Strona 1 z 1
POMOCY !!!! XJ '91 manual, szarpniecia na przednim moscie
: pn lut 06, 2006 1:31 pm
autor: nemrod
przy włączonym napędzie 4x4 sa czasem szrpnięcia pewnie to oznaka że się chce odczepić przedni most. nie ma takich oznak przy jeżdzie na biegach terenowych.
co to moze byc?
pzdr
BP[/code]
: pn lut 06, 2006 2:18 pm
autor: misman
Rozciągnięty łańcuch przeskakuje... ?
: pn lut 06, 2006 2:36 pm
autor: XJeep
o jakich szarpnieciach mowisz...
bo wywalone krzyzaki tez potrafia przestraszyc ...
jaki rodzaj mostu...

d30 ale z rozlanczana oska czy nie...

: pn lut 06, 2006 2:58 pm
autor: raffik
a jakie masz opony z przodu i z tyłu?
musisz miec identyczne rozmiary co by obwód sie zgadzał
: pn lut 06, 2006 3:04 pm
autor: nemrod
Trudne pytania, ale dziekuje za podpowiedzi!!!!!!!
samochodu jeszcze nie kupilem wiec raczej trudno mi pewne rzeczy sprawdzic.
skad mam wiedziec jakie sa tam mosty?Gdzie szukac info? na tabl. znamionowej nad VIN-em?
Pzdr
BP
: pn lut 06, 2006 7:42 pm
autor: mendelmax
Raczej przyglądając się samym mostom, takich info nie znajdziesz w VIN'ie. Chyba, że się mylę, to proszę o poprawienie.
Musisz looknąć na most czy jest tam poza gruchą samego dyferencjału jeszcze jedno zgrubienie- to jest sprzęgło półosi. Jak jest, to to jest właśnie D30 (nazwa typu mostu, ale są tylko takie) z rozłącznymi półosiami.
: pn lut 06, 2006 8:16 pm
autor: XJeep
mendelmax pisze: (...) takich info nie znajdziesz w VIN'ie. Chyba, że się mylę, to proszę o poprawienie.
po numerki VIN dowiesz sie dosłownie wszystkiego o danym aucie...
o mostach i przelozeniach w nim nie wspominajac...
mam wydruk po numerku VIN swojego auta...
BAJKA...
cale kompletacja wyposazenia, typy wszystkich mostow, silnika, skrzyni, wszelkie naprawy dokonane od poczatku w ASO, nazwe dealera w canadzie, wymienione klamoty na gwarancji, przebiegi auta pomiedzy wizytami w serwisie... itp itd...

- 4 kartki A4 w tabelkach ...
a zalatwilem to sobie wlasnie chcac dokladnie dobrac zmiane przelozenia zebatki licznika dlo kol 31" ...
a przydalo mi sie jeszcze do ustalenia dokladnego koloru nadwozia i listew bocznych, nadkoli...

rodzaju zabezpieczenia antykorozyjnego ...
jednym slowem... wszystko...

: pn lut 06, 2006 10:03 pm
autor: mendelmax
Xjeep, ale my mówimy nie o tym, co jest w systemie pod danym numerem VIN tylko co jest bezpośrednio zakodowane w VIN-ie
nemrod pisze:na tabl. znamionowej nad VIN-em?
Zresztą sam i tak się pomyliłem, bo Nemrodowi nie chodziło o VIN tylko tabliczkę z nim. Niemniej tam chyba info o tym nie znajdzie.
: pn lut 06, 2006 11:06 pm
autor: kubas
wiesz tak na przeczytane to pare powodów takich przeskoków może być
najczęstszym chyba będzie zapinanie się przodu.. a mianowicie w momencie jak już załączysz napęd na 4 kółka z napędu na 2 trochę to potrwa zanim to to to zaskoczy i czasem zdarzy się tak że żeby się tam w środku dopasować to przeskoczy sobie.. zwróć uwagę czy to sie właśnie bezpośrednio po tym dzieje.. to chyba nic nienormalnego

w każdym razie do chiroka mam zakaz podchodzenia z kluczami
innym powodem może być np. poluzowane mocowanie mostu.. poluzuje Ci się to nieco i daje różne dziwne wrażenia (przunajmniej w radzieckiej technologii tak jest..).. najlepiej to dokładnie posłuchać, zbadać i ocenić wraz z kimś łebskim

: pn lut 06, 2006 11:45 pm
autor: XJeep
mendelmax pisze:Xjeep, ale my mówimy nie o tym, co jest w systemie pod danym numerem VIN tylko co jest bezpośrednio zakodowane w VIN-ie
no a o czym ja napisalem...
a o tym ze jak sie kolo nie zna to spisuje numer VIN i idzie do ASO.. jak zna pana "wiesia" to mu rozkoduje i powie co ma za typ mostu, jakie przelozenie, czy ma rozlanczane polosie czy tez nie...
bo wlasnie o to sie pytalem...

: wt lut 07, 2006 12:01 am
autor: vandall1
misman pisze:Rozciągnięty łańcuch przeskakuje... ?
Kraczesz...
Może na twardym 4LO próbuje zakręcając

?
: wt lut 07, 2006 9:34 am
autor: waltz
A możesz doprecyzować, co to znaczy że przeskakuje na 4x4 a na "biegach terenowych" nie ?