Jaki jest ten Jeep

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

irroo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: sob sty 07, 2006 6:13 pm
Lokalizacja: Śląsk

Jaki jest ten Jeep

Post autor: irroo » sob sty 07, 2006 6:29 pm

Witam cale grono i pozdrawiam w Nowym Roku.Jak widac jestem nowy i mam pare pytan do was jesli mozna...,a wiec mam na oku tego oto Jeepa : http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C574841
i interesuje mnie wasza opinia czy jest to dobry samochod ,oczywiscie wzrokowo i jezdzaco jest ok na tyle na ile moglem sam ocenic ale czy cena i przebieg jest ok ksiazke widzialem ale wiecie jak to jest. Jeszcze czy jesli sie zdecyduje na niego to po ilu km wymienia sie rozrzad w takim silniku i czy jakies inne rzeczy oprocz oczywiscie oleju w silniku,a tak na marginesie jak to autko sprawuje sie w terenie i ile orientacyjnie moze palic w miescie.

Awatar użytkownika
p1w
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 28
Rejestracja: pn wrz 02, 2002 1:00 am
Lokalizacja: 3city

Re: Jaki jest ten Jeep

Post autor: p1w » sob sty 07, 2006 7:16 pm

irroo pisze:Witam cale grono i pozdrawiam w Nowym Roku.Jak widac jestem nowy i mam pare pytan do was jesli mozna...,a wiec mam na oku tego oto Jeepa : http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C574841
i interesuje mnie wasza opinia czy jest to dobry samochod ,oczywiscie wzrokowo i jezdzaco jest ok na tyle na ile moglem sam ocenic ale czy cena i przebieg jest ok ksiazke widzialem ale wiecie jak to jest. Jeszcze czy jesli sie zdecyduje na niego to po ilu km wymienia sie rozrzad w takim silniku i czy jakies inne rzeczy oprocz oczywiscie oleju w silniku,a tak na marginesie jak to autko sprawuje sie w terenie i ile orientacyjnie moze palic w miescie.
Rozrządu się nie wymienia, a raczej wymienia w przypadku generalnego remonu silnika - łańcuch. W terenie - to zależy jaki teren :) . Pali od 11 do 19 litrów / 100km ( lato trasa - zima miasto/teren ), wyższego spalania nie zaobserwowałem. Benzyna Pb95 lub Pb91 gdzie dostępna.

Tych bzdur sprzedającego nie czytaj. Przekopiował dane ze strony dealera dla modelu 2005, a sprzedaje model 2002. Jak jeszcze coś chcesz wiedzieć to pytaj.
Ostatnio zmieniony sob sty 07, 2006 8:39 pm przez p1w, łącznie zmieniany 1 raz.
KJ, 3,7L, trans 42RLE, t. case NV242, r. axle chrysler 8,25" Trac-Lok (LSD), f. axle dana 30/186

Awatar użytkownika
kubas
 
 
Posty: 875
Rejestracja: sob wrz 25, 2004 11:46 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: kubas » sob sty 07, 2006 7:29 pm

dokładnie to co napisał p1w
-w trasie dało się zejśc do tych 11 litrów kiedyś (nawet nieco poniżej) [ale jak wiadomo mruczenie silnika i inne wrażenia nie nudzą się i żadko idzie się powstrzymać]

-max doszedłem do 20 litrów ale to tylko i wyłącznie podczas śnieżycy w jeszcze nie odgarniętym mieście i terenie leśnym później :)21 no i jeszcze młody jestem to cisne czasem w gaz (ten bulgot silnika) :)21 (fajnie było)

jeśli chodzi o teren jest to super auto do wypadzików w mniej wymagający teren przy odpowiednim ogumieniu spisuje sie naprawde fajnie tylko w porównaniu np z Uazem ma doś krótki prześwit no ale coś za coś. to jest po prostu świetne auto na 70%-30% (off-on) choć w terenie też naprawde wiele potrafi i poważnie mnie tu zaskoczyył.

na cenach sie nie znamale chyba jest w granicach rozsądku..
przyczajony Uaz, ukryty mercedes :)21
GG 141-99-54

irroo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: sob sty 07, 2006 6:13 pm
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: irroo » sob sty 07, 2006 7:50 pm

To jeszcze jedno a jak jest z instalacja gazowa dobrze znosi i jaka by byla najlepsza a napisales ze rozrzadu sie nie wymienia dopiero przy remoncie to znaczy po ilu km

Awatar użytkownika
p1w
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 28
Rejestracja: pn wrz 02, 2002 1:00 am
Lokalizacja: 3city

Post autor: p1w » sob sty 07, 2006 8:05 pm

irroo pisze:To jeszcze jedno a jak jest z instalacja gazowa dobrze znosi i jaka by byla najlepsza a napisales ze rozrzadu sie nie wymienia dopiero przy remoncie to znaczy po ilu km
Instalacji gazowej nie mam, nie wiem czy ktoś ma w Polsce i czy jednocześnie jest na tym forum.
Co do przbiegu do remontu to jeszcze nawet najwięksi twardziele w Stanach nie dojechali :) a chyba coś pisali o przekroczeniu 200000 mil.
KJ, 3,7L, trans 42RLE, t. case NV242, r. axle chrysler 8,25" Trac-Lok (LSD), f. axle dana 30/186

irroo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: sob sty 07, 2006 6:13 pm
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: irroo » sob sty 07, 2006 8:18 pm

a po zakupie jakies plyny w mostach czy skrzyni trzeba wymieniac i paski alternatora , pytam bo dotad jezdzilem tylko osobowkami i to sie wymienialo ,za wczesniejsze odpowiedzi wielkie dzieki

Awatar użytkownika
p1w
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 28
Rejestracja: pn wrz 02, 2002 1:00 am
Lokalizacja: 3city

Post autor: p1w » sob sty 07, 2006 8:27 pm

irroo pisze:a po zakupie jakies plyny w mostach czy skrzyni trzeba wymieniac i paski alternatora , pytam bo dotad jezdzilem tylko osobowkami i to sie wymienialo ,za wczesniejsze odpowiedzi wielkie dzieki
Olej w mostach, skrzyni biegów i skrzynce rozdzielczej przy normalnej eksploatacji pierwsza wymiana po 48000km.
Jeżeli nie wiesz czy był zmieniany, to zmień.
Pasek napędu osprzętu, chyba po 72000km kontrola i ew wymiana.
Ważne !
Olej w silniku, zmiana max po 12000km, ale tylko jak jeździsz dużo na trasie. Jak dużo na krótkich odcinkach to co 6000km - ja tak wymieniam.
KJ, 3,7L, trans 42RLE, t. case NV242, r. axle chrysler 8,25" Trac-Lok (LSD), f. axle dana 30/186

irroo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: sob sty 07, 2006 6:13 pm
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: irroo » sob sty 07, 2006 9:36 pm

olej w silniku to co 6 tys km czy mil bo cos czesto a ile wchodzi oleju i jaki syntetyk czy mineral

Awatar użytkownika
p1w
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 28
Rejestracja: pn wrz 02, 2002 1:00 am
Lokalizacja: 3city

Post autor: p1w » sob sty 07, 2006 9:46 pm

irroo pisze:olej w silniku to co 6 tys km czy mil bo cos czesto a ile wchodzi oleju i jaki syntetyk czy mineral
Kilometrów. Nie ma lekko. Olej wg SAE 5W30, jaki chcesz, ja mam syntetyk. Wchodzi 5L.
KJ, 3,7L, trans 42RLE, t. case NV242, r. axle chrysler 8,25" Trac-Lok (LSD), f. axle dana 30/186

irroo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: sob sty 07, 2006 6:13 pm
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: irroo » sob sty 07, 2006 10:19 pm

a jeszcze ostatnie pytanie, chyba ze mi sie cos wspomni, czy rozni sie wersja Jeepa amerykanskiego od europejskiego

Awatar użytkownika
kubas
 
 
Posty: 875
Rejestracja: sob wrz 25, 2004 11:46 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: kubas » sob sty 07, 2006 10:48 pm

p1w pisze:
irroo pisze:olej w silniku to co 6 tys km czy mil bo cos czesto a ile wchodzi oleju i jaki syntetyk czy mineral
Kilometrów. Nie ma lekko. Olej wg SAE 5W30, jaki chcesz, ja mam syntetyk. Wchodzi 5L.
kto Ci to powiedział ?? :o / gdzie masz to napisane ??

u mnie w książce serwisowej silnika 3,7 jest co 12tys km (rocznik 2005) czyżby aż tak sie różniły ?? :o
oczywiście chodzi o normalne użytkowanie (ale to z każdym autkiem tak jest)
przyczajony Uaz, ukryty mercedes :)21
GG 141-99-54

Awatar użytkownika
p1w
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 28
Rejestracja: pn wrz 02, 2002 1:00 am
Lokalizacja: 3city

Post autor: p1w » ndz sty 08, 2006 12:02 am

kubas pisze:
p1w pisze:
irroo pisze:olej w silniku to co 6 tys km czy mil bo cos czesto a ile wchodzi oleju i jaki syntetyk czy mineral
Kilometrów. Nie ma lekko. Olej wg SAE 5W30, jaki chcesz, ja mam syntetyk. Wchodzi 5L.
kto Ci to powiedział ?? :o / gdzie masz to napisane ??

u mnie w książce serwisowej silnika 3,7 jest co 12tys km (rocznik 2005) czyżby aż tak sie różniły ?? :o
oczywiście chodzi o normalne użytkowanie (ale to z każdym autkiem tak jest)
A czytałeś dokładnie ? :evil:
Ciężkie warunki to m.in. jazda w terenie, holowanie przyczepy lub jazda na krótkich odcinkach poniżej 24 km. W takim wypadku wymiany oleju dwa razy częściej co do przebiegu i terminu.
KJ, 3,7L, trans 42RLE, t. case NV242, r. axle chrysler 8,25" Trac-Lok (LSD), f. axle dana 30/186

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » ndz sty 08, 2006 12:25 am

p1w pisze:jazda na krótkich odcinkach poniżej 24 km. W takim wypadku wymiany oleju dwa razy częściej co do przebiegu i terminu.
Co za szczegolowe dane. Heh, a 26km to juz nie krotki odcinek? :lol:

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » ndz sty 08, 2006 1:22 am

@Olek nie zasrywaj tematu.
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » ndz sty 08, 2006 2:18 am

Adamek pisze:@Olek nie zasrywaj tematu.
czemu :)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » ndz sty 08, 2006 11:36 am

Adamek pisze:@Olek nie zasrywaj tematu.
Nie zasrywam,ale to jest smieszne wierzyc we wszystko co napisane.Bezsensu to jak jednego dnia przejezdzam 24km,a drugiego zrobie 800 na raz,to co jezdze na krotkich czy na dlugich dystansach?Wydaje mi sie ze trzeba dokonywac serwisu wg. swoich pogladow,ale nie drastycznie sprzecznych z jakimis realnymi mozliwosciami pojazdu.

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » ndz sty 08, 2006 12:11 pm

Wiara czyni cuda :)21
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

irroo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: sob sty 07, 2006 6:13 pm
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: irroo » ndz sty 08, 2006 12:33 pm

to Panowie jest jakas roznica miedzy amerykanska wersja a europejska a jesli taka to jaka

Awatar użytkownika
p1w
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 28
Rejestracja: pn wrz 02, 2002 1:00 am
Lokalizacja: 3city

Post autor: p1w » ndz sty 08, 2006 12:34 pm

LR_Olek pisze:
Adamek pisze:@Olek nie zasrywaj tematu.
Nie zasrywam,ale to jest smieszne wierzyc we wszystko co napisane.Bezsensu to jak jednego dnia przejezdzam 24km,a drugiego zrobie 800 na raz,to co jezdze na krotkich czy na dlugich dystansach?Wydaje mi sie ze trzeba dokonywac serwisu wg. swoich pogladow,ale nie drastycznie sprzecznych z jakimis realnymi mozliwosciami pojazdu.
Cieszę się że w końcu zrozumiałeś :) Producent silnika określa minimalny i maksymalny przebieg/czas do wymiany oleju w zależności od sposobu jazdy.
"....decyzja należy jak zwykle do ciebie."
KJ, 3,7L, trans 42RLE, t. case NV242, r. axle chrysler 8,25" Trac-Lok (LSD), f. axle dana 30/186

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » ndz sty 08, 2006 4:17 pm

Eskapada pisze:
Adamek pisze:@Olek nie zasrywaj tematu.
czemu :)21
Bo to nie ładnie :)21
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
kubas
 
 
Posty: 875
Rejestracja: sob wrz 25, 2004 11:46 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: kubas » ndz sty 08, 2006 4:29 pm

p1w pisze:A czytałeś dokładnie ? :evil:
Ciężkie warunki to m.in. jazda w terenie, holowanie przyczepy lub jazda na krótkich odcinkach poniżej 24 km. W takim wypadku wymiany oleju dwa razy częściej co do przebiegu i terminu.
no cóż ani przyczep nie holuje ani krótkich przebiegów nie ma ani w szczególnie zapylonym terenie nie jeździ to sie wymienia co te 12..
ale racja zalezy od warunków jazdy.. ale w terenie z przyczepą na krótkie przebiegi jeździsz ?? :)21 (żart)
przyczajony Uaz, ukryty mercedes :)21
GG 141-99-54

irroo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: sob sty 07, 2006 6:13 pm
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: irroo » czw sty 12, 2006 9:37 pm

Jeszcze raz prosze jesli wiecie odpiszcie czym rozni sie wersja amerykanska od europejskiej a w szczegolnosci chodzi o skrzynie biegow czy jest taka sama , oczywiscie automat.Zalezy mi na odpowiedzi bo jeszcze sie zastanawiam nat tym autkiem co podalem linka bo mam na oku ale sprowadzonego z USA a slyszalem ze skrzynie sa inne bo trzeba do nich jakies chlodzenie dodatkowe , chodzi oczywiscie o auta z ameryki i jesli sa jakies inne roznice to tez napiszcie

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » czw sty 12, 2006 11:13 pm

Z moich danych (acz mogę się mylić) to skrzynie są te same. Ogólnie różnice sprowadzają się do oświetlenia auta, liczników, czasem zawieszenia lekko (w nowszych, nie wiem jak kiedyś). Skrzynia powinna być ta sama a chłodzenie oleju- fajna rzecz, ale w tych starych skrzyniach chyba nie ma jakiegoś dodatkowego układu chłodzącego.
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
Prest
 
 
Posty: 1364
Rejestracja: czw lip 29, 2004 7:18 am
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: Prest » czw sty 12, 2006 11:24 pm

mendelmax pisze:Z moich danych (acz mogę się mylić) to skrzynie są te same. Ogólnie różnice sprowadzają się do oświetlenia auta, liczników, czasem zawieszenia lekko (w nowszych, nie wiem jak kiedyś). Skrzynia powinna być ta sama a chłodzenie oleju- fajna rzecz, ale w tych starych skrzyniach chyba nie ma jakiegoś dodatkowego układu chłodzącego.
U mnie jest osobna chłodnica oleju ze skrzyni i to fabryczna. :D
FZJ80

Awatar użytkownika
p1w
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 28
Rejestracja: pn wrz 02, 2002 1:00 am
Lokalizacja: 3city

Post autor: p1w » pt sty 13, 2006 8:23 am

irroo pisze:Jeszcze raz prosze jesli wiecie odpiszcie czym rozni sie wersja amerykanska od europejskiej a w szczegolnosci chodzi o skrzynie biegow czy jest taka sama , oczywiscie automat.Zalezy mi na odpowiedzi bo jeszcze sie zastanawiam nat tym autkiem co podalem linka bo mam na oku ale sprowadzonego z USA a slyszalem ze skrzynie sa inne bo trzeba do nich jakies chlodzenie dodatkowe , chodzi oczywiscie o auta z ameryki i jesli sa jakies inne roznice to tez napiszcie
Wersja amerykańska od europejskiej nie różni się skrzynią biegów. Natomiat tu i tam były stosowane dwa rodzaje skrzyń automatycznych z silnikiem 3,7L : 45RFE i 42RLE. Modele do roku 2002 posiadają skrzynię 45RFE, późniejsze 42RLE. Chłodzenie skrzyni 45RFE było opcjonalne, natomiast 42RLE ma już fabrycznie zainstalowaną chłodnicę oleju.
KJ, 3,7L, trans 42RLE, t. case NV242, r. axle chrysler 8,25" Trac-Lok (LSD), f. axle dana 30/186

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość