Jaki jest ten Jeep
Moderator: Mroczny
Jaki jest ten Jeep
Witam cale grono i pozdrawiam w Nowym Roku.Jak widac jestem nowy i mam pare pytan do was jesli mozna...,a wiec mam na oku tego oto Jeepa : http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C574841
i interesuje mnie wasza opinia czy jest to dobry samochod ,oczywiscie wzrokowo i jezdzaco jest ok na tyle na ile moglem sam ocenic ale czy cena i przebieg jest ok ksiazke widzialem ale wiecie jak to jest. Jeszcze czy jesli sie zdecyduje na niego to po ilu km wymienia sie rozrzad w takim silniku i czy jakies inne rzeczy oprocz oczywiscie oleju w silniku,a tak na marginesie jak to autko sprawuje sie w terenie i ile orientacyjnie moze palic w miescie.
i interesuje mnie wasza opinia czy jest to dobry samochod ,oczywiscie wzrokowo i jezdzaco jest ok na tyle na ile moglem sam ocenic ale czy cena i przebieg jest ok ksiazke widzialem ale wiecie jak to jest. Jeszcze czy jesli sie zdecyduje na niego to po ilu km wymienia sie rozrzad w takim silniku i czy jakies inne rzeczy oprocz oczywiscie oleju w silniku,a tak na marginesie jak to autko sprawuje sie w terenie i ile orientacyjnie moze palic w miescie.
Re: Jaki jest ten Jeep
Rozrządu się nie wymienia, a raczej wymienia w przypadku generalnego remonu silnika - łańcuch. W terenie - to zależy jaki terenirroo pisze:Witam cale grono i pozdrawiam w Nowym Roku.Jak widac jestem nowy i mam pare pytan do was jesli mozna...,a wiec mam na oku tego oto Jeepa : http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C574841
i interesuje mnie wasza opinia czy jest to dobry samochod ,oczywiscie wzrokowo i jezdzaco jest ok na tyle na ile moglem sam ocenic ale czy cena i przebieg jest ok ksiazke widzialem ale wiecie jak to jest. Jeszcze czy jesli sie zdecyduje na niego to po ilu km wymienia sie rozrzad w takim silniku i czy jakies inne rzeczy oprocz oczywiscie oleju w silniku,a tak na marginesie jak to autko sprawuje sie w terenie i ile orientacyjnie moze palic w miescie.

Tych bzdur sprzedającego nie czytaj. Przekopiował dane ze strony dealera dla modelu 2005, a sprzedaje model 2002. Jak jeszcze coś chcesz wiedzieć to pytaj.
Ostatnio zmieniony sob sty 07, 2006 8:39 pm przez p1w, łącznie zmieniany 1 raz.
KJ, 3,7L, trans 42RLE, t. case NV242, r. axle chrysler 8,25" Trac-Lok (LSD), f. axle dana 30/186
dokładnie to co napisał p1w
-w trasie dało się zejśc do tych 11 litrów kiedyś (nawet nieco poniżej) [ale jak wiadomo mruczenie silnika i inne wrażenia nie nudzą się i żadko idzie się powstrzymać]
-max doszedłem do 20 litrów ale to tylko i wyłącznie podczas śnieżycy w jeszcze nie odgarniętym mieście i terenie leśnym później
no i jeszcze młody jestem to cisne czasem w gaz (ten bulgot silnika)
(fajnie było)
jeśli chodzi o teren jest to super auto do wypadzików w mniej wymagający teren przy odpowiednim ogumieniu spisuje sie naprawde fajnie tylko w porównaniu np z Uazem ma doś krótki prześwit no ale coś za coś. to jest po prostu świetne auto na 70%-30% (off-on) choć w terenie też naprawde wiele potrafi i poważnie mnie tu zaskoczyył.
na cenach sie nie znamale chyba jest w granicach rozsądku..
-w trasie dało się zejśc do tych 11 litrów kiedyś (nawet nieco poniżej) [ale jak wiadomo mruczenie silnika i inne wrażenia nie nudzą się i żadko idzie się powstrzymać]
-max doszedłem do 20 litrów ale to tylko i wyłącznie podczas śnieżycy w jeszcze nie odgarniętym mieście i terenie leśnym później


jeśli chodzi o teren jest to super auto do wypadzików w mniej wymagający teren przy odpowiednim ogumieniu spisuje sie naprawde fajnie tylko w porównaniu np z Uazem ma doś krótki prześwit no ale coś za coś. to jest po prostu świetne auto na 70%-30% (off-on) choć w terenie też naprawde wiele potrafi i poważnie mnie tu zaskoczyył.
na cenach sie nie znamale chyba jest w granicach rozsądku..
przyczajony Uaz, ukryty mercedes 
GG 141-99-54

GG 141-99-54
Instalacji gazowej nie mam, nie wiem czy ktoś ma w Polsce i czy jednocześnie jest na tym forum.irroo pisze:To jeszcze jedno a jak jest z instalacja gazowa dobrze znosi i jaka by byla najlepsza a napisales ze rozrzadu sie nie wymienia dopiero przy remoncie to znaczy po ilu km
Co do przbiegu do remontu to jeszcze nawet najwięksi twardziele w Stanach nie dojechali

KJ, 3,7L, trans 42RLE, t. case NV242, r. axle chrysler 8,25" Trac-Lok (LSD), f. axle dana 30/186
Olej w mostach, skrzyni biegów i skrzynce rozdzielczej przy normalnej eksploatacji pierwsza wymiana po 48000km.irroo pisze:a po zakupie jakies plyny w mostach czy skrzyni trzeba wymieniac i paski alternatora , pytam bo dotad jezdzilem tylko osobowkami i to sie wymienialo ,za wczesniejsze odpowiedzi wielkie dzieki
Jeżeli nie wiesz czy był zmieniany, to zmień.
Pasek napędu osprzętu, chyba po 72000km kontrola i ew wymiana.
Ważne !
Olej w silniku, zmiana max po 12000km, ale tylko jak jeździsz dużo na trasie. Jak dużo na krótkich odcinkach to co 6000km - ja tak wymieniam.
KJ, 3,7L, trans 42RLE, t. case NV242, r. axle chrysler 8,25" Trac-Lok (LSD), f. axle dana 30/186
kto Ci to powiedziałp1w pisze:Kilometrów. Nie ma lekko. Olej wg SAE 5W30, jaki chcesz, ja mam syntetyk. Wchodzi 5L.irroo pisze:olej w silniku to co 6 tys km czy mil bo cos czesto a ile wchodzi oleju i jaki syntetyk czy mineral



u mnie w książce serwisowej silnika 3,7 jest co 12tys km (rocznik 2005) czyżby aż tak sie różniły


oczywiście chodzi o normalne użytkowanie (ale to z każdym autkiem tak jest)
przyczajony Uaz, ukryty mercedes 
GG 141-99-54

GG 141-99-54
A czytałeś dokładnie ?kubas pisze:kto Ci to powiedziałp1w pisze:Kilometrów. Nie ma lekko. Olej wg SAE 5W30, jaki chcesz, ja mam syntetyk. Wchodzi 5L.irroo pisze:olej w silniku to co 6 tys km czy mil bo cos czesto a ile wchodzi oleju i jaki syntetyk czy mineral![]()
/ gdzie masz to napisane
![]()
u mnie w książce serwisowej silnika 3,7 jest co 12tys km (rocznik 2005) czyżby aż tak sie różniły![]()
oczywiście chodzi o normalne użytkowanie (ale to z każdym autkiem tak jest)

Ciężkie warunki to m.in. jazda w terenie, holowanie przyczepy lub jazda na krótkich odcinkach poniżej 24 km. W takim wypadku wymiany oleju dwa razy częściej co do przebiegu i terminu.
KJ, 3,7L, trans 42RLE, t. case NV242, r. axle chrysler 8,25" Trac-Lok (LSD), f. axle dana 30/186
Nie zasrywam,ale to jest smieszne wierzyc we wszystko co napisane.Bezsensu to jak jednego dnia przejezdzam 24km,a drugiego zrobie 800 na raz,to co jezdze na krotkich czy na dlugich dystansach?Wydaje mi sie ze trzeba dokonywac serwisu wg. swoich pogladow,ale nie drastycznie sprzecznych z jakimis realnymi mozliwosciami pojazdu.Adamek pisze:@Olek nie zasrywaj tematu.
Cieszę się że w końcu zrozumiałeśLR_Olek pisze:Nie zasrywam,ale to jest smieszne wierzyc we wszystko co napisane.Bezsensu to jak jednego dnia przejezdzam 24km,a drugiego zrobie 800 na raz,to co jezdze na krotkich czy na dlugich dystansach?Wydaje mi sie ze trzeba dokonywac serwisu wg. swoich pogladow,ale nie drastycznie sprzecznych z jakimis realnymi mozliwosciami pojazdu.Adamek pisze:@Olek nie zasrywaj tematu.

"....decyzja należy jak zwykle do ciebie."
KJ, 3,7L, trans 42RLE, t. case NV242, r. axle chrysler 8,25" Trac-Lok (LSD), f. axle dana 30/186
no cóż ani przyczep nie holuje ani krótkich przebiegów nie ma ani w szczególnie zapylonym terenie nie jeździ to sie wymienia co te 12..p1w pisze:A czytałeś dokładnie ?![]()
Ciężkie warunki to m.in. jazda w terenie, holowanie przyczepy lub jazda na krótkich odcinkach poniżej 24 km. W takim wypadku wymiany oleju dwa razy częściej co do przebiegu i terminu.
ale racja zalezy od warunków jazdy.. ale w terenie z przyczepą na krótkie przebiegi jeździsz


przyczajony Uaz, ukryty mercedes 
GG 141-99-54

GG 141-99-54
Jeszcze raz prosze jesli wiecie odpiszcie czym rozni sie wersja amerykanska od europejskiej a w szczegolnosci chodzi o skrzynie biegow czy jest taka sama , oczywiscie automat.Zalezy mi na odpowiedzi bo jeszcze sie zastanawiam nat tym autkiem co podalem linka bo mam na oku ale sprowadzonego z USA a slyszalem ze skrzynie sa inne bo trzeba do nich jakies chlodzenie dodatkowe , chodzi oczywiscie o auta z ameryki i jesli sa jakies inne roznice to tez napiszcie
Z moich danych (acz mogę się mylić) to skrzynie są te same. Ogólnie różnice sprowadzają się do oświetlenia auta, liczników, czasem zawieszenia lekko (w nowszych, nie wiem jak kiedyś). Skrzynia powinna być ta sama a chłodzenie oleju- fajna rzecz, ale w tych starych skrzyniach chyba nie ma jakiegoś dodatkowego układu chłodzącego.
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
U mnie jest osobna chłodnica oleju ze skrzyni i to fabryczna.mendelmax pisze:Z moich danych (acz mogę się mylić) to skrzynie są te same. Ogólnie różnice sprowadzają się do oświetlenia auta, liczników, czasem zawieszenia lekko (w nowszych, nie wiem jak kiedyś). Skrzynia powinna być ta sama a chłodzenie oleju- fajna rzecz, ale w tych starych skrzyniach chyba nie ma jakiegoś dodatkowego układu chłodzącego.

FZJ80
Wersja amerykańska od europejskiej nie różni się skrzynią biegów. Natomiat tu i tam były stosowane dwa rodzaje skrzyń automatycznych z silnikiem 3,7L : 45RFE i 42RLE. Modele do roku 2002 posiadają skrzynię 45RFE, późniejsze 42RLE. Chłodzenie skrzyni 45RFE było opcjonalne, natomiast 42RLE ma już fabrycznie zainstalowaną chłodnicę oleju.irroo pisze:Jeszcze raz prosze jesli wiecie odpiszcie czym rozni sie wersja amerykanska od europejskiej a w szczegolnosci chodzi o skrzynie biegow czy jest taka sama , oczywiscie automat.Zalezy mi na odpowiedzi bo jeszcze sie zastanawiam nat tym autkiem co podalem linka bo mam na oku ale sprowadzonego z USA a slyszalem ze skrzynie sa inne bo trzeba do nich jakies chlodzenie dodatkowe , chodzi oczywiscie o auta z ameryki i jesli sa jakies inne roznice to tez napiszcie
KJ, 3,7L, trans 42RLE, t. case NV242, r. axle chrysler 8,25" Trac-Lok (LSD), f. axle dana 30/186
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość