Nie zawsze "PART TIME"

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Nie zawsze "PART TIME"

Post autor: Adamek » sob sty 28, 2006 10:02 pm

Ostatnio zauważyłem że jak zapodam na "part time" to mi czasem nie zapina przodu :o a zaczyna się to dziać coraz częściej, ale jak dam na "full time" to od razu jest przód zapięty i wszystko tak jak powinno być. No i jeszcze jak zapne reduktor to czasami też odepnie się przód.

Mniemam że to trza wyregulować na tych cięgiełkach, ale wole zapytać czy aby dobrze kombinuje, a może trzeba cóś innego przeglądnąć :roll:
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
solt
Posty: 481
Rejestracja: ndz cze 19, 2005 10:38 pm
Lokalizacja: wracaja Litwini?

Post autor: solt » sob sty 28, 2006 11:04 pm

No to wyglada jak u mnie. Regulacja nie pomogla. U mnie tez bylo postepujaco, do teraz kiedy juz wogole nie zapina.

Powiedz mi tylko, czy jak nie zapnie przodu to kontrolka PT sie swieci czy gasnie?

Jak sie ociepli bede rozbieral gada.
Bo lato to pora to czas na kochanie, tak bylo zawsze i tak juz zostanie :)21

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » sob sty 28, 2006 11:33 pm

Kontrolki świecą normalnie tak jak by było wszystko oki, ale nie ma przodu, z tym że jak troche wajchą poprzekładam z PART FULL to się zapnie i jest spoko.

A powiedz, gdzie zaczynasz szukać jak będziesz rozbierał ?? od razu reduktor na pierwszy strzał ??
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
michals
 
 
Posty: 233
Rejestracja: pn wrz 05, 2005 8:09 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: michals » ndz sty 29, 2006 12:05 am

Mnie za to czasami jak zapne na 4PT to przy jezdzie wyskakuje N

Skrzynia NP231
TJ owner '97 4.0aut. LPG +3,5"+2"

Only at ...
Jeep.Org.PL

Awatar użytkownika
solt
Posty: 481
Rejestracja: ndz cze 19, 2005 10:38 pm
Lokalizacja: wracaja Litwini?

Post autor: solt » ndz sty 29, 2006 12:08 am

Aha..bo mnie sie nei zapala PT wiec od razu spraewdze czy to tylko wina kontrolki i zbieg okolicznosci, czy ma to zwiazek z usterka.

Studiowalem schemat reduktora i zmierzam go wybebeszyc i posprawdzac te smiszne zabieraki (4-12 na schemacie z http://jeep.avtograd.ru/xfer/encycloped ... _parts.gif) i przyjrzec sie dyfrowi.

No i glowny walek niestety tez trzeba obadac
Bo lato to pora to czas na kochanie, tak bylo zawsze i tak juz zostanie :)21

Awatar użytkownika
solt
Posty: 481
Rejestracja: ndz cze 19, 2005 10:38 pm
Lokalizacja: wracaja Litwini?

Post autor: solt » ndz sty 29, 2006 12:10 am

michals pisze:Mnie za to czasami jak zapne na 4PT to przy jezdzie wyskakuje N

Skrzynia NP231
no to moze byc kwestia regulacji ciegiel. Jak nie dokonca wkleszcza to przy obciazeniu wyskakuje.
Bo lato to pora to czas na kochanie, tak bylo zawsze i tak juz zostanie :)21

Awatar użytkownika
kmiecioo
 
 
Posty: 115
Rejestracja: wt sty 10, 2006 12:48 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kmiecioo » ndz sty 29, 2006 2:06 pm

Nie wiem jak to jest w XJ, ale u mnie w YJ jest taki bajer, że jak odepnę pród to się rozłącza przednia oś żeby nie zużywać dyfra niepotrzebnie. Tam jest to sprzęgiełko na osi po prawej stronie przy mocowaniu pióra. Nie wiem jak to działa, ale chyba elektrycznie. Może tu jest pies pogrzebany...
Sprawdzcie czy się wam wał kręci - bo jeśli to to, to powinno obracać przednim wałem i na luzie kręcić dyfrem - bo koła rozpięte. To tak na logikę.

U mnie to chyba to...
Obrazek

Ale podkreślam: tak mi się tylko wydaje :)21

Awatar użytkownika
intruz
Posty: 427
Rejestracja: pn sty 31, 2005 9:31 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: intruz » ndz sty 29, 2006 3:53 pm

fakt- to moze byc przyczyna, ze nie rozlacza. To sprzegielko jest sterowane podcisnieniem. Sprawdzcie, czy przewody podcisnienia sa sprawne i czy macie w tym ustrojstwie olej, bo malo kto wie, ze tam powinny byc ze dwie setki oleju. Brak oleju powoduje szybsze zuzycie i problemy z zalaczaniem...
XJ Country 4.0L, 242, manual, lift 2", LPG II gen. 30x9.5 AT/MT

Awatar użytkownika
solt
Posty: 481
Rejestracja: ndz cze 19, 2005 10:38 pm
Lokalizacja: wracaja Litwini?

Post autor: solt » ndz sty 29, 2006 3:55 pm

Ja nie mam tego :) a moze :( bo mialbym jeszcze szanse zeby nei bebeszyc reduktora :)
Bo lato to pora to czas na kochanie, tak bylo zawsze i tak juz zostanie :)21

Awatar użytkownika
misman
 
 
Posty: 6072
Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: zawodzi...

Post autor: misman » ndz sty 29, 2006 4:22 pm

kmiecioo pisze:Nie wiem jak to jest w XJ, ale u mnie w YJ jest taki bajer, że jak odepnę pród to się rozłącza przednia oś żeby nie zużywać dyfra niepotrzebnie. Tam jest to sprzęgiełko na osi po prawej stronie przy mocowaniu pióra. Nie wiem jak to działa, ale chyba elektrycznie. Może tu jest pies pogrzebany...
Sprawdzcie czy się wam wał kręci - bo jeśli to to, to powinno obracać przednim wałem i na luzie kręcić dyfrem - bo koła rozpięte. To tak na logikę.

U mnie to chyba to...
Obrazek

Ale podkreślam: tak mi się tylko wydaje :)21
Tak na dobrą sprawę, to kiepsko to "oszczędzanie dyfra" działa, ponieważ rozpięcie półosi powoduje obracanie koszem satelit, bo lewa półoś i tak jest spięta z koszem na stałe i się kręci podczas jazdy :)21
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » ndz sty 29, 2006 7:05 pm

Wszystko dobrze, ale to wszystko dotyczy przednich mostów z zapinaniem na podciśnienie, jak np: w 2.1 TD.
U mnie takiego nie ma, i podejrzewam że albo trzeba wyregulowac cięgna bo czasami jak na reduktorze jade z góry to potrafi go wybić, a jeśli top nie to to trzeba pewnie drzec reduktor i pooglądać czy wszystko w nim wpożo.
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
kmiecioo
 
 
Posty: 115
Rejestracja: wt sty 10, 2006 12:48 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kmiecioo » ndz sty 29, 2006 8:49 pm

misman pisze:
Tak na dobrą sprawę, to kiepsko to "oszczędzanie dyfra" działa, ponieważ rozpięcie półosi powoduje obracanie koszem satelit, bo lewa półoś i tak jest spięta z koszem na stałe i się kręci podczas jazdy :)21
Ale wał przedni się nie kręci, satelity zasuwają, ale atak po zębniku dyfa nie... i mniej oleju miesza, mniej łożysk pracuje i z tego powinno chyba wyjść ze mniejsze opory i oszczednie jest :)23

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » ndz sty 29, 2006 9:08 pm

Co wy z tym oszczędnie znowu, ja wręcz przeciwnie, chodzi o to żeby jednak napęd był na przodzie i nie wyskakiwał, bo czasem to strasznie utrudnia jazde, szczególnie stromo w góre po błotku jak się wypnie.
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
kmiecioo
 
 
Posty: 115
Rejestracja: wt sty 10, 2006 12:48 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kmiecioo » ndz sty 29, 2006 11:00 pm

Adamek pisze:Co wy z tym oszczędnie znowu, ja wręcz przeciwnie, chodzi o to żeby jednak napęd był na przodzie i nie wyskakiwał, bo czasem to strasznie utrudnia jazde, szczególnie stromo w góre po błotku jak się wypnie.
Oj, no o zasadę chodzi, w sensie przyczyny dla której to wymyślili, a nie o samo oszczędzanie dla oszczędzania :)19

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » pn sty 30, 2006 9:47 am

kmiecioo pisze: Oj, no o zasadę chodzi, w sensie przyczyny dla której to wymyślili, a nie o samo oszczędzanie dla oszczędzania :)19
No dobra nie czepiam się, ale chodzi o ustalenie przyczyny tego zaistniałego problemu więc sam rozumiesz...................
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
zu-tec
Posty: 767
Rejestracja: wt mar 02, 2004 7:17 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: zu-tec » pn sty 30, 2006 10:53 am

Adamek pisze:Wszystko dobrze, ale to wszystko dotyczy przednich mostów z zapinaniem na podciśnienie, jak np: w 2.1 TD.
U mnie takiego nie ma, (....)
Jesteś pewien ...?
http://www.1aauto.com/1A/4WDrive/Jeep/C ... 003/292589
JimnyJeans + 2" - jeździmy bez śladów :)

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » pn sty 30, 2006 11:01 am

zu-tec pisze:
Adamek pisze:Wszystko dobrze, ale to wszystko dotyczy przednich mostów z zapinaniem na podciśnienie, jak np: w 2.1 TD.
U mnie takiego nie ma, (....)
Jesteś pewien ...?
http://www.1aauto.com/1A/4WDrive/Jeep/C ... 003/292589
Niestety jestem pewien.
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
zu-tec
Posty: 767
Rejestracja: wt mar 02, 2004 7:17 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: zu-tec » pn sty 30, 2006 11:08 am

Hmmm...w tym linku jest nawet podany nr. części Jeep dla siłownika tego sprzęgu - to co ty za zmotę masz ... ? :roll: :wink:
JimnyJeans + 2" - jeździmy bez śladów :)

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » pn sty 30, 2006 3:15 pm

zu-tec pisze:Hmmm...w tym linku jest nawet podany nr. części Jeep dla siłownika tego sprzęgu - to co ty za zmotę masz ... ? :roll: :wink:
U mnie na moście nic nie ma, (tak jak w 2.1 TD) wygląda na to że most chodzi cały czas ale ciągnier dopiero wtedy jak mu zapne wajchą, więc u mnie problem będzie w reduktorze. Powtarzam jeszcze raz most golutki nic nie ma do niego mocowane poza wachaczami.
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » pn sty 30, 2006 3:44 pm

A lampa Ci sie zapala mimo tego ze przod nie ciagnie?
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » pn sty 30, 2006 5:29 pm

Radek666 pisze:A lampa Ci sie zapala mimo tego ze przod nie ciagnie?
Tak, świeci a nie ciągnie
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
Bartas
Posty: 2215
Rejestracja: wt paź 26, 2004 9:22 am
Lokalizacja: 4x4wlkp.pl
Kontaktowanie:

Post autor: Bartas » wt sty 31, 2006 8:42 am

intruz pisze:fakt- to moze byc przyczyna, ze nie rozlacza. To sprzegielko jest sterowane podcisnieniem. Sprawdzcie, czy przewody podcisnienia sa sprawne i czy macie w tym ustrojstwie olej, bo malo kto wie, ze tam powinny byc ze dwie setki oleju. Brak oleju powoduje szybsze zuzycie i problemy z zalaczaniem...
Mamy z kolegą taki właśnie problem. Auto z mostem Dana 30, skrzynia manualna,silnik 4,0 i sterowanie podciśnieniowe.
Jakie powinno być podciśnienie na wężykach wchodzących do membrany przy dyfrze, czuć lekkie podciśnienie na wężyku od strony wału, po zapięciu PT wał się kęci, a więc reduktor ok :)2 . I gdzie sprawdziś poziom owego oleju ?? w wakupompie ??
Są gdzieś w necie przekroje tego sterowania, instalacji podciśnieniowej itp.
Czujnik PT zapala się ale nic się nie zapina :cry: Na początku awarii załączał ze zgrzytem lub uderzeniem, póżniej zgrzytał lekko a teraz nic.

Bardzo proszę o pomoc i odpowiedź w temacie.

Pozdrawiam Peepowców :)2
VOLVO TGB 11 + GE300 Спец + Honda XR400R

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » wt sty 31, 2006 9:26 am

hej Bartolini...!! nic wczoraj na szybko nie znalazlem, dzis poszukam jeszcze...

wiem tylko tyle ze trzeba puszke do gory dupa dac i bedzie dzialac na stale...

malo kto ma rozlanczana puloske w danie 30...!! a szkoda bo to fajny patent...!!

proponuje zalozyc osobny temat bo w tym PART TIME to zginie niezauwazony...!!
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
Bartas
Posty: 2215
Rejestracja: wt paź 26, 2004 9:22 am
Lokalizacja: 4x4wlkp.pl
Kontaktowanie:

Post autor: Bartas » wt sty 31, 2006 9:29 am

XJeep pisze:hej Bartolini...!! nic wczoraj na szybko nie znalazlem, dzis poszukam jeszcze...

wiem tylko tyle ze trzeba puszke do gory dupa dac i bedzie dzialac na stale...

malo kto ma rozlanczana puloske w danie 30...!! a szkoda bo to fajny patent...!!

proponuje zalozyc osobny temat bo w tym PART TIME to zginie niezauwazony...!!
ale taki podobny problem, a czytałem że jakąś sprężynkę dociskającą w środku pierścień wsadzić i będzię git. Ale wolę potwierdzić. A Migum chce mieć wszystko bangla i rozumiem go.
VOLVO TGB 11 + GE300 Спец + Honda XR400R

Awatar użytkownika
waltz
 
 
Posty: 191
Rejestracja: śr lut 16, 2005 6:30 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: waltz » wt sty 31, 2006 2:24 pm

@Bartas - ja tak właśnie nie dawno zrobiłem - wsadziłem do środka sprężynę, która na stałe dociska sprzęg i odłączyłem wężyki.

Nie spinanie przedniej półosi związane jest najczęściej z nieszczelnościami instalacji podciśnienia, przy czym najczęściej w tym przypadku występuje rozszczelnienie się membrany, lub ukruszenie przewodów.

Co do oleju, to nie wlewa się go nigdzie osobno - w mechaniźmie sprzęgającym pływa sobie ten sam olej, który zalany jest do mostu o ile dobrze pamiętam - dlatego grzebiąc przy tym ustrojstwie warto podnieść sobie prawą stronę do góry, co by spłynął do mostu.

Co do obracania "puszki" - też o tym słyszałem, ale wydaje mi się to bezsensowne, bo jeśli ją dasz odwrotnie, to po zapięciu 4H będzie rozpinało przód (jeśli akurat zadziała).

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości