Reduktor NP 242

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Reduktor NP 242

Post autor: Adamek » pn lut 13, 2006 1:39 pm

Wyjmował juz ktos reduktor, ile to z tym schodzi, i napiszcie na co zwracać uwage w nim jak mi wypina przód w czasie jazdy na 4LO i na Part Time, dodam że na Full Time jest wszystko normalnie i nie wypina przodu.
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
intruz
Posty: 427
Rejestracja: pn sty 31, 2005 9:31 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: intruz » pn lut 13, 2006 1:51 pm

Ja wyjmowalem- musisz odpiac wal, potem odkrecic belke poprzeczna, sterowanie, odpiac kable, a nastepnie wziac sie za odkrecanie reduktora od skrzyni biegow, co zabiera najwiecej czasu. Zajelo to jakies dwie godziny w garazu z kanalem...
XJ Country 4.0L, 242, manual, lift 2", LPG II gen. 30x9.5 AT/MT

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » pn lut 13, 2006 1:54 pm

intruz pisze:Ja wyjmowalem- musisz odpiac wal, potem odkrecic belke poprzeczna, sterowanie, odpiac kable, a nastepnie wziac sie za odkrecanie reduktora od skrzyni biegow, co zabiera najwiecej czasu. Zajelo to jakies dwie godziny w garazu z kanalem...
Jaka była przyczyna wyjmowamia u ciebie reduktora ?? Jakis defekt.
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
jeep_user
 
 
Posty: 223
Rejestracja: pn paź 18, 2004 11:45 am
Lokalizacja: PACZKOWO

Post autor: jeep_user » pn lut 13, 2006 1:55 pm

tylko jak bedziesz robił to koniecznie z fotkami :)21 :)21
G-UNIT nowe otwarcie- czas na testy
biggy12@poczta.onet.pl

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » pn lut 13, 2006 2:03 pm

jeep_user pisze:tylko jak bedziesz robił to koniecznie z fotkami :)21 :)21
A dlaczego ?? Ja chce szybko doprowadzic reduktor do stanu uzywalności, a na sesje zdjęciowe nie bedzie czasu za bardo. Chociaż jak juz będzie na stole to kilka fotem zrobić moge, czasem mogą sie przydać. :)21
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » pn lut 13, 2006 2:15 pm

W jeden dzien sie powienienes uwinac z wymontowaniem i zamontowaniem (pod warunkiem ze czesci masz pod reka)
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » pn lut 13, 2006 2:20 pm

Radek666 pisze:W jeden dzien sie powienienes uwinac z wymontowaniem i zamontowaniem (pod warunkiem ze czesci masz pod reka)
Tak @Radek tylko nie wiadomo co jest przyczyną, i jakie części będą potrzebne i wogóle czy warto naprawiać czy od razu kupic inny.
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » pn lut 13, 2006 2:48 pm

Rozebrac zawsze warto - same zalety;
- przyjemnie spedzona sobota pod samochodem
- mozesz ocenic sam zniszczenia i zdecydowac czy pakowac sie w uzywke (ktora tez moze sie okazac walnieta) czy naprawiac
NP242 jest solidna konstrukcja i ciezko go rozwalic - moze tylko wodziki zle pracuja?!
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
intruz
Posty: 427
Rejestracja: pn sty 31, 2005 9:31 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: intruz » pn lut 13, 2006 3:05 pm

Jaka była przyczyna wyjmowamia u ciebie reduktora ?? Jakis defekt.[/quote]

Nie. Zamienialem 231 na 242. Cala zamiana zajela pol dnia. Zanim wyjmiesz jeszcze raz pokombinuj z wodzikami- u mnie tez wypadalo 4L i regulacja pomogla! Nie smigales gdzies ostatnio w ciezkim terenie? Mogles przywalic gdzies spodem i skrzywic poprzeczna belke na ktorej opiera sie reduktor. Ja kiedys skrzywilem - reduktor poszedl 2 cm do gory i wajha w ogole nie dzialala...Potem wyprostowalem belke i wszystko wrocilo do normy.
XJ Country 4.0L, 242, manual, lift 2", LPG II gen. 30x9.5 AT/MT

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » pn lut 13, 2006 3:15 pm

@Radek. No tak to wygląda że jak daje na Part Time wchodzi lekko, w reduktorku słychac jak przeskakuje a przodu nie ma, na 4LO znów wchodzi ale podczas jazdy walnięcie i wypina, takl wyglada jak by nie dokońca wodziki wkładały.
Ostatnio zmieniony pn lut 13, 2006 3:21 pm przez Adamek, łącznie zmieniany 1 raz.
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » pn lut 13, 2006 3:18 pm

@Intruz mówisz o tej regulacji na cięgle ?? Jak tak to nie pomogło, a tak wogóle to jest jescze gdzies w reduktorze regulacja , dajmy na to na wodzikach.
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
Prest
 
 
Posty: 1364
Rejestracja: czw lip 29, 2004 7:18 am
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: Prest » pn lut 13, 2006 3:30 pm

intruz pisze:Jaka była przyczyna wyjmowamia u ciebie reduktora ?? Jakis defekt.
Nie. Zamienialem 231 na 242. Cala zamiana zajela pol dnia. Zanim wyjmiesz jeszcze raz pokombinuj z wodzikami- u mnie tez wypadalo 4L i regulacja pomogla! Nie smigales gdzies ostatnio w ciezkim terenie? Mogles przywalic gdzies spodem i skrzywic poprzeczna belke na ktorej opiera sie reduktor. Ja kiedys skrzywilem - reduktor poszedl 2 cm do gory i wajha w ogole nie dzialala...Potem wyprostowalem belke i wszystko wrocilo do normy.[/quote]

Dużo motania z taka podmianką , co trzeba nowego dosztukować ?
Napisz coś więcej o tej operacji , jestem mocno zainteresowany , bo
kolega ma 231 i chce zmienić na 242.
FZJ80

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » pn lut 13, 2006 4:33 pm

Adamek pisze:@Intruz mówisz o tej regulacji na ciêgle ?? Jak tak to nie pomog³o, a tak wogóle to jest jescze gdzies w reduktorze regulacja , dajmy na to na wodzikach.
W srodku z tego co pamietam nie bylo zadnej mozliwosci regulacji o ile sie nie myle (bo chodza mi jakies male imbusy mocujace wodziki...)
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
intruz
Posty: 427
Rejestracja: pn sty 31, 2005 9:31 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: intruz » pn lut 13, 2006 5:25 pm

Chodzilo mi o regulacje na ciegle ( zle sie wyrazilem). Co do zamiany- u mnie obeszlo sie bez zadnych problemow- nic nie trzeba bylo dosztukowywac ( poza przedluzeniem kabelkow od kontrolek), ale przy zakupie trzeba uwazac na ilosc zebow na walku w skrzyni biegow i na wielowpuscie w reduktorze , bo wystepowaly dwa typy. To nie duzy problem , bo wielowpusty sa wymienne- mozna przelozyc ze starego reduktora.
XJ Country 4.0L, 242, manual, lift 2", LPG II gen. 30x9.5 AT/MT

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » pn lut 13, 2006 5:36 pm

No więc jak pisałem u mnie ta regulacja nie nie pomogła niestety, i się zastanawiam ze jak to wina wodzików to możne gdzieś tam będzie co poregulowac, szkoda że nikt tu jeszcze nie zagladał z takim problemem..
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Post autor: Szarbia » wt lip 03, 2007 10:42 am

Odgrzewam kotleta :)21

W NP242 sa dwa rodzaje wieloklinow wewn. na wejsciu.
Czy do ktoregos z nich podejdzie jakis latwo dostepny walek - np. od walu Lublina czy cus ??
Chce skrzynie zamontowac oddzielnie w innym aucie.
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » wt lip 03, 2007 6:12 pm

Szukaj skrzyń TH200 z Blazera 2.8L S10 1989r. Tam jest 27 wpustów a te skrzynie już dawno leżą na złomie.

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Post autor: Szarbia » wt lip 03, 2007 6:48 pm

boris.blank pisze:Szukaj skrzyń TH200 z Blazera 2.8L S10 1989r. Tam jest 27 wpustów a te skrzynie już dawno leżą na złomie.
Dzieki.
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości