BL? Wiesz ze to bedzie smiesznie wygladalo jak bedziesz mial 3 cale przerwy miedzy buda a rama?? Lepiej zaoszczedzic jeszcze troche kasy i zrobic lift zawieszenia.
Z trudnosci jakie mozesz napotkac to: za krotki wlew paliwa, to samo z przewodami od klimy i wspomagania, mocowanie chlodnicy, zmiana polozenia dzwigni reduktora i zmiany biegow. Mowie tu oczywiscie o TJ ale chyba YJ bedzie mial podobne problemy.
Po co ci az tak duzy BL? Wiesz ze to bedzie smiesznie wygladalo jak bedziesz mial 3 cale przerwy miedzy buda a rama?? Lepiej zaoszczedzic jeszcze troche kasy i zrobic lift zawieszenia.
Z trudnosci jakie mozesz napotkac to: za krotki wlew paliwa, to samo z przewodami od klimy i wspomagania, mocowanie chlodnicy, zmiana polozenia dzwigni reduktora i zmiany biegow. Mowie tu oczywiscie o TJ ale chyba YJ bedzie mial podobne problemy.
Si vis pacem para bellum.
Piasłam o teflonie ......dlatego ,że mam w domu taki walec teflonowy.Chodzi tylko o pocięcie go na odpowiednie kawałki i wywiercenie w nim otworów . Robocizna we własnym zakresie oczywiście.
Powiedzmy ,że mam już dystanse ,śruby to chyba nie problem.
No a teraz za taki gotowy 3 calowy lift muszę zapłacić koło 800-100PLN.
Jak na mój gust to trochę drogo............
No i pytanie zasadnicze: lepiej robić czy lepiej kupić?
Jeżeli kupić to dlaczego?
Zgadza się ,że 3 cale to dużo............. na razie to jest koncepcja. Tak sobie teoretyzuję.
Ja mam YJ.
Zawieszenia też ma być ,ale za jakiś czas ,na razie budy.
Powiedzmy ,że mam już dystanse ,śruby to chyba nie problem.
No a teraz za taki gotowy 3 calowy lift muszę zapłacić koło 800-100PLN.
Jak na mój gust to trochę drogo............
No i pytanie zasadnicze: lepiej robić czy lepiej kupić?
Jeżeli kupić to dlaczego?
Zgadza się ,że 3 cale to dużo............. na razie to jest koncepcja. Tak sobie teoretyzuję.
Ja mam YJ.
Zawieszenia też ma być ,ale za jakiś czas ,na razie budy.
Generalnie to jestem przeciwnikiem popularnego motania oszczedzaniu na wszytskim robieniu prowizorek ale w tym wypadku nie widze żadnych przeciwskazań żeby to zrobic samemu....Jesli dobierzesz odpowiednie śruby, prosto - równo utniesz walec, dobrze centralnie zrobisz otwór to nie mozn tutaj nic spitolić ....spitolic to można duzo przy montażu ale to bezwzgledu na to czy to bedzie lift made in home czy made in rancho .....cherokez pisze: No i pytanie zasadnicze: lepiej robić czy lepiej kupić?
Jeżeli kupić to dlaczego?
.
Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
tak se pacze na to "teoretyzowanie", pacze - i se mysle (podobnie jak mądry glos jednego z przedmówców), ze 3" to chyba odrobina przesady...
pomijam walory estetyczne (jak masz stosunkowo niewielkie gumy, czyli tak ponizej 33") to moze to wygladac nieco komicznie (oby nie tragikomicznie) - ale po co az trzy cale... sugerowalbym rowniez conajwyzej dwa ze wskazaniem na pięć centów 
oczywiscie pozniej, jako uzupelnienie bodyliftu lift zawieszenia - to jak picie i kac: zawsze powinno wystepowac parami
seb


oczywiscie pozniej, jako uzupelnienie bodyliftu lift zawieszenia - to jak picie i kac: zawsze powinno wystepowac parami



seb
robok rzępoli w harapuciu
Ja zrobiłem w YJ z ręczną skrzynią lift 2 cale - według mnie optymalna wartość liftu - 3 cale to za dużo.
Koszt gotowego zestawu był niewiele wyższy niż samych śrub o odpowiednim gwincie (calowym bo nakrętki są wgrzane w ramę) i twardości – z przesyłką do Polski około 250 PLN.
Przy podniesieniu budy o 2 cale należy wydłużyć drążek kierowniczy (trzeba usunąć klipsa - blaszkę zmniejszającą zakres wydłużenia cześci ruchomych), wydłużenie rurki do pompy wspomagania hamulców, opuścić mocowanie chłodnicy o 2 cale. Mogą pojawić się problemy z wrzuceniem drugiego biegu, trzeba odpowiednio dogiąć dźwignię.
Podniesienie o 2 cale nie powoduje jakiś dodatkowych problemów, powyżej 2 cali rodzi się ich całe mnóstwo.
Koszt gotowego zestawu był niewiele wyższy niż samych śrub o odpowiednim gwincie (calowym bo nakrętki są wgrzane w ramę) i twardości – z przesyłką do Polski około 250 PLN.
Przy podniesieniu budy o 2 cale należy wydłużyć drążek kierowniczy (trzeba usunąć klipsa - blaszkę zmniejszającą zakres wydłużenia cześci ruchomych), wydłużenie rurki do pompy wspomagania hamulców, opuścić mocowanie chłodnicy o 2 cale. Mogą pojawić się problemy z wrzuceniem drugiego biegu, trzeba odpowiednio dogiąć dźwignię.
Podniesienie o 2 cale nie powoduje jakiś dodatkowych problemów, powyżej 2 cali rodzi się ich całe mnóstwo.
Wieksze kola, bo buda dalej od osi. Wydaje mi sie tez, ze ciut wiekszy wykrzyz mozna uzyskac.SiMarco pisze:A mógłby ktoś tak łopatologicznie wyjaśnić jaka jest korzyść z body liftu? Lift zawieszenia rozumiem ale body? Skoro rama i tak zostaje w takiej samej wysokości nad ziemią to co to daje?
Warunek - rama, wiec nas to nie interesuje chwilowo

Ertalon to dobra rzeczEskapada pisze:ymm wykonanie tuleji dystnsowych we własnym zakresie wyniesie cie oklo 200 zł . Dokladnie to jest eratlon kupuje sie na kilogramy w walcach cietych na metry .



UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień
Tutaj trochę na temat liftu budy w yj znajdziecie:SiMarco pisze:Dzięki. Bo w archiwum to dywagacje nad metodą i marką szpejów ale celu podstawowego nie mogłem doczytać.
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... sc&start=0
Ja zrezygnowalem z BL mimo ze przygotowalem wszystkie niezbedne elementy 
Srub nie trzeba sprowadzac z zagranicy, w Polsce tez idzie kupic calowe (10.costam chyba kupilem). I byly znacznie tansze niz 250 PLN (dluzsze chyba o 2'' od oryginalnych - musialbym sprawdzic).
Lift planowalem tylko dlatego ze bylem przekonany ze 31x10,5 sie nie zmieszcza pod blotnikiem, jak sie okazalo ze jednak sie mieszcza, to stwierdzialem ze nie ma sensu podnosic srodka ciezkoscoi (bo jaka inna korzysc ?).
Z tego co wszedzie pisza to do 2'' nie ma problemow ze cos jest za krotkie.
Oprocz srub reszte rzeczy mozna bez problemu zrobic samemu.

Srub nie trzeba sprowadzac z zagranicy, w Polsce tez idzie kupic calowe (10.costam chyba kupilem). I byly znacznie tansze niz 250 PLN (dluzsze chyba o 2'' od oryginalnych - musialbym sprawdzic).
Lift planowalem tylko dlatego ze bylem przekonany ze 31x10,5 sie nie zmieszcza pod blotnikiem, jak sie okazalo ze jednak sie mieszcza, to stwierdzialem ze nie ma sensu podnosic srodka ciezkoscoi (bo jaka inna korzysc ?).
Z tego co wszedzie pisza to do 2'' nie ma problemow ze cos jest za krotkie.
Oprocz srub reszte rzeczy mozna bez problemu zrobic samemu.
Pozdrawiam - Daniel (kiedyś YJ '91 2,5l, w planach co innego...)
A nie prościej tak po amerykańsku? Most pod pióra wywalić?
Ma ten sposób jakieś ukryte wady oprócz tego, że troche spawania jest i resory trochę mniej korzystnie pracują ? Bo to by tak ze 3 cale akurat wyszło. Wiem że w Kraku jeżdzi taki jeden YJ, ale mu dokładnie pod spód nie zaglądałem... (bo to niebezpieczny sport czyjeś autko z bliska tak oglądać.... zarobić w łeb można....) Podnosił już ktoś tą metodą
Ma ten sposób jakieś ukryte wady oprócz tego, że troche spawania jest i resory trochę mniej korzystnie pracują ? Bo to by tak ze 3 cale akurat wyszło. Wiem że w Kraku jeżdzi taki jeden YJ, ale mu dokładnie pod spód nie zaglądałem... (bo to niebezpieczny sport czyjeś autko z bliska tak oglądać.... zarobić w łeb można....) Podnosił już ktoś tą metodą

Body lift jest już postanowiony.
U mnie też wchodzą bez problemu 31 calowe opony.
Z tego co pamiętam Daniel Twojego Wranglera to Ty chyba masz felgi 8 calowe,a ja mam 10 calowe.
Moje mi wystają poza samochód pomimo najszerszych nadkoli jakie są zastosowane we Wranglerach.
Jak się go trochę podniesie to nie będzie to widoczne ,a poza tym i tak chcę dać jeszcze większe opony.
Daniel daj namiary gdzie te śruby kupowałeś.
U mnie też wchodzą bez problemu 31 calowe opony.
Z tego co pamiętam Daniel Twojego Wranglera to Ty chyba masz felgi 8 calowe,a ja mam 10 calowe.
Moje mi wystają poza samochód pomimo najszerszych nadkoli jakie są zastosowane we Wranglerach.
Jak się go trochę podniesie to nie będzie to widoczne ,a poza tym i tak chcę dać jeszcze większe opony.
Daniel daj namiary gdzie te śruby kupowałeś.
Dobrze pamietaszcherokez pisze:Z tego co pamiętam Daniel Twojego Wranglera to Ty chyba masz felgi 8 calowe,a ja mam 10 calowe.
Moje mi wystają poza samochód pomimo najszerszych nadkoli jakie są zastosowane we Wranglerach.

Pozdrawiam - Daniel (kiedyś YJ '91 2,5l, w planach co innego...)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości