Strona 1 z 2

oslona grilla na zime

: śr sty 11, 2006 3:53 pm
autor: pan.boczek
moj pip zima ledwie lapie 50 stopni. przy jezdzie na trasie temperatura jest jeszcze nizsza. nawet nie ma jak nagrzac wnetrza.
spotkal moze ktorys z kolegow jakas estetyczna oslone na wlot powietrza? nie chce tego robic przy pomocy tektury i drutu (jak to sie robilo przy zukach i nyskach), bo wygladaloby to nie za ladnie.
obszukalem juz rozne sklepy internetowe i podobny artykul spotkalem jedynie za wielka woda...

: śr sty 11, 2006 3:56 pm
autor: Mroczny
a jak termostat?

Re: oslona grilla na zime

: śr sty 11, 2006 4:08 pm
autor: Radek666
pan_boczek pisze:moj pip zima ledwie lapie 50 stopni. przy jezdzie na trasie temperatura jest jeszcze nizsza. nawet nie ma jak nagrzac wnetrza.
spotkal moze ktorys z kolegow jakas estetyczna oslone na wlot powietrza? nie chce tego robic przy pomocy tektury i drutu (jak to sie robilo przy zukach i nyskach), bo wygladaloby to nie za ladnie.
obszukalem juz rozne sklepy internetowe i podobny artykul spotkalem jedynie za wielka woda...
A termostat sprawdziles?

: śr sty 11, 2006 4:15 pm
autor: pan.boczek
na postoju albo przy jezdzie w terenie (np. z reduktorem) lapie temperature prawidlowa, ale przy szybszej jezdzie bardzo szybko sie wychladza. wlot powietrza ma duzy przelot - praktycznie cala chlodnica jest na wierzchu. dlatego kombinuje czym by go zatkac.

: śr sty 11, 2006 4:27 pm
autor: Radek666
No ale wyglada jakby Ci sie termostat niedomykal.... sprawdz waz idacy do chlodnicy czy mimo niedogrzania silnika przypadkiem nie jest goracy.

: śr sty 11, 2006 4:48 pm
autor: pan.boczek
okej - sprawdze. dzieki za rade.

: śr sty 11, 2006 6:54 pm
autor: Adamek
U mnie po wymontowaniu chłodnicy od klimy też podczas jazdy jest niewiele ponad 50 stopni ale w środku grzeje jak cholera, w korkach normalnie się grzeje 90 - 95 stopni przy temp -10

: śr sty 11, 2006 7:20 pm
autor: XJeep
termostaty panowie zaluzcie nowe ... koszt niewielki a pomoze .. !!

bo wisko macie nadal jako wisko ... ??

nie skrecone na stale (zdrutowane) typowo po "polskiemu"... ?? :)21

: śr sty 11, 2006 7:38 pm
autor: Adamek
No zapomniałem dodac że termostat mam nowy.

: śr sty 11, 2006 8:09 pm
autor: XJeep
na ciplym silniku zobaczcie czy ten gruby waz co idzie nad kompresorem klimy jest twardy czy tez miekki jak ... no.... jak flak :)21

: czw sty 12, 2006 8:45 am
autor: pan.boczek
u mnie po zakruciu wlotu tektura (malo estetyczne rozwiazanie) silnik lapie swoja normalna temperature pracy (wedlug wskazania ok. 80 stopni). po zdjeciu tektury przy jezdzie ped powietrza natychmiast go chlodzi. wisko mam sprawne.

: czw sty 12, 2006 9:14 am
autor: XJeep
dobrze dzialajacy uklad wisko -> termostat -> sprawna pompa wody to rowna temperatura silnika niezaleznie od temperatury zewnetrznej....

latem przy MEGA upalach i zima przy MEGA mrozach temperatura pracy musi byc constans ... !!

szukajcie babola a nie przyslaniajcie wlotow powietrza - nic dobrego z tego nie bedzie

to przyslowieowe leczenie syfa pudrem.... ot co... !! :wink:

proponuje jeszcze sprawdzic temp silnika zewnetrznym miernikiem temperatury podlaczonym do układu no i sprawdzic opornosc czujnika temp... !!

: czw sty 12, 2006 10:34 am
autor: pan.boczek
XJeep, to co mowisz dotyczy tylko benzyniakow, czy diesli tez?
slyszalem od ludzi jezdzacych fiatem ducato i lublinem z silnikami diesla,
ze zima notorycznie silniki maja niedogrzane.

: czw sty 12, 2006 11:45 am
autor: misman
pan_boczek pisze:XJeep, to co mowisz dotyczy tylko benzyniakow, czy diesli tez?
slyszalem od ludzi jezdzacych fiatem ducato i lublinem z silnikami diesla,
ze zima notorycznie silniki maja niedogrzane.
Po to jest termostat, i obiegi wody - mały i duży - aby temperatura pracy silnika była stabilizowana w pewnym - ustalonym przez termostat właśnie zakresie. Gdy temp. chłodziwa spada poniżej progu otwarcia termostatu, to winien się on zamknąć, a chłodziwo winno krążyć w małym obiegu wody. Oczywiście obieg ten może się okazać niewystarczający dla odebrania tej ilości ciepła, wskutek czego temperatura podnosi się, przekracza temp. progową termostatu, ten otwiera się i chłodziwo zaczyna płynąć obiegiem roboczym, tzw. dużym (przez chłodnicę główną). Cykl ten powtarza się, o ile termostat jest sprawny.
Oczywiście pompa wody również bierze czynny udział w tym procesie, jednakże gdyby była niesprawna wówczas mielibyśmy raczej wyłącznie wzrost temperatury chłodziwa, wskutek niedostatecznego obiegu i niewystarczającej wymiany ciepła między silnikiem a chłodnicami (nagrzewnicą i chłodnicą). Tak samo przypadek zakamienienia układu (chłodnic).
Uf.
8) :)21

: śr sty 25, 2006 9:40 pm
autor: pan.boczek
zwracam honor komu trzeba :wink:
mialem padniety termostat.
jego prog dzialania oscylowal w okolicach 40 st.

: czw sty 26, 2006 12:34 am
autor: Marcin978
wczoraj jak bylo chyba -20 albo wiecej
odpalilem jeepa po tym jak tydzien stal

troche pokrecil ale zaskoczyl
no i jade, ogrzewanie dalem na fula, a tu nic, zimno

no ale jade dalej :)

a tu nagle wskazowka temp. wyskoczyla ponad 100 stopni
i weszla na 110 stopni i ostro idzie dalej

zatrzymalem sie szybko, patrze czy silnik sie nie topi :), ale wszystko wyglada ok
patrze na plyn... jest

dolalem troche dla pewnosci

zapalam znow idzie od 100 stopni w gore, miacham nawiewami, pod deska rozdz cos chrobocze jak zmieniam temperature nawiewu.. jakby cos sie zawiesilo, elektrozawory chyba

i po chwili wskaznik zaczal wariowac, nagle spadl do 80 potem znow 100

potem znow 80 i powoli doszedl do 95 i zaczelo byc cieplo

co to bylo? zawiesil sie termostat?

: czw sty 26, 2006 12:14 pm
autor: Roberto1313
Może płyn miałeś rozcieńczony z wodą i zamarzło ??

: czw sty 26, 2006 12:22 pm
autor: bartosiak
pan_boczek pisze:XJeep, to co mowisz dotyczy tylko benzyniakow, czy diesli tez?
slyszalem od ludzi jezdzacych fiatem ducato i lublinem z silnikami diesla,
ze zima notorycznie silniki maja niedogrzane.
BZDURA !!!!!!!

Jak kupilem Patrola i pierwszą zimę dupa mi przymarzała do fotela , to też fachowcy mówili - : tak musi być, duży diesel nigdy się nie dogrzewa!

Ale kiedyś wreszcie tknięty impulsem (zresztą z tego forum) - kupilem termostat ( 23 zl ) i po 15 min jakie trwała wymiana - w Patrolu mogłem jeździć w podkoszulce :-D w natęższą zime :-D.
Okazało się, że Patrol ma zajebiste ogrzewanie a z nowym termostatem dogrzewa się szybko i elegancko!

: czw sty 26, 2006 3:04 pm
autor: pan.boczek
teraz juz sam wiem, ze to bzdura :wink:

: czw sty 26, 2006 5:18 pm
autor: Kosa
kurna a mnie się zepsułą pozycja nawiewu na szybę i nogi przez te mrozy :cry: :cry: :cry: :lol: :lol: :lol:
co to może być? Jak przełączam z nóg na szybę to słychać jak sie nawiewy przełaczają jak z szyby na nogi też ale jak włączę szyba + nogi to zostaje to co było przed chwilą czyli albo szyba albo nogi :wink: ??

: czw sty 26, 2006 10:29 pm
autor: michals
Kosa pisze:kurna a mnie się zepsułą pozycja nawiewu na szybę i nogi przez te mrozy :cry: :cry: :cry: :lol: :lol: :lol:
co to może być? Jak przełączam z nóg na szybę to słychać jak sie nawiewy przełaczają jak z szyby na nogi też ale jak włączę szyba + nogi to zostaje to co było przed chwilą czyli albo szyba albo nogi :wink: ??
Moze podcisnienie za slabe?

: czw sty 26, 2006 11:51 pm
autor: WJ Jeep
Pewnie przetarty przewód podciśnienia i przez to nie ma siły przełączyć.

: pt sty 27, 2006 1:00 am
autor: Kosa
a którego podciśnienia jeśli można tak bardziej szczególowo prosić to co mam rozebrać?
domyślam się że jak rozbiorę deskę i wyjmę moduł od przełączania to gdzieś tam tak? :roll:

: pt sty 27, 2006 8:42 am
autor: mendelmax
W sumie z tym shitem to nigdy nie wiadomo gdzie może być nieszczelność...

: pt sty 27, 2006 11:29 am
autor: Radek666
Kosa pisze:a którego podci¶nienia je¶li mo¿na tak bardziej szczególowo prosiæ to co mam rozebraæ?
domy¶lam siê ¿e jak rozbiorê deskê i wyjmê modu³ od prze³±czania to gdzie¶ tam tak? :roll:
C prawda od XJ ale pewnie bedzie podobnie?!
http://jeep.avtograd.ru/Cherokee/AC/AC_vacuum.htm